AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #81 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 9.11): Samme her. Ikke på 26 år hos samme arbeidsgiver. Det er for meg fullt forståelig da jeg jobber i en av Norges største kommuner. Kommunen kan ikke bruke absurde mengder skattekroner på julegaver til flere tusen ansatte. Anonymkode: ab2c7...fd8 Nei,de setter heller av noen millioner i året på diverse tullete komiteer som ikke utretter noe som helst. Anonymkode: 08e61...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 16. desember 2023 #82 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobber i staten og vi får ingenting. Noe jeg syns er rett og rimelig. Syns ikke offentlige ansatte skal få julegaver betalt av alles skattepenger, uavhengig av om man er lærer, sykepleier eller kontoransatt. Anonymkode: 67816...732 Enig i det, evt noe av lav verdi. Kjenner en som jobber på krisesenter og de tok inn på et spahotell med underholdning som julebord. Virker ikke riktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #83 Del Skrevet 16. desember 2023 Julegave til et veldedig formål fra hver ansatt som arbeidsgiver kan skrive av på skatten. Jobbet andre steder før hvor de har vært litt sjokolade, noen vinglass fra Hadeland (i en serie man naturlig nok ikke samler på) etc. For meg spiller det ingen rolle så lenge julegaven ikke er ekstra lønn, men det irriterer meg litt at nåværende arbeidsgiver fremstiller det som om alle ansatte er spurt og er enige i å donere penger til veldedig formål. Attpåtil er beløpet latterlig lavt pr ansatt. Anonymkode: 94d51...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #84 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 13.10): Pledd fra eldvang denmark Anonymkode: 27893...e4a Det fikk mannen min også. Kanskje dere jobber for samme bedrift. Fin gave, synd jeg er allergisk mot ull. Og han så absolutt ingen verdi i gaven og det gjorde visst ingen av de andre menn han jobber med heller. Anonymkode: f2e9a...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #85 Del Skrevet 16. desember 2023 Ingenting, verken julebord eller gave. Litt twist på fellesmøtet. Lærer Anonymkode: 1f70e...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #86 Del Skrevet 16. desember 2023 Vi får ikke julegaver, er sykepleier i kommunen. Ledere får. Anonymkode: 2e330...4d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #87 Del Skrevet 16. desember 2023 Ingenting. Jobber i staten. Anonymkode: 12b8e...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #88 Del Skrevet 16. desember 2023 Den ene jobben har jeg ikke fått noe fra, og får mest sannsynlig ikke noe heller da det er i kommunen. Den andre jobben vet jeg ikke, da vi ikke har hatt juleavslutning enda. Anonymkode: ad9bf...e82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #89 Del Skrevet 16. desember 2023 Jeg jobber i fylkeskommunal sektor. Syns det er rett at vi ikke får dyre gaver, vi driver med offentlige midler. Vi hadde julebord i kantina på jobb med bestilt mat. Inkl saltsnop etterpå ble det ca 500 pr person som jobben betalte. Drikke har vi med selv. Årets julegave får vi neste uke, men siden jeg har sett fakturaen vet jeg at den koster kr 200 pr stk. Vi pleier å ha en enkel julelunsj på jobb siste dag før juleferie. I adventstida er det klementiner, pepperkaker og nøtter på personalrommet. Vi har det fint og jeg er fornøyd og forventer verken luksusgaver, dyre julebord eller bonuser pga offentlig sektor. Anonymkode: 18286...381 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #90 Del Skrevet 16. desember 2023 En stor eske med fenalår, to spekepølser, julesylte, ost, røykalaks, dadler, fiken og klementiner😊 Anonymkode: 3c599...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #91 Del Skrevet 16. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Sitter nok på toppen du da, der de er seg selv nærmest. Der de alle har lik lønn, og alt er rettferdig. Verre i de lave sjiktene for der får du hårreisende lønnsforskjeller og bare spise pepperkake i resepsjonen som gave. Anonymkode: 01d52...829 Sitter overhodet ikke på toppen, men fikk også dekt julebord med overnatting, vi får julelunsj og gave. Så ja, det varierer nok Anonymkode: 1cfd9...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #92 Del Skrevet 16. desember 2023 Gratis julebord og 50k i bonus. Jobber privat Anonymkode: 0cd4a...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #93 Del Skrevet 16. desember 2023 I fjor fikk vi julepynt fra Karen Blixen, året før dusjskum fra Rituals og året før der Mummikopper, leder la nok litt innsats i å velge rett kopp til rett ansatt. Er sykepleier i kommunen, det er avdelingsleder som kjøper gaver. Naboavdelingen fikk en twistpose hver alle årene og en annen vet jeg fikk trysilsokker et år. Det viktige er å få en gave, et symbol på at vi er verdsatt. Akkurat hva vi får er underordnet. Anonymkode: 3573b...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #94 Del Skrevet 16. desember 2023 neppe en eneste ting. desverre. mannen som jobber privat får store gaver fra ledelse og kunder, til og med jeg har fått gave fra hans jobb(vin og dyr adventskalender før desember startet)! Anonymkode: 8ff70...f90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #95 Del Skrevet 16. desember 2023 I år får vi gavekort. Vet ikke hvor mye enda. Tidligere år har vi fått mye kjøkkenredskaper og godteri. Fjorårets gave havnet på Finn.no rett over nyttår, så er superfornøyd med gavekort i år. Anonymkode: 12bcb...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 16. desember 2023 #96 Del Skrevet 16. desember 2023 Julelunsj på jobb, men det er spleiselag, blir spennende å se hva vi får i år i gave, fikk honning for to år siden, gavekort ifjor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #97 Del Skrevet 16. desember 2023 Ingenting. Jobber i olja, og de skylder på magre tider🤣🤣 Nei, jeg tuller ikke🤣🤣🤣 Fikk riktignok julebord som jeg ikke fikk deltatt på, og det blir visst noe grøt på fredag da. Så de er ikke verst i klassen heller, når jeg leser tråden her. Anonymkode: e2fd4...1f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #98 Del Skrevet 16. desember 2023 Jobber i kommunal sektor og fikk dekt 200 kr av julebordet. Helt greit. Anonymkode: 4de08...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #99 Del Skrevet 16. desember 2023 Jobber i det private..Stor industribedrift i Norge..Vi fikk en gave bestående av en ganske raus spekefjøl i år....Tipper den ville hatt en verdi på 1000-1500 kroner i en butikk som solgte denslags...Helt greit...Vi har heldigvis ingen veganere/grønnskollinger eller andre alternative folk jobbende hos oss, så de fleste ble veldig fornøyde...Han ene som var i Jehovas Vitner gjemte julegaven i garderobeskapet sitt, men skitt....Man kan ikke gjøre alle fornøyde.... Anonymkode: 3347d...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2023 #100 Del Skrevet 16. desember 2023 On 12/14/2023 at 1:33 PM, AnonymBruker said: Ingenting fra jobben - men det er ikke noe av interesse heller, setter langt større pris på at jeg fikk igjennom lønnskravet mitt enn en eller annen julegave for max en 1000 lapp. Fra fagforeningen får vi en symbolsk oppmerksomhet til jul. I år er det vell gavekort tiltenkt mat/husholdning. Anonymkode: 035e5...780 Fra fagforeningen? Det var nytt konsept for meg Anonymkode: 17c24...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå