Klump Skrevet 3. januar #141 Del Skrevet 3. januar Topsi skrev (På 17.12.2023 den 17.29): Jeg mener det sier at deler av pro-palestina-miøjøet er anti-jødisle, langt fra alle, men at dette segmentet i en viss grad er tilstede. Javel og hvor mange israelere er anti Palestina tror du? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. januar #142 Del Skrevet 5. januar Trolltunge skrev (På 22.12.2023 den 23.05): Du jeg har lest og hørt litt for mye om dette til å bite på det du skriver. Jeg vokste forøvrig opp med bestemor som var Israel- venn i hver celle, og jeg elsket og beundret min bestemor med hver celle, så jeg kjøpte hvert ord. Skuffelsen over hvor lurt jeg (og hun) hadde blitt sitter fremdeles i kroppen. Jeg skulle inderlig ønske at du hadde rett, for da hadde jeg ikke trengt å føle på skam over hvor lurt jeg ble, og hvor lenge det tok meg å virkelig forstå bedre. Enhver annen stat i verden som hadde blitt utsatt for de konstante angrepene som Israel har vært utsatt for, hadde utslettet fienden for lengst. Israel har vært ekstremt tilbakeholdne. Men når det er jøder som forsvarer seg så er hylekoret i gang. 7 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 13. januar #143 Del Skrevet 13. januar Proaktiv skrev (På 2.1.2024 den 13.56): Mener du det ikke er grusomt med den forskjellsbehandlingen Israel driver ovenfor Jøder og Palestinere ? Hvilken forskjellsbehandling? Jøder og arabere har like rettigheter i Israel. Personer som ikke bor i Israel, som meg og deg og befolkningen i Gaza, har selvsagt ikke de samme rettighetene i Israel som Israels befolkning 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 13. januar #144 Del Skrevet 13. januar Carrot skrev (På 17.12.2023 den 17.59): Det er ditt intrykk, fordi du ser på det med dine forutsetninger - jeg kjenner mange pro-palestinere som tar åpent avstand men som like fullt gjør en innsats for å belyse den grove og uriktige nedslaktingen av mennesker som foregår fra israels side.. Heldigvis. Hvor kommer den informasjonen ifra, nedslaktingen av palestinere altså? Dødstallene fra Gaza tror jeg ganske sikkert kan halveres. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunillapersson Skrevet 14. januar #145 Del Skrevet 14. januar Det å være pro palestina og pro israel er ondskap i seg selv. Jeg støtter sivile på begge sider! Fysj for en fæl tankegang! Jeg blir kvalm av at folk skal velge sider. Jeg bryr meg ræva om politikken og dem som kriger. Jeg bryr meg om sivile som ikke bedte om å være midt i det hele. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MannenFraMars Skrevet 14. januar #146 Del Skrevet 14. januar Jeg er pro barn og andre sivile som blir drept 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. januar #147 Del Skrevet 14. januar mocca1 skrev (På 17.12.2023 den 16.53): Hva synes dere om at folk som spiser/jobber på Starbucks blir spyttet på og trakassert? Hva synes dere om at ansatte hos Zara ikke er trygge fordi en kampanje planlagt i sommer (!) nå oppleves provoserende. At det i Tyskland (blant annet) kan ikke jødene gå rundt trygt, og at deres hus blir tagget ned og gjort hærverk på. Står dere inne for dette? Nei. Hvorfor skulle jeg stå inne for det? Jeg er mot folkemord, jeg mener at det å kjøre bulldosere over gravide kvinner og knuse fostrene er feil. Jeg mener drap av barn (og voksne) er feil. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 14. januar #148 Del Skrevet 14. januar On 12/17/2023 at 8:01 AM, robot said: Joa. Det er for det meste menn som utøver overfallsvoldtekter også. Tenker du det er naturlig å spørre alle menn om det er noe de står inne for? Egentlig ja… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. januar #149 Del Skrevet 14. januar (endret) Jeg tenker likhet uavhengig av bakgrunn og opphav. Ingenting gir mer frihet enn det. Dersom vi ikke behandler Israel som Russland har vi heller ikke legitimitet til å fortsette sanksjonene mot Russland. Mange tidligere kolonier har sansen for land som Kina og Russland fordi de ikke stoler på at vi i vesten behandler landene likt. Om noen hundre år når Europa og USA blir svakere er det kanskje vi som defineres som de slemme Jeg har et familiemedlem som døde av covid fordi høyre og co bestemte seg for at arbeidere som hadde vært i utlandet skulle ha karantene på arbeidsplassen, noe som selvfølgelig ikke fungerte. Jeg har og et familiemedlem som hadde vært i live i dag om høyre ikke hadde innført kursplaner den gang de gjorde det. Betyr det at jeg er berettiget til å gjøre hva jeg vil med alle som stemmer på partiet? Kan jeg bruke det for alt det er verdt og slippe unna med det jeg vil? Nei, jeg hadde fått samme straff som alle andre. Så har vi etnisitet. Jeg kan påvise gjennom et kromosom er en av de få som var blant de første nordmennene. I dag er vi et knøttlite mindretall. Kan jeg bruke det som argument for å fordrive alle mennesker på Snarøya sånn at jeg endelig kan få drømmeboligen? Nei, det får jeg ikke. Derfor støtter jeg palestinerne i kampen mot undertrykkelse. Det betyr ikke at jeg støtter de i alt de gjør. Man kan støtte x handling, men ikke y hos part A. Endret 14. januar av Majer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. januar #150 Del Skrevet 14. januar 1 minutt siden, Majer said: Jeg tenker likhet uavhengig av bakgrunn og opphav. Ingenting gir mer frihet enn det. Jeg har et familiemedlem som døde av covid fordi høyre og co bestemte seg for at arbeidere som hadde vært i utlandet skulle ha karantene på arbeidsplassen, noe som selvfølgelig ikke fungerte. Jeg har og et familiemedlem som hadde vært i live i dag om høyre ikke hadde innført kursplaner den gang de gjorde det. Betyr det at jeg er berettiget til å gjøre hva jeg vil med alle som stemmer på partiet? Kan jeg bruke det for alt det er verdt og slippe unna med det jeg vil? Nei, jeg hadde fått samme straff som alle andre. Så har vi etnisitet. Jeg kan påvise gjennom et kromosom er en av de få som var blant de første nordmennene. I dag er vi et knøttlite mindretall. Kan jeg bruke det som argument for å fordrive alle mennesker på Snarøya sånn at jeg endelig kan få drømmeboligen? Nei, det får jeg ikke. Derfor støtter jeg palestinerne i kampen mot undertrykkelse. Det betyr ikke at jeg støtter de i alt de gjør. Man kan støtte x handling hos part A, men ikke y Det burde jo da innebære at du også kan støtte z hos part B. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. januar #151 Del Skrevet 14. januar Majer skrev (1 minutt siden): Jeg tenker likhet uavhengig av bakgrunn og opphav. Ingenting gir mer frihet enn det. Dersom vi ikke behandler Israel som Russland har vi heller ikke legitimitet til å fortsette sanksjonene mot Russland. Jeg har et familiemedlem som døde av covid fordi høyre og co bestemte seg for at arbeidere som hadde vært i utlandet skulle ha karantene på arbeidsplassen, noe som selvfølgelig ikke fungerte. Jeg har og et familiemedlem som hadde vært i live i dag om høyre ikke hadde innført kursplaner den gang de gjorde det. Betyr det at jeg er berettiget til å gjøre hva jeg vil med alle som stemmer på partiet? Kan jeg bruke det for alt det er verdt og slippe unna med det jeg vil? Nei, jeg hadde fått samme straff som alle andre. Så har vi etnisitet. Jeg kan påvise gjennom et kromosom er en av de få som var blant de første nordmennene. I dag er vi et knøttlite mindretall. Kan jeg bruke det som argument for å fordrive alle mennesker på Snarøya sånn at jeg endelig kan få drømmeboligen? Nei, det får jeg ikke. Derfor støtter jeg palestinerne i kampen mot undertrykkelse. Det betyr ikke at jeg støtter de i alt de gjør. Man kan støtte x handling, men ikke y hos part A. Vi har jo sett hva du mener, å sammenligne Israel med Russland etter det største massedrap på jøder siden holocaust sier alt 5 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. januar #152 Del Skrevet 14. januar Topsi skrev (Akkurat nå): Vi har jo sett hva du mener, å sammenligne Israel med Russland etter det største massedrap på jøder siden holocaust sier alt Igjen så kan man ikke bruke et gammelt offerkort. Man må ta utgangspunkt i handlingene som skjer her og nå uavhengig av land 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. januar #153 Del Skrevet 14. januar Majer skrev (Akkurat nå): Igjen så kan man ikke bruke et gammelt offerkort. Man må ta utgangspunkt i handlingene som skjer her og nå uavhengig av land Ja, handlingene 7 oktober 6 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. januar #154 Del Skrevet 14. januar (endret) Topsi skrev (12 minutter siden): Ja, handlingene 7 oktober Ja, men la oss si at trumpvennlige supportere dreper en haug av nordmenn fordi de mener de er sosialister. Trump vant tross alt et presidentvalg og har bred støtte i befolkningen. Skal Norge da gå til angrep på USA og i hovedsak drepe sivile? Det er sikkert mange tyskere som ble drept av jøder før Hitler sin tid. Det rettferdiggjør ikke Holocaust. Personlig skulle jeg faktisk ønske det var flere jøder i verden og færre fra de større religionene, men det rettferdiggjør ikke noe som helst Endret 14. januar av Majer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 14. januar #155 Del Skrevet 14. januar Finnes det noe i kristen lære som legitimerer massedrap på jøder? Finnes det noe i islamsk lære som legitimerer massedrap på jøder? 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 14. januar #156 Del Skrevet 14. januar Majer skrev (54 minutter siden): Ja, men la oss si at trumpvennlige supportere dreper en haug av nordmenn fordi de mener de er sosialister. Trump vant tross alt et presidentvalg og har bred støtte i befolkningen. Skal Norge da gå til angrep på USA og i hovedsak drepe sivile? Det er sikkert mange tyskere som ble drept av jøder før Hitler sin tid. Det rettferdiggjør ikke Holocaust. Personlig skulle jeg faktisk ønske det var flere jøder i verden og færre fra de større religionene, men det rettferdiggjør ikke noe som helst Hvis Trump-støttespillere (og her snakker vi >40 % av amerikanere) og en gjenvalgt Trump ønsket å utrydde nordmenn, hadde ALT håp vært ute for oss. Det finnes knapt eksempler på at jøder drepte tyskere før WW2. Det fantes ingen antitysk, jødisk bevegelse - det var bare en myte som nazipartiet konstruerte som et maktredskap. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. januar #157 Del Skrevet 14. januar Majer skrev (3 timer siden): Dersom vi ikke behandler Israel som Russland har vi heller ikke legitimitet til å fortsette sanksjonene mot Russland. På ingen måte. Russland invaderte Ukraina og drepte ukrainere, akkurat som Hamas invaderte Israel og drepte israelere. Ukraina og Israel er de som forsvarer seg mot nazister. Russland og Hamas er nazister. Sitat Så har vi etnisitet. Jeg kan påvise gjennom et kromosom er en av de få som var blant de første nordmennene. I dag er vi et knøttlite mindretall. Kan jeg bruke det som argument for å fordrive alle mennesker på Snarøya sånn at jeg endelig kan få drømmeboligen? Nei, det får jeg ikke. Hva har dette med saken å gjøre? Det har ingenting med Israel å gjøre i det hele tatt. Sitat Derfor støtter jeg palestinerne i kampen mot undertrykkelse. Det betyr ikke at jeg støtter de i alt de gjør. Man kan støtte x handling, men ikke y hos part A. Det er palestinerne selv som skaper undertrykkelse med terror. Hvilken annen stat i verden hadde godtatt det Israel har måttet gjennomgå i mange tiår? Både Russland og USA hadde utryddet hele gjengen. Majer skrev (3 timer siden): Igjen så kan man ikke bruke et gammelt offerkort. Man må ta utgangspunkt i handlingene som skjer her og nå uavhengig av land Offerkort? Hva slags forkastelig uttalelse er det? Hundrevis av jøder ble massakrert 7. oktober. Offerkort?! 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 14. januar #158 Del Skrevet 14. januar (endret) jabx skrev (3 timer siden): På ingen måte. Russland invaderte Ukraina og drepte ukrainere, akkurat som Hamas invaderte Israel og drepte israelere. Ukraina og Israel er de som forsvarer seg mot nazister. Russland og Hamas er nazister. Hva har dette med saken å gjøre? Det har ingenting med Israel å gjøre i det hele tatt. Det er palestinerne selv som skaper undertrykkelse med terror. Hvilken annen stat i verden hadde godtatt det Israel har måttet gjennomgå i mange tiår? Både Russland og USA hadde utryddet hele gjengen. Offerkort? Hva slags forkastelig uttalelse er det? Hundrevis av jøder ble massakrert 7. oktober. Offerkort?! Israel har latt være å utrydde palestinere fordi de er avhengige av støtte fra omverdenen. Med offerkort så mente jeg Holocaust. Skal man bruke hendelser som skjedde før kan alle forsvare alt. Endret 14. januar av Majer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 14. januar #159 Del Skrevet 14. januar Synes egentlig det er en uting å trakassere mennesker som jobber på disse stedene eller benytter seg av disse produktene. Her i Norge tviler jeg på at de menneskene har en mening bak at de benytter seg av dette, og færreste av dem er oppegående nok til å vite om dette også.. Men vet man om det, og fortsetter med dette, så fortjener de litt tilsnakk selvsagt, men man vet jo ikke hvem det gjelder.. Vi kjøper ikke slike ting her i hus, jeg boikotter det jeg kan og oppfordrer folk rundt meg også til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 14. januar #160 Del Skrevet 14. januar Uglems skrev (2 timer siden): Synes egentlig det er en uting å trakassere mennesker som jobber på disse stedene eller benytter seg av disse produktene. Her i Norge tviler jeg på at de menneskene har en mening bak at de benytter seg av dette, og færreste av dem er oppegående nok til å vite om dette også.. Men vet man om det, og fortsetter med dette, så fortjener de litt tilsnakk selvsagt, men man vet jo ikke hvem det gjelder.. Vi kjøper ikke slike ting her i hus, jeg boikotter det jeg kan og oppfordrer folk rundt meg også til å gjøre det. Du mener altså at de som kjøper ting på Burger King og Starbucks gjør det av uvitenhet? Og de som gjør det med vilje fortjener tilsnakk? Starbucks finnes ikke engang i Israel. 😅 Hva er grunnene dine til at disse skal boikottes? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå