Gå til innhold

Hvor mye har utseendet å si?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har utseende å si for om dere velger en partner?

Jeg er singel, og redd for at et mer slitent utseende med arr og ujevn hud, spesielt i ansiktet, men også strekkmerker og eventuelt vektoppgang og -nedgang vil gjøre at folk ikke vil være med meg. 

jeg har alltid vært stolt av utseendet mitt, men blir ærlig bekymret når «feil» oppstår.

Anonymkode: bf7db...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må jo finne den andre attraktiv, men små detaljer som arr og ujevnheter i huden betyr vanligvis ikke så mye.

Det er helheten som har noe å si. 

• Liker 7
Skrevet

Spørs litt hva dette 'slitne utseendet' skyldes. Er det pga høy alder, sykdom, rus, el.l? Og alder/ kjønn vil nok ha betydning for mange, dette sier du ikke noe om. Forskjell på å se 'sliten' ut som 19-åring, og 65-åring. 

Anonymkode: c562e...dd3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

40%

Anonymkode: ae6ee...f29

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs litt hva dette 'slitne utseendet' skyldes. Er det pga høy alder, sykdom, rus, el.l? Og alder/ kjønn vil nok ha betydning for mange, dette sier du ikke noe om. Forskjell på å se 'sliten' ut som 19-åring, og 65-åring. 

Anonymkode: c562e...dd3

Jeg er 27. Jeg har solskader - soler meg aldri, men lite flink til å smøre meg -, arr flere steder i ansiktet, syreskader på tennene. Jeg har slitt mye med rus, men har ikke et veldig «rus»-preget ansikt (sår, skjevhet pga det osv).

Skrevet

Se rundt deg. På alle de rare og forskjellige folka som har kjæreste. Da skjønner du at arr eller cellulitter ikke har noe å si. 

Anonymkode: 285a5...a4b

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen bryr seg veldig, men dette er også litt mer simple mennesker som går etter ting som utseende og initiel primitiv attraksjon. Man kan finne sin kjæreste uten å bry seg så mye om disse tingene, og da vil det ikke ha så mye å si. Men vil du ha en partner som kunne passe inn på paradise hotell, så veier utseende stort

Anonymkode: cc156...a06

• Liker 1
Skrevet

50/50

Jeg har ikke noe problem med en litt curvy kropp

• Hjerte 1
Skrevet

Utseende kommer først for både kvinner og menn. Man må se bra nok ut for å komme gjennom det første nåløyet. 

Kvinner påstår gjerne at de bryr seg om andre ting enn utseende, men dette er ETTER utseende allerede er akseptabelt. 

Anonymkode: 6967f...00d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det var ikke utseendet som fikk meg til å falle for mannen min. Han var ikke noen skjønnhet da vi traff hverandre, men han har blitt veldig kjekk med alderen. Jeg var ganske flott utseendemessig da jeg var ung, men nå er jeg ikke vakker lenger. Alderen har gjort mannen min staselig og meg mindre staselig. 🤭 Det er vel ofte slik det er. 

Anonymkode: a63cd...95d

• Hjerte 2
Skrevet

Du vet aldri hvem som liker deg. Jeg direkte hater megselv, skjemmes av hvor motbydelig jeg ser ut, tro det eller ei men har opplevd at jeg alltid var vakker i noens øyne, selv på min verste dag som var ganske så ofte. 

Kjærlighet og tenning er merkelig, det er vanskelig men prøv å husk at det er ikke du som skal avgjøre hva andre syns. Noe som er skummelt, men også ender fint til tider. Det er så mange med srekkmerker, ujevn hud og arr som lever kjempe fine liv når det kommer til forelskelser, intimitet og alt som hører med. Håper du blir stolt av utsendet ditt og får et godt møte med dating 😄

Anonymkode: 67d7e...b92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mye har utseende å si for om dere velger en partner?

Jeg er singel, og redd for at et mer slitent utseende med arr og ujevn hud, spesielt i ansiktet, men også strekkmerker og eventuelt vektoppgang og -nedgang vil gjøre at folk ikke vil være med meg. 

jeg har alltid vært stolt av utseendet mitt, men blir ærlig bekymret når «feil» oppstår.

Du kan jo spørre deg selv..

Ville du datet noen med det samme som du sliter med?

Anonymkode: 6edea...346

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg er 27. Jeg har solskader - soler meg aldri, men lite flink til å smøre meg -, arr flere steder i ansiktet, syreskader på tennene. Jeg har slitt mye med rus, men har ikke et veldig «rus»-preget ansikt (sår, skjevhet pga det osv).

Det at du har hatt et omfattende rusproblem og ikke tar vare på deg selv (solskader) hadde fått meg til å løpe ti ganger fortere enn om du bare var litt mindre pen. 

Anonymkode: 34525...8c9

• Liker 3
Skrevet

Utseendet betyr aller mest for de som er unge. De tror det er viktigst, noe det ikke er, det er oppførsel og imøtekommenhet som teller, det indre i en person, hvordan man behandler andre. 

• Nyttig 2
Skrevet

Litt vanskelig å si. For hjelper ikke være pen om personligheten er stygg, og motsatt. Men ekstremt viktig er det ikke, men må jo så klart tenne på henne 

Anonymkode: d628f...472

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Utseende kommer først for både kvinner og menn. Man må se bra nok ut for å komme gjennom det første nåløyet. 

Kvinner påstår gjerne at de bryr seg om andre ting enn utseende, men dette er ETTER utseende allerede er akseptabelt. 

Vel ja og nei. 
Det kan være blikket eller sjarmen. 
Jeg falt for en mann ikke i det hele tatt pen. 
Men. 
Det var noe med munnen når han smilte og blikket. 

Anonymkode: d37e4...128

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et stygt arr på brystet, brystvorter for høyt opp på puppene som på toppen av det hele er assymetriske, genetisk blå under øynene, tykt keisersnittarr og gamle kvisearr som er blitt glatte men fremdeles røde prikker i kinnene. Pga dette tenker jeg alltid innerst inne at jeg er uaktuell som partner og ikke mulig å elske, men jeg later som ingenting. Sykt nok vil omtrent alle menn jeg treffer og omsider har sex med treffe meg igjen og utvikler raskt sterke følelser for meg selv om de har et veldig bra utseende og for kjekke for meg.

Dette har fått meg til å tenke at menn er veldig opptatt av utseende og de liker nok best unge og perfekte damer, MEN de kan likevel bli raskt forelsket uavhengig av utseende hvis de liker personligheten. Føler jeg får hvem jeg vil basert på at jeg er omsorgsfull og morsom. 

Anonymkode: 3d2a3...b2f

• Liker 1
Skrevet

Hva jeg tiltrekkes trenger ikke du å tiltrekkes. Vi tiltrekkes alle  ulike folk. Utseende er jo ofte førsteinntrykket og man skal jo tiltrekkes personen. 
Men en pen mann mister all sin sjarm om han ikke er grei.

Sjarm, humor, sosiale antenner har mye å si for å tiltrekkes noen 

Anonymkode: 9796d...d93

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Utseende teller, men fordi alle har ulike preferanser legger folk ulik vekt på forskjellige ting ved utseendet. Skavanker kan være turn off for noen, irrelevant for andre, og til og med turn on for enkelte. Jeg tenker at alle har mest igjen for å være glad i den kroppen de har, som den er, og ta vare på den på beste vis og bære den med stolthet.

Absurd nok har flere menn jeg har vært involvert med vært ekstra glad i det jeg har sagt jeg har komplekser for. Min teori er at hvis folk i bunn og grunn trygg og fornøyd  med seg selv, er fri og freidig i kroppen og trives med den, kan det å innrømme at man har ting de er usikre på ved utseende ha en positiv effekt. Det er å vise menneskelighet, og det er attraktivt, men timingen er litt vesentlig. Det bør være etablert en viss form for fortrolighet før man blotter sårbare sider, tenker jeg. 

Forutsetningen for at det å vedkjenne at man ikke føler seg perfekt skal være tiltalende, er at det ikke preger personen i stor grad, f.eks  vedkommende fremstår veldig usikker og stresset, eller er fiksert på feil og mangler ved seg selv. Jeg har opplevd at menn tidlig i en bli kjent fase har pekt på ting ved seg selv som de ikke synes noe om, sånt som jeg ikke hadde lagt merke til. Når de dro det frem ble jeg jo mer obs på det, og jeg merket at personens negative syn smittet litt over på meg. Helt unødvendig, og det hjalp ikke om det ble sagt med "humor".  

Jeg hadde en temmelig plettfri kropp som tenåring, og da jeg ble gravid som tenåring og strekkmerkene eksploderte på magen, trodde jeg livet mitt var over. Nå, snart tredve år senere, lever jeg i  beste velgående med stripene på magen, og det har ikke vært dealbreaker for noen av mennene som har sett meg naken. Det var en som skvatt litt og sa at jeg kanskje burde advare, men da hadde jeg hatt de i noen år og tok det med et smil, og mannen kom fort over skrekken og ble veldig glad i hele meg, også skavankene. Jeg har vært på date med en som snakket stygt om eksen sine strekkmerker og stygge kropp etter graviditet, så det er mye rare folk, men jeg ser ingen grunn til å gi slike all verden med taletid eller oppmerksomhet. 

Du sier at du har vært stolt av kroppen din, bare fortsett med det. Det kan være at ikke like mange liker deg som før, men vi trenger ikke at alle synes vi er fine. Da jeg var ung snudde menn seg etter meg, nå ser de meg bare om de trenger noen å spørre om veien, hehe, men jeg lar ikke definere meg eller min attraktivitet som en evt partner for noen. Leiter du etter noen (tilsynelatende) plettfri, kan det være det blir mer vanskelig, om ikke umulig, men om du kan leve med at andre også ikke er perfekte, er det letter å få napp. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
16 hours ago, tussi680 said:

Utseendet betyr aller mest for de som er unge. De tror det er viktigst, noe det ikke er, det er oppførsel og imøtekommenhet som teller, det indre i en person, hvordan man behandler andre. 

Det er bare vås. 

Man velger etter utseende så langt det er mulig. Når man ikke lengre har mulighet til å velge noen som faktisk er attraktiv, slik som antageligvis du ikke har, så begynner man å predikere om at andre ting liksom er viktigere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...