mocca1 Skrevet 17. desember 2023 #1 Del Skrevet 17. desember 2023 Hva synes dere om at folk som spiser/jobber på Starbucks blir spyttet på og trakassert? Hva synes dere om at ansatte hos Zara ikke er trygge fordi en kampanje planlagt i sommer (!) nå oppleves provoserende. At det i Tyskland (blant annet) kan ikke jødene gå rundt trygt, og at deres hus blir tagget ned og gjort hærverk på. Står dere inne for dette? 26 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg robot Skrevet 17. desember 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 17. desember 2023 Hvorfor i alle dager skulle det å være pro-Palestina (hva du nå legger i det i dagens kontekst) være synonymt med å stå inne for vold og hærverk? 93 3 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg mocca1 Skrevet 17. desember 2023 Forfatter Populært innlegg #3 Del Skrevet 17. desember 2023 robot skrev (Akkurat nå): Hvorfor i alle dager skulle det å være pro-Palestina (hva du nå legger i det i dagens kontekst) være synonymt med å stå inne for vold og hærverk? Det er mennesker som er pro-palestina som utøver handlingene nevnt i posten min. 34 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg robot Skrevet 17. desember 2023 Populært innlegg #4 Del Skrevet 17. desember 2023 robot skrev (5 minutter siden): Hvorfor i alle dager skulle det å være pro-Palestina (hva du nå legger i det i dagens kontekst) være synonymt med å stå inne for vold og hærverk? Joa. Det er for det meste menn som utøver overfallsvoldtekter også. Tenker du det er naturlig å spørre alle menn om det er noe de står inne for? 57 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #5 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Hvorfor lurer du på det? De fleste oppegående mennesker støtter ikke aggresjon mot tilfeldige sivile, hvorfor skulle det være annerledes for folk som støtter Palestina i kampen mot undertrykkelse? Endret 18. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 22 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #6 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) esk skrev (4 minutter siden): Hvorfor lurer du på det? De fleste oppegående mennesker støtter ikke aggresjon mot tilfeldige sivile, hvorfor skulle det være annerledes for folk som støtter Palestina i kampen mot undertrykkelse? Fordi sentrale propalestinere har sagt de støtter Hamas. F eks Gilbert? Og fordi en som bad om at gislene måtte frigis nesten ble angrepet på en demonstrasjon i Bergen? Og fordi tidligere propalestinske demonstrasjoner har utviklet seg til marsjer gjennom jødiske nabolag i Europa? Endret 17. desember 2023 av Topsi 19 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #7 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Poenget er at dette er noe man ser stort sett hos pro-palestinere og ikke andre, selv om det ikke nødvendigvis er majoriteten, og det sier litt Endret 18. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 17. desember 2023 #8 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (På 17.12.2023 den 17.21): Poenget er at dette er noe man ser stort sett hos pro-palestinere og ikke andre, selv om det ikke nødvendigvis er majoriteten, og det sier litt Hva mener du det sier? Og hvor er kildene på disse påstandene? Er det bekreftet at de som står bak dette gjør det i Palestinas navn? Eller kan det tenkes at noen holder på sånn kun på faen? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kermit2 Skrevet 17. desember 2023 #9 Del Skrevet 17. desember 2023 Jeg synes bare ikke de kan drepe et helt folk fordi en militant gruppe har begått en grusom terrorhandling. Det at terroristene gjemmer seg i tunneler under bakken, betyr ikke at man kan drepe enhver som befinner seg over dem. 20 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebella81 Skrevet 17. desember 2023 #10 Del Skrevet 17. desember 2023 Det er lov for hvem som helst, når som helst, å stå opp for åpenbar urett. Dette helt uten å måtte stå til ansvar for urett andre bedriver. Det er heller ikke noe krav om at man må engasjere seg i absolutt alt annet vondt og vanskelig i verden for å få lov til ytre sin mening om nøyaktig det man selv ønsker. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #11 Del Skrevet 17. desember 2023 esk skrev (2 minutter siden): Hva mener du det sier? Og hvor er kildene på disse påstandene? Er det bekreftet at de som står bak dette gjør det i Palestinas navn? Eller kan det tenkes at noen holder på sånn kun på faen? Jeg mener det sier at deler av pro-palestina-miøjøet er anti-jødisle, langt fra alle, men at dette segmentet i en viss grad er tilstede. 7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. desember 2023 #12 Del Skrevet 17. desember 2023 (endret) Topsi skrev (På 17.12.2023 den 17.29): Jeg mener det sier at deler av pro-palestina-miøjøet er anti-jødisle, langt fra alle, men at dette segmentet i en viss grad er tilstede. Så hva gjør det evt deg som er pro israel men anti "hat mot" i relasjon til de som er pro palestina men "anti hat mot" ? Dere er jo kliss like.. men på hver sin front - ingen bedre enn den andre osv... Endret 18. desember 2023 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #13 Del Skrevet 17. desember 2023 Carrot skrev (På 17.12.2023 den 17.55): Så hva gjør det evt deg som er pro israel men anti "hat mot" i relasjon til de som er pro palestina men "anti hat mot" ? Dere er jo kliss like.. men på hver sin front - ingen bedre enn den andre osv... Problemet er vel at når hat kommer frem i propalestinske sammenhenger så synes jeg ikke det blir tatt ordentlig avstand fra, nå snakker jeg i samfunnet generelt. 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. desember 2023 #14 Del Skrevet 17. desember 2023 Topsi skrev (Akkurat nå): Problemet er vel at når hat kommer frem i propalestinske sammenhenger så synes jeg ikke det blir tatt ordentlig avstand fra, nå snakker jeg i samfunnet generelt. Det er ditt intrykk, fordi du ser på det med dine forutsetninger - jeg kjenner mange pro-palestinere som tar åpent avstand men som like fullt gjør en innsats for å belyse den grove og uriktige nedslaktingen av mennesker som foregår fra israels side.. Heldigvis. 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #15 Del Skrevet 17. desember 2023 Carrot skrev (1 minutt siden): Det er ditt intrykk, fordi du ser på det med dine forutsetninger - jeg kjenner mange pro-palestinere som tar åpent avstand men som like fullt gjør en innsats for å belyse den grove og uriktige nedslaktingen av mennesker som foregår fra israels side.. Heldigvis. Så bra! De trengs det flere av. Og håper det blir belyst mer, for slike mennesker trenger vi 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocca1 Skrevet 17. desember 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 17. desember 2023 Carrot skrev (7 minutter siden): Det er ditt intrykk, fordi du ser på det med dine forutsetninger - jeg kjenner mange pro-palestinere som tar åpent avstand men som like fullt gjør en innsats for å belyse den grove og uriktige nedslaktingen av mennesker som foregår fra israels side.. Heldigvis. Da kan jo noen av dere sette et godt eksempel for resten, og uttrykke det. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 17. desember 2023 #17 Del Skrevet 17. desember 2023 Carrot skrev (På 17.12.2023 den 17.55): Så hva gjør det evt deg som er pro israel men anti "hat mot" i relasjon til de som er pro palestina men "anti hat mot" ? Dere er jo kliss like.. men på hver sin front - ingen bedre enn den andre osv... Palestina er styrt av Hamas. Hamas sitt mål er å ta livet av jødene og få landområdet deres («from the r. to the s., jf. revidert charter). Israel har gått med på tostatsløsning, og vil bare leve uten å bli angrepet. Men siden Hamas har sagt de ønsker å fullføre det de startet 7. oktober, må Israel ta Hamas. Kliss like er man dermed ikke. 13 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest K_anonym Skrevet 17. desember 2023 #18 Del Skrevet 17. desember 2023 De aller færreste, både pro Israel og pro Palestina, er fan av hærverk. Jeg forstår virkelig ikke hvordan dette har en sammenheng. Jeg er selv jødisk, og har dessverre opplevd en del stygge blikk den siste tiden. Jeg går heller ikke med Davidssmykket mitt synlig lenger. Dessverre har jødehat økt i omfang den siste tiden. Når det er sagt, er jeg absolutt pro Palestina. Jeg synes uretten IDF begår er mer enn verre enn Hamas sine handlinger. Og det sier sitt. Israel må avslutte krigen, og få en ende på okkupasjonen. Hamasterrorister må stilles for folkeretten. Det samme burde enkelte IDF-soldater. Jeg er så klart for Israel som stat, men den må være i tråd med hva FN gjorde etter andre verdenskrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. desember 2023 #19 Del Skrevet 17. desember 2023 Selvfølgelig står jeg ikke inne for det, men jeg nekter å godta at dagens jøder skal få handle slik ingen andre folkeslag kan uten å møte kritikk, bare fordi jødene selv har en tragisk historie. Det frikjenner dem ikke, unnskylder dem ikke, og det er bare tragisk at et folkeslag som har opplevd så mye vondt gjør det samme mot et annet folkeslag. Samtidig lages det filmer for å hedre våre egne motstandsfolk under krigen. Terrorister som de ble kalt, og hadde blitt kalt permanent om vi tapte krigen. Hadde vi vært under hælen på annen makt hadde nok også mange nordmenn valgt å være "terrorister" for vår frihet. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 17. desember 2023 #20 Del Skrevet 17. desember 2023 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig står jeg ikke inne for det, men jeg nekter å godta at dagens jøder skal få handle slik ingen andre folkeslag kan uten å møte kritikk, bare fordi jødene selv har en tragisk historie. Det frikjenner dem ikke, unnskylder dem ikke, og det er bare tragisk at et folkeslag som har opplevd så mye vondt gjør det samme mot et annet folkeslag. Samtidig lages det filmer for å hedre våre egne motstandsfolk under krigen. Terrorister som de ble kalt, og hadde blitt kalt permanent om vi tapte krigen. Hadde vi vært under hælen på annen makt hadde nok også mange nordmenn valgt å være "terrorister" for vår frihet. Ingen andre folkeslag uten kritikk? Har du sett åssen Tyrkia har gått frem, og fortsatt er i Nato? Og så vidt jeg cet drepte og voldtok ikke norske motstandsfolk tyske sivile, eller sprengte seg i lufta i tyske kafeer, makan til sammenligning! 15 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå