AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #1 Skrevet 18. desember 2023 Hei jeg har akkurat møtt drømmemannen på Tinder, og i dag kom det frem at han er vegetarianer. jeg er helt enig i at vi burde spise mindre kjøtt ol., men jeg er glad i en biff til middag også. Jeg har ikke noe problem med at han er vegetarianer, men er bare litt nysgjerrig på om dere i lignende situasjoner opplever noen utfordringer i forholdet ved at en spiser kjøtt og en er vegetarianer. Blir det en issue når dere skal ut å spise eller lage romantisk middag hjemme? Anonymkode: b9801...064
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #2 Skrevet 18. desember 2023 Er ikke sikkert han syns det er noe problem at du spiser kjøtt. Alle veggiser jeg kjenner legger seg ikke opp i hva jeg spiser. Jeg datet en vegetarianer og det var ikke noe problem å spise biff ute. Anonymkode: 54a91...d16 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #3 Skrevet 18. desember 2023 Hadde du vært mann og truffet en veggie dame da hadde det vært et stort problem. Andre veien sjelden problem. Anonymkode: 14605...d10 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #4 Skrevet 18. desember 2023 Jeg er veganer, barna mine er ikke det. Jeg lager ofte 2 middager/versjoner. Eksmannen kunne velge hva han ville såklart. Men, valgte som oftest min mat. Jeg har ingen forventninger om at noen skal være veganere eller at de skal bli det. Assa herregud, vanskelig nok å finne riktig partner 😅 trenger ikke å skrelle det inn noe ENORMT. Men, håper han jeg blir sammen med velger å spise "min" mat, når vi er sammen, også merker jeg at melke produkter som spesielt ost, det lukter jeg fra munnen til folk. Det klarer jeg ikke lengere. Så, der vil vel det største problemet dukke opp tror jeg 😅 Jeg lager digg mat, så det er ikke noe problemer å spise mat min. Ute, på ferier etc så spis hva du vil såklart. Anonymkode: a70ad...76c 3
missbluebird Skrevet 18. desember 2023 #5 Skrevet 18. desember 2023 Er ikke et problem hvis du ikke lager det til et problem. Du trenger jo ikke å invitere på date og gå på restauranter som heter "the meat heaven" eller "vegetarian lounge". De fleste restauranter i dag kan fint ha gode retter for begge og da er stemningen for en god date på plass 1
Pondus72 Skrevet 18. desember 2023 #6 Skrevet 18. desember 2023 Hadde vært helt uaktuelt for meg å date en vegetarianer/veganer. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #7 Skrevet 19. desember 2023 Jeg synes det finnes 2 typer vegetarianere/veganere. 1) de som er det pga en gjennomtenkt kostholdsrelatert vurdering 2) de som er det pga ideologi og absurde vrangforestillinger om hvordan naturen fungerer (stakkars dyra, jorda brenner opp, osv) De i de første kategorien er det null problem å leve med og man kan til og med ha interessante matdiskusjoner med. Her er det bare å ha åpent sinn. Den andre kategorien vil i lengden garantert ikke klare å holde igjen på passiv-aggressive kommentarer om dyras følelser, bærekraft, jordkloder som brenner opp og det som er. Det kommer til å bli slitsomt i lengden. I det er mest sannsynligvis et rødt flagg om at de er fanatiske på andre områder også. Anonymkode: 712cc...313 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #8 Skrevet 19. desember 2023 Jeg spiser gjerne vegetarmat, men det hadde nok kanskje vært en nedtur å oppdage at daten hadde vært vegetarianer. I så fall måtte han stått for å lage alle middager i starten samt lært meg å lage ulike retter. Pluss han måtte akseptere at jeg spiser kjøtt og fisk😊 Anonymkode: 4bd2c...458
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #9 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei jeg har akkurat møtt drømmemannen på Tinder, og i dag kom det frem at han er vegetarianer. jeg er helt enig i at vi burde spise mindre kjøtt ol., men jeg er glad i en biff til middag også. Jeg har ikke noe problem med at han er vegetarianer, men er bare litt nysgjerrig på om dere i lignende situasjoner opplever noen utfordringer i forholdet ved at en spiser kjøtt og en er vegetarianer. Blir det en issue når dere skal ut å spise eller lage romantisk middag hjemme? Anonymkode: b9801...064 Åh, er det han kjekke, personlige treneren fra Oslo? Han har jeg også vært på Tinder-date med, men det ble ikke oss, til tross for at jeg også er vegetarianer Anonymkode: d60b7...63c 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #10 Skrevet 19. desember 2023 Kjæresten min er vegetarianer. Absolutt ikke noe problem. Visste det ikke da jeg traff ham, men bare veldig fint at han er det. Jrg er vegetarianer selv også, men det er ikke en kjempeviktig del av identiteten min. Så nå er vi to glade vegetarianere som koser oss med vegetarmaten vår (og sparer masse penger på matbudsjettet). Anonymkode: 6db53...81c
Andro Skrevet 19. desember 2023 #11 Skrevet 19. desember 2023 Jeg er plantesiser og har aldri opplevd det som noe problem. Andre spiser hva de vil, og jeg spiser som jeg vil. Er man vant til å lage mat er det heller ikke innviklet å ha veggismaten som tilbehør til kadavermaten, eller ha samme tilbehør til f.eks. to typer burgere e.l. Vi har aldri gjort noe ståhei ut av det.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #12 Skrevet 19. desember 2023 Andro skrev (1 time siden): Jeg er plantesiser og har aldri opplevd det som noe problem. Andre spiser hva de vil, og jeg spiser som jeg vil. Er man vant til å lage mat er det heller ikke innviklet å ha veggismaten som tilbehør til kadavermaten, eller ha samme tilbehør til f.eks. to typer burgere e.l. Vi har aldri gjort noe ståhei ut av det. Problemet er nettopp at du kaller normal mat for "kadavermat". Hadde du vært min partner og sagt noe sånt til meg, ville veien til døra vært kort, for å si det sånt. DERFOR er det mange av oss som ikke orker vegetarianere og veganere. Spis gjerne det dere vil, men la være å snakke dritt om andres mat. Dere ser bare latterlige ut. Anonymkode: 4f379...57b 1 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #13 Skrevet 19. desember 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Den andre kategorien vil i lengden garantert ikke klare å holde igjen på passiv-aggressive kommentarer | V 1 hour ago, Andro said: ikke innviklet å ha veggismaten som tilbehør til kadavermaten Det tok jo ikke lang tid før noen understreket poenget mitt 🤣 Anonymkode: 712cc...313 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #14 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Problemet er nettopp at du kaller normal mat for "kadavermat". Hadde du vært min partner og sagt noe sånt til meg, ville veien til døra vært kort, for å si det sånt. DERFOR er det mange av oss som ikke orker vegetarianere og veganere. Spis gjerne det dere vil, men la være å snakke dritt om andres mat. Dere ser bare latterlige ut. Anonymkode: 4f379...57b Hadde du blitt krenka hvis noen hadde kalt middagen din "kadavermat", noe den faktisk er? Skulle veggisen blitt krenka hvis du hadde kalt den vegetariske maten deres "gressfor" eller noe? Krenke-krenk. Rart når det kommer fra konservativ-gutta. Snakk om å lage problemer ut av bittesmå ting. Anonymkode: 6db53...81c 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #15 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du blitt krenka hvis noen hadde kalt middagen din "kadavermat", noe den faktisk er? Skulle veggisen blitt krenka hvis du hadde kalt den vegetariske maten deres "gressfor" eller noe? Krenke-krenk. Rart når det kommer fra konservativ-gutta. Snakk om å lage problemer ut av bittesmå ting. Anonymkode: 6db53...81c Jeg kaller ikke veganerens mat gressfôr, og da vil jeg heller ikke at veganeren kaller min mat kadavermat. I et forhold skal man ha respekt for hverandre og hverandre synspunkter. Jeg er heller ikke gutt, jeg er dame. Ingen lager problemer heller. Men når en veganer bruker nedsettende navn på normal norsk kosthold, så er det et tegn på at man ikke er kompatibel med vedkommende. Anonymkode: 4f379...57b 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #16 Skrevet 19. desember 2023 Jeg var veganer da jeg møtte min kone som ikke var veganer. Null stress det. Jeg lagde alle middager og hun spiste vegansk når vi var hjemme. På restaurant spiste vi det vi selv ville ha. Gradvis ble hun mer og mer interessert i vegansk mat, og i dag er begge veganere og har to barn sammen. Prøv i det minste! Kanskje dette er drømmemannen. Tenk om jeg eller min kone skulle avskrevet hverandre, jeg er glad vi begge var rause og nysgjerrige og tok en sjanse. Anonymkode: 1e0ef...b64 2
Million Skrevet 19. desember 2023 #17 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er veganer..... .............også merker jeg at melke produkter som spesielt ost, det lukter jeg fra munnen til folk. Det klarer jeg ikke lengere. Så, der vil vel det største problemet dukke opp tror jeg 😅 Anonymkode: a70ad...76c Du er faktisk ikke alene om det. Mennesker som ikke har samme kultur for og tradisjon for å spise mye ost og drikke melk som vi nordmenn har, vil merke det lukter "melk" av folk som oss nordmenn. Japanere for eksempel, sier at skandinavere ofte lukter melk. Og de mener det ikke positivt 😆 for det er visst en litt ubehagelig lukt. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #18 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kaller ikke veganerens mat gressfôr, og da vil jeg heller ikke at veganeren kaller min mat kadavermat. I et forhold skal man ha respekt for hverandre og hverandre synspunkter. Jeg er heller ikke gutt, jeg er dame. Ingen lager problemer heller. Men når en veganer bruker nedsettende navn på normal norsk kosthold, så er det et tegn på at man ikke er kompatibel med vedkommende. Anonymkode: 4f379...57b Men gjør det noe at noen kaller maten din kadavermat? Det ER jo det, men har det noe som helst å si for deg? Anonymkode: 1e0ef...b64 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #19 Skrevet 19. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kaller ikke veganerens mat gressfôr, og da vil jeg heller ikke at veganeren kaller min mat kadavermat. I et forhold skal man ha respekt for hverandre og hverandre synspunkter. Jeg er heller ikke gutt, jeg er dame. Ingen lager problemer heller. Men når en veganer bruker nedsettende navn på normal norsk kosthold, så er det et tegn på at man ikke er kompatibel med vedkommende. Anonymkode: 4f379...57b Ok. Jeg synes bare det var en bitteliten ting å henge seg opp i. Jeg er også kvinne, og hadde aldri prøvd å presse vegetarmaten min på noen, men jeg hadde ikke orka å ha en kjæreste der vi ikke kunne diskutere hverandres livsvalg. Anonymkode: 6db53...81c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2023 #20 Skrevet 19. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde du blitt krenka hvis noen hadde kalt middagen din "kadavermat", noe den faktisk er? Skulle veggisen blitt krenka hvis du hadde kalt den vegetariske maten deres "gressfor" eller noe? Krenke-krenk. Rart når det kommer fra konservativ-gutta. Snakk om å lage problemer ut av bittesmå ting. Anonymkode: 6db53...81c Takk for denne herlige demonstrasjonen av psykisk manipulering som man ser alt for mye av i parforhold, særlig fra narcisister og psykopater. De kommer med små passiv-aggressive drypp hele tiden, som isolert sett kan fremstå harmløse, og når du bemerker det begynner de å gaslighte deg og mene at det er deg det er noe galt med som reagerer på det. "tåler du ikke en fleip" og all annen drit de kommer med for å snu det rundt til å være det det er noe galt med når det faktisk de de som er ufine. Man kaller ikke slaktede dyr for "kadaver". Om noen mener det er teknisk sett riktig, så er det allikevel et negativt uttrykk som primært brukes om lik som ligger og slenger/ råtner. Man trenger ikke kalle maten for noe annet enn det er. Det er kjøttmat eller vegetarmat. Eller man kan kalle retten ved sitt riktige navn. All annen form name-calling av andres mat er drittslenging og ikke noe annet. Anonymkode: 712cc...313 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå