Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

177 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      64
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      11

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Godt mulig du hadde du fått det enda mildere dersom du ikke var vaksinert

Anonymkode: 8cb0e...5c6

Tror ikke det gitt!

Jeg velger å tro på at vaksinen er bra. Men jeg får nok mye pepper for det vil jeg tro.

Anonymkode: 03750...575

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Tror ikke det gitt!

Jeg velger å tro på at vaksinen er bra. Men jeg får nok mye pepper for det vil jeg tro.

Anonymkode: 03750...575

Vet du, man må gjøre det som er rett for seg. Man kan diskutere vaksinen opp og ned i mente, og meningene/erfaringene vil stort sett være delte uansett. 

Anonymkode: 82f91...166

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 12.14):

0 doser, smittet 2 ganger.

Var sånn middels syk begge gangene. Sengeliggende med feber noen dager, men ikke akkurat alvorlig.

Men har ikke blitt frisk etter siste smitte. Fortsatt fullt sykemeldt. Sliter med voldsom utmattelse, kronisk hodepine og uregelmessig puls og trykk. Skal til hjertespesialist utpå nyåret. (Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg dit, kjøre kan jeg jo ikke, og å reise kollektivt er for utmattende. Må be noen kjøre meg, tror jeg). Jeg hater livet mitt, og korona. Min store angst er å få korona på nytt nå. Da er nok livet mitt over. Så jeg lever ganske isolert nå. Både fordi jeg ikke klarer så mye, og av frykt for smitte.

Anonymkode: 707b8...f4a

da ble du jo ikke middel syk begge gangene. Du er jo enda syk etter sist runde. Long Covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 13.13):

Jeg er langt ifra noen ekspert på kosthold, men vet nok til at helsemyndighetenes råd om kosthold og tilskudd ikke alltid henger på greip. Helsemyndighetene som faktisk vil ha oss til å tro at alt rødt kjøtt er skadelig, og ikke evner å se sammenheng mellom hva slags type kjøtt, og hva man ellers spiser. Ja, det er faktisk lov og nødvendig å tenke slv.

Tredoblet dosen, dvs 30 mg? Sjekket du at nivåene kom opp?

Ja man skulle jo tro at styremaktene ville opplyst og pushet på d vitamin til befolkningen, for det burde være opplagt at noe som er så viktig for immunforsvaret fikk stor fokus. Så kan du jo legge sammen 2 og 2 selv. 

Nei de fleste er ikke eksperter på kosthold. Derfor er det godt at vi har en velferdsstat som sørger for dette. 
Utklipp fra helsedirektoratet.no: 

Begrunnelse

«Den internasjonale forskningen på kosthold og helse er omfattende. Kostrådene er basert på rapporten Kostråd for å fremme folkehelsen og forebygge kroniske sykdommer. Rapporten bygger på systematiske kunnskapsoppsummeringer, nasjonalt og internasjonalt. Den konkluderer med konkrete kostråd og beskriver både metoden og det vitenskapelige grunnlaget.

Sentralt er også Anbefalinger om kosthold, ernæring og fysisk aktivitet (norsk versjon av Nordic Nutrition Recommendation)

Helsedirektoratet støtter seg dessuten på kunnskapsoppsummeringer fra andre internasjonale ekspertgrupper som Verdens helseorganisasjon (WHO), Den europeiske helsemyndighet for næringsmiddeltrygghet (EFSA) og Verdens kreftforskningsfond (WCRF).»

Hvorfor mener du at du sitter innen med annen kunnskap enn ekspertene? 

Anonymkode: 89244...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonehill skrev (På 19.12.2023 den 12.44):

Hvorfor tror du det? 

For å kunne nødgodkjenne vaksinen var helsemyndighetene avhengig av å bevise at det ikke fantes alternativer til vaksinen.

Derfor ble ikke D-vitamintilskudd testet mot covid på mennesker med lavt D-vitaminnivå. Transtudien testet f.eks. D-vitamin på folk med høyt D-vitaminnivå (86 nmol/L i snitt). Tran økte D-vitaminnivået på deltakerne med 6%. Det hadde liten påvirkning på forekomsten av covid-19 og forskerne konkluderte med at D-vitamin virker ikke mot covid-19. 

Hvis forskerne bak Transtudien hadde testet D-vitamintilskudd på risikogruppene for D-vitaminmangel (f.eks. gamle, overvektige eller mørkhudede innvandrere), ville de trolig ha fått et noe annet resultat.

Men da ville det ha blitt vanskelig å nødgodkjenne mRNA-vaksinen. 

Og dette vet du fordi? Er du forsker selv? Jeg regner jo med at du har satt deg godt inn i dette med slike påstander. Og også kan legge ved linker til aktuell forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 20.49):

Du må virkelig lære deg å bli kritisk til informasjonen du får hvertall, du kan umulig ha "høy" utdannelse. Begrense meieriprodukter er jo ikke noe grunn. Mettet fett er også godt for mennesker. Det tar lang tid å endre ting som har blitt etablert i flere tiår. Rødt kjøtt tror man er farlig også.

Anonymkode: 97ee8...4d1

Jeg tenker vi snur denne andre veien jeg. 
Om du ser litt nøyere på kostholdsrådene så står det om rødt kjøtt: 

• Velg hvitt kjøtt, rent kjøtt og magre kjøttprodukter med lite salt.
  • Begrens mengden av bearbeidede kjøttprodukter som er røkt,
    saltet eller konservert med nitrat eller nitritt, som for eksempel bacon  eller spekepølse.
  • Begrens mengden rødt kjøtt og bearbeidede produkter av rødt kjøtt til 500 gram per uke. Dette tilsvarer to til tre middager og litt kjøttpålegg. Rødt kjøtt er kjøtt fra svin, storfe, sau og geit.
  • Velg fortrinnsvis nøkkelhullsmerket kjøtt og kjøttprodukter.

Om meieriprodukter: 

• Begrens bruken av meieriprodukter med mye mettet fett, som helmelk, fløte, fet ost og smør. Velg meieriprodukter med lite fett, salt og lite tilsatt sukker.
  • Velg fortrinnsvis meieriprodukter merket med Nøkkelhullet.

Om mettet fett: 

Det er viktig å sikre en god fettsyresammensetning i kostholdet. Bytt ut mettede fettsyrer med mer gunstige umettede fettsyrer. En tommelfingerregel er at jo mykere margarinen og smøret er ved kjøleskapstemperatur, desto mer umettet fett inneholder de.

Jeg har dessverre ikke en phd. Men holder på med min andre mastergrad. Høy nok utdannelse for deg? 

Forøvrig skrives det «i hvert fall» og ikke «hvertfall».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvilke kostholdsråd? 

Anonymkode: 8c067...296

Utstedt av Helsedirektoratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenker det er mest rett å spørre DEG om utdannelse og yrkesbakgrunn, for analytiske evner er det stor mangel på her i tråden 😉 

Siden veldig få faktisk klarer å se sammenhengen mellom hvem som "eier" farmasøytindustrien ift hvem som tjener på disse vaksinene så regner jeg med det er de samme som ikke aner at vi har noe som heter "gutteklubben grei" eller korrupsjon heller i samfunnet da, spesielt blant den øvre middelklassen ? 😉 ALT er konspirasjon....jeeeeezus 😉 

Jeg har tatt absolutt alt av vaksiner siden jeg ble født, inkl vaksine mot HPV og lungebetennelse, men den såkalte "covid-vaksine-bløffen" kan man få billig av meg altså......det holder lenge å ta vaksine mot lungebetennelse dersom man er redd for å bli alvorlig syk av hvilket som helst virus i luftveiene......jeg tok 2 covid-vaksiner KUN for å få lov til å reiser, IKKE for å "redde" samfunnet.....

Angrer jeg? Tja, jeg er ihvertfall glad jeg aldri tok flere enn 2 doser, for fikk flere bronkitt'er neste året, som ikke forsvant før jeg tok vaksinen mot lungebetennelse.

Etter den har jeg vært frisk som en fisk 🙂 

Anonymkode: 5827c...f4b

Når man ligger rett ut med covid så fungerer ikke frontal cortex så godt, nei. Beklager det. 
Hva er det du refererer til, sånn helt spesifikt?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 vaksine, ingen covid.

Jeg hadde en helt jævlig streptokokk-betennelse for 6 år siden, som mest sannsynlig gjør at jeg ikke blir syk igjen 🤷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei de fleste er ikke eksperter på kosthold. Derfor er det godt at vi har en velferdsstat som sørger for dette. 
Utklipp fra helsedirektoratet.no: 

Begrunnelse

«Den internasjonale forskningen på kosthold og helse er omfattende. Kostrådene er basert på rapporten Kostråd for å fremme folkehelsen og forebygge kroniske sykdommer. Rapporten bygger på systematiske kunnskapsoppsummeringer, nasjonalt og internasjonalt. Den konkluderer med konkrete kostråd og beskriver både metoden og det vitenskapelige grunnlaget.

Sentralt er også Anbefalinger om kosthold, ernæring og fysisk aktivitet (norsk versjon av Nordic Nutrition Recommendation)

Helsedirektoratet støtter seg dessuten på kunnskapsoppsummeringer fra andre internasjonale ekspertgrupper som Verdens helseorganisasjon (WHO), Den europeiske helsemyndighet for næringsmiddeltrygghet (EFSA) og Verdens kreftforskningsfond (WCRF).»

Hvorfor mener du at du sitter innen med annen kunnskap enn ekspertene? 

Å stole på myndigheter som har gitt føringer til fastleger om å ikke sjekke d vitamin, til tross for at d vitaminmangel er et stort problem. Testing og behandling av mangel burde vært obligatorisk under pandemien. I stedet skjer det motsatte.
Begrenset kunnskap (ihvertfall informasjon) rundt optimale verdier og nødvendige doser; forskere som konkluderer med at rødt kjøtt er farlig, når type kjøtt og tilbehør ikke taes med i beregningen, "eksperter" som ikke en gang forstår den langvarige negative effekten med antinæringsstoffer i maten de anbefaler vi skal spise mye av, da er tilliten min begrenset. 

Å ha annen kunnskap handler åpenbart om annen erfaring.  Jeg har hatt store helseproblemer med sterkt svekket funksjonssvikt, hvor myndighetenes (og legers) anbefalinger på ingen måte har vært til hjelp. Det er ene og alene at jeg har brukt sunn fornuft og tenkt selv, at jeg har fått vesentlig forbedring i helsen. Og det er jo ikke dermed sagt at alle rådene fra helsemyndighetene er feil. Det er bra å spise mer av og mindre av osv. Men helheten har likevel brister, og jeg er for lengst ferdig med å dilte etter "ekspertene". 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

• Velg hvitt kjøtt, rent kjøtt og magre kjøttprodukter med lite salt.
  • Begrens mengden av bearbeidede kjøttprodukter som er røkt,
    saltet eller konservert med nitrat eller nitritt, som for eksempel bacon  eller spekepølse.
  • Begrens mengden rødt kjøtt og bearbeidede produkter av rødt kjøtt til 500 gram per uke. Dette tilsvarer to til tre middager og litt kjøttpålegg. Rødt kjøtt er kjøtt fra svin, storfe, sau og geit.
  • Velg fortrinnsvis nøkkelhullsmerket kjøtt og kjøttprodukter.

Om meieriprodukter: 

• Begrens bruken av meieriprodukter med mye mettet fett, som helmelk, fløte, fet ost og smør. Velg meieriprodukter med lite fett, salt og lite tilsatt sukker.
  • Velg fortrinnsvis meieriprodukter merket med Nøkkelhullet.

Om mettet fett: 

Det er viktig å sikre en god fettsyresammensetning i kostholdet. Bytt ut mettede fettsyrer med mer gunstige umettede fettsyrer. En tommelfingerregel er at jo mykere margarinen og smøret er ved kjøleskapstemperatur, desto mer umettet fett inneholder de.

Jeg har dessverre ikke en phd. Men holder på med min andre mastergrad. Høy nok utdannelse for deg? 

Og der har du et problem allerede i første setning. Hvitt kjøtt er ikke en god kilde til verken b-12 eller hem-jern, og storfe er i tillegg en mye bedre kilde til flere mineraler. Ja vi kan få disse mineralene fra plantemat, men ikke i en biotilgjengelig form.  

Bearbeidet kjøtt bør begrenses til 0 gram per uke. Hvis folk bare kunne forstå forskjellen det er for kroppen å spise rent rødt kjøtt, kontra tilsatt e-stoffer m.m, og ikke minst hvordan kombinasjonen med andre ingredienser påvirker? Det burde være opplagt at rent rødt kjøtt sammen med grønnsaker er et godt valg, og at pasta carbonara med bacon ikke er det. 

Grandiosa har produkter som er nøkkelhullsmerket. Mer burde det ikke være å si om den saken. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

.............

Nok en gang snakker du om utdannelse, det har jo ingen betydning om du har mastergrad eller andre ting. Du velger fortsatt å tro på det som staten forteller deg, er jo der din svakhet ligger. Du tror kun på det etablerte, dette er veldig vanlig i det akademiske miljøene. Man tror kun på det som er etablert, som lege i Norge blir du fort halshugd om du går utenfor det etablerte; har egne meninger. Vi mennesker lures heletiden.

Skal du velge etter nøkkelhullmodellen så ser du jo skandalen, hva som har fått det merket.

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Utstedt av Helsedirektoratet.

Stemmer, er jo der feilen ligger. Kostrådene som brukes er jo ikke så bra som alle tror, dette har det vær mye debatt om lenge nå. Du bør ha fått med deg litt der.

Å endre ting som har vært i mange tiår er vanskelig det.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grandiosa har produkter som er nøkkelhullsmerket. Mer burde det ikke være å si om den saken. 

Nettopp 😅 Se hva som lages for barn også, en katastrofe.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Tegnell er en klok mann!

corona var bare tøys å stenge ned for.

tenk alle de andre problemene og forsinkete diagnosene vi skal slite med i en generasjon fremover 

Anonymkode: 0a228...fdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Ingen Covid vaksine og sygdommen  ville ikke ha meg 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne ikke angret mer på å ha tatt vaksinene. Tok to stykker i 2021, først Pfizer, så Moderna. Fikk endret menustrasjon syklus med en gang, har heftige blødninger som gjør meg svimmel og begrenser meg fra å gå ut. Har nå måttet begynne på p-piller igjen for å redusere blødningene. 
Dette er dessverre bare en av mine bivirkninger, jeg har også fått fatigue og blir veldig fort sliten. Før trente jeg flere dager i uken, nå trener jeg ikke lenger i det hele tatt. Har også problemer med temperaturregulering og blir veldig fort varm ved aktivitet ( bare det å bevege på meg, gjøre husarbeid osv ).  Immunforsvaret er elendig, når jeg først blir syk så tar det lang tid før sykdommen slipper. Jeg har på det verste vært syk fire måneder av gangen, da har jeg hatt noen dager hvor jeg tror jeg endelig er frisk, men så blomster sykdom til igjen. 

Jeg er veldig redd for at skaden jeg har fått blir kronisk og blir så trist av å tenke på hvor drastisk formen min har endret seg. 

Anonymkode: 68c9e...fe7

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg kunne ikke angret mer på å ha tatt vaksinene. Tok to stykker i 2021, først Pfizer, så Moderna. Fikk endret menustrasjon syklus med en gang, har heftige blødninger som gjør meg svimmel og begrenser meg fra å gå ut. Har nå måttet begynne på p-piller igjen for å redusere blødningene. 
Dette er dessverre bare en av mine bivirkninger, jeg har også fått fatigue og blir veldig fort sliten. Før trente jeg flere dager i uken, nå trener jeg ikke lenger i det hele tatt. Har også problemer med temperaturregulering og blir veldig fort varm ved aktivitet ( bare det å bevege på meg, gjøre husarbeid osv ).  Immunforsvaret er elendig, når jeg først blir syk så tar det lang tid før sykdommen slipper. Jeg har på det verste vært syk fire måneder av gangen, da har jeg hatt noen dager hvor jeg tror jeg endelig er frisk, men så blomster sykdom til igjen. 

Jeg er veldig redd for at skaden jeg har fått blir kronisk og blir så trist av å tenke på hvor drastisk formen min har endret seg. 

Uff, trist å lese. Håper virkelig du blir bedre. Har du meldt inn bivirkningene?

Anonymkode: 74b26...0a6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Uff, trist å lese. Håper virkelig du blir bedre. Har du meldt inn bivirkningene?

Ja, pluss vært med på annen spørreundersøkelse for vaksineskadde.

Erstatningen på 2500 kr har jeg valgt bevisst å ikke søke på, den summen er et hån mot det jeg opplever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, pluss vært med på annen spørreundersøkelse for vaksineskadde.

Erstatningen på 2500 kr har jeg valgt bevisst å ikke søke på, den summen er et hån mot det jeg opplever. 

Ok, bra det er rapportert inn.

Jeg visste ikke noe om denne summen? Det er jo tragisk latterlig, hva skal man liksom gjøre med de pengene? Det gjør meg så oppgitt at de slipper unna med sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...