Gå til innhold

Dere som er pro-palestina

mocca1

Anbefalte innlegg

Gjest Kattedama
Atheena skrev (2 timer siden):

Uten vann, strøm, mat eller noe annet? Flykte til en sikker død?

Den logiske bristen er total. Det man bevitner er god gammeldags folkemord utført av noen som har fått tildelt land etter å ha selv blitt utsatt for det samme. Det er ikke rart flere og flere land tar avstand fra det som skjer på Gaza, selv om de ikke er pro hverken Israel eller Palestina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

caremore skrev (12 minutter siden):

Den logiske bristen er total. Det man bevitner er god gammeldags folkemord utført av noen som har fått tildelt land etter å ha selv blitt utsatt for det samme. Det er ikke rart flere og flere land tar avstand fra det som skjer på Gaza, selv om de ikke er pro hverken Israel eller Palestina. 

Hensikten med å evakuere sivile før en går inn i rafah er vel nettopp for å unngå at de skal bli drept...

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Topsi skrev (1 time siden):

Hvem har sagt det? ekstreme ministre eller idf? For det eneste jeg har sett er at idf har fått ordre om å evakuere sivile, men ikke til egypt

De kan ikke beordre palestinere å flykte til Egypt med mindre Egypt åpner grensen. Å nå er ikke akkurat Egypt perle venner med israel. Fredsavtalen mellom Egypt og Israel står i fare. 

Det stod enten BN eller Israel som sa det. Stod på tv2 eller nrk. Ei heller nytt, da dette har vært målet til Israel hele veien. 

Endret av Sirisiri10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
caremore skrev (1 time siden):

Tror ikke det finnes ett eneste land som støtter dem 100%. BN har ødelagt så himla mye for Israel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

De kan ikke beordre palestinere å flykte til Egypt med mindre Egypt åpner grensen. Å nå er ikke akkurat Egypt perle venner med israel. Fredsavtalen mellom Egypt og Israel står i fare. 

Det stod enten BN eller Israel som sa det. Stod på tv2 eller nrk. Ei heller nytt, da dette har vært målet til Israel hele veien. 

Det hadde vært en gave for Israel. Da kunne noen andre tatt problemet og de sluppet folkemord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (5 minutter siden):

Vel, jeg tenker det er greit om palestinerne som har flyktet fra nord nå kan få vende hjem, i evt teltleire til områdene er bygget opp igjen, det er ikke noe alternativ selvsagt å tvinge dem til egypt

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Sirisiri10 skrev (8 minutter siden):

Når ikke fake News om 7.oktober og UNRWA fungerte,  så er dette altså planen. Presse Egypt til å åpne grensene. Det skjer så klart ikke, det har Egypt vært veldig tydelig på. De velger altså å øke sitt militære nærvær. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg tenker det er greit om palestinerne som har flyktet fra nord nå kan få vende hjem, i evt teltleire til områdene er bygget opp igjen, det er ikke noe alternativ selvsagt å tvinge dem til egypt

Nå har jo ikke Israel noen god historie på å la fordrevne palestinere, få vende hjem, så det gjenstår å se om det er en mulighet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 minutt siden):

Nå har jo ikke Israel noen god historie på å la fordrevne palestinere, få vende hjem, så det gjenstår å se om det er en mulighet. 

Jeg tenker jeg stoler på Israels forsvarsminister som sier at Gaza er palestinsk og skal styres av palestinerne. Er ganske selvfølgelig at de får reise hjem, kanskje bortsett fra de som bor nærmest grensen, der det muligens opprettes en buffersone for å unngå at eventuelle terrorister skal komme seg lett over grensen for å drepe sivile israelere

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Atheena skrev (1 minutt siden):

Det hadde vært en gave for Israel. Da kunne noen andre tatt problemet og de sluppet folkemord. 

Akkurat som planen til Israel, som ligger ute offentlig. 

Nå når Egypt ruster opp grensen og dette ikke vil skje, er det store spørsmålet hva Israel da gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (11 minutter siden):

Når ikke fake News om 7.oktober og UNRWA fungerte,  så er dette altså planen. Presse Egypt til å åpne grensene. Det skjer så klart ikke, det har Egypt vært veldig tydelig på. De velger altså å øke sitt militære nærvær. 

Fake news om 7. oktober og UNRWA? Hva gikk de på? Og kilde? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (6 minutter siden):

Akkurat som planen til Israel, som ligger ute offentlig. 

Nå når Egypt ruster opp grensen og dette ikke vil skje, er det store spørsmålet hva Israel da gjør. 

Tror ikke Israel har planer om å sende de over grensen til Egypt. men jeg lurer, du har vært inne og sett groteske bilder fra Hamas angrep i Israel, hvilken fremtid tror du det er for de sivile palestinerne om Israel IKKE gpr inn og fjerner Hamas fra Rafah? Tror du grensene vil åpnes og palestinerne få frihet med en så stor trussel som hamas utgjør, hvis Israel gir seg nå? 

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
caremore skrev (8 minutter siden):

Helt utrolige! 

Egypt har advart dem. Angrep nær grensen er et brudd på fredsavtalen.

Hvis jeg ikke tar helt feil (skumleste bare igjennom) så spurte Israel Egypt om de kunne vokte grensen eller deler av grensen 🙄 

Egypt ruster opp grensen. 

Tydelig at Israel ymter på en eskalering. Ikke bare driter de i sivile palestinere og sin egen befolkning - men resten av verden. 

Som sagt, farlig holdninger virkelig ingen burde støtte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (1 minutt siden):

Helt utrolige! 

Egypt har advart dem. Angrep nær grensen er et brudd på fredsavtalen.

Hvis jeg ikke tar helt feil (skumleste bare igjennom) så spurte Israel Egypt om de kunne vokte grensen eller deler av grensen 🙄 

Egypt ruster opp grensen. 

Tydelig at Israel ymter på en eskalering. Ikke bare driter de i sivile palestinere og sin egen befolkning - men resten av verden. 

Som sagt, farlig holdninger virkelig ingen burde støtte. 

Dere gjentar dette hele tiden, men ingen kommer med en link nå nylig om at Israel ønsker å tvinge sivile over grensen, det er bare påstander uten kilde. Og da mener jeg at dette er IDF sin plan, nå, ikke bare noen ekstreme ministres våte drøm. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at @Sirisiri10mener kristensionisme når hun skriver «kristen sionisme». 
Bare et par ord om det. Jeg ser ikke så mange kristensionister i disse trådene. Kristensionister er religiøse som håper at noen profetier i bibelen skal oppfylles. Spesifikt at nasjonene skal vende seg mot Israel når jødene er samlet i Israel i endetiden. 
Det er noe bortimot en konspi-greie. Fordi også islam bygger på judaismen, finnes dette konspi-tullet også der. Men da med negativt fortegn, i endetiden samler verdens jøder seg i Israel slik at de skal være lettere å utrydde. 

Så hvis tråden hadde vært full av kristensionister hadde du ville sett en litt annen argumentasjon. 

Jeg er ikke religiøs. Jeg mener at historien har vist at det jødiske folk trenger et hjemland. 

Alle som mener dette er sionister. Det gjør alle som bor i Israel, også til sionister. Araber som jøde. 

«Zionist» har tatt over som skjellsord for jøde. Det har blitt hundefløyting for jødehat. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker jeg stoler på Israels forsvarsminister som sier at Gaza er palestinsk og skal styres av palestinerne. Er ganske selvfølgelig at de får reise hjem, kanskje bortsett fra de som bor nærmest grensen, der det muligens opprettes en buffersone for å unngå at eventuelle terrorister skal komme seg lett over grensen for å drepe sivile israelere

Du har mer tiltro til BN regjeringen en jeg har, får håpe du har rett. Husker vi diskuterte Israel og Palestina med vår Norsklærer tilbake i 1993, nå 30 år senere er det fortsatt status quo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Apis skrev (51 minutter siden):

Du har mer tiltro til BN regjeringen en jeg har, får håpe du har rett. Husker vi diskuterte Israel og Palestina med vår Norsklærer tilbake i 1993, nå 30 år senere er det fortsatt status quo. 

Jeg har ingen tiltro til BN, han er en drittsekk men forsvarsministeren, Gallant, har jeg tiltro til ja

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Apis skrev (32 minutter siden):

Det var ingen her som som trodde på at Israel ville ta hele Gaza, selv om flere av oss kommuniserte det helt fra starten. Vel vel. Se hva som skjer og hva slags konsekvenser det kommer til å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (2 minutter siden):

Det var ingen her som som trodde på at Israel ville ta hele Gaza, selv om flere av oss kommuniserte det helt fra starten. Vel vel. Se hva som skjer og hva slags konsekvenser det kommer til å få. 

vi trodde absolutt at Israel ville fjerne hamas fra hele gaza jo, men jeg tror også de vil trekke seg ut når en får en palestinsk sgtyring som ikke utgjør en terrortrussel, muligens bortsett fra en buffersone

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Topsi skrev (24 minutter siden):

vi trodde absolutt at Israel ville fjerne hamas fra hele gaza jo, men jeg tror også de vil trekke seg ut når en får en palestinsk sgtyring som ikke utgjør en terrortrussel, muligens bortsett fra en buffersone

Den berømte «buffersonen»  var bombet sønder og sammen, før de gikk løs på sykehusene som det for øvrig ikke ligger noe dokumentasjon på at det var hverken gisler der (utenom de få som var skadet) eller Hamas hovedkvarter/tunneler.  De logiske bristene i dette narrative som serveres er åpenbare.

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...