AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #1 Del Skrevet 21. desember 2023 Klarer ikke rulle den på løsere, så jeg får den ikke av pinnen når den skal over på rista. Hva gjør jeg feil, klarer ikke håndtere den varme strullen noe anderledes 😕 Anonymkode: 3daff...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #2 Del Skrevet 21. desember 2023 Knekk den av, og smør pinnen med nøytral olje før du ruller neste. Anonymkode: bfba9...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #3 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Knekk den av, og smør pinnen med nøytral olje før du ruller neste. Anonymkode: bfba9...51e Den kommer av når strullen ble kald men det er vel ikke meningen at de skal kjøle seg med pinnen på... Hvis trikset er å smøre olje skal jeg prøve det 😁 Anonymkode: 3daff...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #4 Del Skrevet 21. desember 2023 Hva slags pinne bruker du? Jeg bruker en trepinne og har ikke noe problem med at strullen henger fast. Anonymkode: 3b980...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luna1 Skrevet 21. desember 2023 #5 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags pinne bruker du? Jeg bruker en trepinne og har ikke noe problem med at strullen henger fast. Anonymkode: 3b980...555 Trepinne ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Del Skrevet 21. desember 2023 Olje hjalp ikke. Er tre, type tresleiv. De blir både sprø og gode men tar jo litt tid når de må kjøle seg ned på pinnen Anonymkode: 3daff...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #7 Del Skrevet 21. desember 2023 Ante ikke hva tråden handlet om, men trådtittelen fenget meg såpass at jeg måtte inn å kikke. Heretter skal jeg få folk ubekvemme ved å spørre de jevnlig om "Sitter strullen din fast på pinnen, kanskje?" Anonymkode: cf53b...dd3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #8 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ante ikke hva tråden handlet om, men trådtittelen fenget meg såpass at jeg måtte inn å kikke. Heretter skal jeg få folk ubekvemme ved å spørre de jevnlig om "Sitter strullen din fast på pinnen, kanskje?" Anonymkode: cf53b...dd3 😆 Du kommer neppe til å gjøre ei husmor ubekvem, hun vil skjønne hva du sier. Anonymkode: 3daff...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #9 Del Skrevet 21. desember 2023 Pinne er for pyser! Anonymkode: 67d16...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mykmann41 Skrevet 21. desember 2023 #10 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ante ikke hva tråden handlet om, men trådtittelen fenget meg såpass at jeg måtte inn å kikke. Heretter skal jeg få folk ubekvemme ved å spørre de jevnlig om "Sitter strullen din fast på pinnen, kanskje?" Anonymkode: cf53b...dd3 Jeg også. Har dog ikke blitt noe klokere på hva strulleproblematikken egentlig handler om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #11 Del Skrevet 21. desember 2023 1 minutt siden, Mykmann41 said: Jeg også. Har dog ikke blitt noe klokere på hva strulleproblematikken egentlig handler om. Samme her, vet ikke ens hva strulle er, gjetter på julebakst. Anonymkode: 91f53...eb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mykmann41 Skrevet 21. desember 2023 #12 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her, vet ikke ens hva strulle er, gjetter på julebakst. Anonymkode: 91f53...eb3 Ja. Jeg har nå ønsket meg en strulle til jul. Blir morsomt å se hva det er. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 21. desember 2023 #13 Del Skrevet 21. desember 2023 Mykmann41 skrev (6 timer siden): Ja. Jeg har nå ønsket meg en strulle til jul. Blir morsomt å se hva det er. En strull. Ikke strulle. Det er en småkake. Omtrent som krumkake men den rulles rundt en pinne eller skaftet på ei sleiv og ikke som et kremmerhus. Bestemora mi kalte dem strullgoro og hennes var de aller beste 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 22. desember 2023 #14 Del Skrevet 22. desember 2023 Strull minner om krumkaker, mener enda bedre 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 22. desember 2023 #15 Del Skrevet 22. desember 2023 Rosa Dartle skrev (3 timer siden): Strull minner om krumkaker, mener enda bedre 😊 Enig. Strull er rett og slett bedre, sprøere og mer delikat enn krumkaker. Når det gjelder HI synes jeg det er lettere å få av strullen hvis den får ligge bittelitt før man prøver å dra den av. Viktig å ikke rulle for stramt. Og så sitter den lettere fast på pinnen hvis den ikke ble stekt nok i jernet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå