Gå til innhold

62 kg og 1.68 høy. Tynn eller normal?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.66 og 62 kilo og er ansett for å være slank. Har også veid nede i 56 kilo, da ble jeg ansett for å være tynn.

Anonymkode: 7d2dc...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normal.

Jeg veier det samme, men er 10 cm høyere. Er også normal.

Anonymkode: 3dd55...607

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalvektig, verken slank eller tynn. Jeg veier det samme/samme høyde, har litt ekstra på magen.

Anonymkode: d404b...79c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 høy og føler meg altfor tynn når jeg er under 65 kg. Min velværesenter er 68-72

Anonymkode: e2883...5dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytetråder er viktig :D


Skjerp deg TS. DU er normal. Oppsøk hjelp, for du har ett forvrengt bilde på deg selv. 

Anonymkode: 551a1...417

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er normalvektig mtp BMI. For å si om du er "tynn" kommer an på mål/omkrets, benbygning, kroppsammensetning ++. 

Anonymkode: 07011...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare lurer..  

Anonymkode: 18848...115

Da har du en BMI på 22, noe betyr at du er helt normal. Overvekt er BMI >25 og undervekt er BMI <18. Så du er rett og slett ekstremt normalvektig 😁

Anonymkode: 28b0b...471

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er normalvektig. Jeg er like høy og har aldri veid så mye noen gang. 

Anonymkode: 929c2...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er 163 høy og føler meg altfor tynn når jeg er under 65 kg. Min velværesenter er 68-72

Anonymkode: e2883...5dd

Da må ditt fett legge seg annerledes enn mitt. Veier jeg mer enn 65 kg på mine 163 cm, så ser jeg lubben ut.

Anonymkode: 1bbb0...219

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Litt lubben

Anonymkode: 85cff...36a

Lubben?😅 Haha, ser for meg noen kalle min mor eller meg "lubben"😅 Vi er begge 1.68, og veier rundt 60 kg. Alltid fått høre at vi er slanke. Har timeglassfigur begge to, men tror ikke at det er dét som gjør at vi fremstår slanke, altså. Vi ER jo slanke.

Anonymkode: 41074...ac6

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Da må ditt fett legge seg annerledes enn mitt. Veier jeg mer enn 65 kg på mine 163 cm, så ser jeg lubben ut.

Anonymkode: 1bbb0...219

For du skjønner ikke at muskelmasse og kroppsbygning spiller inn her?

 

Anonymkode: ef663...302

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å si hvordan noen ser ut bare ved å oppgi vekt og høyde. Kroppssammensetning har mer å si enn antall kg. Har man mye muskler og mindre fett ser man gjerne mye slankere ut enn vekten skulle tilsi. Personlig er jeg 165 og veldig dårlig trent for øyeblikket, veier 61 kg og føler jeg ser dvask ut. Trives best på 55-58 kg og da helst med en mer aktiv livsstil enn jeg har nå. Men stresser ikke med det enda, går et krevende studie så har satt treningen på pause. 

Anonymkode: b9cae...170

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Lubben?😅 Haha, ser for meg noen kalle min mor eller meg "lubben"😅 Vi er begge 1.68, og veier rundt 60 kg. Alltid fått høre at vi er slanke. Har timeglassfigur begge to, men tror ikke at det er dét som gjør at vi fremstår slanke, altså. Vi ER jo slanke.

Anonymkode: 41074...ac6

Med tanke på at menn flest (?) ser på kvinner med bmi over 22,5 som overvektige så er det ikke rart at mange ser på damer med bmi 22 som litt lubben. 

"I gjennomsnitt vurderte mennene partneren som overvektige allerede ved en BMI på 22,5" 

https://www.forskning.no/psykologi-kjonn-og-samfunn-overvekt/menn-tror-kvinner-veier-for-mye/740662

Anonymkode: 164fa...926

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm og 61kg, føler meg helt normalvektig og trives slik. 

Anonymkode: 78565...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For du skjønner ikke at muskelmasse og kroppsbygning spiller inn her?

 

Anonymkode: ef663...302

Ikke meg du svarer, men jeg er selv kraftig bygget og har en del muskler. Likevel ser jeg ganske lubben ut på 63. Jeg er 165, og må under 56-57 for å se slank ut. Nå er jeg 55, men vil gjerne ta av et par kilo, bare fordi jeg trives bedre på 51-52. Det er ikke noe jeg snakker høyt om. 

Anonymkode: fbd10...30f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...