Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

177 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      64
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      11

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dummeste jeg har hørt. 
De aller, aller fleste tok vaksinen for et par år tilbake. Det var forventet, og man gjorde sin samfunnsplikt for å beskytte svakere grupper.

Sånn i ettertid så kan det jo stilles spørsmål ved om den virkelig var så effektiv. Men å begynne å sette likhetstegn mellom vaksinert= dramatiske, hysteriske og hypokondere blir for dumt.

Jeg har covid nå. Positiv test. Er skikkelig syk, ikke noen vanlig forkjølelse dette. Om de to vaksinene jeg fikk for tre år siden gir meg et mildere eller verre sykdomsforløp, skal være usagt.

Anonymkode: 89244...a18

Ukritiske var i allfall mange.

Anonymkode: 9db7b...572

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dere som sier dere har hatt covid men er uvaksinerte; testet dere og fikk positivt?

Ja, det var under tida med karantener, isolasjon osv. Flere nærkontakter på jobb hadde fått positiv og da måtte jeg også teste og endte i isolasjon. 

Anonymkode: 6159a...977

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Husk dette neste gang myndighetene, med fagfolk i ryggen, reklamerer for sitt syn. Tenk selv, vær kritisk og velg selv. Vi har alle utallige bevis på hvor inkompetente spesielt politikere kan være. Fagfolk innenfor helsesektoren er ofte inhabile da de ofte er knyttet til farmasiindustrien. 

Anonymkode: 007f4...d62

Tenk selv? Med mindre du har medisinfaglig kompetanse har ikke du kunnskap til å vurdere hva som er best i en slik situasjon. Hvis det var tilfelle, kunne vi jo bare lagt ned legesentre og sykehus.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk selv? Med mindre du har medisinfaglig kompetanse har ikke du kunnskap til å vurdere hva som er best i en slik situasjon. Hvis det var tilfelle, kunne vi jo bare lagt ned legesentre og sykehus.

Så når det kommer til din egen kropp og helse så har du null autoritet og suverenitet over deg selv? Stakkars deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde vi var ferdig med "dere uvaksinerte"? 

TS: vaksinert mot hva? Finnes utrolig mange betraktelig farligere sykdommer som folk unnlater å vaksinere bl a barna sine mot. Kanskje heller spørre hvorfor noen tar slike valg?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (Akkurat nå):

Jeg trodde vi var ferdig med "dere uvaksinerte"? 

TS: vaksinert mot hva? Finnes utrolig mange betraktelig farligere sykdommer som folk unnlater å vaksinere bl a barna sine mot. Kanskje heller spørre hvorfor noen tar slike valg?

Det er vel stort sett av de samme grunnene: risiko for bivirkning vs risiko for alvorlig forløp ved de sykdommene det vaksineres mot. .ed korona var det jo selvsagt også elementet med ny type vaksine og ikke testet ut ordentlig. I tillegg er det innsikt i hvordan vaksinene faktisk er fremstilt og hva som er i. Vi bor i et land hvor de fleste takler meslinger f.eks helt fint. Jamen vi vaksinerer oss for å beskytte de på andre siden av jordkloden i fattige land vil dere kanskje si da. Vel da sier jeg at jeg tror det hadde vært mye bedre å ta de utallige milliardene som brukes på å vaksinere friske barn mot meslinger og spysyke hvert år og heller bruke dem på å bygge opp levestandarden i fattige land.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jodilo skrev (5 minutter siden):

Så når det kommer til din egen kropp og helse så har du null autoritet og suverenitet over deg selv? Stakkars deg.

Ikke legg ord i munnen min. 

Det jeg viser til, er at vi har ulike yrkesgrupper for en grunn. Man stoler som regel på fastlegen som anbefaler en ny type medisin. Man stoler på optikeren som etter en synsundersøkelse sier at du trenger å gå opp i brillestyrke.

Og man stoler på helsemyndighetene når en pandemi skyller over landet. 

Vi hadde én uvaksinert i familien. Vedkommende fikk covid- og døde.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke legg ord i munnen min. 

Det jeg viser til, er at vi har ulike yrkesgrupper for en grunn. Man stoler som regel på fastlegen som anbefaler en ny type medisin. Man stoler på optikeren som etter en synsundersøkelse sier at du trenger å gå opp i brillestyrke.

Og man stoler på helsemyndighetene når en pandemi skyller over landet. 

Vi hadde én uvaksinert i familien. Vedkommende fikk covid- og døde.

Synes personlig at dette er en uting. Folk gir fra seg makten. Tror at andre skal fikse dem og mister kontakt med seg selv. Man skal ikke trenge å bli bestemt over når man et voksen. Stoler forøvrig ikke på WHO for fem flate øre. Det er en privat organisasjon eid av bland annet Bill Gates. Og det et disse staten lyttet til. 

• Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Man får mildere forløp ved å sørge for høye/gode nivåer av d vitamin. Sjansen for å bli alvorlig syk øker mange ganger med for lave nivåer. Mange har mangel, og mange har betydelig mangel. Jeg tar heller d vitamin, og spiser riktig, og det er sikkert derfor jeg har hatt relativt mildt forløp ved smitte, til tross for kronisk svekkelse i lunger fra før.

Anonymkode: 82f91...166

Jeg spiser sunt, tar vitaminer (pluss ekstra tilskudd av d-vitamin), røyker ikke, drikker lite og er slank. 
Alt skulle tilsi et mildt forløp. 
Vel, jeg er dausjuk og lungene brenner.

Jeg tror mange av dere som påstår dere har hatt covid men uten å få det bekreftet med en test, bare har hatt en forkjølelse eller en annen virusinfeksjon.

Dette er første gang jeg har covid, etter fire år i samfunnet, med barn på skole og bhg, og hyppig kontakt med brukere. 
Hatt mange småforkjølelser, testet ofte. Aldri positiv før nå. 
Dette er virkelig noe helt annet enn både forkjølelse og influensa.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes personlig at dette er en uting. Folk gir fra seg makten. Tror at andre skal fikse dem og mister kontakt med seg selv. Man skal ikke trenge å bli bestemt over når man et voksen. Stoler forøvrig ikke på WHO for fem flate øre. Det er en privat organisasjon eid av bland annet Bill Gates. Og det et disse staten lyttet til. 

Her kom konspirasjonsteoriene frem, ja. 
Det frister å spørre om utdannelse og yrkesbakgrunn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tanker går til de som har fått livet ødelagt av vaksinen mot covid. Disse lider i det stille, må kjempe mot helsevesen, fastleger og NAV. Bare det i seg selv er en stor belastning, noen velger å avslutte livet i denne kampen.

❤️🕯️

Anonymkode: 97ee8...4d1

• Liker 3
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jurist.

Konspirasjon? Det er jo fakta Google it

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel stort sett av de samme grunnene: risiko for bivirkning vs risiko for alvorlig forløp ved de sykdommene det vaksineres mot. .ed korona var det jo selvsagt også elementet med ny type vaksine og ikke testet ut ordentlig. I tillegg er det innsikt i hvordan vaksinene faktisk er fremstilt og hva som er i. Vi bor i et land hvor de fleste takler meslinger f.eks helt fint. Jamen vi vaksinerer oss for å beskytte de på andre siden av jordkloden i fattige land vil dere kanskje si da. Vel da sier jeg at jeg tror det hadde vært mye bedre å ta de utallige milliardene som brukes på å vaksinere friske barn mot meslinger og spysyke hvert år og heller bruke dem på å bygge opp levestandarden i fattige land.

Grunnen til at vi er godt beskyttet mot f eks meslinger, er nettopp det at de fleste vaksinerer sine barn. Hvis mange nok tenker som deg, tynnes den allmenne beskyttelsen ut, og sykdom vil få bedre mulighet til å spre seg.

For min del har jeg ingen problemer med at friske, voksne mennesker velger å ikke ta Covid-vaksine, så fremt de da er forberedt på å ta konsekvensene. Men å ta slike valg for barn, det synes jeg er helt horribelt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utdannelse sier jo ikke noe om hvor oppegående du er som menneske. Som akademiker kan du lettere lures pga da har man altfor stor tiltro til hva man leser av dokumenter og forskning. Man er lettere å manipulere. WHO er et problem for oss, det er viktig å forstå. Alt i verden handler kun om penger dessverre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at vi er godt beskyttet mot f eks meslinger, er nettopp det at de fleste vaksinerer sine barn. Hvis mange nok tenker som deg, tynnes den allmenne beskyttelsen ut, og sykdom vil få bedre mulighet til å spre seg.

For min del har jeg ingen problemer med at friske, voksne mennesker velger å ikke ta Covid-vaksine, så fremt de da er forberedt på å ta konsekvensene. Men å ta slike valg for barn, det synes jeg er helt horribelt. 

Meslinger er ikke en alvorlig sykdom. Færre får det ja pga vaksine men hadde mange fått det hadde det ikke vært farlig for de aller fleste.

Alle vaksiner har risiko for bivirkning men når 'alle' tar vaksinen blir det også veldig vanskelig å bevise årsakssammenheng. Dette synes jeg er skremmende.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utdannelse sier jo ikke noe om hvor oppegående du er som menneske. Som akademiker kan du lettere lures pga da har man altfor stor tiltro til hva man leser av dokumenter og forskning. Man er lettere å manipulere. WHO er et problem for oss, det er viktig å forstå. Alt i verden handler kun om penger dessverre.

Tvert i mot. 
En akademisk utdannelse driller deg i å sile ut informasjonen. Om du hadde skrevet en master eller phd hadde du forstått dette. 

Av personlig erfaring er det mennesker uten utdanning som ukritisk leser alt de kommer over. Da snakker jeg om nettsider som Steigan og lignende. I tillegg til ymse Facebook grupper som fungerer som rene ekkokammeret.

Jeg har hatt mine diskusjoner med slike. De evner ikke å forstå kildekritikk.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er jurist.

Konspirasjon? Det er jo fakta Google it

Du er jurist og sitter og googler konspirasjonsteorier? 
Ikke få meg til å le.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tvert i mot. 
En akademisk utdannelse driller deg i å sile ut informasjonen. Om du hadde skrevet en master eller phd hadde du forstått dette. 

Av personlig erfaring er det mennesker uten utdanning som ukritisk leser alt de kommer over. Da snakker jeg om nettsider som Steigan og lignende. I tillegg til ymse Facebook grupper som fungerer som rene ekkokammeret.

Jeg har hatt mine diskusjoner med slike. De evner ikke å forstå kildekritikk.

Da kan du analysere WHO for oss, hva er fordeler og ulemper med WHO?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Dummeste jeg har hørt. 
De aller, aller fleste tok vaksinen for et par år tilbake. Det var forventet, og man gjorde sin samfunnsplikt for å beskytte svakere grupper.

Sånn i ettertid så kan det jo stilles spørsmål ved om den virkelig var så effektiv. Men å begynne å sette likhetstegn mellom vaksinert= dramatiske, hysteriske og hypokondere blir for dumt.

Jeg har covid nå. Positiv test. Er skikkelig syk, ikke noen vanlig forkjølelse dette. Om de to vaksinene jeg fikk for tre år siden gir meg et mildere eller verre sykdomsforløp, skal være usagt.

Det kom ganske tidlig frem, lenge før min aldersgruppe ble tilbudt vaksine, at man beskyttet seg selv og ikke « svakere grupper». Hadde det at jeg tok vaksinen ført til beskyttelse for mine foreldre som er svake, så hadde jeg tatt den. 

hvor fikk du hypokonder fra? Jo, det var et voldsomt hysteri og drama. I samfunnet, media, og fra politikere i panikk. De fleste tok vaksinen, noen i stillhet, og noen med rabalder og skulle passe på at alle andre tok den også. Det er de som skulle passe på at jeg også tok den , som mente at jeg nærmest satte livet mitt på spill for det som for meg var en lett forskjølelse som ble mest syke da de fikk covid , mulig det er tilfeldig ? Eller ikke. 

Så dumt at du har blitt så syk, god bedring. 

Anonymkode: 8c067...296

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...