Gå til innhold

Til dere uvaksinerte.

AnonymBruker

Til dere uvaksinerte  

177 stemmer

1. 1. Hvor mange ganger har dere hatt corona?

• 1
      64
    • Ingen
      46
    • 2
      37
    • 3
      19
    • 4
      11

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 16. des. 2025, 16:12

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kunnskapsnivået er skremmende lavt hos svært mange som avstår fra vaksinen. Personen jeg siterte tror at viruset kun angriper øvre luftveier.

Jeg vil påstå at svært mange tviholder på et ståsted de tok da vaksinen kom. Og hverken vil eller evner å ta til seg erfaringer en har erfart.  De benekter viruset gir skade og overprøver det at vaksinen anses som sikker og svært sjeldent gir alvorlige følger. 

Anonymkode: d7e51...64a

Ikke meg du siterer, men kunnskapsnivået er IKKE svært lavt hos mange som av ulike årsaker ikke har tatt akkurat denne vaksinen. Kunnskapsnivået er svært lavt hos et lite mindretall som er konspirasjonsteoretikere og vaksinemotstandere, men det er da noe helt annet. Du vet at de fleste som ikke har tatt denne vaksinen er oppegående og velutdannede og har gode grunner til sitt valg?

Hva får deg til å tro at de benekter viruset? Viruset gir ekstremt sjeldent alvorlig sykdom hos unge, friske. At de velger å droppe en vaksine de egentlig ikke trenger, betyr bare at de ikke ønsker å risikere bivirkninger (som alle medikamenter/vaksiner har) unødvendig. 

Det negative med koronavaksinen er at den har størst risiko for bivirkninger for den gruppen (unge, friske), som har minst behov for den. Mange av de som døde, eller fikk livet sitt ødelagt av vaksinen, trengte den egentlig ikke. 

Under pandemien var flere unge gutter innlagt ved samme sykehus for hjertemuskelbetennelse forårsaket av vaksinen, samtidig som ingen i denne gruppen var innlagt nasjonalt pga korona eller koronarelaterte årsaker. Dette er ikke milde bivirkninger. Etter en hjertemuskelbetennelse kan man ikke lenger ha alle typer yrker, og to jeg vet om måtte avbryte studier og satse på en annen karriere. Noen får også varige skader på hjertet.

Endret av anonym111111
  • Liker 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje en gang. Men jeg er ganske sikker på at sånne hjemmetester er vil slå ut på korona uansett forkjølelse. Vaksinen er bare tull. Dødsfall relatert til korona utgjør så mangt.

Anonymkode: 8e7be...272

Nei det gjør de ikke. 
Vi har testet utallige ganger siden 2019 hver gang vi har vært syke, men testene var alltid negative. 
I går testet vi på grunn av høy feber og elendig form, og oss voksne er positive. Barna er foreløbig negative. 
Andre symptomer er at lungene brenner, det gjør vondt å hoste, svimmel og rar luktesans.

Anonymkode: 89244...a18

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym111111 skrev (3 timer siden):

Ikke meg du siterer, men kunnskapsnivået er IKKE svært lavt hos mange som av ulike årsaker ikke har tatt akkurat denne vaksinen. Kunnskapsnivået er svært lavt hos et lite mindretall som er konspirasjonsteoretikere og vaksinemotstandere, men det er da noe helt annet. Du vet at de fleste som ikke har tatt denne vaksinen er oppegående og velutdannede og har gode grunner til sitt valg?

Hva får deg til å tro at de benekter viruset? Viruset gir ekstremt sjeldent alvorlig sykdom hos unge, friske. At de velger å droppe en vaksine de egentlig ikke trenger, betyr bare at de ikke ønsker å risikere bivirkninger (som alle medikamenter/vaksiner har) unødvendig. 

Det negative med koronavaksinen er at den har størst risiko for bivirkninger for den gruppen (unge, friske), som har minst behov for den. Mange av de som døde, eller fikk livet sitt ødelagt av vaksinen, trengte den egentlig ikke. 

Under pandemien var flere unge gutter innlagt ved samme sykehus for hjertemuskelbetennelse forårsaket av vaksinen, samtidig som ingen i denne gruppen var innlagt nasjonalt pga korona eller koronarelaterte årsaker. Dette er ikke milde bivirkninger. Etter en hjertemuskelbetennelse kan man ikke lenger ha alle typer yrker, og to jeg vet om måtte avbryte studier og satse på en annen karriere. Noen får også varige skader på hjertet.

Nå er risikoen svært lav for alvorlige bivirkniger, også hos unge friske. Det er mer enn nok forskning som viser til at risikoen for skader etter viruset,  er langt større. Opptil flere prosent får long covid, av ulik grad og det rammet barn og unge. 

Du ser ut til å være mest opptatt av en utvalgt bivirkning, ut i fra flere andre innlegg. Personlig har jeg fått bradycardi etter covid, som uvaksinert( før vaksinen var tilgjengelig). Det er kun en av mine mange ettervirknige. Jeg er utredet og kardiologen fant ingen skader på hjertet. Men jeg må si det er noe urovekkende at hvilepulsen  min som alltid har ligget rundt 65, nå er lavt på 50 tallet og enda lavere natt( registrering viste ned mot 30 tallet. Men jeg er ikke ung( som du nevner angående vaksinering) 

I min nærkrets( slekt/ venner. Er det et barn, som er utredet grunnet høy puls, ingen avvik funnet, foruten puls helt i øvre sikte , normal området. Hen slet også med fatiguie, hodepine og svimmelhet. En ungdom, topptrent, også høy puls, er under utredning og en ung voksen har .  startet på betablokker. Alle disse aktive og friske, uten kjent hjertesykdom i familiene. Alle tre symptomer,  etter covid smitte. To av de før vaksinering. En vet at et av de mest rapporterte symptomene ved long covid er hjertebank. 

En ung kollega hjerteoperert. Fikk hjerterelaterte symptomer etter covid. Ingen hjertehistotikk i familien. Legene vet ikke om det skyldes covid. Ellers har jeg en kollega,som fikk covid, før vaksinen kom slitt, er nå tilbake i full jobb, men opplever at  lungene ikke får nok luft.  Blir andpusten i trapper.

En annen på min arbeidsplass, men  ikke nær kollegae har fått masse problemer med lungene og har fått diagnosen astma ( smittet før vaksinen var tilgjengelig). En kollega har en ungdom, som har slitt med tilbakevendende symptomer på infeksjon og besvimt flere ganger, etter covid. Vet ikke om hen hadde fått vaksinen. Eller hvordan det går i dag.

En annen kollegae slet lenge etter første gang covid. Har fått vaksiner i etterkant. Covid på nytt nå i august/sept. Er ekstremt trøtt,  symptomer fra lungene og høy puls. Så jeg kjenner til mange, som sliter 

Dette har blitt en hjertesak, da så mange nære har hatt/ har problemer. Vi vet ikke nok om hvilke skader viruset gir. Mye forskning tyder på at gjentatte infeksjoner øker risikoen for skader. Mange barn og unge sliter. Hva vet vi om skadene disse får på sikt. Spanskesyken viste skader mange år etter smitte. Og en så en økning av demens og parkinson sykdom. Mange peker på likheter mellom covid og spanskesyken. 

Min mening er at svært mange bagitaliserer covid og setter likhetstegn med forkjølese. Jeg har lest masse forskning og har erfart mye egenhendig. Så nei jeg er ikke  bekymret for svært sjeldne bivirknger, som kan opptre ved vaksinering, som en forøvrig også ser etter infeksjon. Jeg er bekymret for skader etter viruset. På lik linje med blant annet Søraas, som en må si har nær kjennskap til senvirknger.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men kunnskapsnivået er skremmende lavt hos svært mange som avstår fra vaksinen. Personen jeg siterte tror at viruset kun angriper øvre luftveier.

Jeg vil påstå at svært mange tviholder på et ståsted de tok da vaksinen kom. Og hverken vil eller evner å ta til seg erfaringer en har erfart.  De benekter viruset gir skade og overprøver det at vaksinen anses som sikker og svært sjeldent gir alvorlige følger. 

Kunnskapsnivået er vel også lavt hos de som ukritisk tar vaksiner for å holde seg frisk. Jeg tviholder ikke på noe som helst, jeg har heller aldri benektet at viruset gir skade. Men det er en større helhet i forhold å bekjempe virus og holde seg frisk/unngå alvorlig sykdom ved smitte. 

Anonymkode: 82f91...166

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uvaksinert og ble syk med "influensalignende symptomer" for tredje gang siden 2020 på mandag denne uka (jeg regner med at det var covid, siden arbeidskompisen min testet positivt uka før).

Tirsdag lå jeg i senga med influensasymptomer og 38 i feber, onsdag var jeg feberfri og torsdag symptomfri. Kompisen, som har fire vaksiner, ligger fortsatt med feber og har fått antibiotika på grunn av lungebetennelse.

Anonymkode: 14c7f...9eb

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvaksinert og har hatt korona 3 ganger. Ble ikke særlig dårlig noen av gangene. Siste gangen jeg hadde det gikk jeg på jobb som vanlig, mens alle mine vaksinerte kollegaer lå hjemme med høy feber. Har kollegaer som angrer på å ha tatt vaksinen, de har vært konstant syke siden vaksinering og noen har hatt mensen i flere måneder i strekk.. 

Anonymkode: 000ec...e7d

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, anonym111111 said:

Kan godt være at vaksinen var utløsende årsak i tilfellet du refererer til, men det er svært sannsynlig at de da hadde fått myokarditt hvis de hadde blitt smittet av COVID uavhengig. Risikoen for å få myokarditt fra covid i følge forskningen linket i artikkelen nedenfor er 4-10 ganger høyere enn fra vaksinen. 

https://www.forskning.no/covid19-hjertet-vaksiner/koronavirus-forarsaker-hjertemuskelbetennelse-oftere-enn-vaksinasjon/1957793

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk korona i 2020 og det var knapt merkbart. Tok 1 vaksine senere på grunn av alt maset, men ble så desorientert, forvirret og svimmel av den at det ikke ble flere. Har hatt korona 2 ganger til. Som mild forkjølelse. Har vært med folk med korona flere ganger uten å få det selv. 

Anonymkode: 89863...cf3

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så du mener de uvaksinerte juger? Jammen ikke lite frekk.

Anonymkode: f291b...8b1

Det hele virker bare veldig krampaktig., som om man har et veldig behov for å overbevise , om at man tok et rett valg. 

Rart det der, alle uvakinerte har ingen symptomer , stikk i strid med all forsknig og data, sier  ,men dere må gjerne leve i det narrativet.  Blir bare litt latterlig å se på , det er min mening 

Anonymkode: d0810...0a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (3 timer siden):

Kan godt være at vaksinen var utløsende årsak i tilfellet du refererer til, men det er svært sannsynlig at de da hadde fått myokarditt hvis de hadde blitt smittet av COVID uavhengig. Risikoen for å få myokarditt fra covid i følge forskningen linket i artikkelen nedenfor er 4-10 ganger høyere enn fra vaksinen. 

https://www.forskning.no/covid19-hjertet-vaksiner/koronavirus-forarsaker-hjertemuskelbetennelse-oftere-enn-vaksinasjon/1957793

Nei, det er ikke slik det henger sammen. 

I lenken din skilles det ikke på alder. Risikoen for komplikasjoner, som myokarditt, av sykdommen øker med alvorlighetsgrad av sykdomsforløpet. Derfor har man sett mest av myokarditt etter sykdom blant eldre, ettersom de rammes hardest av viruset. Av en eller annen grunn så er det de unge, særlig unge menn, som oftest rammes av myokarditt etter vaksinen.

Derfor kan man ikke påstå at unge menn som fikk myokarditt etter vaksinen likevel hadde fått det av sykdommen. 

Anonymkode: 6a76b...ead

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hele virker bare veldig krampaktig., som om man har et veldig behov for å overbevise , om at man tok et rett valg. 

Rart det der, alle uvakinerte har ingen symptomer , stikk i strid med all forsknig og data, sier  ,men dere må gjerne leve i det narrativet.  Blir bare litt latterlig å se på , det er min mening 

Anonymkode: d0810...0a5

At unge, uvaksinerte tålte sykdommen godt er helt i samsvar med statistikken..

• Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2023 den 13.47):

Samme her. Har ikke vært syk liksom, men litt hanglete én eller to ganger siden dette styret begynte. Ikke testet, men noen jeg er mye sammen med var syk samtidig og testet positivt. 

Null doser. (Og mastergrad og meget god lønn, siden det tydeligvis er vanskelig for noen å forstå at man kan velge vekk den sprøyta med høyere utdanning. 🙄

Anonymkode: 0b1b0...f1b

Uvaksinert, med mastergrad, her og.

Hatt korona to ganger, som jeg vet om. Merkbart syk første gangen. Andre gangen ingen symptomer (var nærkontakt og måtte teste). 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvaksinert og ung. Jeg tror jeg har hatt covid 4 ganger, senest for noen uker siden etter reise. Jeg har ikke testet de to siste gangene, men jeg mistet smaks- og luktesansen, akkurat som de to bekreftede gangene. Ellers var det bare som en mild forkjølelse alle gangene.

Jeg kjenner INGEN som har fått senskader av covid. Jeg kjenner flere som har fått senskader av vaksinen.

Anonymkode: 9b850...e63

• Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble merkelig nok ikke spesielt dårlig da jeg fikk Covid som uvaksinert. Enten er jeg et medisinsk mirakel, eller så kan man spørre seg hvor effektive vaksinene egentlig er. 

Anonymkode: 35fe0...517

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 mnd tok det før de hadde milliarder doser klare.Suspekt?

Anonymkode: f97c7...ccf

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O vaksiner. 0 sykdom.

Jobber i helse. Vasset oppi smitta og syke, testet smitta og syke, ble aldri syk selv.

0 fravær på jobb. De vaksinerte derimot! Alt det fravær! Sykdom, corona, hjertebetennelse og kronisk forkjølet.

Man kan virkelig lure på denne vaksinen. 

Anonymkode: 61d48...5c2

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Basert på min omgangskrets, er det de vaksinerte som er mest syke. De som er mest boosta er dårligst.

Jeg er kjempeglad for at jeg sto imot presset fra alle hold. Er uvaksinert og frisk. Kjenner flere og flere som føler seg lurt og ikke kommer til å ta flere vaksnier mot covid.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ganger som jeg vet om.  Ikke testet meg de siste gangene jeg har vært forkjølet, da det ikke er nødvendig lengre. Har 0 doser. Første runden med covid var som en kraftig, kjip forkjølelse. Andre gangen hadde jeg høy feber. Ingen senvirkninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Tre ganger, første gangen, kun hodevondt første dag, siden ingen symptomer . Tok bare testen for å sjekke og da hadde jeg det, gitt, uten symptomer begge de siste gangeen. Tok testen ca 5 dager etter jeg hadde vært sammen med venninner som hadde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (12 timer siden):

Det er helt sikkert at det skyldes vaksinen, bekreftet i begge tilfellene av leger. Og nei, det er ikke sånn at det er større sjanse for at de hadde fått hjertemuskelbetennelse av korona. Det er mest eldre som får så alvorlige komplikasjoner av korona. De aller, aller fleste unge, friske takler korona helt fint uten vaksine . Mange får ingen eller svært milde sympromer.

Anbefaler deg å sjekke hvor mange unge, friske som var innlagt av korona, og hvor mange unge, friske som var innlagt og fikk livet ødelagt av vaksinen. Sjekk statistikk på dette fra Norge, og ikke bare tilfeldige undersøkelser som ikke tar med andre faktorer enn vaksinert/uvaksinert. Noen deler ikke engang inn i kjønn og alder, og gir derfor lite relevant informasjon. Mange undersøkelser og statistikker brukes kun for å få fram ulike synspunkter. 

Endret av anonym111111
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...