Gå til innhold

Er det noe hjemsøkte hus i nærheten av der du bor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et gammelt hus fra 1893? 1916?

Anonymkode: 09f77...ee4

Hvorfor så spesifikke årstall?

Ble hus disse årstallene spesielt utvalgt av gjenferd?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i et hus, men i en leilighet som tidligere var tørkeloft i en gammel bygård.

På det ene soverommet i leiligheten der vår tenåring sover, har det vært litt aktivitet over flere år, men det siste halvannet året har det vært stille.

Aktiviteten som har vært er at postere og bilder falt ned fra veggen uansett hvor godt fastspikret de var, og en skuffe ble slengt ut fra hyllen og landet på gulvet med et brak.

Etter at den ene skuffen var slengt på gulvet flere ganger, fjernet mannen min inneholdet (sterk parfyme og sminke) og da ble ikke skuffen kastet på gulvet mer.

Vi vurderte å kontakte "Åndenes Makt", men da hadde de akkurat sluttet å produsere programmet.

Vi følte aldri at det var noe spesielt dårlig energi eller uhyggelig å være på soverommet og jenta vår har ikke hatt noe problemer med å sove der inne, men hun våknet av at skuffen ble slengt på gulvet om natten med et smell!

Endret av Tough cookie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Granita skrev (6 minutter siden):

Jo

Haha nei, virkelig ikke. Den dagen jeg får presentert vitenskapelige bevis på det skal jeg imidlertid endre mening. 

Anonymkode: 195df...055

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et stort og ærverdig hus bygget som fattighus i 1736, og mange mener jo at det spøker her, men jeg har bodd her lenge nå, og her er det stille og rolig - likevel er mange nervøse for å besøke meg her av en eller annen grunn! 😄

Men jeg bor jo like i nærheten av en stor herregård som er kjent for sine mange spøkelser! Og jeg må innrømme at jeg hadde ikke frivillig gått inn der om natta altså 😄

Endret av princeofithilien
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 20.12.2023 den 18.08):

Jeg bor ikke i et hus, men i en leilighet som tidligere var tørkeloft i en gammel bygård.

På det ene soverommet i leiligheten der vår tenåring sover, har det vært litt aktivitet over flere år, men det siste halvannet året har det vært stille.

Aktiviteten som har vært er at postere og bilder falt ned fra veggen uansett hvor godt fastspikret de var, og en skuffe ble slengt ut fra hyllen og landet på gulvet med et brak.

Etter at den ene skuffen var slengt på gulvet flere ganger, fjernet mannen min inneholdet (sterk parfyme og sminke) og da ble ikke skuffen kastet på gulvet mer.

Vi vurderte å kontakte "Åndenes Makt", men da hadde de akkurat sluttet å produsere programmet.

Vi følte aldri at det var noe spesielt dårlig energi eller uhyggelig å være på soverommet og jenta vår har ikke hatt noe problemer med å sove der inne, men hun våknet av at skuffen ble slengt på gulvet om natten med et smell!

Oi, hvordan går det sove der uten å bli redd😳

Anonymkode: 119aa...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Oi, hvordan går det sove der uten å bli redd😳

Anonymkode: 119aa...04b

Nå er det over et år siden det sist skjedde noe inne på det soverommet, og det merkelige er at vi er ikke noe særlig redde eller tenker mye på det.

Nå er det stille

Anonymkode: 95fef...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et hjemsøkt hus fra 1880 årene. Det har vært i familien i alle år. Men det er tegn etter eldre etablering i hagen, sånn type bronsealder, middelalder. Dette har ikke blitt undersøkt og bekreftet dog. Men vi ser det jo med blotte øyet at dette er ikke helt vanlig. Tomten ble kjøpt med dette på. Blant annet en diger og høy mur i stablestein og noe som ser veldig ut som en gravhaug i formen. 

Anonymkode: 7f58a...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Hus fra 1978 huset er muligens hjemsøkt oldefar skal ha fortalt sin datter (Min tante) at på min fars tomt ble det begravd en Tysker under siste krig (Familie eiendom) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.12.2023 den 17.57):

Det finnes ikke hjemsøkte hus.

Anonymkode: 195df...055

Det gjør det absolutt, eller om jeg skal kalle det hjemsøkt eller hus med ting som skjer får være opp til andre. At du ikke har opplevd, er ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer. Har selv opplevd nok til å vite at det er mer mellom himmel  og jord enn det vi ser.

Anonymkode: 710a8...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg har bodd i et hjemsøkt hus. Huset har gått i arv i familien, og det var meningen at jeg skulle overta det, men jeg klarte ikke å bo der. Min onkel, som er superskeptiker og ikke tror på noe uforklarlig, fikk så tilbud om å overta det, men det gikk ikke mer en én dag før han flyttet han også. Nå er det solgt ut av familien, aner ikke om de som bor der nå opplever noe.

Anonymkode: b0c5b...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...