AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #1 Del Skrevet 15. desember 2023 I den senere tiden har eksentrikerne i vårt land begynt å høre at de "mangler sosiale antenner". Folk har sagt dette før også, men ikke i nærheten av like ofte som de gjør nå. Det virker som om dette er en av de hotteste fornærmelsene i Oslo for tiden. Begrepet blir brukt som en for å håndheve en strikt flokkmentalitet. Man skal ikke avvike mye fra den såkalte normalen før man får høre at man "mangler sosiale antenner". Er dette i ferd med å bli en slags ny jantelov? Eller er det frykten for det fremmede som har fått folk til å omfavne denne språklige floskelen? Hvorfor har vårt samfunn blitt så småborgerlig? Eksentrikernes tid går mot slutten. Det skal godt gjøres å finne et originalt menneske i vårt strømlinjeformede samfunn. Språklige virkemidler som ironi og ornamentering verdsettes ikke lenger. Samtaler skal være bokstavelige og nedpå, og ingen abstrakte tanker skal drøftes. Det vil si, med mindre de abstrakte tankene er hentet fra dagens nettavis eller en "jævlig bra serie som du bare må se". Jeg vet ikke, jeg var oppgitt da jeg begynte på dette innlegget, men nå er jeg mest trist. Kanskje en smule sentimental. Jeg kan ikke og vil ikke stoppe jordens bane. Verden går fremover, med eller uten meg. Men jeg savner alle raringene. Savner de som utfordret de stive småborgerlige konvensjonene i vårt samfunn. Håper noen rare leser dette og føler seg verdsatt. Anonymkode: fc358...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 15. desember 2023 #2 Del Skrevet 15. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I den senere tiden har eksentrikerne i vårt land begynt å høre at de "mangler sosiale antenner". Folk har sagt dette før også, men ikke i nærheten av like ofte som de gjør nå. Det virker som om dette er en av de hotteste fornærmelsene i Oslo for tiden. Begrepet blir brukt som en for å håndheve en strikt flokkmentalitet. Man skal ikke avvike mye fra den såkalte normalen før man får høre at man "mangler sosiale antenner". Er dette i ferd med å bli en slags ny jantelov? Eller er det frykten for det fremmede som har fått folk til å omfavne denne språklige floskelen? Hvorfor har vårt samfunn blitt så småborgerlig? Eksentrikernes tid går mot slutten. Det skal godt gjøres å finne et originalt menneske i vårt strømlinjeformede samfunn. Språklige virkemidler som ironi og ornamentering verdsettes ikke lenger. Samtaler skal være bokstavelige og nedpå, og ingen abstrakte tanker skal drøftes. Det vil si, med mindre de abstrakte tankene er hentet fra dagens nettavis eller en "jævlig bra serie som du bare må se". Jeg vet ikke, jeg var oppgitt da jeg begynte på dette innlegget, men nå er jeg mest trist. Kanskje en smule sentimental. Jeg kan ikke og vil ikke stoppe jordens bane. Verden går fremover, med eller uten meg. Men jeg savner alle raringene. Savner de som utfordret de stive småborgerlige konvensjonene i vårt samfunn. Håper noen rare leser dette og føler seg verdsatt. Anonymkode: fc358...e80 Så fint sagt av deg. En virkelig honnør til raringene. Men hvorfor så trist. Mener du oppriktig at raringene er fanget, kneblet av det konforme samfunn? Lobotomert😱 Du savner de, du har sett de, nå er de borte.. Men det finnes fortsatt de som ikke har mistet seg selv, det er bare det at de ikke viser seg frem like ofte i sitt voksne liv. Jeg tenker det er normalt. Du har vel vokst litt med årene du også tar jeg ikke feil.. Men det er trist når en eksentriker lukker døren fullstendig til eget tankegods etter trykk fra sine omgivelser. Din vante krets og omgivelser kan være på vei et sted i livet som du ikke vil. Tør du å stå i mot? Integritet er fine saker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2023 #3 Del Skrevet 15. desember 2023 Å si at noen mangler sosiale antenner er en klar hersketeknikk. Anonymkode: 59fe5...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå