Gå til innhold

Paragin forte før uttak

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får paragin forte for sterke menssmerter. Vurderer å ta dette før egguttak, siden jeg er livredd for smertene, men vil det i det hele tatt hjelpe? Ser jo for meg at det eneste som fungerer er lokalbedøvelse.

Anonymkode: 9ff0f...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får paragin forte for sterke menssmerter. Vurderer å ta dette før egguttak, siden jeg er livredd for smertene, men vil det i det hele tatt hjelpe? Ser jo for meg at det eneste som fungerer er lokalbedøvelse.

Man får smertestillende som man skal ta før uttak - man kan også få andre smertestillende enn "normalt" hos de fleste klinikker om man snakker med dem om det, samt beroligende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med klinikken. Du for enten smertestillende der, eller så for du en liste på forhånd og resepter så du henter ut selv. Har du mye smerter etterpå kan du få ekstra smertestillende da, det fikk jeg. Du bør ikke ta noe uten å avtale med klinikken, da det kan være interaksjoner mellom de medisinene du tar og de du får på klinikken. 

Anonymkode: efa87...a64

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Helene90 said:

Man får smertestillende som man skal ta før uttak - man kan også få andre smertestillende enn "normalt" hos de fleste klinikker om man snakker med dem om det, samt beroligende. 

Takk for tips. Jeg har egentlig ganske høy smerteterskel, men er livredd sprøyter og alt som involverer det føles 100 ganger verre enn det er. 

Vet du om man kan få bedøvelse? Det er privat klinikk, så skal høre med dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk med klinikken. Du for enten smertestillende der, eller så for du en liste på forhånd og resepter så du henter ut selv. Har du mye smerter etterpå kan du få ekstra smertestillende da, det fikk jeg. Du bør ikke ta noe uten å avtale med klinikken, da det kan være interaksjoner mellom de medisinene du tar og de du får på klinikken. 

Anonymkode: efa87...a64

Takk for gode råd, gjør det veldig vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for tips. Jeg har egentlig ganske høy smerteterskel, men er livredd sprøyter og alt som involverer det føles 100 ganger verre enn det er. 

Vet du om man kan få bedøvelse? Det er privat klinikk, så skal høre med dem:)

Det varierer veldig fra klinikk til klinikk, så ville spurt demdem i forkant hvordan deres praksis er og hva muligheter de har 👍  Vet om ei som fikk bedøvelse ved uttak offentlig, men vet ikke hvor vanlig det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er sprøyter du er redd for mer enn smerten så kan du evt be om ekstra beroligende, det fikk jeg .

Anonymkode: 11c7c...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...