Gå til innhold

Er alle døde sammen et eller annet sted som feks i himmelen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi mennesker er ganske navlebeskuende, og har en tendens til å bare tro på det vi ser.. Altså avskrive det med at alt er slutt når vi dør. Jeg tenker at det er mer sannsynlig at det er noe mer enn at det ikke er det. Det er bare å se seg rundt - hvor mye mer sannsynlig er det at alt er tilfeldig? Om vi tror på energi, Gud, Allah eller hva vi enn kaller det, så tenker jeg at det er flere navn på samme sak. Jeg er midt i livet og har mistet noen av mine nærmeste, som jeg savner veldig. Jeg er ikke redd for å dø når den tid kommer, men jeg er ikke klar for det enda heller. For meg gir det mening å tenke at jeg skal se igjen de jeg har mistet og de jeg må forlate når jeg dør. Kanskje er himmelen slik den enkelte tenker seg det - altså at det er individuelt hvordan det er? Så får man bare vente og se😄

Anonymkode: fe9b6...228

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Om det er Kristendommen/Islam/Jødedom som ligger til grunn, så er det jo så mye man ikke skal gjøre, så etter den boken er vel alle i helvete?

Anonymkode: 3ec60...331

Kristendommen lærer at man kommer til himmelen gjennom troen alene, ikke-troende som benekter Guds eksistens kommer til helvete

Anonymkode: 37aae...bdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Kristendommen lærer at man kommer til himmelen gjennom troen alene, ikke-troende som benekter Guds eksistens kommer til helvete

Det vel dette som på godt norsk kan kalles emosjonell utpressing.

Anonymkode: eef87...65a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo en direkte trussel. Tro på det som ikke finnes bevis for eller bli dømt for evigheten. Virkelig en elskverdig type han guden deres.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo en direkte trussel. Tro på det som ikke finnes bevis for eller bli dømt for evigheten. Virkelig en elskverdig type han guden deres.

Religion er dypest sett et maktfenomen hvor det handler om sosial kontroll av mennesker. Bare se på hvordan kvinner fortsatt kues av partriarkalske holdninger og kontroll av våre kropper. 

Anonymkode: eef87...65a

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ta bibelen for det det er, altså en eventyrbok skapt og endret av menn for å kontrollere massene og gikk håp.

Guder har også blitt skapt gjennom hele verdenshistorien for å forklare ting vi ikke forstår.

At man fortsatt tror på bibelen har blitt mindre og mindre forståelig.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kunnskap er makt. Trusler er vold og maktmisbruk. Dumskap er farlig når folk har ansvar for andre.

Du tror altså på en ondskapsfull Gud. Gratulerer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Neida, det er ingen trussel, bare en forklaring av hvilke valg man har. Det er opp til en hver å selv velge om man vil tro eller ikke.

Rotemor skrev (25 minutter siden):

Kunnskap er makt. Trusler er vold og maktmisbruk. Dumskap er farlig når folk har ansvar for andre.

Du tror altså på en ondskapsfull Gud. Gratulerer. 

Gud er ikke ondskapsfull, Han ønsker at alle skal få evig liv og oftet sin enebårne sønn for menneskehetens synder.

Ateister er onde og sterkt overrepresentert på statistikkene over kriminalitet og umoralsk oppførsel, de verste overgrepene og folkemordene i historien har blitt begått av ateister i deres forsøk på å utrydde religiøse mennesker.

Rotemor skrev (29 minutter siden):

Man må ta bibelen for det det er, altså en eventyrbok skapt og endret av menn for å kontrollere massene og gikk håp.

Guder har også blitt skapt gjennom hele verdenshistorien for å forklare ting vi ikke forstår.

At man fortsatt tror på bibelen har blitt mindre og mindre forståelig.

Det har aldri eksistert mer enn EN sann Gud, den abrahamske Gud.

Bibelen og kristendommen er bevist av vitenskapen, det er ikke ateistenes fantasier om evolusjon, big bang og enehjørninger.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Neida, det er ingen trussel, bare en forklaring av hvilke valg man har. Det er opp til en hver å selv velge om man vil tro eller ikke.

Gud er ikke ondskapsfull, Han ønsker at alle skal få evig liv og oftet sin enebårne sønn for menneskehetens synder.

Ateister er onde og sterkt overrepresentert på statistikkene over kriminalitet og umoralsk oppførsel, de verste overgrepene og folkemordene i historien har blitt begått av ateister i deres forsøk på å utrydde religiøse mennesker.

Det har aldri eksistert mer enn EN sann Gud, den abrahamske Gud.

Bibelen og kristendommen er bevist av vitenskapen, det er ikke ateistenes fantasier om evolusjon, big bang og enehjørninger.

Nei, din Gud er ondskapsfull i følge deg selv. Burde ikke en Gud være tilgivende og forståelsesfull? For etter din logikk vil alle som ikke lar seg hjernevaske av misjonærer som deg brenne i helvete.😂 Du er så på viddene som det går an å være!

Også kommer du med «vitenskapen» igjen, uten å si på hvilken måte dette er bevist. Hadde det ikke vært for mange religiøse i verden enda, kunne det vært dritmorsomt. Men dumhet er farlig og årsaken til krig og folkemord.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (8 timer siden):

Nei, din Gud er ondskapsfull i følge deg selv. Burde ikke en Gud være tilgivende og forståelsesfull? For etter din logikk vil alle som ikke lar seg hjernevaske av misjonærer som deg brenne i helvete.😂 Du er så på viddene som det går an å være!

Også kommer du med «vitenskapen» igjen, uten å si på hvilken måte dette er bevist. Hadde det ikke vært for mange religiøse i verden enda, kunne det vært dritmorsomt. Men dumhet er farlig og årsaken til krig og folkemord.

Gud er god og tilgivende, det var derfor han ofret sin enebårne sønn slik at alle som tror kan få evig liv.

De verste folkemordene er begått av dere ateister, ikke av religiøse. Vi har forbud mot å ta liv. Lenker som beviser at Gud eksisterer har du fått, men du fortsetter å kverulere om dette og late som om de ikke eksisterer.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gud er god og tilgivende, det var derfor han ofret sin enebårne sønn slik at alle som tror kan få evig liv.

De verste folkemordene er begått av dere ateister, ikke av religiøse. Vi har forbud mot å ta liv. Lenker som beviser at Gud eksisterer har du fått, men du fortsetter å kverulere om dette og late som om de ikke eksisterer.

Hvordan vet du at det er akkurat din gud som er sann? At det finner mer er en ting, men at det er en gud som skal brenne opp mennesker som følger sin egen overbevisning tror jeg ikke på. Det sier mye om personer som tror på dette. At dere er livredde for å gå fortapt er det ingen tvil om.

At historiske begivenheter stemmer i forskjellige religioner er også en ting. De er jo skrevet ned av folk fra den tiden. Men det er selve frelsesbudskapet. Den kan ikke dere bevise om er sann. Dette handler om tro og egen overbevisning. Og det var her noen selv valgte å tyde det som passet best slik at de kunne holde mennesker nede.

Og dine bevis er vel heller ikke mer verdt enn andres bevis. Det er utrolig mange som har opplevd å huske tidligere liv som kan dokumenteres. De husker navn, steder, hendelser osv som har visst seg å stemmer. Ofte små barn. Slike ting noen kristne kaller for demoniske. Dømmer alltid andre tro og opplevelser. For deres bok sier så. De som skrev boka trodde så, derfor tror dere på dem, for ellers kan dere brenne. 

Og hva vet du om at bibelen egentlig er komplett og ikke redigeret når der kommer til selve frelsesbudskapet? Ingen kan bevise hva gud har sagt. Og noen funn av trerester og noen steinbiter beviser ikke at noahs ark har eksistert eller om loven som ble skrevet på de to steintavlene eksisterte. De to steinblokkene burde jo vært hele med synlig skrift. Beskyttet av gud. Og ja, jeg syns det er sykt at gud skal forlange at mennesker skal tro på han hvis han ikke kan bevise mer. Jeg vet alt det bibelen sier om de som søker bevis. Jeg har selv vært kristen. Men å tro på en gud skal skal brenne opp dem som følger egen overbevisning og forlanger at man skal leve på en spesiell måte er ren løgn. Her har det nok vært andre herrer inne i bildet og redigert litt så de kan holde mennesker nede. Når folk er redde blir de jo veldig lydige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (25 minutter siden):

Hvordan vet du at det er akkurat din gud som er sann? At det finner mer er en ting, men at det er en gud som skal brenne opp mennesker som følger sin egen overbevisning tror jeg ikke på. Det sier mye om personer som tror på dette. At dere er livredde for å gå fortapt er det ingen tvil om.

Fordi det er vitenskaplig bevist.

Sannhetsøkende skrev (25 minutter siden):

Og dine bevis er vel heller ikke mer verdt enn andres bevis

Det er de, de bygger på vitenskapen, ikke benektelse og oppdiktede fantasier som stort sett er det ateister og human-etikere har å komme med.

Sannhetsøkende skrev (27 minutter siden):

Og ja, jeg syns det er sykt at gud skal forlange at mennesker skal tro på han hvis han ikke kan bevise mer. Jeg vet alt det bibelen sier om de som søker bevis. Jeg har selv vært kristen. Men å tro på en gud skal skal brenne opp dem som følger egen overbevisning og forlanger at man skal leve på en spesiell måte er ren løgn. Her har det nok vært andre herrer inne i bildet og redigert litt så de kan holde mennesker nede. Når folk er redde blir de jo veldig lydige.

Det er ikke løgn, dette er grundig forklart i Bibelen. De brenner ikke opp slik det fremstilles i Dantes Inferno, men de får ikke gjenoppstå og få evig liv, det er det bare troende kristne som tror på Gud som får. Man får ikke fordelene av troen uten å gjøre en innsats og følge Guds vilje og ord.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er vitenskaplig bevist.

Det er de, de bygger på vitenskapen, ikke benektelse og oppdiktede fantasier som stort sett er det ateister og human-etikere har å komme med.

Det er ikke løgn, dette er grundig forklart i Bibelen. De brenner ikke opp slik det fremstilles i Dantes Inferno, men de får ikke gjenoppstå og få evig liv, det er det bare troende kristne som tror på Gud som får. Man får ikke fordelene av troen uten å gjøre en innsats og følge Guds vilje og ord.

Nei, det er ikke vitenskapelig bevisst. Her lyver du. Jeg har vært akkurat der du er. Og jeg ser tydelig hvor indoktrinert du er med all svadaen du hører fra andre troende. Alt er redigert og du er ført bak lyset for å holdes nede. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (På 12.12.2023 den 4.24):

Jeg tror på reinkarnasjon. At bevisstheten tar bolig i en ny kropp når vi dør. 

Hvordan forklarer du befolkningsveksten i verden og overbefolkningen , hvis alle har vært her før...? 

Anonymkode: c8718...d86

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.12.2023 den 5.22):

Det er ganske uvirkelig at vi ikke vet noen ting om hva som venter etter man dør og hvorfor vi er her. Er jo som i en film eller annen fantasi. Ganske syke greier.

Anonymkode: 99549...7b9

Hvordan skulle vi ha kunnet visst noe om det mener du? Ingen har stått opp igjen og snakket om hvordan det er å være dø.

Anonymkode: 51222...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/11/2023 at 9:54 PM, AnonymBruker said:

I bibelen lærer vi at alle havner i himmelriket når vi dør, og jeg tenker da at alle døde er sammen og møter hverandre igjen.

Hvordan vet vi om dette stemmer?

Anonymkode: 63db8...afc

Veldig folksomt der oppe da i såfall. Tror du det er en haug med unge islamister som er dritsure der og samt indere som bare er innom før de gjenfødes? Religion eksisterer for å kontrollere massene. Hvor mange tror i 2023 at torden er Tor med hammeren? 

Anonymkode: 8525d...46f

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannhetsøkende skrev (14 minutter siden):

Nei, det er ikke vitenskapelig bevisst. Her lyver du. Jeg har vært akkurat der du er. Og jeg ser tydelig hvor indoktrinert du er med all svadaen du hører fra andre troende. Alt er redigert og du er ført bak lyset for å holdes nede. 

Det er det, jeg har postet lenker som viser det mange ganger, men som de vitenskapsfiendtlige ateistene benekter hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du er død når du er død. Har bibelen rett så havner jeg vel i helvete, men tror jeg passer bedre med demoner enn harpespillende engler. Livet er kort, universet er for evig. Gjør ut av livet som du vil.

Anonymkode: 7ade9...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig folksomt der oppe da i såfall. Tror du det er en haug med unge islamister som er dritsure der og samt indere som bare er innom før de gjenfødes? Religion eksisterer for å kontrollere massene. Hvor mange tror i 2023 at torden er Tor med hammeren? 

Anonymkode: 8525d...46f

Religion har eksistert lenge før mennesker ble til, så det er bare tøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...