Gå til innhold

Gikk glipp av Lucia tog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan egentlig ikke huske at jeg hadde noen som var og så på meg noen gang jeg.

Det gikk ikke bra:paff:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For to uker siden var det julegrantenning i barnehagen. Hverken jeg eller mannen min hadde mulighet til å delta. Vi snakket med barnet om det i forkant, at de fleste mammaene og pappaene nok kom, men at vi dessverre ikke hadde mulighet. Også sa vi ifra til de ansatte at vi ikke kunne og at de kunne passe litt ekstra på barnet dersom det ble sårt at alle de andre møtte opp utenom oss. Det gikk veldig fint, og det var ikke noe mer snakk om det siden.

I dag var det Lucia tog og barnet hadde feber i går morges og var derfor hjemme i dag. Kjempe trist å ikke få være med på Lucia toget, men vi kledde på oss her hjemme og gikk en tur i nabolaget og delte ut lussekatter til naboen, så ble det fint likevel. 

Poenget er egentlig at det ikke alltid blir som barn forventer og det er mest sårt for oss foreldre, men fin lærdom for barna. Tenk på alle de gangene du faktisk har vært der! Det er ikke alle som kan stille med den listen ❤

Anonymkode: 17bc9...f01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber i barnehage, og det er nesten alltid noen barn som ikke har foreldrene sine der av forskjellige grunner. Barna har da fått all oppmerksomhet fra sin favorittansatt, og hatt det helt topp! 

Noen ganger går det bare ikke å få med seg slikt! Det har vi som jobber der full forståelse for, og gjør vårt beste for at barna likevel skal få en fin stund❤️

Anonymkode: 652c1...447

Tusen takk for dine ord ❤️  Fint å høre din side av det, som barnehage ansatt 🙂

Skrevet
visp skrev (5 timer siden):

Jeg kan egentlig ikke huske at jeg hadde noen som var og så på meg noen gang jeg.

Det gikk ikke bra:paff:

Trist at du ikke ble fulgt opp pp slike ting av dine ❤️

• Liker 2
Skrevet
Mildys skrev (14 timer siden):

Jeg sitter på jobb og er lei meg. For første gang i alle mine 11 år som mor har jeg gått glipp av et opplegg med foreldre til stedet. Jeg gråt på vei til jobb og jeg vet ikke om alle de andres foreldre var der, hva om barna mine ble triste. To barnehage barn. Jeg prøve alt for å bytte vakt men det gikk ikke. Det har alltid ordnet seg for meg men ikke denne gangen. Jeg har vært til stedet på alle treninger, oppvisninger, kamper, opplegg med foreldre. Hva om mine to små føler seg sviktet fordi jeg ikke var der eller teller alt det andre? Jeg er så knust og sitter med tårer i øyene 😭 

bare tenk at du har vært med på alle andre ting og du gikk glipp av dette bare en gang.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For et trist liv.

Anonymkode: d6214...c19

Haha 😂 trist liv fordi jeg er med på treninger? Det er snakk om 2 timer per uke der to av mine barn går. Oi for et trist liv jeg har, to hele timer per uke! Det må jo bety at jeg aldri har tid tid venninner, trening og tid for meg selv 😅  Stakkars kjedelige meg som følger opp barna jeg selv har valgt å sette til verden. 

Endret av Mildys
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (8 minutter siden):

bare tenk at du har vært med på alle andre ting og du gikk glipp av dette bare en gang.

Det er sant 🥰

Skrevet
Mildys skrev (14 timer siden):

Tusen takk for fine ord, det hjelper godt på 🙂 Godt å lese at barn kan takle dette ❤️ 

Hvis du har vært mor i 11 år, vet du vel at unger overlever og takler dette?

Er det rart ungene blir snøfnugg nå om dagen?

Anonymkode: 66d7f...730

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har vært mor i 11 år, vet du vel at unger overlever og takler dette?

Er det rart ungene blir snøfnugg nå om dagen?

Anonymkode: 66d7f...730

Det forundrer meg ikke så mye at verden er så kald og kjip, når det kommer kommentarer som dette.  

Anonymkode: 61560...327

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette går bra. Umulig å få med seg alt. Var nok verre for deg enn for barna. Ikke sikkert de tenkte over om du var der eller ikke når så mye spennende skjer. Du kan snakke med barna om dette. Forklare at du måtte være på jobb. Selv små barn kan forstå dette.

Jeg har fem barn som er voksne nå. Det har ikke vært mulig for meg å få med meg absolutt alt av Lucia-feiringer, skoleavslutninger og fotballkamper for alle barna til alle tider. Det har gått helt fint. De har ikke blitt traumatisert av dette :) Det er hvordan du er tilstede for dem i hverdagen som betyr noe.

Anonymkode: 73b27...8bf

Skrevet

Stakkars barn som overvåkes 24/7 av Stasi Mamma.

Anonymkode: 898cc...aef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mildys skrev (8 timer siden):

Haha 😂 trist liv fordi jeg er med på treninger? Det er snakk om 2 timer per uke der to av mine barn går. Oi for et trist liv jeg har, to hele timer per uke! Det må jo bety at jeg aldri har tid tid venninner, trening og tid for meg selv 😅  Stakkars kjedelige meg som følger opp barna jeg selv har valgt å sette til verden. 

Men er du seriøst på hver trening?! Hvorfor?

Anonymkode: b4e66...edc

• Liker 2
Skrevet

I vår barnehage tar de ansatte alltid ekstra vare på de dom ikke har foreldre der. De får sitte på fanget, får ekstra oppmerksomhet etc. kan bli fint det også. 

Anonymkode: e3ba9...954

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I vår barnehage tar de ansatte alltid ekstra vare på de dom ikke har foreldre der. De får sitte på fanget, får ekstra oppmerksomhet etc. kan bli fint det også. 

Anonymkode: e3ba9...954

Så fint å lese om 🥰 

Skrevet

Er det så vanlig å få med seg barnas luciatog?

Jeg hadde ingen sjanse til å ta litt fri fra jobb i går. Å bytte vakt falt meg ikke inn. De få foreldrene og besteforeldrene tilstede for tog, gløgg og pepperkaker etter toget her var pensjonister, trygda, har aap eller fleksibel jobb OG deres pode gikk fremst i toget i sin gruppe med lys på hodet.

Jeg pleier å få til å starte på jobb senere akkurat den dagen det er julefrokost i bhg eller en annen sjelden tilstelning. Men akkurat luciatoget er ikke en så stor greie her, tror jeg...

Fikk mld et par dager før om at toget skulle gå 9.30 og "fint om barna møter opp et kvarter tidligere så vi kan hjelpe med påkledning". Da ble jeg litt svett og lurte på om jeg går glipp av en giga happening. Men da jeg leverte barnet før jobb 7.45 var de fleste på plass allerede.

Barnet mitt gleda seg til å gå i tog, men var mest spent på luciaturen til aldershjemmet her hvor de synger, spiser lunsj og koser seg.

Hn pleier å si ifra hvis det er noe foreldre er velkomne på som hn veldig gjerne vil at jeg skal være med på. Og da bytter jeg vakter og styrer på for å få det til. Men ikke alltid det passer, og det må jo også barna lære.

Ekstra kjipt å gå glipp av noe når man er med på "alt", men. Sånn er det bare noen ganger.

Anonymkode: dfce1...039

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men er du seriøst på hver trening?! Hvorfor?

Anonymkode: b4e66...edc

Nå skal du høre hvor grusomt jeg har det 😂 Det er snakk om to små barn og det er ikke slik at det er seriøst med at vi "må gå" hver uke. Ofte hopper vi over en gang og koser oss hjemme. De må kjøres til fritidsaktivitet, skulle jeg kjørt hjem ville jeg rukket å sitte 20 minutter før jeg måtte kjøre for å hente. Det er alltid flere andre foreldre der og det blir sosialt. Det er et flott møtepunkt og det er her jeg har fått nye bekjentskap og vennskap 🙂 Ofte har vi kaffe med og prater. Vi bytter også på å være en ekstra voksen som kan være med å hjelpe til. Og ja de er på besøk hos andre barn og hos besteforeldre uten meg. Det er ikke tilfellet at jeg "holder de i handa" til enhver tid.

Endret av Mildys
  • Liker 1
Skrevet
Mildys skrev (20 timer siden):

Trist at du ikke ble fulgt opp pp slike ting av dine ❤️

Hvis hun er litt godt voksen, er kanskje forklaringen at det ikke var så mye opplegg foreldre ble invitert til i arbeidstiden før. Jeg kan ikke huske en eneste gang at foreldre var inviterte på dagtid i min barnehage- og skoletid. Juleavslutning skjedde på kveldstid og foreldre var med, sommeravslutning var på dagtid, men bare for barn. Det var ikke Luciatog med kostyme eller bollebakst, ikke grøt, ikke julefrokost, ikke prøve-tog i barnehagen før 17. mai, ikke påskefrokost, ikke solidaritetskveld. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er det så vanlig å få med seg barnas luciatog?

Jeg hadde ingen sjanse til å ta litt fri fra jobb i går. Å bytte vakt falt meg ikke inn. De få foreldrene og besteforeldrene tilstede for tog, gløgg og pepperkaker etter toget her var pensjonister, trygda, har aap eller fleksibel jobb OG deres pode gikk fremst i toget i sin gruppe med lys på hodet.

Jeg pleier å få til å starte på jobb senere akkurat den dagen det er julefrokost i bhg eller en annen sjelden tilstelning. Men akkurat luciatoget er ikke en så stor greie her, tror jeg...

Fikk mld et par dager før om at toget skulle gå 9.30 og "fint om barna møter opp et kvarter tidligere så vi kan hjelpe med påkledning". Da ble jeg litt svett og lurte på om jeg går glipp av en giga happening. Men da jeg leverte barnet før jobb 7.45 var de fleste på plass allerede.

Barnet mitt gleda seg til å gå i tog, men var mest spent på luciaturen til aldershjemmet her hvor de synger, spiser lunsj og koser seg.

Hn pleier å si ifra hvis det er noe foreldre er velkomne på som hn veldig gjerne vil at jeg skal være med på. Og da bytter jeg vakter og styrer på for å få det til. Men ikke alltid det passer, og det må jo også barna lære.

Ekstra kjipt å gå glipp av noe når man er med på "alt", men. Sånn er det bare noen ganger.

Anonymkode: dfce1...039

Vet ikke hva som er mest vanlig men her har det blitt en tradisjon. Det er ikke egentlig en stor greie sammenlignet med andre samlinger og barna mine var ikke "i skyene" ved henting. Det var meg det ble sårt for, jeg trodde det var en stor greie men der tok jeg feil. Det hjalp med gode kloke ord her inne 🙂

Jeg kompenserer for to og det er grunnen til at jeg får lett dårlig samvittighet. Alt for store krav til meg selv om å være supermamma. 

Du er inne på noe der. Det er noen det er lett for å alltid ha mulighet til å komme på det som skjer. Koselig med Lucia tur til aldershjem 🙂

Skrevet
Biloba skrev (53 minutter siden):

Hvis hun er litt godt voksen, er kanskje forklaringen at det ikke var så mye opplegg foreldre ble invitert til i arbeidstiden før. Jeg kan ikke huske en eneste gang at foreldre var inviterte på dagtid i min barnehage- og skoletid. Juleavslutning skjedde på kveldstid og foreldre var med, sommeravslutning var på dagtid, men bare for barn. Det var ikke Luciatog med kostyme eller bollebakst, ikke grøt, ikke julefrokost, ikke prøve-tog i barnehagen før 17. mai, ikke påskefrokost, ikke solidaritetskveld. 

Det visste jeg ikke. Fint at det har forandret seg med årene.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det her høres ut som selvpåført "lidelse". Ungene dine tar garantert ikke skade av at du ikke er der under ett luciatog. Det er bare du som har disse kravene til deg selv, ikke ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...