AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #1 Del Skrevet 20. desember 2023 Drar hjem hver jul og hver jul blir det krangling. Det er alltid uenighet om noe, og det er ofte tilbakeholdelse av info. Jeg og broren min har ikke god kontakt, han har narsissistiske trekk og jeg blir helt utmattet av å være i hans nærvær. Dette har jeg fortalt mamma, hun vet også at jeg har det tungt etter samlivsbrudd for et par måneder siden, før jeg planla å komme hjem spurte jeg henne gjentatte ganger om broren min skulle hjem, nei sa hun, nå etter at jeg kom hjem har hun «glemt» å fortelle at broren min kommer hjem… er så skuffet og sint, for nå er julen min ødelagt og skal jeg hjem nå må jeg betale flere tusen for billett… Er stuck her og er allerede utmattet, og tenker på hvordan jeg kommer til å ha det etter julen. Faren min er også kranglete og alt jeg foreslår av ting og aktiviteter for at julen skal gå fortere, blir slått ned på.. julen er ødelagt for min del, og jeg angrer på at jeg kom hit… Anonymkode: 9643f...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #2 Del Skrevet 20. desember 2023 Hvorfor reiser du til din familie i julen til å begynne med? Da vet du at til neste år er det best å holde seg hjemme. Anonymkode: a0612...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #3 Del Skrevet 20. desember 2023 Har du prøvd å la være å krangle? Anonymkode: 38dac...27c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #4 Del Skrevet 20. desember 2023 Og - må dere sitter oppå hverandre hele tiden? I og med st du «reiser hjem», tenker jeg du bor på et annet sted og kanskje har venner der hvor foreldre bor. Kontakter du dem/er litt med dem? F.eks kaféturer, fjellturer, venninnetreff osv? Eller sitter der alle 4 oppå hverandre hele jula? I sistnevnte tilfelle klikker det vel for de fleste…. Og mener du at broren din ikke burde fått kommet hjem? Nei, reis hjem, vær litt med familien, vær med venner, tren, kon deg ut, les bøker og slapp av på barnerommet! Gjør alt dette før du erklærer krig! Anonymkode: 38dac...27c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 20. desember 2023 #5 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du prøvd å la være å krangle? Anonymkode: 38dac...27c Ja, det slo meg også. Hva med å bare "sitte stille i båten"? La humla suse og ikke engasjere deg? Bit i deg ting du synes er dumt, og la være å bjeffe tilbake. Behold roen og trekk deg heller unna enn å gå inn i konfliktene. Det er sikkert de andre som er helt dust, men det hjelper ikke å holde på med å fortelle dem det. Bedre å holde kjeft og svelge litt stolthet og andre kameler, for husfredens skyld. Blir det for ille, trekk deg tilbake på rommet ditt med ei bok, eller gå deg en tur ute. På denne måten tror jeg du kan gi et solid bidrag til at alle får det litt hyggeligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå