Gå til innhold

Verdens kjedeligste lokal avis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en kommune med 8000 innbyggere. Vi har en lokalavis som kommer ut 3 ganger i uka. Og det er de samme trynene i avisa hver bidige gang. Det er kanskje 50-100 personer som har er i avisa år etter år etter år.. 

Det er om lokalpolitikken, sentrum og frivillighetssentralen. 
Det er altså så tørt! 
Savner mer vanlige innbyggere. Det er som jeg spyr av de samme trynene hver bidige dag 

Anonymkode: 5acd0...03f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips avisa om saker. Det gjør jeg ofte, og de skriver alltid om det. 

Anonymkode: 77e6e...9dc

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fin ved siden av noe større. Vår avis skriver om været, folk på by og bygder, skolene, runde år og dødsfall, idrett og kultur, kommunestyremøter, nettopp det som er lokalstoff. Naturligvis ikke interessant for resten av landet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som vår lokalavis. Bare at den har gått ned til 2 ganger per uke, og har samme pris.

Anonymkode: 40f99...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor ikke lokalavisene kombinerer lokalsaker med litt større saker. Trenger jo ikke ha bare én av delene. 

Anonymkode: a0dfe...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øyne skrev (35 minutter siden):

Den er fin ved siden av noe større. Vår avis skriver om været, folk på by og bygder, skolene, runde år og dødsfall, idrett og kultur, kommunestyremøter, nettopp det som er lokalstoff. Naturligvis ikke interessant for resten av landet.

Jeg vurderer egentlig å si den opp pga prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en kommune med ca 30k innbyggere. Vår avis er bare sint, klaging og sutring på alt mulig. Fotballturneringer for barn får gjerne 1/2 side. Men en fyr som er sint på kommunen, om noe som strengt tatt bare involverer maks 5 innbyggere får 2 sider. På ett tidspunkt bodde ingen, absolutt ingen, av de ansatte i kommunen engang. 

Noe av det tragikomiske som har hendt var da Jan Eggum var intervjuet. Han ble tilfeldigvis sett av en journalist. Han tok kontakt med han, og spurte hvorfor han var på besøk i kommunen vår. Han kunne fortelle at han var på vei for å besøke en kompis, og dett var dett. Bilde og greier. 😂

Anonymkode: bb2f8...d6d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Os&Fusaposten er også en megakjedelig avis! Svindyr er den også! 2200kr for BARE digital abbonement… bt og ba er som regel før ute med ting som skjer i kommunen enn det lokalavisen klarer selv…

Anonymkode: 5084a...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her..  de samme folka har klippekort i lokalavisa. Mistenker sterkt at enkelte lokalpolitikere og andre "kjendiser" i lokalmiljøet melder fra selv hver gang det skjer noe i livene deres. Senest i høst hadde de to siders repostasje hvor en av våre "lokale helter" viste frem gamle ting på gården sin 😂 Bor i ei bygd med MYE kulturarv og det finnes gamle rosemalte ølboller i hvert hus omtrent. De har hatt ørten reportasjer i forskjellige sammenhenger om samme person, så hvis de absolutt skal lage reportasje om gamle ting kunne de funnet noen andre for en gangs skyld tenker jeg 😅

Påfallende ofte er det disse "bygdekjendisene" sine unger som alltid blir avbildet når det har vært julegrantenning, 17 mai eller hva som helst med "Foto: privat" under bildene. Tolker det som at de har sendt det inn selv. 

På toppen av det hele så er en av de ansatte i avisen glad i å ta naturbilder og vier en halv side i avisen til sine egne bilder opptil en gang i uken 😂 For all del så er det flotte bilder, men vet om flere andre flinke hobbyfotografer i bygda som sikkert også hadde likt å vise frem fine bilder 😅 

Men men.. det hele har på en merkelig måte en egen sjarm også. Man blir liksom minnet på hvor lite samfunn vi lever i 😆

Anonymkode: 9d831...391

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en by med ca 80 000 innbyggere, og jeg sa faktisk til min mann i går at nå gidder jeg ikke abonnere lengre. Den samme "lederen" av Gutteklubben Grei, det samme influencerparet og det samme håndballaget som står for 80% av avisens innhold🙄 Uansett hva disse folka foretar seg, så er lokalavisa på plass for å rapportere. Byen føles svært liten når disse samme trynene alltid er i avisa🙄

Anonymkode: 8c96f...f73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg en norsk ungdomsavis jeg. Skrevet av og for ungdom i hele landet

Anonymkode: ac451...b1a

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 1.33):

Bor i en by med ca 80 000 innbyggere, og jeg sa faktisk til min mann i går at nå gidder jeg ikke abonnere lengre. Den samme "lederen" av Gutteklubben Grei, det samme influencerparet og det samme håndballaget som står for 80% av avisens innhold🙄 Uansett hva disse folka foretar seg, så er lokalavisa på plass for å rapportere. Byen føles svært liten når disse samme trynene alltid er i avisa🙄

Anonymkode: 8c96f...f73

Det er kjedelig med så lite variasjon. Jeg er så drittlei av å se trynet på ordføreren i hver avisutgave, klaging over helsehuset i kommunen. Og klaging over tette vassdrag, og samme fyren fra teknisk etat. Må jo gå an å skrive om noe mer interessant. Sikker på at det er 1 av 10 som synes det er spennende 

Anonymkode: 5acd0...03f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv får jeg et fagforeningsblad som intervjuer de samme menneskene igjen og igjen. Omtrent alle bladene er portrettintervjuer av en håndfull ledere som skryter hemningsløst av seg selv.  Hva er poenget med et fagforeningsblad som kun er talerør for lederne i bransjen? 

Anonymkode: 75071...7da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/23/2023 at 3:56 PM, Pringle said:

Ny hylle på Prix?

Var det den som skulle brukes til makrell i tomat og leverpostei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 4.49):

Det er kjedelig med så lite variasjon. Jeg er så drittlei av å se trynet på ordføreren i hver avisutgave, klaging over helsehuset i kommunen. Og klaging over tette vassdrag, og samme fyren fra teknisk etat. Må jo gå an å skrive om noe mer interessant. Sikker på at det er 1 av 10 som synes det er spennende 

Anonymkode: 5acd0...03f

Har du noen forslag til hva de kunne skrevet om? Hva kunne du tenkt deg å lese om?

Anonymkode: ac451...b1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Bømlo-nytt. Lokalavisa som greier å vri portrettintervju over på å handle om gud og jesus (for journalisten er kristen), og som lager motespalte med fjorårets mote 😅

Anonymkode: 5c3db...d32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...