Mildys Skrevet 13. desember 2023 #1 Skrevet 13. desember 2023 Jeg sitter på jobb og er lei meg. For første gang i alle mine 11 år som mor har jeg gått glipp av et opplegg med foreldre til stedet. Jeg gråt på vei til jobb og jeg vet ikke om alle de andres foreldre var der, hva om barna mine ble triste. To barnehage barn. Jeg prøve alt for å bytte vakt men det gikk ikke. Det har alltid ordnet seg for meg men ikke denne gangen. Jeg har vært til stedet på alle treninger, oppvisninger, kamper, opplegg med foreldre. Hva om mine to små føler seg sviktet fordi jeg ikke var der eller teller alt det andre? Jeg er så knust og sitter med tårer i øyene 😭 9
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #2 Skrevet 13. desember 2023 Dette går bra. Anonymkode: 3207a...d7f 7
Mildys Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette går bra. Anonymkode: 3207a...d7f Takk ❤️
Mildys Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #4 Skrevet 13. desember 2023 Jeg er alene med barna 90 % av tiden. "Gift alenemor" til 4. 1
Daisy-love Skrevet 13. desember 2023 #5 Skrevet 13. desember 2023 Dette går bra, og sånt skjer 💚 Barna overlever dette helt fint. Når jeg var barn så hendte det min mor ikke kunne komme på ting pga jobb. F.eks 17.mai, og da fant hun noen andre til å se på meg (altså rope på meg). Gikk helt fint. Var litt sårt, men det ble fikset med at andre tok rollen. På Lucia så er det også mindre greier, så dette her går veldig bra. Du er god som har vært på alt, også går det fint om du ikke får det til også av og til. Pust med magen, barna klarer seg. 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #6 Skrevet 13. desember 2023 Jeg kledde opp mine i laken og glitter på kvelden hjemme. Så toget de rundt i huset og sang mens jeg beundret dem på kvelden i stedet. De aksepterte fint at jeg måtte jobbe. Anonymkode: 05122...813 10 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #7 Skrevet 13. desember 2023 Det går helt fint. Bruk heller tiden etterpå til å spørre engasjert hva de gjorde, hvordan det var og kanskje spis noen lussekatter sammen? Jeg ville bare fokusert på at vi bryr oss selv om vi ikke kan være der. Anonymkode: 61560...327 4 4
kri.star Skrevet 13. desember 2023 #8 Skrevet 13. desember 2023 Om noen dager er hele lucia glemt, da er det helt andre juleting som er viktige for barna. Barna dine vet at de har en kjærlig og god mamma, og det er alt som betyr noe. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #9 Skrevet 13. desember 2023 Jeg oppdaget siste bstnehageår at det var forventet at foreldre var med på julegudstjeneste. Forventet, men ikke kommunisert. Det var visst bare vi som ikke stilte. Siste året spurte barnet om jeg fikk til å være der. Jeg hadde nok kunne stilt opp alle årene om jeg hadde visst Ungen har ikke tatt skade av det som jeg vet om. Anonymkode: ed427...dda 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #10 Skrevet 13. desember 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kledde opp mine i laken og glitter på kvelden hjemme. Så toget de rundt i huset og sang mens jeg beundret dem på kvelden i stedet. De aksepterte fint at jeg måtte jobbe. Anonymkode: 05122...813 Dette var lurt synes jeg! Forklar barna at du måtte jobbe og var lei deg for at du ikke fikk sett toget i barnehagen men at du gjerne vil ha privat oppvisning hjemme. De kan synge for deg og dere kan spise lussekatter/boller/pepperkaker etterpå (kjøp noen på vei hjem fra jobb om du rekker) Skjønner at du blir lei deg men man kan ikke rekke alt og det går bra ❤️ Neste gang ville jeg forsøkt å få en slektning eller noe til å delta hvis det virker viktig for barna at noen er der. Eller få en annen forelder til å filme hvis det er lov, så kan du vise barna at du ser på filmen? Anonymkode: c2229...7d1 1
Mildys Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2023 Daisy-love skrev (33 minutter siden): Dette går bra, og sånt skjer 💚 Barna overlever dette helt fint. Når jeg var barn så hendte det min mor ikke kunne komme på ting pga jobb. F.eks 17.mai, og da fant hun noen andre til å se på meg (altså rope på meg). Gikk helt fint. Var litt sårt, men det ble fikset med at andre tok rollen. På Lucia så er det også mindre greier, så dette her går veldig bra. Du er god som har vært på alt, også går det fint om du ikke får det til også av og til. Pust med magen, barna klarer seg. Tusen takk for fine ord, det hjelper godt på 🙂 Godt å lese at barn kan takle dette ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #12 Skrevet 13. desember 2023 I så fall har både du og barna behov for å styrke deres evne til robusthet. Livet er både opp turer og nedturer, man kan ikke gå i kjelleren for alt. Ikke overfør dette over på dine barn. Gjør de rustet til å mestre livet isteden. Anonymkode: 36091...05a 9 3
Mildys Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #13 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kledde opp mine i laken og glitter på kvelden hjemme. Så toget de rundt i huset og sang mens jeg beundret dem på kvelden i stedet. De aksepterte fint at jeg måtte jobbe. Anonymkode: 05122...813 Fint å høre om andres erfaringer og takk for tips 🙂
Mildys Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #14 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): I så fall har både du og barna behov for å styrke deres evne til robusthet. Livet er både opp turer og nedturer, man kan ikke gå i kjelleren for alt. Ikke overfør dette over på dine barn. Gjør de rustet til å mestre livet isteden. Anonymkode: 36091...05a Det er et godt poeng. Fokuset blir på hvor gøy de har hatt det i dag og barnehagen kommer nok til å legge ut bilder vi kan se sammen ❤️
Mildys Skrevet 13. desember 2023 Forfatter #15 Skrevet 13. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette var lurt synes jeg! Forklar barna at du måtte jobbe og var lei deg for at du ikke fikk sett toget i barnehagen men at du gjerne vil ha privat oppvisning hjemme. De kan synge for deg og dere kan spise lussekatter/boller/pepperkaker etterpå (kjøp noen på vei hjem fra jobb om du rekker) Skjønner at du blir lei deg men man kan ikke rekke alt og det går bra ❤️ Neste gang ville jeg forsøkt å få en slektning eller noe til å delta hvis det virker viktig for barna at noen er der. Eller få en annen forelder til å filme hvis det er lov, så kan du vise barna at du ser på filmen? Anonymkode: c2229...7d1 Det er flotte tips 🤩 Det er nok mest meg det ble sårt for, barna har aldri opplevd at jeg ikke har vært til stedet på ting og jeg vet ikke hvordan de har reagert. Det er jeg spent på å høre med de ansatte. Kanskje var det andre barn som også hadde foreldre som ikke kunne være der.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #16 Skrevet 13. desember 2023 Mildys skrev (7 timer siden): Jeg sitter på jobb og er lei meg. For første gang i alle mine 11 år som mor har jeg gått glipp av et opplegg med foreldre til stedet. Jeg gråt på vei til jobb og jeg vet ikke om alle de andres foreldre var der, hva om barna mine ble triste. To barnehage barn. Jeg prøve alt for å bytte vakt men det gikk ikke. Det har alltid ordnet seg for meg men ikke denne gangen. Jeg har vært til stedet på alle treninger, oppvisninger, kamper, opplegg med foreldre. Hva om mine to små føler seg sviktet fordi jeg ikke var der eller teller alt det andre? Jeg er så knust og sitter med tårer i øyene 😭 Jeg jobber i barnehage, og det er nesten alltid noen barn som ikke har foreldrene sine der av forskjellige grunner. Barna har da fått all oppmerksomhet fra sin favorittansatt, og hatt det helt topp! Noen ganger går det bare ikke å få med seg slikt! Det har vi som jobber der full forståelse for, og gjør vårt beste for at barna likevel skal få en fin stund❤️ Anonymkode: 652c1...447 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #17 Skrevet 13. desember 2023 Ikke rart dagens mødre går rundt med konstant følelse av utilstrekkelighet og dårlig samvittighet hvis det er slik de påfører seg den. I-landsproblem. Anonymkode: 77cdf...fbc 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #18 Skrevet 13. desember 2023 Jeg jobber i barnehage, og alle foreldre prøver så godt de kan å være tilstede under slike arrangement, men noen ganger får de det ikke til. Dette skjønner vi 100% Barn som ikke har foreldrene tilstede, blir ekstra godt tatt hånd om av personalet. Anonymkode: 0dce2...21c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #19 Skrevet 13. desember 2023 Mildys skrev (7 timer siden): Jeg har vært til stedet på alle treninger For et trist liv. Anonymkode: d6214...c19 1 1
Luckiness Skrevet 13. desember 2023 #20 Skrevet 13. desember 2023 Viktigste i slike tilfeller er at en har informert barna om det og barnehagen om det. Slik de er forberedt og ikke leter rundt med blikket etter hvor foreldrene står. Og at de ansatte vet at de må ha et øye med barna siden de ikke har noen å løpe til etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå