Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #21 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Ingen andre folkeslag uten kritikk? Har du sett åssen Tyrkia har gått frem, og fortsatt er i Nato? Og så vidt jeg cet drepte og voldtok ikke norske motstandsfolk tyske sivile, eller sprengte seg i lufta i tyske kafeer, makan til sammenligning! For israelere oppfører seg så fint og humant? Ja, og Tyrkia må også tåle kritikk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #22 Del Skrevet 17. desember 2023 Trolltunge skrev (Akkurat nå): For israelere oppfører seg så fint og humant? Ja, og Tyrkia må også tåle kritikk. Men poenget er at kritikken mot Tyrkia er en fis i en storm ift hva israel får 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #23 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Men poenget er at kritikken mot Tyrkia er en fis i en storm ift hva israel får Så kritiser det da, ikke kritiser at dem som fortjener kritikk faktisk får det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #24 Del Skrevet 17. desember 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Så kritiser det da, ikke kritiser at dem som fortjener kritikk faktisk får det. Jeg gjør, men som tråden handler om, hvorfor er pro-palestina-demonstrasjoner mer utagerende enn andre? H a er det so. Skiller propalestina-arrangement fra andre alvorlige saker? 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #25 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Topsi skrev (12 minutter siden): Jeg gjør, men som tråden handler om, hvorfor er pro-palestina-demonstrasjoner mer utagerende enn andre? H a er det so. Skiller propalestina-arrangement fra andre alvorlige saker? Jeg er ikke mer utagerende enn andre, og de fleste er ikke det. Gale mennesker finner du overalt der det er konflikter. Gale mennesker trekkes til slikt. Kan bare snakke for meg selv. Det store bedraget, og at et folk som selv har opplevd så mye forferdelig gjentar historien opprører ekstra. Det er NOK angående å spille på en slags kollektiv dårlig historisk samvittighet for hva jøder ble utsatt for for å unnskylde det å være like forferdelige selv. Det jødene ble utsatt for er forferdelig, men det unnskylder IKKE hva de utsetter palestinerne for. Endret 17. desember 2023 av Trolltunge 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bing1 Skrevet 17. desember 2023 #26 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (5 minutter siden): Jeg gjør, men som tråden handler om, hvorfor er pro-palestina-demonstrasjoner mer utagerende enn andre? H a er det so. Skiller propalestina-arrangement fra andre alvorlige saker? Pågående folkemord. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #27 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (7 minutter siden): Jeg gjør, men som tråden handler om, hvorfor er pro-palestina-demonstrasjoner mer utagerende enn andre? H a er det so. Skiller propalestina-arrangement fra andre alvorlige saker? Om dette stemmer kan det tenkes at en faktor er at palestinerne er et undertrykt folk. Undertrykkelse fører til sinte mennesker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 17. desember 2023 #28 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Det sier seg ikke selv, all den tid det ikke snakkes mer om at taleren som nevnte 7.oktober på demonstrasjonen i Bergen på lørdag ble buet på og ikke kunne fortsette, at politiet måtte gå imellom fordi demonstranter kom opp på scenen for å angripe under nevnte arrangement, når mus kastes inn på McD i Oslo for å liksom boikotte Israel, når barnevogner til jødiske barn skjæres opp, når hakekors tagges på husvegger og på Israelske flagg, når jøder ikke tør å vise at de er jøder. Jøder føler seg mer utrygge enn siden 2. verdenskrig i Europa nå. Det blir snakket lite om. Og det legges merke til. Så å si at det sier seg selv blir for platt. Endret 18. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 5 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #29 Del Skrevet 17. desember 2023 Julebrunost skrev (1 minutt siden): Det sier seg ikke selv, all den tid det ikke snakkes mer om at taleren som nevnte 7.oktober på demonstrasjonen i Bergen på lørdag ble buet på og ikke kunne fortsette, at politiet måtte gå imellom fordi demonstranter kom opp på scenen for å angripe under nevnte arrangement, når mus kastes inn på McD i Oslo for å liksom boikotte Israel, når barnevogner til jødiske barn skjæres opp, når hakekors tagges på husvegger og på Israelske flagg, når jøder ikke tør å vise at de er jøder. Jøder føler seg mer utrygge enn siden 2. verdenskrig i Europa nå. Det blir snakket lite om. Og det legges merke til. Så å si at det sier seg selv blir for platt. Dette hadde de sluppet om de ikke var en undertrykkende stat som drepte titusenvis av sivile. Tenke seg til 🤯 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 17. desember 2023 #30 Del Skrevet 17. desember 2023 esk skrev (Akkurat nå): Om dette stemmer kan det tenkes at en faktor er at palestinerne er et undertrykt folk. Undertrykkelse fører til sinte mennesker. Vet du hvorfor ikke Palestinere er mer velkommen i nabolandene enn de er? Les feks litt om historien til Libanon. De har undertrykket mye selv, og har og har hatt mange muligheter til å leve fritt, men premisset deres er at Israel forsvinner. Der har man flaskehalsen. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #31 Del Skrevet 17. desember 2023 esk skrev (2 minutter siden): Om dette stemmer kan det tenkes at en faktor er at palestinerne er et undertrykt folk. Undertrykkelse fører til sinte mennesker. Jeg nevnte blant annet kurderne. Som har vært utsatt for folkemord, etnisk rensing og urettferdighet og undertrykkelse i over 100 år, men du ser ikke det samme der. Men da blir det bare prat om whattablytisn, men jeg mener det er relevant 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 17. desember 2023 #32 Del Skrevet 17. desember 2023 esk skrev (Akkurat nå): Dette hadde de sluppet om de ikke var en undertrykkende stat som drepte titusenvis av sivile. Tenke seg til 🤯 Så jøder i Oslo er ansvarlige? 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #33 Del Skrevet 17. desember 2023 esk skrev (1 minutt siden): Dette hadde de sluppet om de ikke var en undertrykkende stat som drepte titusenvis av sivile. Tenke seg til 🤯 Hvem? Jøder i Europa? 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #34 Del Skrevet 17. desember 2023 Julebrunost skrev (2 minutter siden): Så jøder i Oslo er ansvarlige? Ja de er selvfølgelig like ansvarlige som oss andre dersom vi ignorerer folkemord, brudd på menneskerettighetene, brudd på krigsetikk og brudd på barnekonvensjonen. Aksepterer de dette er de også ansvarlige. Alt ondskap trenger for å seire er at gode mennesker sier ingenting. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #35 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Trolltunge skrev (3 minutter siden): Ja de er selvfølgelig like ansvarlige som oss andre dersom vi ignorerer folkemord, brudd på menneskerettighetene, brudd på krigsetikk og brudd på barnekonvensjonen. Aksepterer de dette er de også ansvarlige. Alt ondskap trenger for å seire er at gode mennesker sier ingenting. Og DETTE er grunnen til at ts spørs spørsmålet sitt Edit: Hvorfor er det greit at jøder i Europa må ta følgene? Hvks dere er ute etter åro-israelere bør dere vel oppsøke konservative kristne og pinsevenner? Det er nettopp dette som Gjør at jeg påpeker jødehat som en utfordring for propalestina-saken Endret 17. desember 2023 av Topsi 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 17. desember 2023 #36 Del Skrevet 17. desember 2023 mocca1 skrev (1 time siden): Det er mennesker som er pro-palestina som utøver handlingene nevnt i posten min. Det er også menn og kvinner som utøver disse handlingene. Det er folk med skjegg som utøver disse handlingene. Det er folk med briller som utøver disse handlingene, det er folk med joggesko som utøver disse handlingene.. Jeg støtter palestinere. Jeg støtter folk med skjegg, briller og joggesko også. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiubi Skrevet 17. desember 2023 #37 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg er ikke pro Palestina, og ikke pro Israel, men jeg er imot krig. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #38 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Og DETTE er grunnen til at ts spørs spørsmålet sitt Som gjerne må stilles, og bør stilles. Å ikke like svarene må man også tåle. Jeg er absolutt imot at galninger går løs på jødiske individer. Jeg er absolutt for å protestere høylytt mot Israels handlinger, som strider mot krigsetikk, menneskerettingheter, barnekonvensjonen, og som er folkemord og krigsforbrytelser. Det er skammelig. Forferdelig! At jødene selv har en tragisk historie unnskylder IKKE dette, det gjør det bare enda mer ironisk, skammelig og fælt. Viser at mennesker lærer ingenting av historien, utover å bruke historien for å være tilsvarende grusomme. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 17. desember 2023 #39 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg synes vel egentlig at demonstrasjonen gikk over all forventning. 13 000 møtte opp uten ar det ble noe særlig bråk. Hamas er ikke nødvendigvis representativt for Palestinere. Abbas og gjengen styrer på Vestbredden. Det forgriper bosetterne seg og med støtte av Israel. Jeg synes det er kritikkverdig. Det burde være mulig med en politisk løsning mellom partene. Hamas er et diktatur i Gaza og nå blir de fjernet etter å ha startet en krig med Israel. Hamas er mot en tostatsløsning og vil at Israel ikke skal eksistere. De angrep med det som mål. Nå får de egentlig som fortjent i mine øyne. Problemet er de sivile. De blir brukt som skjold av Hamas, som ville tapt en bakkekrigen på normalt vis. Husk at IDF tar flere grep for å skåne sivile enn andre parter i krig har gjort før. Det er neppe spesielt mye krigsforbrytelser faktisk. Det er forferdelig, men faktisk mye lovlig bombing. ingen flere barn trenger å dø her, det er bare for terroristene å overgi seg, så slutter alt i morgen? 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #40 Del Skrevet 17. desember 2023 A new man skrev (1 minutt siden): Jeg synes vel egentlig at demonstrasjonen gikk over all forventning. 13 000 møtte opp uten ar det ble noe særlig bråk. Hamas er ikke nødvendigvis representativt for Palestinere. Abbas og gjengen styrer på Vestbredden. Det forgriper bosetterne seg og med støtte av Israel. Jeg synes det er kritikkverdig. Det burde være mulig med en politisk løsning mellom partene. Hamas er et diktatur i Gaza og nå blir de fjernet etter å ha startet en krig med Israel. Hamas er mot en tostatsløsning og vil at Israel ikke skal eksistere. De angrep med det som mål. Nå får de egentlig som fortjent i mine øyne. Problemet er de sivile. De blir brukt som skjold av Hamas, som ville tapt en bakkekrigen på normalt vis. Husk at IDF tar flere grep for å skåne sivile enn andre parter i krig har gjort før. Det er neppe spesielt mye krigsforbrytelser faktisk. Det er forferdelig, men faktisk mye lovlig bombing. ingen flere barn trenger å dø her, det er bare for terroristene å overgi seg, så slutter alt i morgen? Enig, og jeg tror at etter denne krigen er iver og Hamas er fjernet som trussel fra Gaza, kommer presset på Israel til å øke betydelig for å få en slutt på terroriseringen av palestinere på vb, og jeg tror Israels nærmeste vil stå i bresjen, USA og Tyskland. Det er nesten utenkelig at situasjonen der vil fortsette, jeg tror det vil føre til en tostatsløsning, det må det nesten. Bare synd at ekstreme palestinere vil oppleve det som en seier 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå