lotte123 Skrevet 19. desember 2023 #1 Del Skrevet 19. desember 2023 Hei. Skrev her for fire uker siden om positiv graviditetstest fire uker etter utskraping. Fikk beskjed fra sykehuset om å ta blodprøve. For tre uker siden var hcg på 17. Testen er fortsatt positiv (men selvfølgelig svært svak). Hva gjør jeg? Såååå lei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Del Skrevet 19. desember 2023 Ikke så veldig mye annet å gjøre enn og vente dessverre.. HCG tar den tiden det tar.. etter 6 uker var hcg 66 hos meg, etter 8.5 uker etter var min hcg 0.5 🙈 Anonymkode: 728cb...245 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke så veldig mye annet å gjøre enn og vente dessverre.. HCG tar den tiden det tar.. etter 6 uker var hcg 66 hos meg, etter 8.5 uker etter var min hcg 0.5 🙈 Anonymkode: 728cb...245 Haha så fortvilende altså 😅 jeg som har ventet på mensen lenge. Jajaja, nå skjer det snart. 2024 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 19. desember 2023 #4 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg hadde kanskje ringt sykehuset og forhørt meg igjen. Har du tatt flere graviditetstester de siste tre ukene for å se om det synker vider? kan det være at den positive testen skyldes ny graviditet? Har du tatt en ultralyd for å dobbeltsjekke at du ikke har rester? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 19. desember 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 19. desember 2023 Privat gynekolog har sagt at det synker normalt.. Testen er svært svak nå, men forventet svakere.. Jeg tar en ny test om to dager for å se om den er lik 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2023 #6 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeg testet positivt en måneds tid etter abort etter en MA, så tar nok tid før hcg er "noramlt" igjen. Anonymkode: 18ea2...1dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 21. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg testet positivt en måneds tid etter abort etter en MA, så tar nok tid før hcg er "noramlt" igjen. Anonymkode: 18ea2...1dc Ah, ja... Men 8,5 uker her 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 21. desember 2023 #8 Del Skrevet 21. desember 2023 Ved en av mine MA tok det også 8 uker før hcg var negativ. Mensen og EL var begge tilbake til normalen før hcg var negativ. Sykehuset sa bare at av og til bruker kroppen lengre tid på å senke hormonene enn hva som er "normalt" antatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 21. desember 2023 Helene90 skrev (1 time siden): Ved en av mine MA tok det også 8 uker før hcg var negativ. Mensen og EL var begge tilbake til normalen før hcg var negativ. Sykehuset sa bare at av og til bruker kroppen lengre tid på å senke hormonene enn hva som er "normalt" antatt. Takk for svar 💕 det er DETTE jeg lurer på og får ingen svar på av verken fastlegen eller gynekolog. Kan jeg ha eggløsning og bli gravid med svak positiv test? Jeg har ikke hatt mensen enda. Ville jo egentlig vente til jeg fikk syklusen tilbake, men hadde ikke trodd det tok så lang tid. Hvor lang tid etterpå ble du gravid igjen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 22. desember 2023 #10 Del Skrevet 22. desember 2023 lotte123 skrev (15 timer siden): Takk for svar 💕 det er DETTE jeg lurer på og får ingen svar på av verken fastlegen eller gynekolog. Kan jeg ha eggløsning og bli gravid med svak positiv test? Jeg har ikke hatt mensen enda. Ville jo egentlig vente til jeg fikk syklusen tilbake, men hadde ikke trodd det tok så lang tid. Hvor lang tid etterpå ble du gravid igjen? 