AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #1 Del Skrevet 13. desember 2023 Hei! Jeg er en voksen dame som kun har gått på ski et par ganger i barndommen. Nå har jeg lyst til å ordne meg ski og skiutstyr, og ikke bare gå ved siden av skigåere i lysløypen. Opplever imidlertid at det er vanskelig å få noe svar når jeg går inn på en sportsforretning - virker som om de er mer opptatt av å selge meg noe overpriset enn å lytte til hva jeg sier og ønsker. Da blir jeg bare enda mer usikker på hva jeg skal kjøpe, og ender opp med å gå fra butikken tomhendt. Jeg har ikke så mye kunnskap om ski, men tror fellesski er det som passer meg? Etter det jeg har lest på nett. Skal mest gå i lysløyper, men det ser veldig gøy ut å skøyte! Er det noen snille sjeler som kan dette med ski, og har noe å anbefale meg? Hvilken ski, sko, staver tror du passer meg? Også er det dette med bekledning. Det er jo også en hel greie - ullundertøy, skibukse, skijakke? Anonymkode: ed83c...b7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 13. desember 2023 #2 Del Skrevet 13. desember 2023 Felleski er veldig bra og vil nok passe deg veldig bra slik du beskriver ambisjonsnivået, men de kan du praktisk talt ikke skøyte med. Uansett type ski anbefaler jeg på det sterkeste å handle i en butikk hvor de har god kompetanse på langrenn. Da bør de også ha måleutstyr så de finner en ski som passer deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #3 Del Skrevet 13. desember 2023 Gå i en spesialbutikk for ski, ikke de store kjedene. Får mye bedre hjelp der. Anonymkode: 6bfe5...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 13. desember 2023 #4 Del Skrevet 13. desember 2023 Kjøp billig på Finn. Sjansen er stor for at det blir med et par ganger i året, og da er det ikke så veldig nøye:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #5 Del Skrevet 13. desember 2023 visp skrev (1 minutt siden): Kjøp billig på Finn. Sjansen er stor for at det blir med et par ganger i året, og da er det ikke så veldig nøye:) Det blir i hvert fall ikke mange ganger eller veldig gøy hvis man har feil utstyr. Anonymkode: 6bfe5...f25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 13. desember 2023 #6 Del Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det blir i hvert fall ikke mange ganger eller veldig gøy hvis man har feil utstyr. Anonymkode: 6bfe5...f25 Så utrolig feil blir det faktisk ikke om man passer på skostørrelse, stav- og skilengde. Det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Del Skrevet 13. desember 2023 Helt enig med Visp. Hvis man er nybegynner, eller bare går på ski noen ganger i året, så er det faktisk ikke nødvendig med dyrt utstyr. De rimeligste felleskiene, de rimeligste stavene, og skisko som passer er alt man trenger. Dette kan du fint kjøpe på XXL, TS, bare vær streng med dem på at du ønsker et av de rimeligste alternativene. Med mindre du skal gå fort holder det lenge med ullundertøy, en vinterbukse og en vinterjakke. Jeg er 40 år, har hytte på Sjusjøen og har gått på langrenn siden jeg var to. Men jeg går mest i vinterferien og påsken og klarer meg fint med eldgamle ski, vanlig allværsjakke og billige staver. Anonymkode: 0815f...e69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #8 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg tenker også at du ikke trenger noen dyre ski, men felleski er kjempeenkelt å ha med å gjøre. Ski med mye spenn krever god tyngdeoverføring og for din del har du vel ikke kjempebehov for å suse ned bakkene slik riktig spenn hjelper til med. Kjøp noen brukte enkle markaski i riktig lengde til deg. Hvis du begynner å like det, kan du heller oppgradere senere. Anonymkode: 986ab...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå