Gå til innhold

Eurovision 2024


iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

87 stemmer

  1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?



Anbefalte innlegg

iBygda skrev (På 23.12.2023 den 4.31):

Frankrike er det første landet som kunngjør artist og sang. Slimane er en av landets største artister, og for opptredenen har han lånt Dotter sin diskokule-topp!

 

Synes denne er kjedelig. 

 

Eneste franske sangen jeg liker er denne som kom på andre plass 1991 bak Corola. 😍

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spanske bidraget er klart. Det er den spanske elektropop-duoen Nebulossa med sangen 'Zorra'. 

Denne har jeg litt sans for. Litt annerledes enn det vi kanskje venter fra Spania, men med allsang-faktor (slik vi fikk fra Finland i fjor). Den setter seg raskt i øret, og man begynner å nynne med........ zorra zorra zorra!

Og hva med de lettkledde mannlige danserne (nei, jeg kødder ikke)? Jeg lurer på om de blir med til Malmø......   🤣

...

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (9 timer siden):

Det spanske bidraget er klart. Det er den spanske elektropop-duoen Nebulossa med sangen 'Zorra'. 

Denne har jeg litt sans for. Litt annerledes enn det vi kanskje venter fra Spania, men med allsang-faktor (slik vi fikk fra Finland i fjor). Den setter seg raskt i øret, og man begynner å nynne med........ zorra zorra zorra!

Og hva med de lettkledde mannlige danserne (nei, jeg kødder ikke)? Jeg lurer på om de blir med til Malmø......   🤣

...

 

Denne var veldig underholdende 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Spanias låt er kontroversiell både nasjonalt og internasjonalt. Den oversettes slik:

Hvis jeg går ut alene; "Jeg er en slut."
Hvis jeg har det gøy; "Den største jævla sluten!"
Hvis jeg kommer hjem etter daggry; (publikum svarer "Jeg er enda mer av en slut!!")


Når jeg får det jeg vil ha; ("Slut!", "Slut!")
Er det aldri fordi jeg fortjener det; ("Slut!", "Slut!")
Og selv om jeg tar meg an verden
Verdsetter ingen det, ikke engang for et sekund.


Jeg er på et godt sted; ("Slut!", "Slut!")
Gjenoppbygd fra innsidend; ("Slut!", "Slut!")
Og den dama du fryktet så mye, ble styrket,
og nå er hun en "bildeperfekt" slut; ("Slut!", "Slut!", "Slut!")
Som ikke har det dårlig lenger; ("Slut!", "Slut!", "Slut!")
Som ikke bryr seg lenger
Kast steiner på meg, hvem bryr seg
Jeg er en "bildeperfekt" slut.

Endret av iBygda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 5.2.2024 den 23.11):

Det spanske bidraget er klart. Det er den spanske elektropop-duoen Nebulossa med sangen 'Zorra'. 

Denne har jeg litt sans for. Litt annerledes enn det vi kanskje venter fra Spania, men med allsang-faktor (slik vi fikk fra Finland i fjor). Den setter seg raskt i øret, og man begynner å nynne med........ zorra zorra zorra!

Og hva med de lettkledde mannlige danserne (nei, jeg kødder ikke)? Jeg lurer på om de blir med til Malmø......   🤣

...

 

Hun hadde ikke en bra stemme, hørtes litt surt ut her og der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (21 timer siden):

 Spanias låt er kontroversiell både nasjonalt og internasjonalt. 

 

Den har skapt storm blant konservative og religiøse spanjoler samt hos enkelte feminister, men den har blitt godkjent av EBU og vil representere Spania i Eurovision 2024. 

Sangen utfordrer sexistiske stereotypier. Den er ment som en kommentar til kvinnehat og dobbeltmoralen som kvinner møter. Ordet 'zorro' på spansk brukes til å beskrive en mann som smart, utspekulert, etc. Ordet 'zorra' brukes for å beskrive en kvinne som bitch, hore, etc. For noen er sangen en kjærkommen hymne for landets feministiske bevegelse, en måte å ta tilbake et ord som brukes negativt mot kvinner. Det er også et spark rettet mot utdatert mannssjåvinistisk retorikk.  (BBC)  (AP)  (Euronews

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finske bidraget ble klart i kveld. Det er Windows95man med 'No Rules'. De scoret lavest hos fagjuryen, men det finske folket stemte dem fram til seier. Kanskje ikke helt samme kaliber som Käärijä i fjor, men artig bidrag. 

...

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESCdiscord avstemning på de 10 første sangene som er kommet ut. Flere tusen har stemt. Denne runden vant Norge 👏🤩

Ukraina blir nok stor favoritt i år. Jeg legger ny liste når den blir oppdatert med flere land. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne så jeg var lagt ut på Facebook. Eurovision fansen på Reddit har hatt sin første avstemning på de 10 sangene som er kommet ut. 

Denne vinner Norge 😊

Screenshot_20240212_115401.thumb.jpg.0e1e43d7430cafa1eb1f4337eaa8e6ad.jpg

 

Norge ligger på 3 plass på Eurovision scoreboard. 

Screenshot_20240212_115947_com.android.chrome.thumb.jpg.523209faa2273713763308e8e196cb6a.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (På 23.12.2023 den 8.27):

Det er veldig bra at Israel deltar så får vi bare håpe det ikke blir masse pro palestinske bidrag til Eurovision.

Kommer til å stemme på Israel OG Italia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tyske bidraget er klart. Det er Isaak med sangen 'Always On The Run'. Han scoret best både blant fagjury og folket. 

...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Moldova er klart. Det er Natalia Barbu med sangen 'In the Middle'.

...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bidraget fra Estland er klart. Det er hip-hop gruppa 5miinust & Puuluup med sangen '(Nendest) narkootikumidest ei tea me (küll) midagi'. På norsk betyr det noe sånn som "Vi vet ingenting om disse stoffene". De skiller seg definitivt ut fra mange av de andre bidragene. 

...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det danske bidraget ble klart i kveld. Det er Saba med sangen 'Sand'. Hun fikk høyest score hos fagjuryen, men lavest hos folket.

...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Litauen er klart. Det er Silvester Belt med sangen 'Luktelk'. 

...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...