AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #1 Skrevet 11. desember 2023 Jeg lurer på hva som er vanlig blant skilte foreldre; å ha "2 julaften" og åpne pakker med hver av sine foreldre eller at den foreldren som ikke har barna på selve julaften leverer alle gavene, sånn at barna får alle gavene på julaften? Anonymkode: fb585...bfc
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #2 Skrevet 11. desember 2023 Siden eksen viste i fjor at han ikke klarte å levere tilbake gaver fra min side av familien så kjører vi to julaftener i år. En 4 dager før og en på selve julaften. Anonymkode: da566...73e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #3 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Siden eksen viste i fjor at han ikke klarte å levere tilbake gaver fra min side av familien så kjører vi to julaftener i år. En 4 dager før og en på selve julaften. Anonymkode: da566...73e Fikk eksen din gaver som var TIL din side av familien og skulle leveres tilbake? Var det ikke barnet som fikk sine egne julegaver? De skal leveres tilbake? Anonymkode: 2a0a3...919 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #4 Skrevet 11. desember 2023 Vi har to, gaver fra min side hos meg, og fra hans side hos seg. Vi sender med en gave fra den forelderen som ikke er der også da, så han får gave fra både mamma og pappa begge kveldene. Det der finner de enkelte ut hva som passer tenker jeg 😊 Anonymkode: 751e5...c2e
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #5 Skrevet 11. desember 2023 Kun en julaften selvsagt, gavene åpnes der barnet er Anonymkode: c7cde...1ae 9 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #6 Skrevet 11. desember 2023 Her praktiseres bare en julaften, så barna får med pakkene fra min side eller hans side dit de skal feire jul ❤️ Anonymkode: 4ec3b...59d 4 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #7 Skrevet 11. desember 2023 Vi feirer alltid bursdager, jul og nyttårsaften sammen. Barna får gaver fra oss sammen, uavhengig av anledning. Det er ikke barna som har valgt skilte foreldre, det er belastende nok å ha to hjem om man ikke skal drive med to julaftener osv. Barn setter pris på å ha foreldrene sine sammen, og uten å ha julaften 1 og 2 etc, med tilhørende sårhet ovenfor den forelderen de ikke er med på de "ekte" dagene. Anonymkode: 1f49d...095 3 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #8 Skrevet 11. desember 2023 Pakkene følger ungene til det hjemmet de feirer jul. Jeg vet ikke om det er vanlig men her fordeler vi litt gaver etter jul. Altså at de tar med seg noen av gavene når de bytter til den andre forelderen. Typisk er det mye klær og det er fint å fordele på begge hjem. Anonymkode: 67f72...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #9 Skrevet 11. desember 2023 Alltid en julaften. Anonymkode: 22995...419 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #10 Skrevet 11. desember 2023 To julefeiringer. De får så mange gaver, at det er greit å dele det i to. Gavene fra min familie blir i min husstand. Om ungene etterpå tar ting frem og tilbake mellom hjemmene, så er det selvsagt ok. Men om mormor kjøper ulltøy til barnebarna fordi de trenger det her så er det kjipt å måtte kjøpe nytt etter jul fordi far tenkte de kunne ha det der borte. (han er en rik gjerrigknark som bytter ut fine klær herfra med slitte, for små klær han vil kvitte seg med.) Pengegaver må vi også ha på en konto han ikke har tilgang til, da de en gang tok penger som straff for noe far trodde de hadde gjort. Anonymkode: 6229b...8aa 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #11 Skrevet 11. desember 2023 Vokste opp som skilsmissebarn. Uendelig takknemlig for at mine foreldre klarte å feire slike dager sammen, til og med med nye partnere, selv når de gikk fra hverandre. Anonymkode: 90134...e2f 4 3
Fiske Skrevet 11. desember 2023 #12 Skrevet 11. desember 2023 Jeg var skillsmissebarn, og takk og lov for at det bare var julaften på julaften! Den andre parten leverer gaver, akkurat som alle andre som ikke feierer sammen med barnet. Og så ligger alt under treet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2023 #13 Skrevet 11. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Siden eksen viste i fjor at han ikke klarte å levere tilbake gaver fra min side av familien så kjører vi to julaftener i år. En 4 dager før og en på selve julaften. Anonymkode: da566...73e Levere tilbake gaver?😅 Anonymkode: 603d4...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #14 Skrevet 12. desember 2023 Det er bare en julaften. Vi har barna annenhver jul. Vi har pleid å ha det slik at den som ikke har barna i julen likevel har dem til lunsj på julaften og åpner pakkene sine med dem da. Mor reiser bort i år, så jeg aner ikke når de skal åpne pakker sammen. Antakeligvis før de kommer hit. Vi pleier bare å ha pakker på kvelden fra de som er til stede, for å redusere antallet. Anonymkode: 15a26...3fa 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #15 Skrevet 12. desember 2023 Fiske skrev (6 timer siden): Jeg var skillsmissebarn, og takk og lov for at det bare var julaften på julaften! Den andre parten leverer gaver, akkurat som alle andre som ikke feierer sammen med barnet. Og så ligger alt under treet. Ja må være forferdelig å ha 2 julaften for barna. De gavene der og de gavene her. Som om foreldrene er fiender! Gavene er jo til barnet.. Enkelte voksne noen ganger. .. Anonymkode: 9b712...cc6 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #16 Skrevet 12. desember 2023 Vi bytter på å ha barnet fra lille julaften til 2. nyttårsdag. Mest praktisk siden far alltid reiste bort i jula. Når jeg ikke hadde barnet, så hadde vi pakkeåpning 2. nyttårsdag, med litt julekaker og kos. Besteforeldre pleide også å komme. Men han fikk alltid med seg en mamma-gave til å åpne julaften. Nå er barnet voksent. Får ta med seg de gavene han får plass til hvis han reiser bort. Anonymkode: 9f089...96b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #17 Skrevet 12. desember 2023 Er det så fælt å ha to feiringer altså? Stakkars barn som må kose seg med god mat og pakker på to forskjellige dager, huff. Anonymkode: 751e5...c2e 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #18 Skrevet 12. desember 2023 Hos oss sparer jeg gavene som er fra meg til barna kommer hit, når de feirer hos far, men gavene fra resten av min side blir med til far. Dette var noe barna selv ønsket, da de ønsket å åpne gavene fra meg sammen med meg. I år har de ytret at de kanskje vil spare noen flere av gavene fra min familie hos meg, og det får det selvfølgelig velge å gjøre om de ønsker. Far og hans familie kjøper ikke gaver til hverandre, bortsett fra farmor - og far og farmor gir som regel penger, så det er ikke så mye gaver når de feirer jul der, dersom alle blir igjen hos meg. Når barna kommer hit har vi ikke full julaften, men jeg lager gjerne pinnekjøtt ( de får ribbe hos far), så vi spiser god middag og åpner gaver sammen. Anonymkode: e2eec...142 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #19 Skrevet 12. desember 2023 Vi feirer julaften sammen, og de får samlet gave fra oss foreldrene. Det er kun en dag som er julaften, å feire det to ganger blir bare rart, det er noe med å beholde julemagi, og de frem til den ene store dagen. Anonymkode: 6fb5e...74e 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2023 #20 Skrevet 12. desember 2023 Når slutter dere å feire jul to ganger da? Tenker på når barna deres kanskje møter en partner, som også har to julefeiringer, så blir det fire ganger på de i året? Eller ? Anonymkode: 22995...419 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå