NatNat Skrevet 17. desember 2023 #61 Del Skrevet 17. desember 2023 3 hours ago, Trolltunge said: Samtidig lages det filmer for å hedre våre egne motstandsfolk under krigen. Terrorister som de ble kalt, og hadde blitt kalt permanent om vi tapte krigen. Hadde vi vært under hælen på annen makt hadde nok også mange nordmenn valgt å være "terrorister" for vår frihet. vent.. sammenligner du den norske motstandsbevegelse med Hamas ??? 😅 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #62 Del Skrevet 17. desember 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Drap og overgrep mot sivile er drap og overgrep mot sivile. Man kan tenke flere tanker samtidig. Jeg er absolutt ikke tilhenger av islamistiske ekstremister heller. Det å være mot det ene er virkelig ikke å applaudere annet faenskap. Men du var ganske nær å sammenligne Hamas med norske morstandsmenn 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #63 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Men du var ganske nær å sammenligne Hamas med norske morstandsmenn Ja, og det står jeg for. Å være undertrykket og under hælen på annen nasjon vil føre til motstand. Det å forstå det betyr ikke at jeg applauderer terrorhandlinger. Spesielt ikke mot sivile. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 17. desember 2023 #64 Del Skrevet 17. desember 2023 1 hour ago, frivis said: Dette bugner ned til at folk forstår ikke hva religionen Islam er for noe. Nei, de forstår ikke en dritt. Det er neste slik at jeg har lyst at de skal finne ut en dag.. når det er for sent. 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missbluebird Skrevet 17. desember 2023 #65 Del Skrevet 17. desember 2023 Det er mye rart med denne konflikten og en ting er hvertfall klart, det er absolutt ingen side som har sitt på det rene. Støtter hverken den ene eller den andre siden. Igjennom flere år så er det kjent at Netanyahu har vært med på å bygge opp Hamas. Det er nok uttalelser angående dette i nyheter, taler fra både politikere i USA og Storbritannia og Israels tidligere politikere. https://www.nytimes.com/2023/12/10/world/middleeast/israel-qatar-money-prop-up-hamas.html https://www.thenation.com/article/world/why-netanyahu-bolstered-hamas/ https://twitter.com/rnaudbertrand/status/1734229585741627435 Historien til disse 2 helt siden 1948 har vært mer ullent enn en sau. Men i dagens konflikt, så er det noe seriøst galt med proposjoner med tanke på hvor mange som dør. Skremmende at slike mennesker for behold makten selv når alle land tydelig sier ifra at dette ikke er greit. Men tilbake til førte posten. At utenforstående mennesker driver med herverk er aldri greit. Personer som agerer med følelser ser seg ofte blind og gjør utrolig dumme ting. Dette er både skadelig for demselv og de rundt. At firmaer gjør dumme uttalelser eller handlinger er kjent, men det bør jo ikke resultere i at noen driver med herverk. De ansatte prøver å gjøre en god jobb for den lille lønna de får, de trenger ikke i tillegg å få dette mot seg. Det er jo mye bedre å boikotte bruken av dem og dermed la dem ta et stort økonomisk tap. Kortsiktig tenking lønner seg ikke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 17. desember 2023 #66 Del Skrevet 17. desember 2023 A new man skrev (3 timer siden): ingen flere barn trenger å dø her, det er bare for terroristene å overgi seg, så slutter alt i morgen? Den logikken skjønner jeg ikke, dette er jo et forsøk på å gi en fornuftig forklaring på en uakseptabel handling. Men det du kanskje mener er at Israel har en slags moralsk rett, til å drepe disse barna, så lenge Hamas gjemmer seg bak de? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #67 Del Skrevet 17. desember 2023 Apis skrev (Akkurat nå): Den logikken skjønner jeg ikke, dette er jo et forsøk på å gi en fornuftig forklaring på en uakseptabel handling. Men det du kanskje mener er at Israel har en slags moralsk rett, til å drepe disse barna, så lenge Hamas gjemmer seg bak de? Istael har en moralsk plikt til å forsvare sine innbyggere. Selv om Hamas gjemmer ser bak barn, er vel det vi sier 8 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #68 Del Skrevet 17. desember 2023 Julebrunost skrev (53 minutter siden): Man kan bruke hva de sier for å støtte påstanden. Ellers blir det litt merkelig det du sier om at å støtte Hamas ikke legitimerer at de blir bombet. Jøder i Norge må, i følge folk i denne tråden, kun fordi de er jøder, finne seg i ulike krenkende og terroriserende handlinger fra pro-pal. Hvorfor er en palestiner, som like gjerne kan være en av de 78% som støtter Hamas, i en annen liga enn en jøde som ikke er part i konflikten? Nå mener ikke jeg at sivile fortjener å bombes. Hamas fortjener det. De må bort, fordi tankegodset må bort, skal Gaza bli et godt sted å vokse opp. Og hatet (mot jøder og mot vesten) er så indoktrinert at de ikke kommer til å bare plutselig «se lyset». Jeg er jo ikke enig i at en uskyldig jøde må svare for staten Israels grufulle handlinger. Jeg har skrevet at jeg mener det motsatte, så dette bør du ta med de det gjelder i så fall. Og så kan du tenke over at sivile palestinere er like uskyldige som sivile jøder. Å drepe så mange uskyldige mennesker rettferdiggjør på ingen måte det som måtte være Israels mål. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 17. desember 2023 #69 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Istael har en moralsk plikt til å forsvare sine innbyggere. Selv om Hamas gjemmer ser bak barn, er vel det vi sier Selvsagt har Israel rett til å forsvare egne innbyggere, men vis det rettferdiggjør drap og dramatisering av en hel befolkning der store deler er uskyldige, da har vi som verdens samfunn sviktet, og det er vel det vi egentlig har gjort. FN burde ta over ansvaret for Gaza 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #70 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (8 minutter siden): Istael har en moralsk plikt til å forsvare sine innbyggere. Selv om Hamas gjemmer ser bak barn, er vel det vi sier Å slakte titusener av uskyldige mennesker er ikke selvforsvar. Når skal dere våkne opp fra den innbilningen? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #71 Del Skrevet 17. desember 2023 Apis skrev (Akkurat nå): Selvsagt har Israel rett til å forsvare egne innbyggere, men vis det rettferdiggjør drap og dramatisering av en hel befolkning der store deler er uskyldige, da har vi som verdens samfunn sviktet, og det er vel det vi egentlig har gjort. FN burde ta over ansvaret for Gaza Ja. At moderate araberland ved hjelp av FN bør inn og ta over i Gaza har jeg sagt fra dag 1, jeg er veldig skuffet over at ingen har tilbudt seg dette enda, veldig skuffet over det. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 17. desember 2023 #72 Del Skrevet 17. desember 2023 Just now, esk said: Å slakte titusener av uskyldige mennesker er ikke selvforsvar. Når skal dere våkne opp fra den innbilningen? ok, hva skal de gjøre da ? vi spør hele tida hva Israel skal gjøre men vi får aldri noe svar, rart nok. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #73 Del Skrevet 17. desember 2023 NatNat skrev (Akkurat nå): ok, hva skal de gjøre da ? vi spør hele tida hva Israel skal gjøre men vi får aldri noe svar, rart nok. Tror du jeg sitter med løsningen? Ser jeg ut som en kandidat til Nobels fredspris eller? Det eneste som er åpenbart er at bombing og massemord aldri vil bringe fred. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 17. desember 2023 #74 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (1 time siden): Du har religiøs sionisme også, f eks bosetterne har det prinsippet, og etter mitt syn plukker og velger de hva de vil ha fra GT Men det er den sekulære sionismen som staten Israel bygger på. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 17. desember 2023 #75 Del Skrevet 17. desember 2023 NatNat skrev (49 minutter siden): vent.. sammenligner du den norske motstandsbevegelse med Hamas ??? 😅 Det er helt ille. Leder i XU satt i maidagene -45 med ladde våpen og passet på at ingen forgrep seg på tyskertøsene, som folk var BERETTIGET sinte på. Hva gjorde Hamas med kvinnelige fanger? Hva gjorde «sivile» i Gaza?! Denne sammenligningen er en fornærmelse mot mine forfedre. Og WW2 er noe jeg kan. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 17. desember 2023 #76 Del Skrevet 17. desember 2023 Kermit2 skrev (5 timer siden): Jeg synes bare ikke de kan drepe et helt folk fordi en militant gruppe har begått en grusom terrorhandling. Men blir et helt folk drept? Israel advarer alltid før de angriper slik at sivile skal kunne komme seg vekk før angrepet starter 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 17. desember 2023 #77 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (19 minutter siden): Ja. At moderate araberland ved hjelp av FN bør inn og ta over i Gaza har jeg sagt fra dag 1, jeg er veldig skuffet over at ingen har tilbudt seg dette enda, veldig skuffet over det. Tommel opp for det forslaget, fra meg NatNat skrev (18 minutter siden): ok, hva skal de gjøre da ? vi spør hele tida hva Israel skal gjøre men vi får aldri noe svar, rart nok. Jeg tenker det er en oppgave for andre en Israel, se forslaget fra Topsi. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 17. desember 2023 #78 Del Skrevet 17. desember 2023 8 minutter siden, Apis said: Tommel opp for det forslaget, fra meg Jeg tenker det er en oppgave for andre en Israel, se forslaget fra Topsi. En oppgave for andre enn Israel... ok, men .. prøv å tenke Norge for et øyeblikk isteden for Israel. Norge angrepet av Sverige (ja, ja, jeg vet.. bare et eksempel) Hundrevis av uskyldige nordmenn drept av et gjeng svensker. Hadde du ikke forventet at Norge ville svare ? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 17. desember 2023 #79 Del Skrevet 17. desember 2023 NatNat skrev (2 minutter siden): En oppgave for andre enn Israel... ok, men .. prøv å tenke Norge for et øyeblikk isteden for Israel. Norge angrepet av Sverige (ja, ja, jeg vet.. bare et eksempel) Hundrevis av uskyldige nordmenn drept av et gjeng svensker. Hadde du ikke forventet at Norge ville svare ? Med å drepe uskyldige svenske barn? Nei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 17. desember 2023 #80 Del Skrevet 17. desember 2023 mocca1 skrev (6 timer siden): Det er mennesker som er pro-palestina som utøver handlingene nevnt i posten min. Terrorister finnes på begge sider, men de fleste av de demonstrerer for at krigen må opphøre og for et fritt Palestina er ikke-voldelige demomstranter. Du må også ha klart for deg at anti-semittisme og anti-sionisme ikke er det samme. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå