Gå til innhold

Hvorfor jeg tror dere tar feil om "ingenting"

Gjest Gratika85

Anbefalte innlegg

Gjest Gratika85

Du vet, mange av oss har tenkt det samme, er sinnet ditt bare et produkt av visse følelser. Men det er egentlig ingenting, bare følelser som får oss til å oppføre oss på en bestemt måte. Vel, hvis det er slik, er vi alle bare døde kropper som beveger seg rundt uten hensikt, bare visse prosesser for å få oss til å reprodusere. Jeg har et annet syn på det, vi er alle et produkt av energi. Jeg mener, universet begynte med en sol, energi, så når energien ble avkjølt, dannet den masse, og fordi solen var så tung, kollapset den under sin egen vekt, og hvorfor vi også har tyngdekraften, på grunn av momentum dette forårsaket. Jeg tror energi, som den første solen bestod av, er litt levende; grunnen til at vi også lever. Hvis du ser på noen nøye, i øynene deres, kan du se dette lyset. Det er grunnen til at vi lever, og ikke bare kropper, går rundt. Vi levde før DNA, vi er alle sønner, av denne energien, liksom. Som Guds sønner. Sjelen er ikke fra DNA, uansett, jeg gjør bare et poeng. Sjelen blir overført på en annen måte før fødselen. Det er derfor de brukte milliarder på å forske også, uten å finne gener knyttet til personligheten.

Uansett, jeg ville bare dele mitt syn på det, det er en populær ting nå å tro at det ikke er noe i sjelen, de sier "ingenting", blant vestlige mennesker. Jeg har alltid visst at jeg følte meg ekte, for meg er det bare tull å tro at det ikke er noe. Jeg tror de faller inn under sine egne irrasjonelt også, fordi de fortsatt bryr seg om andre, ønsker å ha sex, og så for det fjerde; hva er poenget da, hvis det ikke er noe. Akkurat, jeg vil ikke bry meg om andre, eller snakke med dem, hvis det ikke er noe. Jeg ville bare vært under mine egne reflekser da, og ikke i kontroll over meg selv, og tilbrakt livet i samfunnet.

Poenget mitt er at jeg tror energi er å leve litt. Hele universet er levende. Saken består vi alle av. Hva synes du om det? Vi føler også et "selv", som også bare kan være et triks fra naturen for å få oss til å føle oss ekte. Men, jeg tror ikke det. Vitenskapen vet at vi har en sjel. vitenskapsmann sier det, og de sliter med dette "selvet" også, de kan ikke forstå hvorfor vi har det, for i deres sinn er vi bare hjerner ... God Jul!

Endret av Gratika85
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner hva du mener og jeg er enig. Energi trengs for å holde materie sammen, jeg mener energien som er i oss er den samme som er ute i universet og det er bevist at vi har samme karbonstoffer som er funnet i for eksempel stjerner. Siden skapelsen er altfor funksjonell og perfekt designet til å stamme fra intet ved en tilfeldighet mener jeg det er en kraft av energi som har laget oss også. 

Anonymkode: c5bd9...49b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratika85
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner hva du mener og jeg er enig. Energi trengs for å holde materie sammen, jeg mener energien som er i oss er den samme som er ute i universet og det er bevist at vi har samme karbonstoffer som er funnet i for eksempel stjerner. Siden skapelsen er altfor funksjonell og perfekt designet til å stamme fra intet ved en tilfeldighet mener jeg det er en kraft av energi som har laget oss også. 

Meget flott svar, imponert. Fullstendig enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Siden skapelsen er altfor funksjonell og perfekt designet til å stamme fra intet ved en tilfeldighet mener jeg det er en kraft av energi som har laget oss også. 

Hva gjør en "kraft av energi" mer egnet til å ha skapt oss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Hva gjør en "kraft av energi" mer egnet til å ha skapt oss? 

Enn hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel er dette bare en tro. Hvorfor har du rett, og ingen andre?

Anonymkode: 5d974...9aa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gratika85 skrev (16 minutter siden):

Meget flott svar, imponert. Fullstendig enig

Dette må være samme person 😂 Maken til usammenhengende svada...

"samme karbonstoffer" ... eh, ja, selvfølgelig har vi "samme karbonstoffer" (eller grunnstoffet karbon om du vil).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (2 minutter siden):

Dette må være samme person 😂 Maken til usammenhengende svada...

"samme karbonstoffer" ... eh, ja, selvfølgelig har vi "samme karbonstoffer" (eller grunnstoffet karbon om du vil).

Jeg er ikke trådstarter nei. Men istedet for å latterliggjøre andre kunne du jo svart på det ts spør om, holdt deg til trådens tema eller rett og slett bare latt være å svare. Det er ikke sånn at det kommer en heks å plager deg i natt om du ikke svarer i tråder

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke trådstarter nei. Men istedet for å latterliggjøre andre kunne du jo svart på det ts spør om, holdt deg til trådens tema eller rett og slett bare latt være å svare. Det er ikke sånn at det kommer en heks å plager deg i natt om du ikke svarer i tråder

Gi meg et skikkelig spørsmål så skal jeg svare, men det er jo bare usammenhengende...eh...jeg vet ikke hva jeg skal kalle det engang. Er du sikker på at du ikke er TS?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (1 minutt siden):

Gi meg et skikkelig spørsmål så skal jeg svare, men det er jo bare usammenhengende...eh...jeg vet ikke hva jeg skal kalle det engang. Er du sikker på at du ikke er TS?

Jeg er ikke ts nei. Og det er heller ikke min (eller ts) sin oppgave å diskutere med deg. Anbefaler at du finner deg en annen tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskets hjerne er så avansert at vi kan tenke oss ihjel. All tenkingen kan forringe livskvaliteten istedenfor å skape om den brukes feil. Hjernen har et hinsides stort potensiale få oppnår.

Vår emosjonelle intelligens derimot er lav, primitiv og instinktiv. Den ødelegger produktiviteten og hjernens utvikling. Blant annet den eksistensielle grubling du bedriver; hvorfor er vi her , hvordan kom vi hit og hva er meningen med det?  Ville mennesket vært mer ressurssterkt med lite følelser? Føler dyrene som oss, med tanker om et selv? Er vi egentlig som maur i en maurtue? Er eksistensen kun til for at vi skal dekke våre basale driftsbehov, arbeid for flokken , utvikling av tua og omsorgsoppgaver for generasjonene over og under oss? Slik de har tatt seg av oss skal vi ta oss av dem. 

Anonymkode: 94066...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratika85 skrev (41 minutter siden):

Du vet, mange av oss har tenkt det samme, er sinnet ditt bare et produkt av visse følelser. Men det er egentlig ingenting, bare følelser som får oss til å oppføre oss på en bestemt måte. Vel, hvis det er slik, er vi alle bare døde kropper som beveger seg rundt uten hensikt, bare visse prosesser for å få oss til å reprodusere. Jeg har et annet syn på det, vi er alle et produkt av energi. Jeg mener, universet begynte med en sol, energi, så når energien ble avkjølt, dannet den masse, og fordi solen var så tung, kollapset den under sin egen vekt, og hvorfor vi også har tyngdekraften, på grunn av momentum dette forårsaket. Jeg tror energi, som den første solen bestod av, er litt levende; grunnen til at vi også lever. Hvis du ser på noen nøye, i øynene deres, kan du se dette lyset. Det er grunnen til at vi lever, og ikke bare kropper, går rundt. Vi levde før DNA, vi er alle sønner, av denne energien, liksom. Som Guds sønner. Sjelen er ikke fra DNA, uansett, jeg gjør bare et poeng. Sjelen blir overført på en annen måte før fødselen. Det er derfor de brukte milliarder på å forske også, uten å finne gener knyttet til personligheten.

Uansett, jeg ville bare dele mitt syn på det, det er en populær ting nå å tro at det ikke er noe i sjelen, de sier "ingenting", blant vestlige mennesker. Jeg har alltid visst at jeg følte meg ekte, for meg er det bare tull å tro at det ikke er noe. Jeg tror de faller inn under sine egne irrasjonelt også, fordi de fortsatt bryr seg om andre, ønsker å ha sex, og så for det fjerde; hva er poenget da, hvis det ikke er noe. Akkurat, jeg vil ikke bry meg om andre, eller snakke med dem, hvis det ikke er noe. Jeg ville bare vært under mine egne reflekser da, og ikke i kontroll over meg selv, og tilbrakt livet i samfunnet.

