Gå til innhold

Verdens kjedeligste lokal avis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg elsker lokalaviser, det er så mange som sender inn kommentarer/ leserinnlegg med helt latterlige problemstillinger. God underholdning for resten av byen. 

Anonymkode: dbaee...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noen forslag til hva de kunne skrevet om? Hva kunne du tenkt deg å lese om?

Anonymkode: ac451...b1a

Ikke meg du siterer. Men jeg hadde likt at avisene faktisk undersøkte litt og ikke kun hadde koseintervjuer. Det er sikkert noen problemer i kommunen som er verdt å skrive om og som ikke blir dekket av rikspressen. Ofte er lokalavisa i lomma på lokalpolitikerne som har sittet med makten i flere årtier og det er en av grunnene til at de ikke skriver om om problemene i kommunen. I tillegg til at det krever litt arbeid å gjøre god journalistikk og ikke bare lage koseintervjuer. 

Anonymkode: 75071...7da

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lokalavis hvor jeg bodde i England.

Nyhetene kom mellom tre til fem dager etter ting skjedde ( ting som skjedde i samme by!), dårlige bilder, artiklene var så dårlig skrevet at det ble nesten morsomt, så mange skrivefeil og hvis det stod "To be updated", ja, da visste vi at det ble aldri det.

Det skjedde en  stor vannlekkasje 100 meter fra deres kontor, en oversvømmelse som  gjorde  at flere små-og store veier inn til sentrum ble stengt. Normale aviser ville sendt ned en fotograf med en gang, ikke sant? Noe stort skjer! Neida! De skrev om oversvømmelsen og illustrerte artikkelen med ett bilde fra hvor det skjedde hentet fra Google Maps!

Anonymkode: 64349...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo le litt da ; folk som bare sitter og klager og ikke gjør noe med det blir litt sytete. Hvis du ikke er tilfreds med det som skrives i lokalavisa så tips de om ting de kunne skrevet om. Det er ikke sånn at en journalist i lokalavisa har oversikt over alt som skjer og alt som kunne være interessant. De er litt avhengig av tips. 

Selv så syns jeg det er bedre med en lokalavis som skriver om ting som skjer i mitt nærmiljø enn de store avisene som skriver om all elendighet ute i verden. Eller lokalavis i tillegg kanskje. 

Anonymkode: a4177...1d7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innflytter i Førde, en liten vestlandsby. Lokalavisen her er så elendig at det knapt finnes sidestykke🙈🙈 Er imponert over hvor mye spalteplass enkelt personer klarer å karre til seg, kontakter de avisen selv eller?🧐

Anonymkode: 62b69...27e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lokalavisa her lager sine egne historier de.

Skriver en sak om en ufør (tydeligvis viktig for saken at personen er ufør) som synes innholdet i posen fra Frelsesarmeen kanskje var litt tamt tatt i betraktning at det er jul og lager opptil flere spinoff saker på dette.

Anonymkode: f6db7...ac2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Lokalavisa her lager sine egne historier de.

Skriver en sak om en ufør (tydeligvis viktig for saken at personen er ufør) som synes innholdet i posen fra Frelsesarmeen kanskje var litt tamt tatt i betraktning at det er jul og lager opptil flere spinoff saker på dette.

Anonymkode: f6db7...ac2

I lokalavisen i gamlebyen er det masse barnefamilier som sutrer over legevakten. På helt merkelige grunnlag, ikke noe faktisk kritikkverdig. 

Anonymkode: dbaee...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Vær så snill, post gjerne de mest tøysete artiklene dere kan finne her i denne tråden! Relativt ukjent farvann for meg dette (fra Oslo), men det høres jo ut som en enorm, utappet kilde for humor. Kanskje jeg skal investere i et par abonnement selv. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (42 minutter siden):

Haha! Vær så snill, post gjerne de mest tøysete artiklene dere kan finne her i denne tråden! Relativt ukjent farvann for meg dette (fra Oslo), men det høres jo ut som en enorm, utappet kilde for humor. Kanskje jeg skal investere i et par abonnement selv. :D

Det er ofte tilbud på sånn 1kr for 2 måneder gratis for alle avisene som tilhører Amedia. Du finner det bl.a. på oa.no nå. 

Anonymkode: dbaee...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ofte tilbud på sånn 1kr for 2 måneder gratis for alle avisene som tilhører Amedia. Du finner det bl.a. på oa.no nå. 

Anonymkode: dbaee...484

Takk. Det er notert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ElectricScum said:

Haha! Vær så snill, post gjerne de mest tøysete artiklene dere kan finne her i denne tråden! Relativt ukjent farvann for meg dette (fra Oslo), men det høres jo ut som en enorm, utappet kilde for humor. Kanskje jeg skal investere i et par abonnement selv. :D

https://www.yorkpress.co.uk/news/23515174.long-boi-famous-university-york-duck-now-presumed-dead/

Anonymkode: 64349...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElectricScum skrev (52 minutter siden):

Haha! Vær så snill, post gjerne de mest tøysete artiklene dere kan finne her i denne tråden! Relativt ukjent farvann for meg dette (fra Oslo), men det høres jo ut som en enorm, utappet kilde for humor. Kanskje jeg skal investere i et par abonnement selv. :D

Følg @badesken på Instagram, han deler mange fantastiske saker fra norske lokalaviser. 

Anonymkode: 77e6e...9dc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I lokalavisen her var det en gang en stor sak om en måke som hadde slått seg ned og bygget rede i en rundkjøring. I neste utgave var det en artikkel om at måken hadde forlatt redet🤭Så her skjer det mye…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lokalavisa her skriver de om nabokrangler angånde trær, nesten som å lese på kg i blandt 😄

Anonymkode: d5903...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel an å lage en tråd om saker fra lokalaviser landet rundt, og bruke screenshots og anonymisering (siden de fleste er under abonnement) 

Anonymkode: ac451...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 19.52):

Jeg bor i en kommune med 8000 innbyggere. Vi har en lokalavis som kommer ut 3 ganger i uka. Og det er de samme trynene i avisa hver bidige gang. Det er kanskje 50-100 personer som har er i avisa år etter år etter år.. 

Det er om lokalpolitikken, sentrum og frivillighetssentralen. 
Det er altså så tørt! 
Savner mer vanlige innbyggere. Det er som jeg spyr av de samme trynene hver bidige dag 

Anonymkode: 5acd0...03f

Enig!
Eg jobbar i lokalavis og elskar å skrive om dei vanlege, oppfinnsame, omsorgsfulle, rare, påståelege menneska i kommunen! Men for å gjere det så er vi avhengige av å få tips og hint om desse menneska. Så send inn tips til lokalavisa di (nokre aviser tar også i mot anonyme tips) så skal du sjå at du fleire slike saker som du vil lese ❤️ 

Anonymkode: 46978...49f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Følg @badesken på Instagram, han deler mange fantastiske saker fra norske lokalaviser. 

Anonymkode: 77e6e...9dc

True! 🤩

Feks

image.png.6d9f0ec6d66a3a7113de8cb8e4ab7a26.png

Anonymkode: 46978...49f

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalavisen der vi har hytte har en månedlig spalte hvor de presenterer hvem ( med bilde, og hvor de flytter) som har flyttet ut av kommunen... Jada...

Anonymkode: 64349...c17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lokalavisen der vi har hytte har en månedlig spalte hvor de presenterer hvem ( med bilde, og hvor de flytter) som har flyttet ut av kommunen... Jada...

Anonymkode: 64349...c17

😂😂😂

Anonymkode: 8c96f...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...