Gå til innhold

Hvorfor er du på KG når det er så ille?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er grunnen din til at du fortsatt er på Kvinneguiden, til tross for at både miljøet og de fleste folk her er ganske dårlige for den mentale helse?

Anonymkode: 5de4d...1c2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig svar fra meg nå.

Jeg har hatt autistiske trekk hele livet. Aldri fått til det sosiale. For ett år siden begynte jeg med b12 sprøyter etter at det ble oppdaget at jeg har gått med udiagnosert cøliaki med medfølgende vitaminmangler (deriblandt b12) mer eller mindre hele livet.

Etter noen måneder med b12 ukentlige sprøyter begynte hjernen min å virke annerledes (bedre). Verden ble klarere. Tankene ble roligere og samtidig mer tilstede. Som følge av dette begynte jeg å tenke på andres ve og vel automatisk, jeg begynte å tenke annerledes angående sosiale interaksjoner og oppfatte ting klarere.

Plutselig fyngerte jeg bedre sosialt og blir bedre likt av nye bekjentskap. Jeg har begynt å se hvor utrolig dårlig mange i min tidligere omgangskrets fyngerer sosialt, hvordan det alltid var en konkuranse om oppmerksomhet og å ha rett, istedenfor normal sosial interaksjon som gagner begge parter. Har alltid sett dette da jeg har vært «mindre autist» enn f.eks foreldrene mine. Men nå er det så tydelig at jeg knapt orker å omgås dem lengre.

Etter ett helt liv i ett «autistisk miljø» er det ikke alltid så lett å vite hvordan man skal oppføre seg blandt folk. Og selv om det nå skjer mye mer av seg selv, og jeg automatisk tenker over hvordan jeg formulerer meg og hva jeg sier, hvordan det vil oppleves for motparten og hvordan motparten har det. 

Jeg er på kvinneguiden for å øve meg anonymt på sosiale interaksjoner. Jeg VET at kvinneguiden ikke er stedet å kopiere oppførsel, så ikke missforstå meg her! Jeg leser svar, ser hvordan kommentarer blir tatt imot, ser hvordan folk skriver ting. Og med min «nye egenskap» til å forstå det sosiale, øver jeg meg på å se hvilke svar og poster som er dårlige, øver meg på at «sånn oppfører man seg ikke», og bruker andre brukeres svar for å se om jeg har «vurdert det riktig». Jeg kommer også med kommentarer og ser om jeg får bedre til å bli tolket slik jeg mener det, og hvordan folk tar kommentarene mine.

I tillegg øver jeg meg på at «det kan du holde for deg selv». Bl.a ved at jeg ofte sletter svarene mine før jeg har trykket på «publiser», ved at jeg klarer å oppfatte selv at «dette gir ingenting positivt til TS og er helt unødvendig å si». Det å skrive svarene og så slette dem uten å poste dem føles som en mestring som jeg videre tar med meg i hverdagen, og jeg er nå blitt ekstremt mye flinkere på å la være å komme med korreksjoner/bedrevitende kommentarer i hverdagen.

Man kan vel kanskje si at jeg bruker kvinneguiden til inspirasjon og øvelse på «hvordan man ikke oppfører seg».

Anonymkode: b6482...b90

• Liker 2
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underholdning og en måte å få ut aggresjon på - det tar jo bare et minutt å finne en eller annen idiot som virkelig får blodet til å koke, så kan jeg la det gå utover h*n, og være den hyggeligere versjonen av meg selv for familien. ❤️

Noen av trådene her blir til og med kilde til morsomme samtaler rundt bordet. 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre få venner, og er heller ikke i jobb for tiden. Prater med få mennesker i løpet av en dag, og det merkes. Her inne deler jeg tanker og meninger som jeg ellers ville delt med venner/kolleger. I perioder hvor jeg har flere folk rundt meg, har jeg ikke behov for å henge på KG. Vinteren er verre enn sommeren, blir mye innetid.

Anonymkode: 61ce0...f9b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er grunnen din til at du fortsatt er på Kvinneguiden, til tross for at både miljøet og de fleste folk her er ganske dårlige for den mentale helse? Anonymkode: 5de4d...1c2

Det der har jeg faktisk aldri tenkt, men om jeg skulle tenke litt på det; KG er som livet selv...det finnes ting en helst bør holde seg unna og det finnes steder en blir glad av å oppholde seg og med folk som er kjempetrivelige. Folk flest er helt ok her, så at den negative delen av brukerne skal få bestemme hva KG er, det er jeg ikke enig i at de skal. KG er et flott sted for veldig mange mennesker hver eneste dag. Omtrent som daglig inntak av vitaminer. Det kommer litt an på hva en vil gjøre som bruker selv. Irritere seg og lage bråk, eller vende det døve øret til og fokusere på de bra tingene. ---> :nigo: Nuff said! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fascinerende å lese her inne, blir både rørt, oppgitt og overrasket av hva folk deler, liker å lære og her er det mye av det på godt og vondt. 

Innser at de fleste rundt meg, av familie, venner og nærmeste nettverk tenker ganske likt meg, og her får jeg en smakebit på tankesett, holdninger, erfaringer og perspektiver jeg ellers ikke ville visst stort om. 

Tenker riktignok at settingen gjør noe med oss mennesker,  det som skrives på KG ikke nødvendigvis er likt hvordan en samtale med de samme menneskene ville utartet seg irl, så jeg tar mye med en håndfull salt og en bøtte popcorn. Nyter skuet av det menneskelige sinn i full vigør, enten det er på sitt beste, sitt mest intetsigende, eller mer begredelige. Det er heldigvis lett å lukke vinduet, om jeg går lei eller kjenner det påvirker meg negativt på noe vis. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdning og tidtrøyte.

Tidvis sosialt for meg, ettersom jeg sitter mye på hjemmekontor og av og til ganske rolig på jobb.

Men jeg merker at mange av trådene ikke er bra for meg mentalt, og noe må jeg prøve aktivt å kutte ut. Det er litt mye rare holdninger, og folk oppfører seg råttent mot hverandre. 

Anonymkode: 82635...135

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dels for underholdning, og dels fordi jeg tror jeg har noe å bidra med som et litt seriøst og reflektert motstykke til alle de de tullete, og ofte direkte stygge og ondskapsfulle svarene som mange debattanter får midt i trynet her inne.

Anonymkode: 5bc2b...e79

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidsfordriv. Og innimellom snapper man opp linker til artikler (eller videoer) om diverse temaer man ikke har sett, men da får lest og leser diskusjonen og meninger rundt det osv. Andre ganger kan det være morsomt å lese hva folk mener om dagligdagse ting, og folk som mener det motsatte og så videre. Noen mener at brus er fandens skaperverk og deres unger skal ikke få en dråpe før de er 18, andre mener det er helt ok en gang i blant. Utrolig hvor forskjellige meninger folk kan ha om dagligdagse ting.

Andre tråder åpner jeg ikke en gang fordi de åpenbart er til for å trolle eller provosere. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en form for fascinasjon. Som når noen stiller et spørsmål om økonomi, og folk gjetter feil svar. Og fortsetter å hevde at det er fasit selv når det kommer dokumentasjon på at det er feil. 

Anonymkode: 493f3...8da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk haugesvis med tråder på for eksempel Diskusjon.no hvor folk klager over Kvinneguiden. :nisseblunk:

Det er godt mulig at takhøyden er LAAANGT høyere på Diskusjon.no og kommentarer som får stå på det forumet, blir sletttet temmelig kjapt her på Kvinneguiden. Men likevel er det vel litt spesielt å klage over at man har fått advarsler og / eller blitt utestengt fra Kvinneguiden.   

Hvis det virkelig er SÅ vanvittig ille å være her inne, så kan man vel lure på hvorfor den gjengen der egentlig gidder å henger her inne uansett.           

Anonymkode: de0ea...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før,og sier det igjen. Selv FreakForum er langt mer inkluderende og varmt en KG. Dette er desidert det kaldeste og mest hatefulle stedet jeg vet om. Jeg ser det gjenspeiler virkeligheten til en grad,men her er det ganget med ca 3589723. 

Men det er og trekk kraften til forumet. Man vil liksom se hvor stort shitshow som kan oppstå på skjermen. Mye av skylden er det denne Anonym knappen som må ta skylden for. Jeg forstår at dette er et forum for Kvinner,og menn vil som de apekatter jeg vet vi kan være sende PM,oppsøke og plage enkelte medlemmer av det kvinnelige slaget.  Men i praksis benyttes anonym knappen i like høy grad til å skjule seg bak alt i fra lett trolling til forstyrrende tanker.

Det jeg ikke forstår er hvorfor så mange med psykiske problemer henger her. Føler det må være selvtortur,og bare gjøre hverdagen langt verre. Selv jeg som (relativt) oppegående,alt etter man spør (haha) person kjenner av og til både på urettferdighet og ren søppel som enkelte lirker ut av seg. Det er litt mer kontrollert søppel en kommentarfeltene på TikTok,men mye av samme propaganda blir spredd med en litt penere tone her. Jeg vil tro det er noe av de samme personene som står bak på begge steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...