Gå til innhold

Høyt blodtrykk og protein i urinen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg var hos jordmor idag og har høyere blodtrykk enn vanlig og 1+ protein i urinen. Hun er bekymret for at det kan bli svangerskapsforgiftning og jeg ble bedt om å ta 100% sykmelding og være i ro. Men hva betyr egentlig det å være i rom? Kan jeg overflate vaske soverommet, lage middag å gå en tur? Eller er det for mye? Synes denne balansen er vanskelig da jeg tror jeg kommer til å bli kokko om jeg skal ligge på sofaen 12 timer hver dag. Er i uke 32

Anonymkode: c5702...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør det du føler for uten å anstrenge deg for mye. Lage middag og gå en rolig tur er hvertfall helt innenfor.

Anonymkode: 61612...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du blodtrykksmåler? Kan du ikke følge litt med på det hjemme? :) Passe på å hvile mellom aktivitetene.

Anonymkode: 46aa2...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du blodtrykksmåler? Kan du ikke følge litt med på det hjemme? :) Passe på å hvile mellom aktivitetene.

Anonymkode: 46aa2...4bf

Har ikke det, men kanskje jeg skulle kjøpt en - godt tips! Ja, det er vel kanskje der jeg har mest å hente, og ikke alltid fly fra det ene til det andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levde som normalt. Gikk rolige turer, laget mat, lett husarbeid og ærend. Det som er viktig er mye hvile. Gjerne dele opp oppgavene så du får godt med hvile imellom 

Anonymkode: 16961...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 22.11):

Hei,

jeg var hos jordmor idag og har høyere blodtrykk enn vanlig og 1+ protein i urinen. Hun er bekymret for at det kan bli svangerskapsforgiftning og jeg ble bedt om å ta 100% sykmelding og være i ro. Men hva betyr egentlig det å være i rom? Kan jeg overflate vaske soverommet, lage middag å gå en tur? Eller er det for mye? Synes denne balansen er vanskelig da jeg tror jeg kommer til å bli kokko om jeg skal ligge på sofaen 12 timer hver dag. Er i uke 32

Hei! Husker du hva blodtrykket ditt lå på? Er i samme situasjon 1 år senere her 🙈

Anonymkode: 4ec07...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...