Gjest Bibbi Skrevet 7. november 2002 #1 Del Skrevet 7. november 2002 Mørketiden er her igjen og vi er vel mange som synes at ting blir tyngre. Selv så forsøker jeg etter beste evne å tenke positivt, oppsøke folk (være sosial ) og så fremt jeg har andledning gå ut en tur for å få dagslys. Er det noen som har flere råd for å overleve mørketiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 7. november 2002 #2 Del Skrevet 7. november 2002 Hei! Denne tiden på året er ovehodet ikke gøy. Jeg er gått inn i en slags vinterdepresjon-zombie-tilstand hvor humøret ofte er på bånn og jeg blir asosial og skolelei. Vil bare være inne og drikke caffe latte og surfe på nettet eller se tv. Det blir nok ikke bedre for mitt vedkommende før julepynten henges opp i gatene. Da løsner det litt : ) Jeg skulle gjerne hatt en "lysterapi-lampe" ! Som skal hjelpe for disse depresjonstilstandene. Har hørt at det virker! De koster flesk, men det er sikkert verdt det. Tror jeg skal sjekke det opp nærmere. Mulig at den var fra Philips. Det beste ellers er nok å gjøre som du allerede gjør,- gå ut og møte folk og gjerne ta seg en gåtur i dagslys. Det er veldig kjedelig når det er mørkt på vei til skole og jobb og MØRKT igjen på vei hjem Flere råd : Jeg kommer til å lage kanelboller eller skillingsboller e.l. og kakao eller te/kaffe og invitere venner på besøk. Evt. tilbringe en kveld bare med sambo med ovennevnte tilbehør. Leie en god video eller dvd som du har ønsket å se lenge. Dra på kino. Dra ut og spise. Trenger ikke være den mest fancy restauranten heller, men en lunsjkafe litt tidligere på dagen eller bakeri, evt. et sted med italiensk eller indisk mat (yum!). Begynne med søndagsturer! Det er planen vår i hvertfall. + nyte de (få) dagene som er med sol og lys (så godt man kan). Har også lyst til å ha en "førjulsfest" for gode venner og lage snitter og servere sprudlevin og julesnacks (snitter og vin er kanskje ikke så juleaktig, men alt etter smak og behag) og "feire litt" i denne mørketiden. Cluet er kanskje å bryte litt "vaner" ? Være impulsiv ? Finne på noe man ikke har gjort på lenge ? Ta en titt i gamle fotoalbum eller bøker ? Dra på en helgetur et sted du ikke har vært på lenge (alt etter økonomi der og) ? Jeg har endel bilder å lime inn etterhvert! Tar nok en dag eller to Lykke til da : ) Anti-vinter-depresjons-klem fra Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. november 2002 #3 Del Skrevet 7. november 2002 Mange gode råd fra Kattepus der, så jeg nøyer meg med å skrive under på at lysterapi er knall! Det blir så utrolig mye lettere å stå opp om morgenen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 7. november 2002 #4 Del Skrevet 7. november 2002 Jeg drømmer bare om å kunne sette livet på pause, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå