Gå til innhold

Eurovision 2024

iBygda

Eurovision Song Contest 2024 Polls  

223 stemmer

1. 1. Vil Norge slå Irland i ESC 2024?

Anbefalte innlegg

Marsipanmor skrev (8 timer siden):

Jeg gleder meg maks til å følge Dora denne uka. Når (!) Baby Lasagna vinner (det gjør han!) , da er Kroatia min vinner i år - det kan ikke komme en låt jeg liker bedre enn låta hans😍

Kroatia har sakte men sikkert klatret på oddsen fra 30. plass ved årsskiftet til 3. plass i dag. Jeg vet ikke hvorfor dette har skjedd, men noen forventer tydeligvis at det vil komme et godt kroatisk bidrag. Finalen er nå på søndag (25. februar), og det er ingen tvil om at Baby Lasagna virkelig skiller seg ut. Han leder suverent med hele 64% i en avstemning over hvem man tror vil vinne den kroatiske finalen. Dersom han vinner den kroatiske finalen, så tror jeg han vil bli en av årets favoritter. Det er en virkelig kul sang, og en sang man bør merke seg allerede nå.  (Link til video

Go Baby Lasagna!  :danse2::danse2:

Endret av NordicViking
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NordicViking skrev (På 21.2.2024 den 21.57):

Kroatia har sakte men sikkert klatret på oddsen fra 30. plass ved årsskiftet til 3. plass i dag. Jeg vet ikke hvorfor dette har skjedd, men noen forventer tydeligvis at det vil komme et godt kroatisk bidrag. Finalen er nå på søndag (25. februar), og det er ingen tvil om at Baby Lasagna virkelig skiller seg ut. Han leder suverent med hele 64% i en avstemning over hvem man tror vil vinne den kroatiske finalen. Dersom han vinner den kroatiske finalen, så tror jeg han vil bli en av årets favoritter. Det er en virkelig kul sang, og en sang man bør merke seg allerede nå.  (Link til video

Go Baby Lasagna!  :danse2::danse2:

Leste at HoD i Kroatia mente dette henger sammen med Let 3, men det kan jeg ikke få meg til å forstå. Mesteparten av oppmerksomheten rundt Kroatia er jo pga. Baby Lasagna:) Jeg ELSKER låta og alt, og jeg gleder meg utrolig mye til å se hvordan dette blir på scenen i kveld. Jeg håper de henter noe fra videoen:) Vinner den på søndag, er dette min 1. plass:))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marsipanmor skrev (4 timer siden):

Leste at HoD i Kroatia mente dette henger sammen med Let 3, men det kan jeg ikke få meg til å forstå. Mesteparten av oppmerksomheten rundt Kroatia er jo pga. Baby Lasagna:) 

Nettopp!

Sjekker man reaksjoner på YouTube og på nettet ellers om Kroatia i årets Eurovision, så er det stort sett bare om Baby Lasagna. Og noen blir helt satt ut når de hører sangen for første gang.  🤣

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (5 timer siden):

Nettopp!

Sjekker man reaksjoner på YouTube og på nettet ellers om Kroatia i årets Eurovision, så er det stort sett bare om Baby Lasagna. Og noen blir helt satt ut når de hører sangen for første gang.  🤣

...

Synes sangen er kul. Så den live nettopp og ble dessverre litt skuffet her. Traff ikke helt på notene. Kamera føringen var veldig rotete. Er selvfølgelig mulig å forbedre til finalen og Eurovision. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke om jeg tolker den politisk - men mange gjør det. Muligens pga situasjonen som er der nede for tida. Den israelske kringasteren har sagt at de vil trekke seg dersom EBU mener de må endre teksten, i så fall mener jeg det er det beste som kan skje.  Da blir det en rolig finale uten stress og pes og masse ytringer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det enda vært ordentlig musikk. Bare møkk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra San Marino er klart. Det er det spanske alternativ-metal bandet Megara med sangen '11:11'.

...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld ble det avgjort at Baby Lasagna med sangen 'Rim Tim Tagi Dim' skal representere Kroatia i Eurovision 2024. Han vant en soleklar seier, og fikk høyest score både hos fagjuryene og folket.

:danse2::danse2::danse2:

...

Endret av NordicViking
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 25.2.2024 den 22.48):

I kveld ble det avgjort at Baby Lasagna med sangen 'Rim Tim Tagi Dim' skal representere Kroatia i Eurovision 2024. Han vant en soleklar seier, og fikk høyest score både hos fagjuryene og folket.

:danse2::danse2::danse2:

Kroatia har gått forbi Italia og klatrer til 2. plass på oddsen. Ukraina ligger fortsatt først, men avstanden ned til 2. plass er blitt mye mindre. Kroatia har aldri vunnet Eurovision, men i år tror jeg de kommer til å kjempe helt i toppen. Norge er på 10. plass, og ser foreløpig ut til å ha parkert der.

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dance Forever, Israel's alternate Eurovision entry, rejected in second snub

Foreign Ministry tells Ynet second pick, which references Hamas massacre at Nova music festival, also turned down by European Broadcasting Union; read the lyrics here. President Isaac Herzog said that he was trying to assist in any way that he could to ensure that Israel remains in the contest, as is the Foreign Ministry. 

Endret av iBygda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (På 27.2.2024 den 20.06):

Kroatia har gått forbi Italia og klatrer til 2. plass på oddsen. Ukraina ligger fortsatt først, men avstanden ned til 2. plass er blitt mye mindre. Kroatia har aldri vunnet Eurovision, men i år tror jeg de kommer til å kjempe helt i toppen. Norge er på 10. plass, og ser foreløpig ut til å ha parkert der.

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

oddsen akkurat nå er det Kroatia og Ukraina som kniver om førsteplassen, med Kroatia et lite hestehode foran på førsteplass. Dette kan endre seg framover, men det er ingen tvil om at mange liker det kroatiske bidraget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke den kroatiske var så spesielt bra, dårlig vokal på det jeg hørte. Ble veldig ujevn for meg, noen bedre partier enn andre, men ingen vinner. 

Har nettopp sett et klipp fra Markus og Martinius og Mello semifinalen i morgen. Litt for lite til å være sikker, men i år tror jeg MogM vinner Mello. Hørtes bra ut og oddsen er på 45% sjanse at de vinner nå… Blir gøy å se dem i morgen og finalen om en uke. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bidraget fra Østerrike er klart. Det er Kaleen med sangen 'We Will Rave'.

...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det britiske bidraget har vært klart en stund, men nå er også videoen klar. Det er Olly Alexander med sangen 'Dizzy'.

...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (På 22.12.2023 den 8.47):

Så Russland deltar ikke, men Israel deltar? Veldig logisk ja...

Russland er ikke kastet ut men det russiske kringkastingsselskapet har meldt seg ut av EBU og ESC er kun åpen for medlemsorganisasjoner, det er altså ikke landene som deltar men kringkastingsorganisasjonene-

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidraget fra Island er klart. Det er Hera Björk med sangen 'Scared of Heights'.

...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...