Gå til innhold

Er gratis antivirus bra nok?

Hundejente

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, er det bra nok? Hvilke kan dere anbefale i så fall?

Eller er det noe man bør bruke litt penger på for å være trygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bruker Windows bør du bruke det som følger med Windows og ingen ting annet, verken betalt eller gratis.

Anonymkode: 0ce73...42b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei gratis er ikke bra, men hvis du har Windows så er Microsoft Defender mer en nok for de aller fleste. 

Anonymkode: e18bf...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Windows, men visste ikke at det var noe som fulgte med. Er det noe som automatisk er inkludert eller noe jeg må laste ned? Kjøpte ny PC for et år siden. Jeg har stadig fått tilbud om McAfee, derfor har jeg kjøpt det, men det er jo nesten en tusenlapp i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundejente skrev (6 minutter siden):

jeg har Windows, men visste ikke at det var noe som fulgte med. Er det noe som automatisk er inkludert eller noe jeg må laste ned? Kjøpte ny PC for et år siden. Jeg har stadig fått tilbud om McAfee, derfor har jeg kjøpt det, men det er jo nesten en tusenlapp i året.

Ja Microsoft Defender er inkludert i Windows og McAfee er helt unødvendig og bortkastede penger, McAfee er forresten et møkkaprogram uten like og det kan gjøre maskinen mye tregere.

De som selger maskiner legger ved slike programmer som McAfee for å sponse kostnaden av lisensen til Windows, det første jeg gjør hvis jeg eller noen i familien kjøper maskin med Windows installert er å gjøre en formatering og installere en ren versjon av Windows uten "bloatware" og annet tull.

Anonymkode: e18bf...34c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundejente skrev (1 time siden):

Antivirus er inkludert i moderne versjoner av Windows, som f. eks. Windows 11 som har vært ute en stund allerede nå, så det er normalt ikke noe du trenger å kjøpe ekstra. 

Anonymkode: e1115...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...