Gå til innhold

Slankeoperasjon.


Helene

Anbefalte innlegg

Helene skrev (4 minutter siden):

Jeg kritisere de som ikke følger opp den hjelpen de får. Slankeoperasjon er bare en starthjelp. Resten er opp til deg. 

Ja, du kritiserer folk som ikke klarer å løse problemene sine. Du var kjempetykk og klarte ikke å håndtere det på egenhånd.. Det var jo dumt du ikke klarte å følge opp deg selv… Hmm. Ringer det en bjelle snart? Eller skal du fortsette å kritisere «de andre»? Altså deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er mer uintelligenthet enn arroganse. Det kan jo ikke du noe for. Det handler om å forstå andre på seg selv. Det gjør du ikke selv om du har vært i deres sko. 

Endret av Rotemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (28 minutter siden):

Dette er mer uintelligenthet enn arroganse. Det kan jo ikke du noe for. Det handler om å forstå andre på seg selv. Det gjør du ikke selv om du har vært i deres sko. 

Du er bare dum. Vet du hva du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte veldig igjennom dette med operasjon. Vet du, må ta ca 14 tabletter pr dag resten av livet. Det meste er ikke medisiner, men kosttilskudd. Fordi kroppen slutter å produsere dette. Dette er noe å tenke igjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (9 timer siden):

Joda, jeg kunne slanket meg. Jeg hadde samme vekt i 20 år. Gikk ikke opp, gikk ikke ned. Kostholdet mitt var da riktig, jeg var stabil. 

Jeg gjorde små endringer i kostholdet. Mere fisk, mindre smågodt, mere nøtter og frukt. 

Noen tror jeg spiste mye, jeg spiste normalt. Noen tror at overvektige spiser mere enn andre. Det er ikke sånn. De som tror det mangler kunnskap. Jeg spiser faktisk mere i dag enn dengang jeg var overvektig. Jeg greide å holde vekten i 20 år med ok normal mat. Men jeg greide ikke gå ned i vekt. Var bare stabil. 

Men slankeoperasjon er en livsvarig endring. Eksempel: du tar operasjon, går ned i vekt, de 2 første årene er du slank og fin. Dessverre er det flere som tror at dette skal vare forevig. Nå prøver jeg ikke å være bedre enn andre, jeg har lyttet til sykehuset, til råd, jeg tenkte veldig igjennom alt før jeg gjennomføre dette. Ble frarådet operasjon. Jeg hadde sideplager. Ikke høyt blodtrykk eller fare for sukkersyke. Det var andre ting man ikke tenker på at det har en sammenheng med fedme. 

Jeg tenkte dette var en livsvarig endring. Som skal vare livet ut. Dette har jeg aldri glemt. Joda, har gjort små skifter i kosthold. Spiser ikke farsemat. Tåler ikke grøt. Byttet ut smågodt med nøtter og frukt, innomellom gir jeg faen. Spiser smågodt , min svakhet. Men jeg har aldri latt dette ski ut. Klarer ikke sjokolade i dag. Elsker skjokolade, bare 2 biter. 

Nå er det 14 år siden operasjonen. Jeg spiser mere enn dengang jeg var overvektig. Jeg holder forbrenningen vedlike. Og har gjort små men nødvendige endringer i daglig kosthold. 

Man må ikke glemme at operasjon er et hjelpemiddel. Ikke en varig løsning. 

Du kan ikke ha spist normalt, om man er veldig stor krever det mer kalorier å opprettholde vekta enn for en mindre person. Så du spiste fortsatt mye, du hadde bare ikke kalorioverskudd. Jeg nekter å tro at du spiser mer enn da du var overvektig, og uten å legge på deg. Det er ikke fysisk mulig. Men det virker ikke som du er personen å lære bort noe til. 

Anonymkode: 57733...a3e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en quick fix med slankeoperasjon, og noen får ikke like god effekt av den!

Er desverre mange som går opp i vekt igjen, uten at de ønsker det. Det er fortsatt en livslang kamp om kiloene,selv om man er slankeoperert.

Fint at det funker for både deg og meg,men funker desverre ikke for alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (7 timer siden):

Du er bare dum. Vet du hva du snakker om?

Det er din kunnskapsløshet og fordommer tråden handler om. Det er ingenting ved det jeg skriver som antyder at jeg ikke forstår at dette er mer vanskelig for noen enn andre. Det har andre her fått med seg også. Du har ingen støtte. Du dømmer folk som deg selv. Ser du ikke det? 
Du fant en løsning på fedmen din. Andre har forsøkt det damme uten å klare det. Da er det synd på dem, det er ikke fordi de er utakknemlige eller ikke har skjønt alvoret. DE KLARER DET IKKE! På samme måte som at det er flere områder i livet dubikke mestrer. Eksempelvis å gå på jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kan ikke ha spist normalt, om man er veldig stor krever det mer kalorier å opprettholde vekta enn for en mindre person. Så du spiste fortsatt mye, du hadde bare ikke kalorioverskudd. Jeg nekter å tro at du spiser mer enn da du var overvektig, og uten å legge på deg. Det er ikke fysisk mulig. Men det virker ikke som du er personen å lære bort noe til. 

Anonymkode: 57733...a3e

Jeg spiser mere i dag enn dengang jeg var overvektig. Jeg spiser mere stabilt, jeg spiser mere fisk og grønnsaker. Og jeg rører kroppen. Men må bare minne på, jeg hadde stabil vekt i 20 år før operasjonen, jeg gikk bare ikke ned. Stabilitet er litt tankegangen min. Er du 90 kilo, gjennom flere år så har du et godt kosthold. Dette er stabilitet. Å gå ned i kilo er noe annet. Jeg er sånn menneske som tenker, du kan ikke gå på slankekur hele livet. Jeg tok operasjonen får å få en hjelp. Men operasjonen hjelper bare i begynnelsen. Det er så mange som glemmer dette. Jeg har ikke glemt det. Jeg spiser. Om jeg skal ut å kjøre i flere timer, tar med matpakke. Jeg blir sånn hungry. Sint og ufin når jeg blir sulten. Så jeg har matpakke med overalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er litt rart. Her har man gjort en inngripende operasjon, som ikke alltid blir dekket av staten. Et inngrep med masse bivirkninger, som begrenser hva du kan og ikke kan spise uten å bli dårlig. Og så klarer folk å forbigå uvelhetsføelese og det operasjonen har kostet fordi de bare må overspise. Viser hvor dypt overspisingslidelelser ligger hos enkelte kanskje. Og hvor det det er å opprettholde en slik lidelse i dag. 

Anonymkode: 50e72...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...