Poenget mitt er at jeg tror energi er å leve litt. Hele universet er levende. Saken består vi alle av. Hva synes du om det? Vi føler også et "selv", som også bare kan være et triks fra naturen for å få oss til å føle oss ekte. Men, jeg tror ikke det. Vitenskapen vet at vi har en sjel. vitenskapsmann sier det, og de sliter med dette "selvet" også, de kan ikke forstå hvorfor vi har det, for i deres sinn er vi bare hjerner ... God Jul!

Jeg skjønner faktisk hva du mener. Jeg har ofte tenkt noe i de baner  det er logisk.

Det er ufattelig mye vi ikke aner noe om, men sjeler har hukommelse, og mye av det viktikste en kropp må huske, kommer med i DNA.

Jeg synes slett ikke du rambler, men vil si at sånne ting som dette er ikke allemannskost, det er ufattelig vanskelig å diskutere ting som ikke er fastslått eller bevist.

Jeg mener vi er alle en del av samme lys (energi), og skal tilbake til samme lys.

Hvis ikke noen blir slukt av mørket, da? Eller er det kroppen som er feilkoblet, men slipper fri lyset igjen når kroppen dør?

Eller er det ikke bare godhet som er lyset? Finnes det spektere som deler oss?

Anonymkode: 1efd4...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Enn hva? 

Vel jeg antar du argumenterer for en variant av Intelligent design, så hvorfor mer sannsynlig en evolusjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratika85
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner faktisk hva du mener. Jeg har ofte tenkt noe i de baner  det er logisk.

Det er ufattelig mye vi ikke aner noe om, men sjeler har hukommelse, og mye av det viktikste en kropp må huske, kommer med i DNA.

Jeg synes slett ikke du rambler, men vil si at sånne ting som dette er ikke allemannskost, det er ufattelig vanskelig å diskutere ting som ikke er fastslått eller bevist.

Jeg mener vi er alle en del av samme lys (energi), og skal tilbake til samme lys.

Hvis ikke noen blir slukt av mørket, da? Eller er det kroppen som er feilkoblet, men slipper fri lyset igjen når kroppen dør?

Eller er det ikke bare godhet som er lyset? Finnes det spektere som deler oss?

Ja, har tenkte det samme angående minner fra tidligere liv. Kanskje det er noe i det, at hvis vi stammer fra det samme, at vi husker ting som har skjedd i tidligere liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gratika85 skrev (22 minutter siden):

Ja, har tenkte det samme angående minner fra tidligere liv. Kanskje det er noe i det, at hvis vi stammer fra det samme, at vi husker ting som har skjedd i tidligere liv?

Helt sikkert, må jo det på en måte. Jeg har jo merka at vi har en slags kollektiv bevissthet og følger omverdenen i bølger, hvis man kan si det sånn.

For meg så er det nok et bevis for at vi er mer koblet sammen enn Verden i 7 steg.

Nå kom jeg på at jeg savner å diskutere sånne ting, bare få si hva man synes, tenker og tror, og noen nikker tilbake og kan følge med i tankerekken.

Jeg hadde venner som jeg kunne det med, en gang i tida.. men nå er alt A4 og folka i livet mitt er ikke dér. Synd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratika85 skrev (På 21.12.2023 den 19.40):

Jeg tror energi, som den første solen bestod av, er litt levende; grunnen til at vi også lever. Hvis du ser på noen nøye, i øynene deres, kan du se dette lyset. Det er grunnen til at vi lever, og ikke bare kropper, går rundt. Vi levde før DNA, vi er alle sønner, av denne energien, liksom. Som Guds sønner. Sjelen er ikke fra DNA, uansett, jeg gjør bare et poeng. Sjelen blir overført på en annen måte før fødselen. Det er derfor de brukte milliarder på å forske også, uten å finne gener knyttet til personligheten.

jøsses.. dette er jo fullstendig absurd og mangler all kontakt med virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med new age-versjonen av "energi" er at det er såpass vagt at det kan inkorporere hva som helst man ønsker.

Anonymkode: e7aa8...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...