Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

177 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      64
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      11

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har hatt det to ganger
Fikk påvist en gang i begynnelsen av 2022. Så hadde jeg en runde med noe som minner om korona i høst. Tror det var det da vi var flere kollegaer som ble syke rundt samme tid.

Hard forkjølelse med feber begge gangene, men på beina igjen etter noen dager.

Anonymkode: 21d4a...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 12.00):

Jeg spiser sunt, tar vitaminer (pluss ekstra tilskudd av d-vitamin), røyker ikke, drikker lite og er slank. 
Alt skulle tilsi et mildt forløp. 
Vel, jeg er dausjuk og lungene brenner.

Jeg tror mange av dere som påstår dere har hatt covid men uten å få det bekreftet med en test, bare har hatt en forkjølelse eller en annen virusinfeksjon.

Dette er første gang jeg har covid, etter fire år i samfunnet, med barn på skole og bhg, og hyppig kontakt med brukere. 
Hatt mange småforkjølelser, testet ofte. Aldri positiv før nå. 
Dette er virkelig noe helt annet enn både forkjølelse og influensa.

Anonymkode: 89244...a18

Så du er vaksinert skjønner jeg? 😉 

Anonymkode: 5827c...f4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 12.02):

Her kom konspirasjonsteoriene frem, ja. 
Det frister å spørre om utdannelse og yrkesbakgrunn.

Tenker det er mest rett å spørre DEG om utdannelse og yrkesbakgrunn, for analytiske evner er det stor mangel på her i tråden 😉 

Siden veldig få faktisk klarer å se sammenhengen mellom hvem som "eier" farmasøytindustrien ift hvem som tjener på disse vaksinene så regner jeg med det er de samme som ikke aner at vi har noe som heter "gutteklubben grei" eller korrupsjon heller i samfunnet da, spesielt blant den øvre middelklassen ? 😉 ALT er konspirasjon....jeeeeezus 😉 

Jeg har tatt absolutt alt av vaksiner siden jeg ble født, inkl vaksine mot HPV og lungebetennelse, men den såkalte "covid-vaksine-bløffen" kan man få billig av meg altså......det holder lenge å ta vaksine mot lungebetennelse dersom man er redd for å bli alvorlig syk av hvilket som helst virus i luftveiene......jeg tok 2 covid-vaksiner KUN for å få lov til å reiser, IKKE for å "redde" samfunnet.....

Angrer jeg? Tja, jeg er ihvertfall glad jeg aldri tok flere enn 2 doser, for fikk flere bronkitt'er neste året, som ikke forsvant før jeg tok vaksinen mot lungebetennelse.

Etter den har jeg vært frisk som en fisk 🙂 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2023 den 20.33):

Borsett fra eldre og folk i risikogrupper så er det over 2 år siden folk vaksinerte seg. Jeg har selv tatt 2 vaksinedoser, og de beskyttet meg da en farligere variant av visuset herjet. Men i dag anser jeg meg selv som uvaksinert da jeg ikke har tatt noen nye doser (hverken Covid-vaksine eller andre vaksiner siden sommer 2021) De alvorlige syke unge jeg vet om fra den tiden var uvaksinerte:

- En bekjent som lå på respirator i en måned om mistet barnet hun bar på (39 år)

- Søskenbarnet til en venninne som døde av delta-variantenten (42 år)

Mange historier fra nyhetene. Feks han der konspifyren som døde relativt ung. 

Nå er det annerledes fordi viruset er annerledes. 

De som spinner uvitenskapelige historier av vaksinen i dag er bare idioter. 

Anonymkode: 0fa4c...884

Og disse du kjenner som døde var i Norge? 😉 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.12.2023 den 0.35):

Ja jeg tok de to anbefalte dosene. Hadde lette symptomer etter begge. 
Men vet ikke om vaksiner tatt for 3 år siden har noe å si for smitte nå. Influensavaksine tar man jo hvert år.

Glemte å nevne; vi måtte være fullvaksinert for å reise utenlands. Og vi har nær familie i utlandet. Så det var også en grunn. 
Har nesten glemt hvordan det var allerede😅

Og der bekreftet du det jeg trodde 🙂 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok alle de tre anbefalte dosene for et par år siden, og har hatt covid (mest sannsynlig Omikron) én gang. Det ble en liten forkjølelse som hoppet litt mellom nesen og halsen, og så klødde jeg i halsen og hostet litt i ei ukes tid etterpå.

Alle jeg kjenner tok alle de anbefalte dosene, og med unntak av én person ble ingen av dem særlig syk av covid. Selv de godt voksne i familien (60- og 70-årene) slapp unna med en lett overkommelig forkjølelse. Den ene personen som ble ganske syk var en sykepleier, og hadde nok fått en god dose virus gjennom jobben. Det var likevel ikke snakk om sykehusinnleggelse eller noe, bare en litt kraftig influensa med dårlig almenntilstand.
Nå hører jeg knapt om folk som har covid. Mange er syke med forkjølelse eller influensa, men de som tester, tester negativt for covid. Jeg har hatt to runder med influensa de siste par årene, og det var mye verre enn covid.

Jeg kjenner ingen personlig som har dødd av covid, men vet om en mann i 60-årene fra byen her med underliggende sykdom (mener å huske at det var kols) som ble covidsyk etter å ha reist til utlandet. Han ble innlagt på sykehus og døde kort tid etterpå.

Jeg tror det er veldig hipp som happ hvem som blir mest syk. Det finnes så mange variabler; helse generelt, hvor utsatt man er for smitte, hvordan evt vaksine virker inn på kroppen, håndhygiene og ren skjær flaks/uflaks.

Anonymkode: d772f...c4b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok alle de tre anbefalte dosene for et par år siden, og har hatt covid (mest sannsynlig Omikron) én gang. Det ble en liten forkjølelse som hoppet litt mellom nesen og halsen, og så klødde jeg i halsen og hostet litt i ei ukes tid etterpå.

Alle jeg kjenner tok alle de anbefalte dosene, og med unntak av én person ble ingen av dem særlig syk av covid. Selv de godt voksne i familien (60- og 70-årene) slapp unna med en lett overkommelig forkjølelse. Den ene personen som ble ganske syk var en sykepleier, og hadde nok fått en god dose virus gjennom jobben. Det var likevel ikke snakk om sykehusinnleggelse eller noe, bare en litt kraftig influensa med dårlig almenntilstand.
Nå hører jeg knapt om folk som har covid. Mange er syke med forkjølelse eller influensa, men de som tester, tester negativt for covid. Jeg har hatt to runder med influensa de siste par årene, og det var mye verre enn covid.

Jeg kjenner ingen personlig som har dødd av covid, men vet om en mann i 60-årene fra byen her med underliggende sykdom (mener å huske at det var kols) som ble covidsyk etter å ha reist til utlandet. Han ble innlagt på sykehus og døde kort tid etterpå.

Jeg tror det er veldig hipp som happ hvem som blir mest syk. Det finnes så mange variabler; helse generelt, hvor utsatt man er for smitte, hvordan evt vaksine virker inn på kroppen, håndhygiene og ren skjær flaks/uflaks.

80 % av de som blir veldig syke har for lite d vitamin, og de med d vitaminmangel har 14 ganger så stor risiko for å bli alvorlig syk av covid. Over halvparten av nordmenn antas å ha mangel, vesentlig del har alvorlig mangel.

Så det er nok ikke så hipp som happ egentlig. 

Anonymkode: 82f91...166

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

80 % av de som blir veldig syke har for lite d vitamin, og de med d vitaminmangel har 14 ganger så stor risiko for å bli alvorlig syk av covid. Over halvparten av nordmenn antas å ha mangel, vesentlig del har alvorlig mangel.

Jeg er en av disse med kraftig D-vitaminmangel, men slapp likevel lett unna. Dette til tross for at jeg jobber med barn og unge og var veldig utsatt for smitte.

Ut i fra det folk skriver på KG så høres det veldig hipp som happ ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er faktisk veldig tilfeldig hvem som blir alvorlig syk eller ikke. Eller genetisk. I hvert fall ikke like åpenbart som enkelte vil ha det til. 

Enkelte risikofaktorer finnes, og de viktigste er alder, vekt og underliggende sykdom. Men alle kjenner vel en besteforeldre på 80 som knapt merket Covid, en tjukkas som var tett i nesen noen dager og en usymptomatisk kroniker.

Anonymkode: 1c632...40f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altialt var det Sverige som slapp billigst unna, de har lavest overdødelighet i samfunnet etter 3 år 😉 

'Trengte ikke å være rakettforsker for å forutse det nei....... 😉 

Fikk Anders Tegnell rett om korona-strategien likevel? (forskning.no)

Dette "beviser" jo egentlig at vaksinene ikke har reddet et eneste menneskeliv i Norge - siden flere døde ETTER vaksinene enn det døde FØR vaksinene i Sverige 😉 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk én gang på mange år, og det var covid for litt over ett år siden. Første natta var jeg ganske dårlig, muskelsmerter og dagen etter i dårlig form. Så gikk det ganske fort over, men tok sikkert fire el fem dager før jeg var helt i toppform igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altialt var det Sverige som slapp billigst unna, de har lavest overdødelighet i samfunnet etter 3 år 😉 

Dette "beviser" jo egentlig at vaksinene ikke har reddet et eneste menneskeliv i Norge - siden flere døde ETTER vaksinene enn det døde FØR vaksinene i Sverige 😉 

Alts flere døde i Norge etter vaksinene enn det døde før vaksinene i Sverige...og de fleste gamle og syke og med underliggende sykdommer....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er faktisk veldig tilfeldig hvem som blir alvorlig syk eller ikke. Eller genetisk. I hvert fall ikke like åpenbart som enkelte vil ha det til. 

Enkelte risikofaktorer finnes, og de viktigste er alder, vekt og underliggende sykdom. Men alle kjenner vel en besteforeldre på 80 som knapt merket Covid, en tjukkas som var tett i nesen noen dager og en usymptomatisk kroniker.

Anonymkode: 1c632...40f

Det er jo påvist at påfallende stor andel av de som blir alvorlig syke, har d vitaminmangel. Dette påvirker åpenbart immunforsvaret negativt. 

Du må gjerne anse det som "hipp som happ", men d vitaminmangel er den mest utbredte mangelen på verdensbasis. Bare i Norge har minst halvparten en mangel, og mange har vesentlig mangel. Nå er selvsagt ikke dette den eneste grunnen til at mange blir alvorlig syke, men det er en veldig viktig grunn. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alts flere døde i Norge etter vaksinene enn det døde før vaksinene i Sverige...og de fleste gamle og syke og med underliggende sykdommer....

Men du hoppet bukk over det faktum at Norge har nest lavest overdødelighet. Med andre ord gikk det ganske så fint med nedstengning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du hoppet bukk over det faktum at Norge har nest lavest overdødelighet. Med andre ord gikk det ganske så fint med nedstengning også.

Men det kostet. 133 millioner per sparte liv.

https://www.aftenposten.no/verden/i/4oJoRg/forskere-mener-koronatiltak-kostet-133-millioner-kroner-for-hvert-sparte-liv#

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Liv som hadde passert gjennomsnittlig levealder allerede.

Anonymkode: dce18...692

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tenker vi sier 133mill for 6mnder ekstra levetid per person for de over 80 😉 

De døde jo likevel.....

Og dette betaler vi nå regningen for.

Nedstengningene var blant annet årsaken til at renteøkningene ikke har bitt på før nå nylig, fordi vi hadde så store spare-buffer etter nedstengningene.......

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er en av disse med kraftig D-vitaminmangel, men slapp likevel lett unna. Dette til tross for at jeg jobber med barn og unge og var veldig utsatt for smitte.

Ut i fra det folk skriver på KG så høres det veldig hipp som happ ut.

Flere ting påvirker immunforsvar. Vitaminstatus, kosthold, stress, medisiner, miljøgifter, alkohol, underliggende sykdom, osv. Å ha gode nivåer av d vitamin gjør en ikke udødelig. Å ha d vitaminmangel er heller ikke ensbetydende med at man må bli alvorlig syk. 

Men når vi snakker om hvor mange som har blitt alvorlig syke, og at det bare er "hipp som happ" og ikke har generell sammenheng med bl.a d vitamin, er feil. For det er påvist at risikoen for alvorlig sykdom øker med 14 ganger, og at majoriteten av de som har blitt alvorlig syke faktisk har vesentlig mangel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere uvaksinerte som sier at de vaksinerte blir mer syke. Jeg kjenner faktisk mange som er vaksinert (meg selv inkludert) som bare har hatt mild sykdom eller nesten ikke merket noe, de har ikke slitt med noe senvirkninger heller.  Men de uvaksinerte jeg kjenner har blitt mye sykere.

Anonymkode: 03750...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Dere uvaksinerte som sier at de vaksinerte blir mer syke. Jeg kjenner faktisk mange som er vaksinert (meg selv inkludert) som bare har hatt mild sykdom eller nesten ikke merket noe, de har ikke slitt med noe senvirkninger heller.  Men de uvaksinerte jeg kjenner har blitt mye sykere.

Anonymkode: 03750...575

Godt mulig du hadde du fått det enda mildere dersom du ikke var vaksinert

Anonymkode: 8cb0e...5c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...