Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

177 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      64
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      11

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svigermor er uvaksinert, og har aldri hatt corona. 

Anonymkode: 18444...6f9

Har hun testet ved sykdom? 
Om man ikke tester, kan man ikke vite. 
Jeg vet også om folk som ikke er vaksinerte og hevder de ikke har hatt covid ennå. Det kan godt hende.

Som sagt, jeg er blitt smittet for første gang nå. Og jeg har ikke akkurat levd isolert.

Anonymkode: 89244...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg spiser sunt, tar vitaminer (pluss ekstra tilskudd av d-vitamin), røyker ikke, drikker lite og er slank. 
Alt skulle tilsi et mildt forløp. 
Vel, jeg er dausjuk og lungene brenner.

Jeg tror mange av dere som påstår dere har hatt covid men uten å få det bekreftet med en test, bare har hatt en forkjølelse eller en annen virusinfeksjon.

Dette er første gang jeg har covid, etter fire år i samfunnet, med barn på skole og bhg, og hyppig kontakt med brukere. 
Hatt mange småforkjølelser, testet ofte. Aldri positiv før nå. 
Dette er virkelig noe helt annet enn både forkjølelse og influensa.

Herregud, vi testet oss jo hver uke en periode. Jeg hadde jo ikke visst at jeg har hatt covid om jeg ikke testet positivt og måtte gå hjem fra jobb. Om jeg har hatt covid flere ganger enn 2 vet jeg ikke, har ikke testet på er par år og vært småforkjøla i høst og.  Ja, det er noe annet enn både forskjølelse og influensa, det er covid. 

Anonymkode: 8c067...296

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kom ganske tidlig frem, lenge før min aldersgruppe ble tilbudt vaksine, at man beskyttet seg selv og ikke « svakere grupper». Hadde det at jeg tok vaksinen ført til beskyttelse for mine foreldre som er svake, så hadde jeg tatt den. 

hvor fikk du hypokonder fra? Jo, det var et voldsomt hysteri og drama. I samfunnet, media, og fra politikere i panikk. De fleste tok vaksinen, noen i stillhet, og noen med rabalder og skulle passe på at alle andre tok den også. Det er de som skulle passe på at jeg også tok den , som mente at jeg nærmest satte livet mitt på spill for det som for meg var en lett forskjølelse som ble mest syke da de fikk covid , mulig det er tilfeldig ? Eller ikke. 

Så dumt at du har blitt så syk, god bedring. 

Takk for det. 
Ingen av oss hadde lyst til å ta vaksinen. Vi gjorde det fordi det var forventet og sterkt anbefalt fra myndighetene.

Jeg kjenner kun en håndfull som ikke lot seg vaksinere. En av de er døde nå. Om de andre har hatt covid vet jeg ikke, de har ikke testet. Dette er mennesker som trodde det var dødsvaksiner som ble tatt, og at de som fikk satt vaksinen ville utvikle kreft i løpet av få år.
Og at vattpinnen som man tester seg med inneholder microchip for at «Bill Gates og gjengen» skal kunne kontrollere oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2023 den 14.09):

Hvor mange ganger har dere hatt corona?

Anonymkode: f97c7...ccf

Covid 1 gang. Og 4 vaksiner 

Anonymkode: 8279e...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for det. 
Ingen av oss hadde lyst til å ta vaksinen. Vi gjorde det fordi det var forventet og sterkt anbefalt fra myndighetene.

Jeg kjenner kun en håndfull som ikke lot seg vaksinere. En av de er døde nå. Om de andre har hatt covid vet jeg ikke, de har ikke testet. Dette er mennesker som trodde det var dødsvaksiner som ble tatt, og at de som fikk satt vaksinen ville utvikle kreft i løpet av få år.
Og at vattpinnen som man tester seg med inneholder microchip for at «Bill Gates og gjengen» skal kunne kontrollere oss.

Ok, jeg kjenner flere som ikke vaksinerte seg, men ingen som trodde på kreftutvikling og microchip. Har hatt ganske mange vattpinner i nesen  de årene vi skulle testes så da er det mye microchiper for bill gates og overvåke, må være spennende for han. . Det nærmeste jeg kommer « konspirasjon « i min omgangskrets er at noen har tjent veldig mye penger på dette. 
det var absolutt sterkt anbefalt samtidig som det var på eget ansvar og frivillig. 
det virket som at noen hadde LYST, det var jo også en voldsom krangel om og få ta den først, hvem som trengte den mest, hvor urettferdig det var at noen måtte vente osv, men det er selvsagt et resultat av panikk, kaos og redsel. Ja, og noen som måtte ha grønt pass for og reise til Sverige og kjøpe billig Pepsi Max da. 

moren min ble veldig dårlig i høst og hentet av ambulanse og lagt inn på lungeavdelingen . Etter 2 dager ble hun såpass hun klarte og  snakke på telefonen  , og kunne fortelle at det HELDIGVIS var lungebetennelse og ikke covid. Så mye panikk har de altså klart og skape. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart spm.  Vaksinen hindrer deg ikke å bli smittet, men skal hindre deg å bli livstruende syk. Fordi vaksine fungerer sånn, at kroppen har da et ferdig immunforsvar og kan gå til angrep på viruset før den truer deg på livet,  iht corona. 

