AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #1 Del Skrevet 19. desember 2023 Veldig blandede beskjeder i denne vonde prosessen... På privat UL målte foster 9+0 uten hjerteslag, men sykehuset målte det til 6+6? Hva kan være grunnen til den forskjellen? På journalnotat står det at foster sendes til histologisk undersøkelse, det ble ikke nevnt til meg, er det en undersøkelse jeg får noen tilbakemelding på resultatene av? Noen som har erfaring? Anonymkode: c49cb...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #2 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Veldig blandede beskjeder i denne vonde prosessen... På privat UL målte foster 9+0 uten hjerteslag, men sykehuset målte det til 6+6? Hva kan være grunnen til den forskjellen? På journalnotat står det at foster sendes til histologisk undersøkelse, det ble ikke nevnt til meg, er det en undersøkelse jeg får noen tilbakemelding på resultatene av? Noen som har erfaring? Anonymkode: c49cb...d36 Har ikke erfaring med eksakt det du nevner, da jeg hadde medisinsk abort pga. akrani i uke 12. Da ble fosteret undersøkt i etterkant, en obduksjon. Da fikk vi svar etter ca. halvannen måned. Nå visste vi jo årsaken/diagnosen, men de pleier å obdusere fostre om foreldrene samtykker for å finne ut akkurat hva som gikk galt. Vi fikk stadfestet at diagnosen var akrani, og samtidig at det ikke var kromosomavvik. Det du får tilbud om, er vevsprøve bl.a.. Mulig de gjør det for å sjekke for kromosomavvik eller andre målbare avvik. Det er jo positivt, i alt det vonde, at du muligens får svar på hva som gikk galt og om det var maks uflaks eller om noe kan forebygges om du prøver å bli gravid igjen. ❤️ Anonymkode: 52517...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #3 Del Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har ikke erfaring med eksakt det du nevner, da jeg hadde medisinsk abort pga. akrani i uke 12. Da ble fosteret undersøkt i etterkant, en obduksjon. Da fikk vi svar etter ca. halvannen måned. Nå visste vi jo årsaken/diagnosen, men de pleier å obdusere fostre om foreldrene samtykker for å finne ut akkurat hva som gikk galt. Vi fikk stadfestet at diagnosen var akrani, og samtidig at det ikke var kromosomavvik. Det du får tilbud om, er vevsprøve bl.a.. Mulig de gjør det for å sjekke for kromosomavvik eller andre målbare avvik. Det er jo positivt, i alt det vonde, at du muligens får svar på hva som gikk galt og om det var maks uflaks eller om noe kan forebygges om du prøver å bli gravid igjen. ❤️ Anonymkode: 52517...446 Trist å høre om fosteret ditt, håper det går bedre med deg 💗 Tusen takk for svar, jeg håper det er samme type vevsprøve og kanskje det finnes noen svar. Det vil jo ikke endre utfallet nå, men kanskje nettopp derfor høres et svar ut som en drøm akkurat nå. Krysser fingrene. Anonymkode: c49cb...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #4 Del Skrevet 19. desember 2023 Diagnostikk av graviditetsprodukter gjøres på mors indikasjon, ved spørsmål om partiell/komplett mola hydatidosa eller annen patologi samt å fastslå abortårsaken. I tillegg er det viktig å utelukke malignitet (trofoblast-tumorer). https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=x6UgFXNT Anonymkode: 9ada4...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 19. desember 2023 #5 Del Skrevet 19. desember 2023 Jeg fikk utskrapning med vevsprøver ved MA, da de mistenkte blæremola (noe det heldigvis ikke var), men det informerte de meg om at de trodde på forhånd. Er det en spesiell grunn til at du får utskrapning? Mistanke om patologi? Eller er det andre årsaker til dette kanskje? Jeg fikk hvertfall svar via telefon så fort de hadde resultatet, men det tok 6 uker før jeg fikk svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2023 #6 Del Skrevet 20. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 16.02): Veldig blandede beskjeder i denne vonde prosessen... På privat UL målte foster 9+0 uten hjerteslag, men sykehuset målte det til 6+6? Hva kan være grunnen til den forskjellen? På journalnotat står det at foster sendes til histologisk undersøkelse, det ble ikke nevnt til meg, er det en undersøkelse jeg får noen tilbakemelding på resultatene av? Noen som har erfaring? Anonymkode: c49cb...d36 Jeg hadde mistenkt mola og de brukte 6 mnd på på å svare meg på histologisk undersøkelse. Så det går i allefall ikke fort Anonymkode: 35c3c...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå