Biloba Skrevet 14. desember 2023 #41 Skrevet 14. desember 2023 Mildys skrev (3 minutter siden): Det visste jeg ikke. Fint at det har forandret seg med årene. Både og, det skaper også såre situasjoner når foreldre ikke kan få fri for å delta. Det var samme jenta på barnets gruppe som aldri hadde foreldre tilstede.
Mildys Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #42 Skrevet 14. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Stakkars barn som overvåkes 24/7 av Stasi Mamma. Anonymkode: 898cc...aef Haha noe så dumt 🤣 Jeg jobber 100 % og de går fullt i barnehage og to skolebarn. De er på besøk hos venner uten meg, de to eldste er noen ganger på overnattingsbesøk. Besøk hos besteforeldre uten meg. De har nettverk av familie og venner. Tenker du fremdeles overvåking 24/7? Jeg jobber IKKE i barnas barnehage hvis det er det du tror 😅 Du trekker for kjappe konklusjoner. Det er ikke barna som er uselstendige og avhengige av meg 24/7. Det er jeg som må jobbe med dårlig samvittighet og at jeg må senke kravene til meg selv. Hilsen "Stasi Mamma" 🤣 Endret 14. desember 2023 av Mildys 1
Mezzosoprena Skrevet 14. desember 2023 #43 Skrevet 14. desember 2023 Oi, du kommer til å få det tøft framover! 1
Mildys Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #44 Skrevet 14. desember 2023 Anonymus Notarius skrev (12 minutter siden): Det her høres ut som selvpåført "lidelse". Ungene dine tar garantert ikke skade av at du ikke er der under ett luciatog. Det er bare du som har disse kravene til deg selv, ikke ungene. Ja det har du rett i. Store krav til meg selv fordi jeg kompenserer for to. Jeg vil være supermamma men jeg forstår at barna tenker at jeg er mer enn god nok som jeg er ❤️ Jeg så for meg at luciatog var stort for mine to men det ble det ikke. 1
Mildys Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #45 Skrevet 14. desember 2023 Mezzosoprena skrev (10 minutter siden): Oi, du kommer til å få det tøft framover! Men gamle vaner kan endres. Det er ikke for sent å senke kravene til seg selv. 1
Mezzosoprena Skrevet 14. desember 2023 #46 Skrevet 14. desember 2023 Mildys skrev (9 minutter siden): Men gamle vaner kan endres. Det er ikke for sent å senke kravene til seg selv. Heldigvis 🙂 1
Mildys Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #47 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 13.12.2023 den 18.20): For to uker siden var det julegrantenning i barnehagen. Hverken jeg eller mannen min hadde mulighet til å delta. Vi snakket med barnet om det i forkant, at de fleste mammaene og pappaene nok kom, men at vi dessverre ikke hadde mulighet. Også sa vi ifra til de ansatte at vi ikke kunne og at de kunne passe litt ekstra på barnet dersom det ble sårt at alle de andre møtte opp utenom oss. Det gikk veldig fint, og det var ikke noe mer snakk om det siden. I dag var det Lucia tog og barnet hadde feber i går morges og var derfor hjemme i dag. Kjempe trist å ikke få være med på Lucia toget, men vi kledde på oss her hjemme og gikk en tur i nabolaget og delte ut lussekatter til naboen, så ble det fint likevel. Poenget er egentlig at det ikke alltid blir som barn forventer og det er mest sårt for oss foreldre, men fin lærdom for barna. Tenk på alle de gangene du faktisk har vært der! Det er ikke alle som kan stille med den listen ❤ Anonymkode: 17bc9...f01 Fin måte dere løste det på 🙂 fint å lese om andres erfaringer, takk for at du delte 🙂 Flott løsning med lucia hjemme. Fin lærdom for barna, den tar jeg med meg videre og takk for fine to siste setninger 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #48 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det så vanlig å få med seg barnas luciatog? Jeg hadde ingen sjanse til å ta litt fri fra jobb i går. Å bytte vakt falt meg ikke inn. De få foreldrene og besteforeldrene tilstede for tog, gløgg og pepperkaker etter toget her var pensjonister, trygda, har aap eller fleksibel jobb OG deres pode gikk fremst i toget i sin gruppe med lys på hodet. Jeg pleier å få til å starte på jobb senere akkurat den dagen det er julefrokost i bhg eller en annen sjelden tilstelning. Men akkurat luciatoget er ikke en så stor greie her, tror jeg... Fikk mld et par dager før om at toget skulle gå 9.30 og "fint om barna møter opp et kvarter tidligere så vi kan hjelpe med påkledning". Da ble jeg litt svett og lurte på om jeg går glipp av en giga happening. Men da jeg leverte barnet før jobb 7.45 var de fleste på plass allerede. Barnet mitt gleda seg til å gå i tog, men var mest spent på luciaturen til aldershjemmet her hvor de synger, spiser lunsj og koser seg. Hn pleier å si ifra hvis det er noe foreldre er velkomne på som hn veldig gjerne vil at jeg skal være med på. Og da bytter jeg vakter og styrer på for å få det til. Men ikke alltid det passer, og det må jo også barna lære. Ekstra kjipt å gå glipp av noe når man er med på "alt", men. Sånn er det bare noen ganger. Anonymkode: dfce1...039 Jeg har hatt barn i barnehagen minste går i en god del år nå. Er kun dem to elste gruppene som går, og der har jeg aldri opplevd en som ikke har hatt foreldrene sine der, begge kommer som oftes også, ellers har dem en besteforeldre med. Greit at man ikke får det til som ts, men forkjelll på det og se så lett på det som at man ikke ser noe nytte med og klem noen få slenger innom 🙄. Samme barnehagen er man seinere en typ 15.45 så er barnehagen nærmest tømt for barn. Takk og lov for at jeg kan styre dagen min som jeg selv vil. Anonymkode: 9221e...7c4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #49 Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hatt barn i barnehagen minste går i en god del år nå. Er kun dem to elste gruppene som går, og der har jeg aldri opplevd en som ikke har hatt foreldrene sine der, begge kommer som oftes også, ellers har dem en besteforeldre med. Greit at man ikke får det til som ts, men forkjelll på det og se så lett på det som at man ikke ser noe nytte med og klem noen få slenger innom 🙄. Samme barnehagen er man seinere en typ 15.45 så er barnehagen nærmest tømt for barn. Takk og lov for at jeg kan styre dagen min som jeg selv vil. Anonymkode: 9221e...7c4 Her er sånne ting en stor ting, tror Lucia er en stor ting i dem fleste barnehager, men er ikke sikkert det gjelder hele gruppen. Som sagt kun dem to største gruppene som går, dem yngre gjør ikke. Og da kommer foreldre/besteforeldre osv. men ikke til dem andre barna som ikke går det året Anonymkode: 9221e...7c4
Mildys Skrevet 14. desember 2023 Forfatter #50 Skrevet 14. desember 2023 Mezzosoprena skrev (50 minutter siden): Heldigvis 🙂 😀
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå