IronMaiden Skrevet 1. januar 2024 #21 Del Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 22.58): Det var ikke meg du spurte, men tenkte jeg kunne svare likevel fordi jeg la bort alle kremene i hudpleierutinen min og gikk over til å bruke noe fra vossabia som jeg fikk i gave for noen uker siden. Hovedgrunnen til det er for min del også at jeg gjerne vil bruke helt naturlig hudpleie, som er bra for miljøet og hvor jeg ikke risikerer mulig hormonforstryrrende ingrediener. Jeg har ringblomstsalven, og opplever at den trekker inn og at huden i ansiktet blir veldig myk av den. Jeg har heller ikke fått kviser, som jeg vanligvis fortsatt får av litt fete kremer selv om jeg snart er 40. Og jeg har kommet meg gjennom en plagsom forkjølelse uten å bli rød og sår under nesa slik jeg vanligvis blir. Jeg leste et sted, muligens på vossabias egne sider, at om det føles klissete, har en brukt for mye. Det kan stemme for min del. For jeg bruker salven på de tørre, kløende leggene mine også, og har til tider smurt ganske tykt på der, og da blir det klissete. Så har jeg kamillebalsam. Og den syns jeg er helt fantastisk å smøre på leggene. Det er nesten så jeg føler det blir bedre mens jeg smører. Barnet mitt som er plaget med eksem, og misliker å bli smurt, liker tydeligvis også denne følelsen veldig godt, og ber plutselig om at jeg smører henne med den hver kveld. Eksemet er borte også. Men, jeg klarer virkelig ikke lukten. Ringblomstsalven syns jeg lukter godt, om enn litt sterkt rett etter at man har smurt den på, men kamillebalsamens lukt har jeg så store problemer med at jeg ikke klarer å bruke den. Barnet syns den lukter godt. Og panterbalsam har jeg brukt på føttene og anklene fordi jeg hadde betennelse i ankelen. Der var det nok betennelsesdempende medisin som hjalp meg, og ikke balsamen, men føttene ble myke. Nå fikk du en veldig lang utgreiing her, og jeg lurer på om jeg kan spørre deg tilbake, hvordan lukter tindeved- og neslekremen? Jeg har lyst til å prøve den som nattkrem, men jeg reagerer altså veldig på lukt, og har har pleid å holde meg til kremer ute parfyme eller med minst mulig duft. Det hjelper altså tydeligvis ikke helt at duften er naturlig. Og til TS, jeg kan også anbefale å sjekke ut vossabia Anonymkode: 46411...055 Tusen takk for svar 😊 jeg synes ikke tindeved- og neslekremen lukter så godt, men jeg syns den lukter bedre enn ringblomstsalven. Den har også en sterk oransje farge, så når jeg smurte litt mye på (den mengden jeg er vant med fra andre kremer) ble faktisk huden litt oransje 😂 nå når jeg smører mye mindre på er det ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 1. januar 2024 #22 Del Skrevet 1. januar 2024 Hvis du googler hudpleie på islandsk, hudpleie-butikker, så får du opp masse rimelige og enkle produkter fra Island (bygda) uten tilsetningsstoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #23 Del Skrevet 1. januar 2024 Jeg bruker vossabia og weleda Anonymkode: 7805e...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 1. januar 2024 #24 Del Skrevet 1. januar 2024 Hoia skrev (3 minutter siden): Hvis du googler hudpleie på islandsk, hudpleie-butikker, så får du opp masse rimelige og enkle produkter fra Island (bygda) uten tilsetningsstoffer. De kan sendes i posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2024 #25 Del Skrevet 3. januar 2024 Ts her; har vært tom for hudkrem med solfaktor, og var i fysisk butikk(salong) og endte med dr Schrammek😄Jeg liker kremen, men den er neppe så «naturlig» som de påstod😂Men inntil videre blir det denne tildagkrem. Anonymkode: 715ae...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå