AdonisFFM Skrevet 21. desember 2023 #201 Del Skrevet 21. desember 2023 Alternativet til fredsarbeid er MER eskalering, fordi: *Russland ikke har mulighet eller volje til å gi etter her. De som spekulerer i "color revolution" har visst ikke forstått at 2014 er lenge siden og at Rusdisk ledelse har massiv nasjonal støtte. *Vesten sin økonomi svekkes stadig mer, samtidig som en omlegging til krigsøkonomi ville vært umulig der. *Militærvesen i hele Vesten knapt ksn stable en bataljon (med stridserfarne) på beina. *Den ultimate konsekvens blir total krig, som sannsynligvis vil omfatte en MYE verre situasjon enn 2. verdenskrig. Jo mer dette poengteres jo mer usaklig og surmaget blir de Anglofile robotene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 21. desember 2023 #202 Del Skrevet 21. desember 2023 Kalmusrot skrev (På 18.12.2023 den 11.56): Ingen må tro at kampene stopper i Ukraina eller Israel. Fiendene rykker bare nærmere oss her i Europa. Et ukrainsk nederlag åpner opp for russisk gjenopprustning, trening av nye tropper og angrep på NATO-land. Zelenskij har fått altfor lite støtte, det er sannheten. Støtt pro-vestlige styrker! Join the Brave | International Legion for the Defence of Ukraine (ildu.com.ua) Her, hvis du vil støtte dem mer! Sikkert mange her som mer enn gjerne ofrer litt for Ukraina, i stedet for å la menn der som kanskje ikke er like overbeviste om at krig alltid er det beste skal dø for noe de ikke tror på. Personlig håper jeg på fred. Ukraina er dessverre demografisk ødelagt, ofret av vesten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 21. desember 2023 Forfatter #203 Del Skrevet 21. desember 2023 (endret) Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Du svarer ikke på spørsmålet. Hva hindrer Russland i å ta mer når de først er i gang? Jeg har jo skrevet at det ikke finnes noen garantier for det. Men man må jo gå for de mulighetene som finnes allikevel. Det er den eneste muligheten om man ønsker mer fred og en mer stabil verden. Du må ikke gi opp å jobbe for noe, selv om du ikke vet 100% sikkert at det lykkes. Mer våpen og mer krig er uansett ikke en løsning. Endret 21. desember 2023 av anonym111111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 21. desember 2023 #204 Del Skrevet 21. desember 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Du svarer ikke på spørsmålet. Hva hindrer Russland i å ta mer når de først er i gang? Hva hindrer de i å gjøre det nå? Det er jo ti ganger så mange kampdyktige (og motiverte) soldater i Ukraina i dag. Det som er av "soldater" i Vesten er vel ikke engang rekruttkvalitet i det landet. Alikevel presses de stødig tilbake og Russland har store ubrukte reserver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 21. desember 2023 #205 Del Skrevet 21. desember 2023 Lothlorien- skrev (5 timer siden): Helt ufyselig om det stemmer. Tusenvis av liv er tapt siden februar 2022, og flere skal det tydeligvis bli. Våpenindustrien i USA har gode tider nå.... Det kom frem i et intervju med en av de som deltok fra Ukraina og som var leder i det frihetspartiet eller hva det heter. Det stemmer også med det Russland har sagt, at de først skrev under på en fredsavtale og så kom vesten på banen. Det var også her diplomaten Denis Kirileev (?) som også deltok ble henrettet av SBU etterpå tror jeg. USA sender alt "utgående materiell" til Ukraina og tar seg grovt betalt ("prisen det koster å erstatte det"), og så kjøper de nytt. Fantastisk måte å slå to fluer i en smekk på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. desember 2023 #206 Del Skrevet 21. desember 2023 anonym111111 skrev (1 minutt siden): Jeg har jo skrevet at det ikke finnes noen garantier for det. Men man må jo gå for de mulighetene som finnes allikevel. Det er den eneste muligheten om man ønsker mer fred og en mer stabil verden. Du må ikke gi opp å jobbe for noe, selv om du ikke vet 100% sikkert at det lykkes. Mer våpen og mer krig er uansett ikke en løsning. Nettopp. Man har ingen garanti for det. Men man har allerede sett at de gir en faen i landegrenser og territorier så lenge de vil noe. Det er derfor ingen sannsynlighet for at de vil etterfølge det en blir enig om inen fredsavtale. En må derfor bare godta at det landet som oppfører seg som ei bølle og får mest landområder. Det er krise om det blir sånn. Mener jeg. Å ikke forsvare landet sitt, kulturen sin og levemåten sin er direkte feigt og absolutt ingen løsning som gir fred. Tvert i mot blir det anarki og som en vet ut fra historie så er anarki ingen levedyktig løsning. Heller ingen fredelig løsning. Du har bare sagt at du gir faen og står igjen uten verdier fordi noen var tøffere og større enn deg og tok det som var ditt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 21. desember 2023 #207 Del Skrevet 21. desember 2023 likestilling skrev (3 minutter siden): Join the Brave | International Legion for the Defence of Ukraine (ildu.com.ua) Her, hvis du vil støtte dem mer! Sikkert mange her som mer enn gjerne ofrer litt for Ukraina, i stedet for å la menn der som kanskje ikke er like overbeviste om at krig alltid er det beste skal dø for noe de ikke tror på. Personlig håper jeg på fred. Ukraina er dessverre demografisk ødelagt, ofret av vesten. Det er mange krigshissere her som ikke hadde evnet å ta en dag i Ukraina og LANGT IFRA være soldater. Ukraina vil nok gå igjennom harde tider, men når dette er over vil nok Russland både gjenoppbygge landet OG slette all den bunnløse gjeld vestens "investorer" har skapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 21. desember 2023 #208 Del Skrevet 21. desember 2023 AdonisFFM skrev (1 minutt siden): Det er mange krigshissere her som ikke hadde evnet å ta en dag i Ukraina og LANGT IFRA være soldater. Ukraina vil nok gå igjennom harde tider, men når dette er over vil nok Russland både gjenoppbygge landet OG slette all den bunnløse gjeld vestens "investorer" har skapt. Det er nok omtrent absolutt alle krigshisserne her tror jeg. Pipen hadde nok fått en annen lyd om de ble hentet midt på natten, blitt stripset og sendt til frontlinene for å bli jaget av droner med granater. Ukraina ble lurt trill rundt av vesten, de trodde oppriktig at de skulle bli fullverdige medlemmer av NATO og EU under Euromaidan (ikke de som faktisk styrte, men de som protesterte). Nå høster de fruktene. Da IMF ville sette dem i bunnløs gjeld (som de gjorde) stilte Russland opp med tilbud om tilsvarende lån (gjennom å kjøpe statsobligasjoner) uten betingelser. "Tilfeldigvis" og dessverre ble det statskupp like etter, og Ukraina måtte bøye seg for IMF og USA. Ukraine withdraws from signing the Association Agreement in Vilnius: The motives and implications | OSW Centre for Eastern Studies (November 2013) Sitat However, the government in Kyiv stated that these conditions were unacceptable because of their social costs. The most important problem is the IMF’s demand that the price of gas be increased by 40% for individual customers, and that budget expenditures be reduced, which would mean the need for painful budget cuts in the pre-election period. Russia reaches deal with Ukraine on $15 billion bailout (cnbc.com) (Desember 2013) I tillegg slo Russland av 40% på gassprisen til Ukraina... Sitat Ukraine’s Naftogaz energy company will pay Russia’s Gazprom $268.5 per 1,000 cubic meters of natural gas, on which it is heavily dependent. The previous price had been about $400 per 1,000 cubic meters. ... men dette ble ikke noe av. Noen har fulgt med og kjenner historien, de fleste ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GP950mAh Skrevet 21. desember 2023 #209 Del Skrevet 21. desember 2023 AdonisFFM skrev (18 minutter siden): Alikevel presses de stødig tilbake og Russland har store ubrukte reserver. Russerne presses sakte, men sikkert tilbake. At russerne vil sende flere ungdommer, dømte mordere og voldtektsmenn inn i kjøttkverne uten trening eller moderne våpen vil ikke forandre på hvilken vei krigen går. Putin er livredd for å måtte ty til en ny mobilisering, for den forrige var svært upopulær og førte til store protester, for russerne ønsker ikke å dø i den mislykkede angrepskrigen som Russland taper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 21. desember 2023 #210 Del Skrevet 21. desember 2023 GP950mAh skrev (Akkurat nå): Russerne presses sakte, men sikkert tilbake. At russerne vil sende flere ungdommer, dømte mordere og voldtektsmenn inn i kjøttkverne uten trening eller moderne våpen vil ikke forandre på hvilken vei krigen går. Putin er livredd for å måtte ty til en ny mobilisering, for den forrige var svært upopulær og førte til store protester, for russerne ønsker ikke å dø i den mislykkede angrepskrigen som Russland taper. Jaha? Hvor er det dette skjer da? Ukraina har knapt soldater igjen og innfører nå mobilisering for alle kvinner også. Snittalderen er 43 år (sikkert gått opp siden da) og alle mellom 25 og 60 som kan gå blir kjørt til frontlinjene. Nå får alle flyktinger også beskjed om å komme hjem, men det ser ut til at de ikke blir utlevert for kverning. Du lever virkelig i en fantasiverden... Er det disse jordene her som Ukraina tok i den store motoffensiven du snakker om når du snakker om at Russerne presses tilbake? ... problemet er bare at det er flere fronter, og Russland presser der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaktabasertTroll Skrevet 21. desember 2023 #211 Del Skrevet 21. desember 2023 anonym111111 skrev (På 13.12.2023 den 10.35): Går det an å vise at vi er MOT krig Ja beste er å sette in en annonse i en avis, skriv "jeg er pasifist og imot krig og vold, så om noen tar huset mitt vil jeg ikke gjøre motstand med vold men forhandle og be dem pent om å gi den tilbake, og jeg bor på adresse XYZ" Da vil onde folk lese det, og komme og stjele huset ditt og alle dine eiendeler. Og da viser du at du er imot krig ved å ikke ringe politiet som vil ta tilbake huset ditt for deg med våpen om nødvendig, men flytte ut i et telt i vinterkulda. Ser du problemet ? At de gode skal flykte, og de onde koses med/doneres alt av land og ting/forhandles med, leder bare til at de onde vil styre hele jordkloden, og hvor mange vil dø da? Lov å tenke litt langsiktig også, selv om jeg forstår at det er vanskelig for mange og særlig for kvinnfolk som styrer Vesten for tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 21. desember 2023 #212 Del Skrevet 21. desember 2023 AdonisFFM skrev (36 minutter siden): Alternativet til fredsarbeid er MER eskalering, fordi: *Russland ikke har mulighet eller volje til å gi etter her. De som spekulerer i "color revolution" har visst ikke forstått at 2014 er lenge siden og at Rusdisk ledelse har massiv nasjonal støtte. *Vesten sin økonomi svekkes stadig mer, samtidig som en omlegging til krigsøkonomi ville vært umulig der. *Militærvesen i hele Vesten knapt ksn stable en bataljon (med stridserfarne) på beina. *Den ultimate konsekvens blir total krig, som sannsynligvis vil omfatte en MYE verre situasjon enn 2. verdenskrig. Jo mer dette poengteres jo mer usaklig og surmaget blir de Anglofile robotene. Det er absurd å påstå at Europa, som er langt rikere og mer teknologisk avansert enn Russland, ikke ville kunne stille opp med hærer som knuser den russiske hæren. Vi har bare begått den feilen det er å tro at russerne hadde vett og forstand til å gå inn på en kurs av samarbeid og økonomisk vekst, ikke kaste seg inn i en ny variant av tsar-imperialisme med Hitler-Tyskland som ideologisk forbilde. Vel, da er det bare å ruste opp. Total krig skal vi vinne. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 21. desember 2023 #213 Del Skrevet 21. desember 2023 Kalmusrot skrev (2 minutter siden): Det er absurd å påstå at Europa, som er langt rikere og mer teknologisk avansert enn Russland, ikke ville kunne stille opp med hærer som knuser den russiske hæren. Vi har bare begått den feilen det er å tro at russerne hadde vett og forstand til å gå inn på en kurs av samarbeid og økonomisk vekst, ikke kaste seg inn i en ny variant av tsar-imperialisme med Hitler-Tyskland som ideologisk forbilde. Vel, da er det bare å ruste opp. Total krig skal vi vinne. Hvilken rolle ser du for deg for deg selv i krigen du skal vinne? Hadde det ikke vært mer moralsk å reise til Ukraina nå og kjempe i første rekke, i stedet for å presse andre til å gjøre det for deg? Jeg er redd du venter forgjeves om du venter på Russland her, så om du vil kjempe mot de onde er det best å pakke sekken. Du får våpen før du blir sendt i skyttergravene, så det skulle ikke ta mange ukene før du faktisk kan gjøre en innsats! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 21. desember 2023 #214 Del Skrevet 21. desember 2023 anonym111111 skrev (På 13.12.2023 den 10.35): En diplomatisk løsning der Russland hadde fått noe Hvorfor skal Russland "få noe"? Eneste jeg kunne tenke meg å gi dem var en total utslettelse av hele det politiske og militære lederskapet deres. Kriminelle svin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 21. desember 2023 #215 Del Skrevet 21. desember 2023 likestilling skrev (13 minutter siden): Ukraina har knapt soldater igjen og innfører nå mobilisering for alle kvinner også. Kan du hjelpe meg med å linke til dokumentasjon på denne påstanden? Forsøkte å google men fant kun spor via Russisk propaganda, men jeg stoler på deg så du har nok gode kilder. På forhånd takk for hjelpen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 21. desember 2023 #216 Del Skrevet 21. desember 2023 Rick skrev (På 13.12.2023 den 15.58): En ting er jo at Støre kaster penger etter Zelinsky, men en annen ting er jo at denne politikken er veldig farlig for Norge, for Russland oppfatter selvsagt pengestøtten som en fiendtlig handling mot Russland. Jeg er sikker på at et flertall av norske velgere ikke ønsker krig med Russland, men det kan meget vel bli tilfellet, dersom norske politikere fortsetter å provosere Russland. Amerikanerne er selvsagt overlykkelige over utviklingen, for amerikanerne har gjentatte ganger sagt at de er villige til å slåss til siste ukrainer, og amerikanerne er akkurat like villige til å slåss til siste nordmann. Vi skal ikke ha noe forhold til russersvina i overskuelig fremtid etter dette annet enn gjennom siktene til F35-flyene våre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 21. desember 2023 #217 Del Skrevet 21. desember 2023 likestilling skrev (På 13.12.2023 den 22.17): Selvfølgelig KAN man forsvare seg mot den som angriper. Om jeg blir ranet av en gjeng ved akerselva som truer meg med kniv er jeg i min fulle rett til å prøve å slå dem ned, men det hadde kanskje vært smartere for meg å bare gi bort mobilen, enn å ende opp knivstukket OG uten mobil. Sammenligningen holder ikke. Du må heller spørre deg selv om du ville blitt med dem hjem som slave, bli voldtatt og plyndret. Familien din voldtatt og drept. Språket ditt utryddet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeffe Skrevet 21. desember 2023 #218 Del Skrevet 21. desember 2023 AdonisFFM skrev (51 minutter siden): *Vesten sin økonomi svekkes stadig mer, Økonomi er viktig i denne sammenhengen, så det er bra at du poengterer dette. Viktig i en god debatt å belyse begge sider og siden du har opplyst oss om Vesten sin økonomi allerede bør du jo ta med Russland samtidig. Russland har en BNP som til sammenlikning er litt lavere enn Italia. Totalt sett er den 6% av USA. Jeg har ikke tid akkurat nå men du kan kanskje summere opp BNP til vestens land totalt også sammenlikne med summen av Russland, Eritrea, Nord Korea og Belarus, så kan vi se om vi kan bruke dette til noe fornuftig. På forhånd takk for hjelpen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 21. desember 2023 #219 Del Skrevet 21. desember 2023 Jeffe skrev (1 minutt siden): Kan du hjelpe meg med å linke til dokumentasjon på denne påstanden? Forsøkte å google men fant kun spor via Russisk propaganda, men jeg stoler på deg så du har nok gode kilder. På forhånd takk for hjelpen Volodymyr Zelensky’s Struggle to Keep Ukraine in the Fight | TIME Sitat It has eroded the ranks of Ukraine’s armed forces so badly that draft offices have been forced to call up ever older personnel, raising the average age of a soldier in Ukraine to around 43 years. “They’re grown men now, and they aren’t that healthy to begin with,” says the close aide to Zelensky. “This is Ukraine. Not Scandinavia.” Gjennomsnittsalderen blant de ved fronten er 43 år, det blir en del bestefedre dersom man antar at det ikke er mange over 60 der (mulig de har økt til 70 nå). Ukraine’s army is running out of men to recruit, and time to win (telegraph.co.uk) Nå ser det ut som at den nye loven om å sende kvinner til militærtjeneste ikke ble godtatt, men det var et forslag: Zelenskyy won’t sign law on mobilization of women, he may agree to reduce military age to 25 years (interfax.com.ua) Bonus: Fra Bundeswehr i Østerrike. En laaaang video om hvor ille det har gått i Ukraina. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 21. desember 2023 #220 Del Skrevet 21. desember 2023 likestilling skrev (21 minutter siden): Hvilken rolle ser du for deg for deg selv i krigen du skal vinne? Hadde det ikke vært mer moralsk å reise til Ukraina nå og kjempe i første rekke, i stedet for å presse andre til å gjøre det for deg? Jeg er redd du venter forgjeves om du venter på Russland her, så om du vil kjempe mot de onde er det best å pakke sekken. Du får våpen før du blir sendt i skyttergravene, så det skulle ikke ta mange ukene før du faktisk kan gjøre en innsats! Vestlige trente soldater er overlegen disse russiske kriminelle ved fronten. Forøvrig ville vårt samlede flyvåpen ødelegge stort sett all russisk angrepskapasitet ganske umiddelbart. Putin måtte da enten gitt opp eller brukt atomvåpen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå