Gå til innhold

Slankeoperasjon.


Helene

Anbefalte innlegg

Jeg er oppgitt. Ser flere som går opp vekt. Vet at dette ikke er min mening. Jeg tok operasjon for mange år siden. Jeg endret livsstil. Jeg er slank fortsatt. Jeg spiser fornuftig. Å ta en operasjon var ikke enkelt. Dette var et livsvarig valg. Men jeg ser, andre blir stor igjen. Jeg skal aldri bli der igjen. Men lurer på, har dere skjønt dette. Å ta operasjon er en ny hverdag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de sprøyter seg med slankemedisin og går opp all vekta når de slutter også.

Anonymkode: 7362a...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fikser ikke de underliggende problemene eller vanene, og da sier det seg selv at man vil gå opp til slutt, siden magesekken utvider seg igjen. 

Anonymkode: 563b7...21d

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operasjon og medisin er en midlertidig hjelp. Alt vil komme tilbake med dårlige vaner. 

Anonymkode: c8c8d...782

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2023 den 15.44):

Mange fikser ikke de underliggende problemene eller vanene, og da sier det seg selv at man vil gå opp til slutt, siden magesekken utvider seg igjen. 

Anonymkode: 563b7...21d

Dette.

Det er trist og de trenger ingen kritikk på det.

Ts, og se på dette med et kritisk blikk er ris til egen bak. Du trengte slankeoperasjon. Problemene dine var reelle for deg slik det er for andre etter operasjon. 
Altså: Du var kjempetykk. Hvorfor slanket du deg ikke bare?? Skjønte du ikke hvor lett det var?? Hvorfor spiste du så mye??

🙄

Endret av Rotemor
Og/å
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (På 22.12.2023 den 23.32):

Dette.

Det er trist og de trenger ingen kritikk på det.

Ts, og se på dette med et kritisk blikk er ris til egen bak. Du trengte slankeoperasjon. Problemene dine var reelle for deg slik det er for andre etter operasjon. 
Altså: Du var kjempetykk. Hvorfor slanket du deg ikke bare?? Skjønte du ikke hvor lett det var?? Hvorfor spiste du så mye??

🙄

Joda, jeg kunne slanket meg. Jeg hadde samme vekt i 20 år. Gikk ikke opp, gikk ikke ned. Kostholdet mitt var da riktig, jeg var stabil. 

Jeg gjorde små endringer i kostholdet. Mere fisk, mindre smågodt, mere nøtter og frukt. 

Noen tror jeg spiste mye, jeg spiste normalt. Noen tror at overvektige spiser mere enn andre. Det er ikke sånn. De som tror det mangler kunnskap. Jeg spiser faktisk mere i dag enn dengang jeg var overvektig. Jeg greide å holde vekten i 20 år med ok normal mat. Men jeg greide ikke gå ned i vekt. Var bare stabil. 

Men slankeoperasjon er en livsvarig endring. Eksempel: du tar operasjon, går ned i vekt, de 2 første årene er du slank og fin. Dessverre er det flere som tror at dette skal vare forevig. Nå prøver jeg ikke å være bedre enn andre, jeg har lyttet til sykehuset, til råd, jeg tenkte veldig igjennom alt før jeg gjennomføre dette. Ble frarådet operasjon. Jeg hadde sideplager. Ikke høyt blodtrykk eller fare for sukkersyke. Det var andre ting man ikke tenker på at det har en sammenheng med fedme. 

Jeg tenkte dette var en livsvarig endring. Som skal vare livet ut. Dette har jeg aldri glemt. Joda, har gjort små skifter i kosthold. Spiser ikke farsemat. Tåler ikke grøt. Byttet ut smågodt med nøtter og frukt, innomellom gir jeg faen. Spiser smågodt , min svakhet. Men jeg har aldri latt dette ski ut. Klarer ikke sjokolade i dag. Elsker skjokolade, bare 2 biter. 

Nå er det 14 år siden operasjonen. Jeg spiser mere enn dengang jeg var overvektig. Jeg holder forbrenningen vedlike. Og har gjort små men nødvendige endringer i daglig kosthold. 

Man må ikke glemme at operasjon er et hjelpemiddel. Ikke en varig løsning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (34 minutter siden):

Joda, jeg kunne slanket meg. Jeg hadde samme vekt i 20 år. Gikk ikke opp, gikk ikke ned. Kostholdet mitt var da riktig, jeg var stabil. 

Jeg gjorde små endringer i kostholdet. Mere fisk, mindre smågodt, mere nøtter og frukt. 

Noen tror jeg spiste mye, jeg spiste normalt. Noen tror at overvektige spiser mere enn andre. Det er ikke sånn. De som tror det mangler kunnskap. Jeg spiser faktisk mere i dag enn dengang jeg var overvektig. Jeg greide å holde vekten i 20 år med ok normal mat. Men jeg greide ikke gå ned i vekt. Var bare stabil. 

Men slankeoperasjon er en livsvarig endring. Eksempel: du tar operasjon, går ned i vekt, de 2 første årene er du slank og fin. Dessverre er det flere som tror at dette skal vare forevig. Nå prøver jeg ikke å være bedre enn andre, jeg har lyttet til sykehuset, til råd, jeg tenkte veldig igjennom alt før jeg gjennomføre dette. Ble frarådet operasjon. Jeg hadde sideplager. Ikke høyt blodtrykk eller fare for sukkersyke. Det var andre ting man ikke tenker på at det har en sammenheng med fedme. 

Jeg tenkte dette var en livsvarig endring. Som skal vare livet ut. Dette har jeg aldri glemt. Joda, har gjort små skifter i kosthold. Spiser ikke farsemat. Tåler ikke grøt. Byttet ut smågodt med nøtter og frukt, innomellom gir jeg faen. Spiser smågodt , min svakhet. Men jeg har aldri latt dette ski ut. Klarer ikke sjokolade i dag. Elsker skjokolade, bare 2 biter. 

Nå er det 14 år siden operasjonen. Jeg spiser mere enn dengang jeg var overvektig. Jeg holder forbrenningen vedlike. Og har gjort små men nødvendige endringer i daglig kosthold. 

Man må ikke glemme at operasjon er et hjelpemiddel. Ikke en varig løsning. 

Poenget fløy over hodet på deg?

Jeg er ikke interessert i din historie. Jeg ønsker bare at man respekterer at folk takler problemer forskjellig.  
Du har ingen rett til å dømme andre.

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (1 minutt siden):

Poenget fløy over hodet på deg?

Jeg er ikke interessert i din historie. Jeg ønsker bare at man respekterer at folk takler problemer forskjellig.  
Du har ingen rett til å dømme andre.

Snakk om å møte veggen der... :D

Anonymkode: 471f2...c99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (1 minutt siden):

Poenget fløy over hodet på deg?

Jeg er ikke interessert i din historie. Jeg ønsker bare at man respekterer at folk takler problemer forskjellig.  
Du har ingen rett til å dømme andre.

Mitt poeng, jeg synes at det er et privilegium å få en sånn hjelp. Blir oppgitt over at mennesker gir så faen. Men du har rett. Det er ikke mitt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 minutt siden):

Mitt poeng, jeg synes at det er et privilegium å få en sånn hjelp. Blir oppgitt over at mennesker gir så faen. Men du har rett. Det er ikke mitt problem. 

Folk gir ikke faen! De får det ikke til!!!!

Fullstendig gjennomtrekk der altså!

Og du tror andre bryr seg om hva du spiser????

Endret av Rotemor
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg veldig igjennom valget mitt. Har ikke inntrykk av at alle gjør det. Men det får være deres valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helene skrev (3 minutter siden):

Nå tenkte jeg veldig igjennom valget mitt. Har ikke inntrykk av at alle gjør det. Men det får være deres valg. 

 for en holdning.

🧠💨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (2 minutter siden):

 for en holdning.

🧠💨

Tror ikke du vet hva du snakker om. Men om du mener at jeg har en holdning, ja så står jeg for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 minutt siden):

Tror ikke du vet hva du snakker om. Men om du mener at jeg har en holdning, ja så står jeg for dette. 

Gratulerer.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene skrev (6 minutter siden):

Tror ikke du vet hva du snakker om. Men om du mener at jeg har en holdning, ja så står jeg for dette. 

Hva tenker du da om de som har slitt med spiseforstyrrelse hele livet sitt?

Anonymkode: 7682b...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva tenker du da om de som har slitt med spiseforstyrrelse hele livet sitt?

Anonymkode: 7682b...a08

Det vet jeg ingenting om. Er bare ærlig. Nå tenker jeg høyt. Spiseforstyrrelser er noe som trenger mere hjelp enn slankeoperasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (47 minutter siden):

Det vet jeg ingenting om. Er bare ærlig. Nå tenker jeg høyt. Spiseforstyrrelser er noe som trenger mere hjelp enn slankeoperasjon. 

Du tenker ikke høyt, du skriver på et forum. Du kritiserer slitere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kritisere de som ikke følger opp den hjelpen de får. Slankeoperasjon er bare en starthjelp. Resten er opp til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...