AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #41 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser at noen skriver at det er vanskelig å få utsatt skolestart. Det stemmer ikke, i hvert fall ikke i Oslo. Foreldrenes ønske har mye å si. Et prematurt barn født i desember vil garantert få utsatt skolestart. Med nyere forskning på 6-åringer (=5 år) og skolestart vil ingen sakkyndig fraråde utsatt skolestart. Tipper at det uansett ser annerledes ut om 6 år når ditt barn skal begynne på skolen, tipper mer vanlig med utsatt skolestart for de yngste barna. Hadde det vært mitt barn hadde jeg uten tvil søkt utsatt skolestart. Anonymkode: 67ed8...4c9 Det er på ingen måte noen garanti. Kun hvis man tenker at dette barnet vil «ta igjen» de andre ved utsatt skolestart. Anonymkode: dff66...3f7 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #42 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå skal det veldig mye til å få utsatt skolestart, da. Få som får det innvilget og da er det gjerne tungtveiende grunner. Anonymkode: a5d72...929 Ja, det er vanskelig. «Desemberbarn» er på ingen måte nok. Vi måtte gjennom full utredning med vår novembergutt. Det er en vanskelig balansegang, for barnet må ha betydelige vansker, og man (dvs helsepersonell/PPT) må tro at det å utsette skolestart vil ha vesentlig betydning for barnet. Hvis vanskene er for store, får man ikke utsatt skolestart, for da må det uansett tilrettelegges på skolen i stor grad. Det året var vårt barn det eneste habiliteringstjenesten i vår kommune anbefalte utsatt skolestart for. Alle de andre barna de utredet hadde så store vansker at de måtte begynne med kullet sitt. TS, dette ville jeg ikke bekymret meg om nå. Det er så store individuelle forskjeller. Anonymkode: 1c60d...7cf
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #43 Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leser at noen skriver at det er vanskelig å få utsatt skolestart. Det stemmer ikke, i hvert fall ikke i Oslo. Foreldrenes ønske har mye å si. Et prematurt barn født i desember vil garantert få utsatt skolestart. Med nyere forskning på 6-åringer (=5 år) og skolestart vil ingen sakkyndig fraråde utsatt skolestart. Tipper at det uansett ser annerledes ut om 6 år når ditt barn skal begynne på skolen, tipper mer vanlig med utsatt skolestart for de yngste barna. Hadde det vært mitt barn hadde jeg uten tvil søkt utsatt skolestart. Anonymkode: 67ed8...4c9 Å joda, det vil de! Tro meg. Med mindre praksis endrer seg radikalt. Anonymkode: 1c60d...7cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå