Gå til innhold

Dere som er pro-palestina

mocca1

Anbefalte innlegg

Svava skrev (8 minutter siden):

I en kartleggelse av antisemittisme i Norge i 2022 svarte 1 av 10 at vold mot jøder kunne forsvares. Faller du under den kategorien? 

Selv etter et terrorangrep rettet mot sivile med grusomme detaljer om tortur og grove voldtekter, søkes det etter forsvar og forklaring  på handlingene.

Min standpunkt er at terror aldri kan forsvares. Alt det skaper er lidelse - både for israelere og palestinere. 

Hamas vet de er militært underlegne Israel. Intet land kunne latt et angrep slik det Hamas utførte gå uten gjengjeldelse for å ta de skyldige og frigi gisler - for ikke å snakke om den konstante trusselen om nye angrep fra Hamas. Hva tror du Hamas ønsket å oppnå?

Ikke meg du spurte, men H*** oppnådde akkurat det de ville, det er det vi ser utspille seg nå. 
De driter i egne sivile, bare de kan diskreditere Israel. 
De ønsket og forutså at Israel kom til å slå knallhardt tilbake mot festningen/barnehagen på Gaza. 
Hamas har all skyld for det som skjer på Gaza nå. 
De holder 2,2 mill palestinere og et uvisst antall (ca 100?) israelske gisler. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, Sirisiri10 said:

Og hva med de 75 årene før det? Angrepet 7. Oktober skjedde ikke i et vakum. 

Gwyneth Paltrow:
 ‘Rape is not resistance or freedom-fighting.’ 

Åpenbart for de fleste mennesker. Vet ikke helt hvilke situasjoner, eller såkallede «ikke-vakuum» som skulle tillate, eller kunne forklare 7/10 og påfølgende angrep.

Det er typisk for ISIS style jihad, med slike groteske overgrep, det så vi i deres forsøk på opprettelse av et kalifat. Det er jihad, pan-islamisme og kalifat, Hamas og terror gruppen sa de bedrev/bedriver.

Om man ønsket mer demokrati og frihet i midtøsten, hadde man vel heller styrket det eneste demokratiet der, i stedet for å gå til, eller styrket et islamistisk angrep.

FN burde erklært AG uegnet for å komme med slike hårreisende kommentarer. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Svava skrev (36 minutter siden):

I en kartleggelse av antisemittisme i Norge i 2022 svarte 1 av 10 at vold mot jøder kunne forsvares. Faller du under den kategorien? 

Selv etter et terrorangrep rettet mot sivile med grusomme detaljer om tortur og grove voldtekter, søkes det etter forsvar og forklaring  på handlingene.

Min standpunkt er at terror aldri kan forsvares. Alt det skaper er lidelse - både for israelere og palestinere. 

Hamas vet de er militært underlegne Israel. Intet land kunne latt et angrep slik det Hamas utførte gå uten gjengjeldelse for å ta de skyldige og frigi gisler - for ikke å snakke om den konstante trusselen om nye angrep fra Hamas. Hva tror du Hamas ønsket å oppnå?

Hvor mange ganger må jeg si at jeg på ingen måte støtter vold mot hverken jøder, israelere eller andre? Er det vanskelig å forstå at man kan kritisere Israel uten å hate jøder? 

Jeg kritiserer den israelske regjeringen. Ikke de sivile i landet. Ikke jøder i andre land. 

Begynner å lure på hvor mye antisemittisme det egentlig er, når terskelen for å kalle andre det er så himla lav. Skremmende. 

Visste du at det finnes mange jøder som også kritiserer Israel og krigføringen? BN og co er ikke representativ for alle jøder? 

Visste du at Israel har løyet om flere ting ang angrepet? At de har spredd videoer og bilder fra eks Mexico? Betyr det at det som faktisk skjedde 7. Oktober er mindre grufult? Nei, på ingen måte. 

Hverken Hamas sitt angrep eller Israel sin krigføring og behandling av palestinere før 7. Oktober kan forsvares. 

Hvorfor er terror, tortur, drap etc på sivile kun gjeldene når det begås på israelere? Det er uforståelig. 

Som skrevet ørten ganger, det er to grusomme makter som dreper, skader, torturere mm de sivile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Madame Butterfly skrev (4 minutter siden):

Gwyneth Paltrow:
 ‘Rape is not resistance or freedom-fighting.’ 

Åpenbart for de fleste mennesker. Vet ikke helt hvilke situasjoner, eller såkallede «ikke-vakuum» som skulle tillate, eller kunne forklare 7/10 og påfølgende angrep.

Det er typisk for ISIS style jihad, med slike groteske overgrep, det så vi i deres forsøk på opprettelse av et kalifat. Det er jihad, pan-islamisme og kalifat, Hamas og terror gruppen sa de bedrev/bedriver.

Om man ønsket mer demokrati og frihet i midtøsten, hadde man vel heller styrket det eneste demokratiet der, i stedet for å gå til, eller styrket et islamistisk angrep.

FN burde erklært AG uegnet for å komme med slike hårreisende kommentarer. 

Ingenting kan forsvare Hamas sitt angrep. Skulle man kunne forsvart det hadde Hamas måtte angripe militæret og skåne sivile. Det gjorde de ikke. Hamas er grusomme. BN og co er grusomme. 

At Hamas gikk til angrep er forståelig. Det som ikke er forståelig eller som kan forsvares er drap, kidnapping, voldtekter, tortur ect av sivile. 

Det er helt forståelig at Israel reagerte og startet en krig. Det er helt uforståelig og kan ikke forsvares den krigføringen de fører. 

Det er kun pro Israel som forsvarer grusomme handlinger, både før, under og etter 7. Oktober. Israel har visst lov til å gjøre akkurat hva de vil med sivile palestinere pga Hamas. Forstå det de som kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 minutt siden):

Det er helt forståelig at Israel reagerte og startet en krig. Det er helt uforståelig og kan ikke forsvares den krigføringen de fører. 

'den krigføringen'?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bacteria said:

Det er bare rtg-skanningen du får se. Ser bare to ryggsøyler, en liten og en stor..er stillbilde. Jeg har ikke orket og sett på videoene selv jeg. Men det ligger en der en thai jordbruksarbeider får hodet hakket av. 
Hamas brukte IS-metoder. De la igjen IS-flagg. Dette er ikke motstand, der er noe annet. Jihad. 
Yezidiene ble også voldtatt og satt fyr på av IS. Uten at det fikk samme oppmerksomhet. Men dette er liksom disse gruppenes MO.

Jeg tror at mange her i Norge kan ikke en gang fatte det. Enten det eller.. en del av befolkningen er bli erstattet med roboter.

Har dere allerede glemt når de 2 unge jenter (en norsk, en dansk) ble voldtatt og hadde hodene kappet av i Morocco ?

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Bacteria skrev (1 time siden):

Ikke meg du spurte, men H*** oppnådde akkurat det de ville, det er det vi ser utspille seg nå. 
De driter i egne sivile, bare de kan diskreditere Israel. 
De ønsket og forutså at Israel kom til å slå knallhardt tilbake mot festningen/barnehagen på Gaza. 
Hamas har all skyld for det som skjer på Gaza nå. 
De holder 2,2 mill palestinere og et uvisst antall (ca 100?) israelske gisler. 

Israel har ingen skyld.

Israel er ikke ansvarlig for sine handlinger. Israel gjør bare det Hamas vil. Israel har ikke noe valg. Alt Israel gjør er Hamas skyld. Israel er kun et offer. Hamas styrer Israel.

Israel bomber barnehager, skoler, sykehus, flykningsleirer fordi Hamas vil. Israel hindrer nok forsyninger og hjelp inn i Gaza, fordi Hamas vil. Israel kollegtivt straffer sivile palestinere fordi Hamas vil. Alt er Hamas skyld. 

Hamas tvang dem inn på VB for å ta land, drepe, torturere og skade sivile. 

Stakkars en av verdens beste militærmakt, som blir tvunget til slike grusomheter mot uskyldige, av terrorister. Stakkars de som får skyldenfir dette av resten av verden. 

Jeg har ihvertfall høyere tanker om Israel enn en del pro israelere visst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (12 minutter siden):

Israel har ingen skyld.

Israel er ikke ansvarlig for sine handlinger. Israel har ikke noe valg. Alt Israel gjør er Hamas skyld. Israel er kun et offer

Viktig å kunne kunsten å uttrykke seg kortfattet. Hadde du stoppet innlegget her hadde det vært A+.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (1 time siden):

At Hamas gikk til angrep er forståelig. 

Hamas gikk til et TERRORangrep, som du finner forståelig?

• Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (11 timer siden):

Og hva med de 75 årene før det? Angrepet 7. Oktober skjedde ikke i et vakum. 

Hva med det som skjedde 1312 år før 1948?, altså når muslimene invaderte Judea og bygde en moske på Jødenes helligste sted Tempelhøyden?.

Etter den gangen så har det gått slag i slag og jødene har blitt forfulgt og fordrevet fra alle land der islam spredde seg, det nytter ikke å diskutere denne konflikten uten å ta med de aller viktigste aspektene som er religion og historie.

Hva er det med denne trangen til å overse religion, historie og fakta?.

Er det kunnskapsløshet eller er det fordi at akkurat dette passer dårlig i mantraet til den delen av pro-palestina gjengen som ikke er muslimer?.

Det kommer ALDRI til å bli fred i dette geografiske området så lenge radikale muslimer tror at de har et historisk krav på jødenes hellige steder.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Bra USA ihvertfall tar avstand fra noe. Kanskje er det håp fremover....

https://www.dn.no/kommentar/finnes-det-et-ris-bak-speilet-hos-biden/2-1-1593325

"Torsdag innførte president Joe Biden sanksjoner mot fire israelske bosettere på Vestbredden. De fire navngitte mennene har ødelagt bygninger, knust bilruter, utøvd vold mot palestinske bønder med steiner og klubber, satt fyr på palestinske og beduinske jordbruksområder og avlinger og angrepet israelske demonstranter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mocca1 skrev (På 17.12.2023 den 16.53):

Hva synes dere om at folk som spiser/jobber på Starbucks blir spyttet på og trakassert? Hva synes dere om at ansatte hos Zara ikke er trygge fordi en kampanje planlagt i sommer (!) nå oppleves provoserende. 
At det i Tyskland (blant annet) kan ikke jødene gå rundt trygt, og at deres hus blir tagget ned og gjort hærverk på. 

Dette var starten på denne tråden... 

For å veie opp mot en annen kampanje, boikott-kampanjen (bortsett fra mobiltelefoner som visstnok ikke er like viktig å boikotte) så skal jeg dra og kjøpe israelsk vin selv om jeg ikke drikker det selv. Kan være fine gaver og jeg visste ikke at Israel produserer vin, så stor takk til SV-politikeren fra Tromsø som gjorde meg oppmerksom på det 👍

Vil kaste israelsk vin ut av polhyllene: – Ett sted må vi begynne for å få slutt på lidelsene (vg.no)

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (2 timer siden):

Hamas gikk til et TERRORangrep, som du finner forståelig?

Det holder ikke vann å hevde at man vil ha Hamas vekk, og samtidig støtte og forstå angrepet 7. okt. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Julebrunost skrev (7 minutter siden):

Støtte og forstå angrepet 7. okt

Fy f*'* og du kaller deg Israel venn? Ingen med hodet i behold støtter og forstår Hamas sitt angrep. Sykt! 

Eller skal vi forholde oss til det man faktisk skriver?

Som: 

Sirisiri10 skrev (4 timer siden):

At Hamas gikk til angrep er forståelig. Det som ikke er forståelig eller som kan forsvares er drap, kidnapping, voldtekter, tortur ect av sivile. 

Ikke: 

Julebrunost skrev (9 minutter siden):

Det holder ikke vann å hevde at man vil ha Hamas vekk, og samtidig støtte og forstå angrepet 7. okt

Ser du forskjell? Eller må jeg forklare det nærmere?

Kan vi forholde oss til det man faktisk skriver i stede for å synke så lavt med hersketeknikker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sirisiri10 said:

At Hamas gikk til angrep er forståelig.

Om palestinere gikk til angrep på Israel mot undertrykkelse, for like rettigheter etc, så hadde de nok også hatt min støtte, men det var ikke det som skjedde, det har de forresten heller aldri gjort. Det er et bibudskap, helt vefcsiden av.
De dreper sivile, for å kue, i hellig krig. De maser om skitne jøder, islam, jihad, og martyrer, sharia og Al Aqsa, og Allahu Akbar.  De gir penger til martyrer og deres familier og henger opp plakater for å heltedyrkelse disse.

De har full backing fra de arabiske naboland, som også er hektet på jødehat og al Aqsa

Israel skulle sluppet dem fri for lenge siden: Det er absolutt ingen god situasjon å leve i, verken i Gaza eller Vestbredden. 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (32 minutter siden):

Dette var starten på denne tråden... 

For å veie opp mot en annen kampanje, boikott-kampanjen (bortsett fra mobiltelefoner som visstnok ikke er like viktig å boikotte) så skal jeg dra og kjøpe israelsk vin selv om jeg ikke drikker det selv. Kan være fine gaver og jeg visste ikke at Israel produserer vin, så stor takk til SV-politikeren fra Tromsø som gjorde meg oppmerksom på det 👍

Vil kaste israelsk vin ut av polhyllene: – Ett sted må vi begynne for å få slutt på lidelsene (vg.no)

Fint om du kan anbefale en. Fant ikke vin fra Israel sist jeg var på polet. Står den under et annet land eller er umerket? 🤷‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sirisiri10
Madame Butterfly skrev (18 minutter siden):

Om palestinere gikk til angrep på Israel mot undertrykkelse, for like rettigheter etc, så hadde de nok også hatt min støtte, men det var ikke det som skjedde, det har de forresten heller aldri gjort. Det er et bibudskap, helt vefcsiden av.
De dreper sivile, for å kue, i hellig krig. De maser om skitne jøder, islam, jihad, og martyrer, sharia og Al Aqsa, og Allahu Akbar.  De gir penger til martyrer og deres familier og henger opp plakater for å heltedyrkelse disse.

De har full backing fra de arabiske naboland, som også er hektet på jødehat og al Aqsa

Israel skulle sluppet dem fri for lenge siden: Det er absolutt ingen god situasjon å leve i, verken i Gaza eller Vestbredden. 

Det er bra at du hadde forstått det under de forutsetningene du beskriver og samme mener jeg. Det var fint å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (12 timer siden):

Der er vi nok ganske ulike. Jeg mener det er respektløst å spre og se slike videoer. Det er mennesker det er snakk om. Det holder å lese om det og er mer respektfullt. 

Du får mene hva du vil, men jeg undergraver ikke det de gikk igjennom. Jeg har sett nok bilder og lest nok. Det Hamas gjorde var helt jævelig, umenneskelig og uforståelig. Jeg har jævelig stor medfølelse for ofrene og pårørende etter 7. Oktober. Det finnes ikke ord! Og når jeg sier Israel er verre, tar det ikke bort mitt syn på 7. Oktober eller undergraver det. Det er ord du legger i munnen på meg, noe jeg virkelig vil ha meg frabedt! 

Det er en slevmotsigelse å stadig be om dokumentasjon på hva Hamas gjorde, som jo er dokumentert og verifisert av nyhetsshus verden over, for så å samtidig hevde at Israel er verre. Det holder ikke vann, og det er ingen hersketeknikk å påpeke mangler i din argumentasjon. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Julebrunost skrev (3 minutter siden):

Det er en slevmotsigelse å stadig be om dokumentasjon på hva Hamas gjorde, som jo er dokumentert og verifisert av nyhetsshus verden over, for så å samtidig hevde at Israel er verre. Det holder ikke vann, og det er ingen hersketeknikk å påpeke mangler i din argumentasjon. 

Og igjen, hvis "alle" i verden har verifisert dette, hvorfor klarer ingen å gi kilde på det?

Jeg har sett vertifisering av voldtekter, drap, tortur etc. Men ikke ang brente levende. 

Bare fortsett å angrip meg du. Det er tydelig at denne påstanden ikke er verifisert, selv om det ikke betyr at det ikke har skjedd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirisiri10 said:

Og igjen, hvis "alle" i verden har verifisert dette, hvorfor klarer ingen å gi kilde på det?

Jeg har sett vertifisering av voldtekter, drap, tortur etc. Men ikke ang brente levende. 

Bare fortsett å angrip meg du. Det er tydelig at denne påstanden ikke er verifisert, selv om det ikke betyr at det ikke har skjedd. 

https://themedialine.org/top-stories/evidence-on-display-at-israels-forensic-pathology-center-confirms-hamas-atrocities/

«We know they were burned alive because there is soot in their trachea, their throats—meaning they were still breathing when set on fire.”

Endret av Duraton
  • Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...