😊 Ja, du kan få eggløsning før helt negativ hcg. Jeg fikk selv eggløsning da hcg var på 25 😊 (selv om det ikke var meg du spurte 🙃). Det kan være helt naturlig at det tar lengre tid enn de fire ukene sykehusene sier at det skal ta, men det er også veldig bra at du følger det opp med gyn sånn at du også kan avdekke om det er en grunn for det i tilfelle det i ikke er det for din del. Om du føler at gyn har undersøkt godt nok og du føler deg ivaretatt så ville jeg slappet av med at hcg synker som det skal (er du usikker ville jeg sjekket igjen)😊 Det er naturlig at det tar tid, spesielt om du hadde svært høy hcg ved aborttidspunkt. Om vi tenker på det så vil noen ha hcg på 500, mens andre vil ha på 250 000 når aborten skjer, da sier det seg selv at kroppene ikke vil bruke like lang/kort tid på å få hcg ned. Jeg brukte selv 6 uker, og dette var helt naturlig for min kropp og det nivået av hcg jeg hadde 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 22. desember 2023 #11 Del Skrevet 22. desember 2023 lotte123 skrev (18 timer siden): Takk for svar 💕 det er DETTE jeg lurer på og får ingen svar på av verken fastlegen eller gynekolog. Kan jeg ha eggløsning og bli gravid med svak positiv test? Jeg har ikke hatt mensen enda. Ville jo egentlig vente til jeg fikk syklusen tilbake, men hadde ikke trodd det tok så lang tid. Hvor lang tid etterpå ble du gravid igjen? 😊 Ja du kan bli gravid selv om hcg ikke er gått ned til 0. Har du eggløsning, så er det fullt mulig. Mange som blir gravide naturlig første EL etter mist. Jeg er via ivf så blir litt feil å sammenligne med meg hvor lang tid det tok. For jeg må som regel vente minst 2 sykluser mellom mist og mye innsett. Jeg har hatt hcg på 40.000 ved mist som brukte lengre tid enn hcg på 75.000 ( ca like langt i svangerskap) ved mist som gikk raskere ned. Hos noen synker hcg fort, hos andre bruker den tid. Var en lege som sa til meg at hcg kan enten synke fort eller bruke minst like lang tid på å synke som den steg - altså like lang tid som svangerskapet varte. Men er veldig individuelt fra person til person og svangerskap til svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 28. desember 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 28. desember 2023 Virker som hcgen er stuck på rundt 5..10 uker etter utskraping 😬 den var 6,5 for ei uke siden og fortsatt en svært svak strek. Gynekolog eller sykehus vil ikke gjør noe, men er vel bare snakk om dager/ uker 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 28. desember 2023 #13 Del Skrevet 28. desember 2023 Fint å lese denne tråden. Hadde utskrapning etter MA i går, og hcg var da på 150 000. Spent på hvor lang tid det vil ta for den å gå ned for meg. Vil bare legge dette bak meg og se fremover, men det får ta den tiden det tar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 28. desember 2023 Forfatter #14 Del Skrevet 28. desember 2023 Venterpåregnbuen skrev (33 minutter siden): Fint å lese denne tråden. Hadde utskrapning etter MA i går, og hcg var da på 150 000. Spent på hvor lang tid det vil ta for den å gå ned for meg. Vil bare legge dette bak meg og se fremover, men det får ta den tiden det tar. ❤️❤️ Fikk du cycotec før utskraping? Forrige gang fikk jeg det og mye kom ut før selve utskrapingen. Da tok det bare noen dager før negativ graviditetstest. Tror overgangen fra gravid til utskraping er så brå for noen, og derfor tar det tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venterpåregnbuen Skrevet 28. desember 2023 #15 Del Skrevet 28. desember 2023 lotte123 skrev (26 minutter siden): ❤️❤️ Fikk du cycotec før utskraping? Forrige gang fikk jeg det og mye kom ut før selve utskrapingen. Da tok det bare noen dager før negativ graviditetstest. Tror overgangen fra gravid til utskraping er så brå for noen, og derfor tar det tid... Ja, fikk 3 cytotec noen timer før utskrapningen, men kom ingenting ut før inngrepet. De sa det var for at det skulle åpnes opp og gjøre utskrapningen enklere, samt mindre risiko for komplikasjoner. Det er jo en veldig brå overgang, både for kroppen og mentalt. Heldigvis blør jeg nesten ikke lenger. Hadde regnet meg å blø i flere dager, så det er en lettelse oppi alt. Håper du snart får negativ test ❤️ ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå