Gå til innhold

62 kg og 1.68 høy. Tynn eller normal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 8.16):

Jeg er 167 og følte meg ganske chubby på 62 kg. Nå veier jeg 54 og føler meg vel. 

Anonymkode: 7747f...b78

Hvordan klarer du å holde vekten på 57? Jeg veide også 57-58 med høyde på 168-169 en periode, men klarer ikke å komme ned dit igjen. Jeg trener litt bein og lår, så er ikke spinkel. Folk sier jeg ser bra ut og har en sunn og fin kropp, så det er jo bra det. 

Ts 

Anonymkode: 18848...115

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

168cm og 62kg er normal. 

168cm og 53-57kg er tynn.

168cm og 52kg er undervektig.

Anonymkode: bf8d9...aea

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nettopp. Slik du ser det. 

Jeg bruker str S i både bukse og genser, men jeg skjønner at S is the new "chubby". Herregud. 

Anonymkode: ef663...302

Nå vet jeg ikke din høyde, men hvis man ikke er høy er det helt vanlig å kunne bruke str S når man er overvektig. 

Selv er jeg 165 cm og 53 kg. Jeg trener i tillegg en del, men er fortsatt normalt slank, ikke tynn. Jeg har allikevel store problemer med å finne klær som ikke ser ut som telt i voksenavdelingen. XS er i mange tilfeller alt for stort. Jeg har smal benbygning og fettet synes derfor veldig godt hos meg, så jeg ser på ingen måte tynn ut. Tvert imot ser jeg ganske formfull ut, bare petit samtidig. 

Anonymkode: 28cb4...9a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/15/2023 at 11:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 167 og følte meg ganske chubby på 62 kg. Nå veier jeg 54 og føler meg vel. 

Anonymkode: 7747f...b78

Jeg er samme høyde og vil ikke tenke på hvor ekkel jeg hadde sett ut på 54 kg. Kunne se ribbena mine på 59 kg

Anonymkode: ce56a...6ad

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Med tanke på at menn flest (?) ser på kvinner med bmi over 22,5 som overvektige så er det ikke rart at mange ser på damer med bmi 22 som litt lubben. 

"I gjennomsnitt vurderte mennene partneren som overvektige allerede ved en BMI på 22,5" 

https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

Anonymkode: 164fa...926

De fleste kvinner i historien har vært lubben da. 

Anonymkode: ce56a...6ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvordan klarer du å holde vekten på 57? Jeg veide også 57-58 med høyde på 168-169 en periode, men klarer ikke å komme ned dit igjen. Jeg trener litt bein og lår, så er ikke spinkel. Folk sier jeg ser bra ut og har en sunn og fin kropp, så det er jo bra det. 

Ts 

Anonymkode: 18848...115

Jeg holder vekten på 54. Har faktisk gått ned fra 85 kg. Å veie 85 var fælt. Jeg kan tillate meg å gå opp 1-2 kg, men da spiser jeg mindre i noen dager så jeg går ned til 54 igjen. Er i aktivitet ca. 1-2 timer 5 dager i uka (markaturer, styrke, jogging). Og til deg som synes det var så ekkelt med ribbein, jeg synes faktisk det er helt ok at de synes. 

Anonymkode: 7747f...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er samme høyde og vil ikke tenke på hvor ekkel jeg hadde sett ut på 54 kg. Kunne se ribbena mine på 59 kg

Anonymkode: ce56a...6ad

Takk for at du kaller kroppen min ekkel, forresten! Skikkelig koselig kommentar å få. 

Anonymkode: 7747f...b78

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Størrelse S sier veldig lite. S i ett merke er fort L i et annet. Jeg bruker selv alt fra XXS til L.  
Det spiller også en rolle hvor mye stretch plagget har, hvor stramme eller løse du liker klærne, og om modellen er oversized. 

Anonymkode: fbd10...30f

Størrelse S i de fleste butikker. Floyd, Match, HM, Bik Bok, m.m. Har ingen klær som er oversized eller for stramme, eller har mye stretch. Kari Traa bruker jeg M i. Ingenting som buler, klærne sitter som de skal. 

Slutt å vri dette om til at jeg nok har noen kilo for mye. 

Anonymkode: ef663...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold, avsporinger og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for at du kaller kroppen min ekkel, forresten! Skikkelig koselig kommentar å få. 

Anonymkode: 7747f...b78

Ironisk..

Anonymkode: ce56a...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres du veldig normalt slank ut. Selv er jeg 178 og 62 kg, også det helt vanlig normalt slank.

Anonymkode: 44f22...57e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 6.16):

Jeg er samme høyde og vil ikke tenke på hvor ekkel jeg hadde sett ut på 54 kg. Kunne se ribbena mine på 59 kg

Anonymkode: ce56a...6ad

Ts her, jeg kan se ribbeina mine om jeg tar opp armene litt... 

Anonymkode: 18848...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 6.16):

Jeg er samme høyde og vil ikke tenke på hvor ekkel jeg hadde sett ut på 54 kg. Kunne se ribbena mine på 59 kg

Anonymkode: ce56a...6ad

Det er helt normalt å kunne se ribbena. Du ser kanskje ankler og knær også? Krageben? Håndledd? Normalt, det også :) 

Anonymkode: fbd10...30f

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på din kropp, fasong og diverse. Jeg er like høy som deg, men blir kalt "beinrangel" og "for tynn" om jeg er 60 kilo. Min bror lurte på om jeg var helt frisk eller slet med spiseforstyrrelse... Gikk ned fra 68 (før svangerskap) til 60 (etter svangerskap). Idealvekta ligger på 68 for meg, kroppen trives best og jeg tar meg best ut.

Uansett hva, så er du slank vektmessig.

Anonymkode: 34311...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her, jeg kan se ribbeina mine om jeg tar opp armene litt... 

Anonymkode: 18848...115

Jeg tror du har et litt forvridd syn på hva som er normalt/sunt. Det er helt vanlig å se ribbein, uten å måtte ta opp armene.

Anonymkode: d130e...acc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er normal. Jeg er like høy og veier 66. Litt lubben, og må egentlig ned på 60 for å synes jeg er slank. For å være tynn må jeg mye lenger ned på 50-tallet. 

Anonymkode: e72c8...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du er normal. Jeg er like høy og veier 66. Litt lubben, og må egentlig ned på 60 for å synes jeg er slank. For å være tynn må jeg mye lenger ned på 50-tallet. 

Anonymkode: e72c8...696

Ts her, Men jeg ser slankere ut enn normal veltig. Får mye skryt for kroppen at jeg ser stram ut. Har tynne armer og har lite hofter, er smal. Benbygning min er nok litt tung, da jeg har tårnet i mine yngre dager. 

Anonymkode: 18848...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts her, Men jeg ser slankere ut enn normal veltig. Får mye skryt for kroppen at jeg ser stram ut. Har tynne armer og har lite hofter, er smal. Benbygning min er nok litt tung, da jeg har tårnet i mine yngre dager. 

Anonymkode: 18848...115

Det er ikke noe som heter tung benbygning, les deg opp på fakta. 

Anonymkode: 7747f...b78

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...