Når du har vært syk, eller tatt vaksine,  har du et ferdig immunsystem mot det viruset. 

Du kan fortsatt få symptomer,  men de går som regel overfør du blir veldig syk. 

Med virus, også corona viruset kommer det av og til muasjoner, som ikke immunforsvaret kjenner igjen, og du kan alikevel bli syk. 

Så hva mener du egentlig da med inlegget ditt?  Skulle Kanskje spurt de som døde, hvor mange vaksiner de tok. 

Jeg har tatt 2 vaksiner. Ble syk, og veldig forkjølet og sinnsykt mye huepine ca 1,5år etter jeg tok siste. Dvs da se åpnet opp samfunnet igjen,  og corona syke løp rundt i butikker. Bla der jeg jobbet. Pote tette var de.

Anonymkode: ee7e7...bdf

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt en dose vaksine mot Covid, og dessverre fikk Astra Zeneca vaksinen.

Jeg fikk den sommer 2020, og fikk så enorme bivirkninger av den at jeg fremdeles er sykemeldt/nå på Aap.  Før vaksinen var jeg aldri syk, virkelig aldri.  Jeg skulle få en dose to med Astra Zeneca litt senere i året, men jeg droppet det fordi jeg ikke orket bivirkningene igjen, og ja, min arbeidsgiver også nektet meg fri for å ta vaksinen ( fantastisk sjef...).

Jeg fikk Covid-19 en gang, og det var forferdelig. Om jeg angrer på at jeg ikke tok dose 2? Usikker. 

Anonymkode: 28600...f95

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for det. 

Du har en veldig uvanlig omgangskrets. De fleste som av ulike årsaker ikke har tatt koronavaksinen er verken konspirasjonsteoretikere eller vaksinemotstandere, og de tror ikke på noe av det dine bekjente gjør.

De fleste unge, friske takler koronasykdom bra, og får milde eller ingen symptomer. Selv har jeg hatt smitten en gang, og merket knapt at jeg var syk.

Er man uheldig kan man dø eller få ettervirkninger av omtrent alle sykdommer.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men kunnskapsnivået er skremmende lavt hos svært mange som avstår fra vaksinen. Personen jeg siterte tror at viruset kun angriper øvre luftveier.

Jeg vil påstå at svært mange tviholder på et ståsted de tok da vaksinen kom. Og hverken vil eller evner å ta til seg erfaringer en har erfart.  De benekter viruset gir skade og overprøver det at vaksinen anses som sikker og svært sjeldent gir alvorlige følger. 

Anonymkode: d7e51...64a

Alle bivirkningsrapporteringssystemer sier det motsatte.

Tenker jeg forholder meg til det og ikke til folk som opptrer som om de var salgsrepresentanter for legemiddelindustrien.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for det. 

Hvorfor overdriver du dette? Det handler jo ikke om chiper eller bill gates.

Det handler om hvordan kroppen din kan reagere på en vaksine, da hjelper det ikke hvor mye myndighetene anbefaler en vaksine. En hastevaksine uten noen særlig testing. Myndigheter kan heller ikke stoles på 100%, det lærte vi også. Myndigheter lurer oss hver dag med korrupsjon som dekkes over, litt av det kommer ut i media. Men veldig lite.

Det er ikke så lenge siden svineinfluensaen: https://www.legemiddelverket.no/nyheter/bivirkninger-av-vaksiner-hva-lerte-vi-av-pandemien-i-2009

Anonymkode: 97ee8...4d1

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tatt vaksine, hadde en lett gang i 2021, ( feber én dag) og én gang i 2022, en uke med feber og uten smak/lukt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiser sunt, tar vitaminer (pluss ekstra tilskudd av d-vitamin), røyker ikke, drikker lite og er slank. 
Alt skulle tilsi et mildt forløp. 
Vel, jeg er dausjuk og lungene brenner.

Jeg tror mange av dere som påstår dere har hatt covid men uten å få det bekreftet med en test, bare har hatt en forkjølelse eller en annen virusinfeksjon.

Dette er første gang jeg har covid, etter fire år i samfunnet, med barn på skole og bhg, og hyppig kontakt med brukere. 
Hatt mange småforkjølelser, testet ofte. Aldri positiv før nå. 
Dette er virkelig noe helt annet enn både forkjølelse og influensa.

Hva er "sunt", og har du sjekket hva d vitaminnivået ditt faktisk ligger på i vinterhalvåret?

Anonymkode: 82f91...166

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ha ha  hva er poenget med denne meningsmålingen? Forventer du ærlige svar fra alle?  Selvsagt har de uvakinertet  midre symptomer, det er jo opplagt ,hva svarene blir. Ellers så er det påfallende mange som aldri har blitt smittet,  er jo så sunne, må vite.

Man kan synes og bløffe så mye man vil , men sanheten er at uvaksinerte kommer mye dårligere ut total sett. Det finnes det masse data på.

Får bare håpe at dere heldige, og  ikke ender opp med en alvorlig ettervirkning av covid infeksjon , eller blir en av de som "begging"  for en  vakisne, rett før man havner på repirator

https://www.afr.com/politics/patients-beg-for-vaccination-when-it-is-too-late-icu-nurses-20211003-p58wqu

Anonymkode: d0810...0a5

Tro meg, om jeg skulle komme i den situasjonen at jeg ble alvorlig syk, vil jeg aldri tigge om noen vaksine. For det første vet jeg at jeg kunne havnet i samme situasjon selv med vaksine, for det andre, selv om den hadde vært supereffektiv, ville det uansett vært for sent.
Mon tro hvor lenge de måtte lete for å finne slike personer? Om de i det hele tatt eksisterer.

Ellers håper jeg de forlengst har sluttet å legge covid-pasienter i respirator siden det ble kjent allerede på vårparten 2020 at dette var uhensiktsmessig og til dels skadelig behandling for de aller fleste. Det ble forøvrig gjort utelukkende med begrunnelse i smittevern,

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det hele virker bare veldig krampaktig., som om man har et veldig behov for å overbevise , om at man tok et rett valg. 

Rart det der, alle uvakinerte har ingen symptomer , stikk i strid med all forsknig og data, sier  ,men dere må gjerne leve i det narrativet.  Blir bare litt latterlig å se på , det er min mening 

Anonymkode: d0810...0a5

Hvorfor skulle mennesker som er anonyme på et forum ha et behov for å forsvare en beslutning de tok som de mener var feil?
De kunne vel da bare snike seg avgårde og ta vaksinen (ikke at det er anbefalt lenger for noen under 65 men de ville helt sikkert fått den likevel), og deretter bare holdt kjeft?

Om du faktisk leser tråden ser du da også at ikke alle uvaksinerte har "ingen symptomer".

Jeg kjenner en del uvaksinerte. Ingen av dem har blitt alvorlig syke, og ingen av dem har dødd, Inkludert meg selv.

Jeg kjenner (selvfølgelig) også mange vaksinerte. Nå kan jeg forsåvidt si det samme om dem. Men når det kommer til andregradskontakter, dvs bekjente av bekjente, så kjenner jeg derimot til noen tilfeller av alvorlige vaksinebivirkninger. Men fortsatt ingen tilfeller av alvorlig covid eller ettervirkninger.

Sykefraværet på jobben pga covid er det imidlertid de vaksinerte som har stått for. Selv om altså ingen av dem har blitt alvorlig syke. Jeg har ikke blitt syk på tross av samvær med disse kollegene før deres sykdomsutbrudd.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenk selv? Med mindre du har medisinfaglig kompetanse har ikke du kunnskap til å vurdere hva som er best i en slik situasjon. Hvis det var tilfelle, kunne vi jo bare lagt ned legesentre og sykehus.

Du er vel ikke så dum at du tror de eneste alternativene er å ikke tenke selv, eller å være mot alt som finnes av medikamenter, vaksiner og helsehjelp?

Det går fint an å tenke og vurdere ting selv, og samtidig  bruke medikamenter, ta vaksiner og ta imot helsehjelp når man trenger det.

Det er ikke vanlig å anbefale et medikament/vaksine til en hel befolkning, men til dem som trenger det. Dette pga av risikoen for bivirkninger. Koronavaksinen har vist seg å ha størst risiko for bivirkninger for de som egentlig trenger vaksinen minst. At noen da vurderer koronavaksinen som unødvendig for dem, betyr IKKE at de tror koronavaksinen, andre vaksiner, medikamenter og helsehjelp er unødvendig. Hva får deg til å trekke den konklusjonen?

Endret av anonym111111
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er jurist og sitter og googler konspirasjonsteorier? 
Ikke få meg til å le.

Gå inn på WHO sine egne side å les det opp. Alle informasjonen ligger åpent når du vet hvor du skal se.

Anonymkode: 9db7b...572

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er jurist og sitter og googler konspirasjonsteorier? 
Ikke få meg til å le.

Min faglige bakgrunn har forøvrig lært meg at det alltid finnes flere sider av en sak, argumenter for og i mot. Noe helsemafia tydeligvis ikke har lært da de tror helse kommer foran alt.

Anonymkode: 9db7b...572

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. 

Dette er jo problemet, de fleste tenkte ikke selv og gjorde som de ble fortalt selv om de ikke ville. Folk får sette grenser selv for hva staten skal bestemme. Grensen går ved kroppen min her den er mitt tempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jodilo skrev (3 minutter siden):

Dette er jo problemet, de fleste tenkte ikke selv og gjorde som de ble fortalt selv om de ikke ville. Folk får sette grenser selv for hva staten skal bestemme. Grensen går ved kroppen min her den er mitt tempel.

Agreed 💯

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her kom konspirasjonsteoriene frem, ja. 
Det frister å spørre om utdannelse og yrkesbakgrunn.

Ingen konspirasjon at WHO er finansiert av bla. Bill Gates.  Om man velger å stole på en privat organisasjon og folkene bak den - det får man velge selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...