ukjentjente Skrevet 22. desember 2023 #41 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 14.26): Hadde du blitt krenka hvis noen hadde kalt middagen din "kadavermat", noe den faktisk er? Skulle veggisen blitt krenka hvis du hadde kalt den vegetariske maten deres "gressfor" eller noe? Krenke-krenk. Rart når det kommer fra konservativ-gutta. Snakk om å lage problemer ut av bittesmå ting. Anonymkode: 6db53...81c I bunn og grunn kadaver ja, men det er noe sykt nedsettende med å kalle det kadaver. Det finnes tusen andre ord man kan bruke for et stykke kjøtt som ikke høres sånn ut. Regner med at du skjønner det selv. Samme som å Kalle det lik osv. Om det er noe krenke-krenk her så tenker jeg heller folk som er nødt til å kalle andres mat slike ting er de som er krenka
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #42 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er vegetarianer (i distriktet) og jeg hater det. Møter aldri folk her som er vegetarianere og den ene gangen jeg gjorde det var de gift. Dro til og med på mdg-møte for å prøve å møte noen. Jeg driter i miljøet og partipolitikk, jeg trenger bare en kjæreste som ikke fortærer kjøttet til levende vesener med et smil på fjeset som om det er helt normalt. Jeg ble vegetarianer som barn, før jeg kan huske, og om jeg kunne velge hadde jeg valgt å spise kjøtt, det hadde vært så mye enklere. Hater når folk finner ut av det. De ser på deg annerledes. Hater å ha samtalen. Igjen. Og igjen. å spise middag med andre mennesker har blitt en påkjenning. Det er noe hellig med måltidet, det å bryte brød sammen, det skaper en slags tillit, og jeg har aldri vært i stand til å delta fullverdig. Det er også noe der med høflighet, det å spise hva noen har forberedt. Folk blir sure og lei seg og sinte. Jeg har fått ting kastet på meg på tvers av middagsbord som følger. I det minste er det alltid lett å velge hva jeg skal bestille på resteurant, vanligvis ikke så mange alternativer. men jeg klarer ikke spise kjøtt, det smaker ikke en gang som mat for meg. Smaker gummi. Dere som i det hele tatt får til å spise kjøtt og fisk bør se på dere som velsignede. Anonymkode: b3ed9...7a0 Det var jo en rar konklusjon. Har datet endel folk det siste året, jeg har også familie både i Hellas å Norge, hos meg er det nå enda litt vanskeligere siden jeg er veganer. Men, drar jeg til noen gamle folk som har stekt vafler til meg så spiser jeg de jævla vafflene 🤣 eller annet bakst de så stolte var l tilby. Men, jeg har aldri møtt negativt iforhold til at jeg er veganer. Folk stiller spørsmål og det er jo såklart helt velkomment, jeg stilte lange spørsmål selv, når jeg møtte veganere og vegetarianere. Noen, tror jo det at de lk stiller spørsmål er kritikk. Slik har ikke jeg sett på det. Også snakker jeg ikke veldig høyt om at jeg er veganer etc. Hadde knapt trengt å si at jeg er veganer tror jeg. Er vi ute å spiser, velger jeg mat som passer meg, er vi hjemme så lager jeg mat. (Digg mat, fra rundt omkring i verden!) Tror det hadde tatt lang tid før noen hadde oppdaget det, om jeg ikke hadde sagt noe 🤣 Anonymkode: a70ad...76c
Silvia515 Skrevet 22. desember 2023 #43 Skrevet 22. desember 2023 Jeg er ikke, og kan ikke være vegeterianer, men jeg kunne fint datet eller levd med en som ikke spiste det samme som meg. Det har jeg egentlig gjort hele mitt voksne liv
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #44 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var jo en rar konklusjon. Har datet endel folk det siste året, jeg har også familie både i Hellas å Norge, hos meg er det nå enda litt vanskeligere siden jeg er veganer. Men, drar jeg til noen gamle folk som har stekt vafler til meg så spiser jeg de jævla vafflene 🤣 eller annet bakst de så stolte var l tilby. Men, jeg har aldri møtt negativt iforhold til at jeg er veganer. Folk stiller spørsmål og det er jo såklart helt velkomment, jeg stilte lange spørsmål selv, når jeg møtte veganere og vegetarianere. Noen, tror jo det at de lk stiller spørsmål er kritikk. Slik har ikke jeg sett på det. Også snakker jeg ikke veldig høyt om at jeg er veganer etc. Hadde knapt trengt å si at jeg er veganer tror jeg. Er vi ute å spiser, velger jeg mat som passer meg, er vi hjemme så lager jeg mat. (Digg mat, fra rundt omkring i verden!) Tror det hadde tatt lang tid før noen hadde oppdaget det, om jeg ikke hadde sagt noe 🤣 Anonymkode: a70ad...76c Tror det er annerledes for kvinner. Er sjelden damer som reagerer negativt, men manne-menn. I svært mannlige miljøer slik som de jeg jobber i er det ikke kjempepopulært å være vegetarianer. Anonymkode: b3ed9...7a0
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #45 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er annerledes for kvinner. Er sjelden damer som reagerer negativt, men manne-menn. I svært mannlige miljøer slik som de jeg jobber i er det ikke kjempepopulært å være vegetarianer. Anonymkode: b3ed9...7a0 Jeg er kvinne og dater menn.. Menn, som er jegere, bedriftseiere innen både bygg å maskin, og andre som man tenker som ganske maskuline menn. Men, nei jeg kan såklart ikke date de som er helt låst fast i biffen sin. Det, er bare det at jeg har ikke møtt en sånn mann enda... Har også datet en skikkelig treningstur (PT) som er nesten 2meter høy. Han spiste egentlig kjøtt 3 ganger for dagen. Men, med meg la han det vekk, og ville heller bare holde seg til egg. Igjen, jeg møter ikke på de, negative folkene.. Anonymkode: a70ad...76c 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #46 Skrevet 22. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er kvinne og dater menn.. Menn, som er jegere, bedriftseiere innen både bygg å maskin, og andre som man tenker som ganske maskuline menn. Men, nei jeg kan såklart ikke date de som er helt låst fast i biffen sin. Det, er bare det at jeg har ikke møtt en sånn mann enda... Har også datet en skikkelig treningstur (PT) som er nesten 2meter høy. Han spiste egentlig kjøtt 3 ganger for dagen. Men, med meg la han det vekk, og ville heller bare holde seg til egg. Igjen, jeg møter ikke på de, negative folkene.. Anonymkode: a70ad...76c Treningsfyr (ikke treningstur). Anonymkode: a70ad...76c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2023 #47 Skrevet 22. desember 2023 Jegerne har vært skeptiske i hvordan jeg skulle reagere. Når jeg sier at, herregud det er jo mye bedre enn slakta dyr fra butikken. Har de virket lettet og glad. Jeg har svart at jeg elsker å dra på sopp turer og gjør det mye på høsten. Samtlige av jegerne, har ønsket å heller gå på sopp tur.. Altså, igjen.. jeg har ikke bedt noen om å kutte ut hverken det ene eller det andre. Mens de har sagt at det er turene de egentlig liker. 🤷🤷 Anonymkode: a70ad...76c 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #48 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 14.41): Slakta dyr er teknisk sett kadavre, og det har ingenting med psykopati å gjøre, men har å gjøre med språklig bevissthet. Vi skal ikke skjule og kamuflere det vi gjør ved å pynte på det med ord. Det er tåkelegging. Anonymkode: 6db53...81c Nei, slakt er ikke kadaver. Et kadaver eller åtsel er skrotten av et dødt dyr som har begynt å gå i forråtnelse. Så det tar noe tid før slakt ville blitt kadaver. Er slaktet partert før noe råtner, er det rett og slett råttent kjøtt. Språklig nøyaktighet er verken tåkelegging eller å dekke over at vi spiser slaktede, og da døde, dyr. Din ordbruk er passiv aggressiv, nedlatende og fordummende. Anonymkode: 52df6...6cd 2
Juniper Skrevet 23. desember 2023 #49 Skrevet 23. desember 2023 Innen landbruk brukes «kadaver» om selvdøde dyr eller dyr som drepes av andre dyr eller ulykker, som man finner i etterkant. Et slaktet dyr har vært igjennom en prosess hvor blod tappes av, innvoller fjernes, osv, og det er overhode ikke sammenlignbart. Minner om en vegetarianer jeg husker som fikk feil tallerken på en middag og klaget over at det var «lik i maten hennes». Språk som brukes bevisst for å svartmale ting man selv velger å ikke akseptere. Å sette likhetstegn mellom vanlig nordisk kosthold og det å være menneskeeter eller en åtselsetende hyene! Det underbygger mine fordommer om at mange med sære dietter egentlig har mest behov for en god psykolog. 1
Gjest Solstråle Skrevet 23. desember 2023 #51 Skrevet 23. desember 2023 Hei Jeg er vegetarianer i mange år og det er alltid folk rundt meg som spiser døde dyr og dette er ikke problema. Restauranter har mat for vegetarianere. Men det er ett problem - når jeg går på besøk da tror mange at vi spiser bare ost og så jeg er sultne på fes
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #52 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 17.45): Hei jeg har akkurat møtt drømmemannen på Tinder, og i dag kom det frem at han er vegetarianer. jeg er helt enig i at vi burde spise mindre kjøtt ol., men jeg er glad i en biff til middag også. Jeg har ikke noe problem med at han er vegetarianer, men er bare litt nysgjerrig på om dere i lignende situasjoner opplever noen utfordringer i forholdet ved at en spiser kjøtt og en er vegetarianer. Blir det en issue når dere skal ut å spise eller lage romantisk middag hjemme? Anonymkode: b9801...064 Om det blir en issue nå du ta med han. Det er mange som er helt avslappa når det kommer til dette, de bryr seg ikke om hvilket valg andre tar. Men så har man jo ekstremistene, oftere er disse veganere, og de skal jo preke om dyreplageriet og hvordan alle andre også må «se lyset» 😅 Eneste måte å finne ut av hvem han her drømmemannen er, er å snakke med han om det. Anonymkode: e6ccc...495
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #53 Skrevet 23. desember 2023 Pondus72 skrev (På 18.12.2023 den 21.36): Hadde vært helt uaktuelt for meg å date en vegetarianer/veganer. Samme her. Anonymkode: 7c2e0...ec0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå