Gå til innhold

Folk som prater under kinofilmen. Flere som synes det er sykt irriterende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med å være på kino hvis du bare vil prate? 

Anonymkode: 579df...41f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig irriterende. Og når jeg ser mobil som lyser opp under filmen så får jeg lyst å ta mobilen og kaste den i veggen.

Hvis man ikke vil fokusere på filmen så bli hjemme.

Anonymkode: 94157...a04

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker

Ja er irriterende. Husker spesielt en marvel film jeg var på, hvor det var en ganske så blodfan av marvel. Hun klappet, ropet, hoppet, vrælte underveis i filmen. Ødela hele kinoopplevelsen for flere tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommer er verst på dette og derfor ser jeg aldri skrekkfilm på kino igjen. 

Skulle se Smile på kino da den kom og hele greia ble fullstendig ødelagt av pratsomme ungdommer. De brukte telefonen, hadde hele samtaler, de skrek og lo selv når ingenting skummelt skjedde. Men toppen av det var når de jentene som satt bak oss ble så hysteriske av litt skrekk at en av dem ikke turte å se mer av filmen. Du tenker kanskje at hun reiste seg og dro siden hun ikke ville se mer? NEIDA! Hun fikk venninnen ved siden av til å være SYNSTOLK mens hun satt der med øynene lukket! Venninnen forklarte alt som skjedde! Og siden de satt rett bak oss var det umulig å ikke høre.

Skulle gjerne hysjet på dem men så ikke poenget siden halvparten av salen tilsynelatende var der for å knise og prate.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Polyester said:

Ungdommer er verst på dette og derfor ser jeg aldri skrekkfilm på kino igjen. 

Skulle se Smile på kino da den kom og hele greia ble fullstendig ødelagt av pratsomme ungdommer. De brukte telefonen, hadde hele samtaler, de skrek og lo selv når ingenting skummelt skjedde. Men toppen av det var når de jentene som satt bak oss ble så hysteriske av litt skrekk at en av dem ikke turte å se mer av filmen. Du tenker kanskje at hun reiste seg og dro siden hun ikke ville se mer? NEIDA! Hun fikk venninnen ved siden av til å være SYNSTOLK mens hun satt der med øynene lukket! Venninnen forklarte alt som skjedde! Og siden de satt rett bak oss var det umulig å ikke høre.

Skulle gjerne hysjet på dem men så ikke poenget siden halvparten av salen tilsynelatende var der for å knise og prate.

Skrekkfilm på kino ser jeg ikke på lenger. Fungerer ikke. Må isåfall være 18 årsgrense på filmen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tilnærmet sluttet dra på kino. Før kunne man kose seg, nyte filmen. Nå er det mest å irritere seg over snakk, rop og mobil lys :( begynt å sette mer og mer pris på å nyte film i sofaen hjemme

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å vende seg til at ungdom sliter med å holde konsentrasjonen så lenge at de kan sitte stille og se en hel film uten mobil. Svært mange klarer det ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er utrolig irriterende. Og når jeg ser mobil som lyser opp under filmen så får jeg lyst å ta mobilen og kaste den i veggen.

Hvis man ikke vil fokusere på filmen så bli hjemme.

Dette 😡 

Har sett flere musicals i New York og der er det vakter til stede i salen under hele forestillingen. Det opplyses om at det ikke er lov med mobiler der og dersom en fra publikum tar fram mobilen har han/hun umiddelbart lyset fra vaktens lommelykt i ansiktet. Dersom dette skjer flere ganger må vedkommende rett og slett forlate salen. Å ja, jeg har sett dette skje. Skulle ønske det ble innført det samme på kinoer i Norge 😁 Da hadde i hvert fall jeg gått oftere på kino. 

Anonymkode: 97199...081

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Skjer konsekvent, eneste unntaket er filmer som er rettet mot en litt eldre målgruppe. Ungdommen i dag eier jo ikke oppmerksomhetsspenn på mer enn noen få minutter før de må opp med mobilen for å sjekke/dele på SOME. Takk skal du faen meg ha, TikTok.

Anonymkode: 89c1b...60c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette 😡 

Har sett flere musicals i New York og der er det vakter til stede i salen under hele forestillingen. Det opplyses om at det ikke er lov med mobiler der og dersom en fra publikum tar fram mobilen har han/hun umiddelbart lyset fra vaktens lommelykt i ansiktet. Dersom dette skjer flere ganger må vedkommende rett og slett forlate salen. Å ja, jeg har sett dette skje. Skulle ønske det ble innført det samme på kinoer i Norge 😁 Da hadde i hvert fall jeg gått oftere på kino. 

Så bra!

Jeg har hørt om kinosaler som ikke har dekning, som et forsøk på å unngå mobilbruk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette 😡 

Dette bør vi få i Norge!

Anonymkode: 579df...41f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

justme2019 skrev (9 minutter siden):

Skrekkfilm på kino ser jeg ikke på lenger. Fungerer ikke. Må isåfall være 18 årsgrense på filmen.

18 års aldersgrense holder ikke det heller. De får med seg en foresatt og drar allikevel, eller så driter kinoen i å sjekke. Ikke er 18åringer modne nok til å oppføre seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Example skrev (12 minutter siden):

Det er bare å vende seg til at ungdom sliter med å holde konsentrasjonen så lenge at de kan sitte stille og se en hel film uten mobil. Svært mange klarer det ikke. 

DET var bedre før og det mener jeg. Jeg og venner hadde mobil som tenåringer og vi kikket aldri på den på kino, ikke snakka vi heller og ikke ble jeg plaget av at det skjedde heller. Folk holdt kjeft og så film. Sist jeg var på kino for et par år siden måtte jeg be idiotene ved siden av meg holde stilt, de holdt hele samtaler og plapra hele filmen i vei. Halve salen hadde mobilen oppe og lyste også. Drit gøy å betale for sånt. Folks evne til å konsentrere seg har jo dødd. 

Anonymkode: 62830...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Polyester said:

18 års aldersgrense holder ikke det heller. De får med seg en foresatt og drar allikevel, eller så driter kinoen i å sjekke. Ikke er 18åringer modne nok til å oppføre seg heller.

Feil 18år grense er absolutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

DET var bedre før og det mener jeg. Jeg og venner hadde mobil som tenåringer og vi kikket aldri på den på kino, ikke snakka vi heller og ikke ble jeg plaget av at det skjedde heller. Folk holdt kjeft og så film. Sist jeg var på kino for et par år siden måtte jeg be idiotene ved siden av meg holde stilt, de holdt hele samtaler og plapra hele filmen i vei. Halve salen hadde mobilen oppe og lyste også. Drit gøy å betale for sånt. Folks evne til å konsentrere seg har jo dødd. 

Anonymkode: 62830...30d

Det er helt håpløst. TikTok har andre apper har ødelagt, da de ikke klarer å konsentrere seg lenger. Dette kommer vi alle til merke med nyere filmer og annen kultur. Det må skje noe hele tiden, da den yngre generasjonen av publikum klarer ikke holde konsentrasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det, men sånne egofolk har alltid ødelagt for resten, så jeg vet ikke helt om de lar seg utrydde. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusomt irriterende. Men det verste jeg har opplevd på kino, var ei kjerring i femtiårene som satt foran meg og FILMET med gjevne mellomrom, for å legge det ut på snap, eller gudene vet hva. Med den lysende telefonen rett foran ansiktet så den var midt i synsfeltet mitt. Hun fikk høre det for å si det sånn.

Anonymkode: 6a314...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vitner om lav sosial intelligens.

Jeg husker at da jeg var liten trodde jeg det var forbudt å prate på kino. Jeg trodde omtrent man kom i fengsel, liksom 😂 Foreldrene mine hadde jo sagt «det er ikke lov å prate under filmen», så da måtte det jo være sånn 😂 

Husker jeg fikk en aha-opplevelse da jeg var 10-11 år, og fant ut at det faktisk ER lov å hviske «kan du sende sjokoladen» o.l. 
Men prate høyt så man forstyrrer, det BURDE vært forbudt.

Anonymkode: 35138...9a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg ikke drar på kino i Norge lenger. 

Det skulle vært vakter i salen som fjerner de som ødelegger for de andre. 

Anonymkode: e538a...610

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...