Gå til innhold

Navn dere ikke ville valgt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lias, Attila, Maximillian, Lui, Thias, Tiam, Millina, Milliam, Milan, Lavrans, Dexter, Njål, Ea, Birgitte, Bjørg, Kåre.. Lista er lang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 9.51):

Linus og Nilus må være tidenes styggeste guttenavn. Klarer ikke ta det seriøst. 

På jentedagen kommer tyllenavn som Lykke og Lowe. 🤢

Anonymkode: fe156...544

Kjenner ei lita jente dom heter Lykke, og hun er det desidert mest seriøse barnet jeg vet om - smiler nesten aldri, skeptisk til de fleste, men veldig morsom smårolling 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (På 1.1.2024 den 19.20):

Lias, Attila, Maximillian, Lui, Thias, Tiam, Millina, Milliam, Milan, Lavrans, Dexter, Njål, Ea, Birgitte, Bjørg, Kåre.. Lista er lang. 

Enig i de fleste 😄 Men hvorfor ikke Lavrans? Synes det er et solid og staut norsk navn som står seg godt historisk og kulturhistorisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 22.43):

Laura er fint på engelsk, men helt forferdelig på norsk. Vertfall med østlandsk dialekt, Lævvra 😅

Anonymkode: d586a...79f

Det er jo det som gjør navnet så spesielt. Siden Twin Peaks har Laura vært favoritt navn, nord-norske versjonen Laæuura e jo fantastisk🥰

Anonymkode: c2808...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen jeg bare ikke liker lyden av:

Ea, Margit, Gudrun, Brita  Bente, Dagny, Dorthe, Haldis, Mona, Wenche, Olga.

Rex (høres ut som man har et hundenavn), Steinar, Simen (ikke helt greit på engelsk), Odd, Bengt, Guttorm (hvorfor vil man kalle u gen sin noe sånt??), Gorm (høres ut som navn til en ork eller hund), Max. 

Då er det en del navn der så å si alle jeg kjenner med navnet er trøblete: André (Andreas er greit), Morten (Martin er greit), Eirik (Erik er... greiERE), Steffen (Stefan eller Steven er greit,), Tobias, Kevin, Kenneth.

Set er få navn jeg hører og tenker 😬 da. I den kategorien er Rex, Gorm og Maud Rita, og folk med to lange navn der begge brukes. 

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Dartle skrev (3 timer siden):

Enig i de fleste 😄 Men hvorfor ikke Lavrans? Synes det er et solid og staut norsk navn som står seg godt historisk og kulturhistorisk. 

Nei, si det. Det høres så «hardt» ut på min dialekt. Noen navn er pene på enkelte dialekter og fæle på andre, kanskje Lavrans er et slikt navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette ville jeg holdt meg inna:Alle navn med jødiske eller muslimske vibber, Veldig «norske» navn som er umulig å skrive eller uttale i utlandet (inneholder ø eller th blant annet eksempel Torbjørg, Kjersti)Generelt gammeldagse navn som Borghild o.l. 

Vil ikke valgt ( langt) navn med sær skrivemåte eller lange dobbeltnavn

Tyske navn som Dorte, Ursula grøsser jeg også av.

Anonymkode: 71a11...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 0.28):

De du kaller nymotens navn, som Mathea, Emma Emilie, Tda, Simen/Simen Theodor er gamle navn, ca 1800 tallet.   Bodil Unni, Bjørg, Sven,Arfinn o.s.v. er nyere nav30-60. tallsnavn.

Anonymkode: 4864c...9ae

Jeg hadde en gammelonkel som het Leander. Han var født i 1928, så det er heller ikke SÅ nymotens. 

Anonymkode: 46ef3...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 23.50):

Forsåvidt enig med deg i det meste, men har du eksempler på navn du faktisk liker? 

Anonymkode: 3b1a6...7aa

Det må bli "Typ"

:lillesky:

Anonymkode: 5b05c...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gudrun, Gunnhild, Julianne, Frøydis, Møyfrid, Veslemøy

Anonymkode: a525f...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...