Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ramona1970
Isild skrev (4 timer siden):

Det er stor forskjell på mobbing og ironisering. Verret har selv fortalt i media at han var farao i et tidligere liv. Det er ikke noe galt i å ironisere over det - det er såpass "far out". Krenkehysteriet har tatt helt av, og ødelegger for journalistisk frihet, kontring og konfrontasjon. 

Jeg syns det er "far out" at VG blir kritisert for å ikke ønske å ironisere over det. Kanskje man ikke legger merke til dette om man ikke er i den alternative leiren. Det er jeg, og jeg vet at Cappelen Damm sluttet å gi ut alternative bøker på grunn av tabloidavisenes stadige skriverier om bøker de har gitt ut. De har blitt strømlinjeformet pga hetsen mot alt alternativt her i landet.  Så om VG syns den kommentaren var for drøy ser jeg ikke noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (13 minutter siden):

Jeg syns det er "far out" at VG blir kritisert for å ikke ønske å ironisere over det. Kanskje man ikke legger merke til dette om man ikke er i den alternative leiren. Det er jeg, og jeg vet at Cappelen Damm sluttet å gi ut alternative bøker på grunn av tabloidavisenes stadige skriverier om bøker de har gitt ut. De har blitt strømlinjeformet pga hetsen mot alt alternativt her i landet.  Så om VG syns den kommentaren var for drøy ser jeg ikke noe galt i det.

Jeg har igrunn ikke inntrykk av at det er så stor hets mot alt alternativt her i landet? Tvert imot så opplever jeg at både medium og andre blir tatt på alvor og får status? 

Men helt ærlig, så er det en grense mellom alternativt og ren skjær fantasi. Hvorfor har f.eks alle som hevder å ha levd før vært konge og dronning osv? 

Aller mest så er det Dureks salg av denne medaljongen som provoserer akkurat nå. Det er en kvakksalverlov her i landet - med svært god grunn. Den loven fratar ingen retten til å tro hva de vil, tro på hva de vil, eller å tro de ER hva de vil. Men den skal beskytte uskyldige og sårbare mot å kaste pengene sine til svindlere. 

Han må også slutte å kalle nordmenn for mobbere og rasister hver gang han blir konfrontert med noe. Han legger fint opp til det "uvennskapet" som begynner å vokse - helt på egenhånd. Folk er lei provokasjonene hans. 

 

 

Endret av Isild
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Isild skrev (10 minutter siden):

Jeg har igrunn ikke inntrykk av at det er så stor hets mot alt alternativt her i landet? Tvert imot så opplever jeg at både medium og andre blir tatt på alvor og får status? 

Men helt ærlig, så er det en grense mellom alternativt og ren skjær fantasi. Hvorfor har f.eks alle som hevder å ha levd før vært konge og dronning osv? 

Aller mest så er det Dureks salg av denne medaljongen som provoserer akkurat nå. Det er en kvakksalverlov her i landet - med svært god grunn. Den loven fratar ingen retten til å tro hva de vil, tro på hva de vil, eller å tro de ER hva de vil. Men den skal beskytte uskyldige og sårbare mot å kaste pengene sine til svindlere. 

Han må også slutte å kalle nordmenn for mobbere og rasister hver gang han blir konfrontert med noe. Han legger fint opp til det "uvennskapet" som begynner å vokse - helt på egenhånd. Folk er lei provokasjonene hans. 

Både Elisabeth Gimsøy og Gro Helen Tørum bor utenlands, jeg har fulgt begge på sosiale media lenge, og de har begge antydet at de har flyttet delvis pga "klimaet" her i landet. De har begge fått gjennomgå grundig i pressen. Gro Helen Tørum ble lurt av NRK i et program de hadde, og latterliggjort i pressen. Michael Winger sier konsekvent nei til NRK om de vil ha han med på noe, han vet hva agendaen deres er. Alt skal vris i en bestemt retning. Jeg kjenner personlig noen som var med i et innslag i Sommeråpent der NRK bevisst vinklet hva som skjedde i reportasjen for ikke å gi det politisk riktige inntrykket, at alt alternativt garantert er humbug. Åndenes Makt er lagt ned, ukjent av hvilken grunn. De hadde gode seertall hele veien. Märtha fikk utrolig mye dritt for den alternative skolen sin, selv om hun slett ikke sa noe "feil" i forhold til kvakksalverloven. Det er nok også noe av grunnen til at hun tar side med Durek hele veien. Hun har fått gjennomgått på akkurat samme måten selv. 
Og som jeg sa, om man ikke er i den alternative leiren så legger man ikke merke til noe av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Ramona1970 said:

Jeg syns det er "far out" at VG blir kritisert for å ikke ønske å ironisere over det. Kanskje man ikke legger merke til dette om man ikke er i den alternative leiren. Det er jeg, og jeg vet at Cappelen Damm sluttet å gi ut alternative bøker på grunn av tabloidavisenes stadige skriverier om bøker de har gitt ut. De har blitt strømlinjeformet pga hetsen mot alt alternativt her i landet.  Så om VG syns den kommentaren var for drøy ser jeg ikke noe galt i det.

Om VG syns kommentar var for drøy skulle de ha unnlatt å ta den med i det hele tatt. Det er faktisk helt uakseptabelt å omskrive et sitat på den måten. 

Endret av Gliffy
Tastefeil
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
Gliffy skrev (Akkurat nå):

Om VG syns kommentar ven fpr srøy skulle de ha unnlatt å ta den med i det hele tatt. Det er faktisk helt uakseptabelt å omskrive et sitat på den måten. 

Forsåvidt enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona1970 skrev (5 minutter siden):

Både Elisabeth Gimsøy og Gro Helen Tørum bor utenlands, jeg har fulgt begge på sosiale media lenge, og de har begge antydet at de har flyttet delvis pga "klimaet" her i landet. De har begge fått gjennomgå grundig i pressen. Gro Helen Tørum ble lurt av NRK i et program de hadde, og latterliggjort i pressen. Michael Winger sier konsekvent nei til NRK om de vil ha han med på noe, han vet hva agendaen deres er. Alt skal vris i en bestemt retning. Jeg kjenner personlig noen som var med i et innslag i Sommeråpent der NRK bevisst vinklet hva som skjedde i reportasjen for ikke å gi det politisk riktige inntrykket, at alt alternativt garantert er humbug. Åndenes Makt er lagt ned, ukjent av hvilken grunn. De hadde gode seertall hele veien. Märtha fikk utrolig mye dritt for den alternative skolen sin, selv om hun slett ikke sa noe "feil" i forhold til kvakksalverloven. Det er nok også noe av grunnen til at hun tar side med Durek hele veien. Hun har fått gjennomgått på akkurat samme måten selv. 
Og som jeg sa, om man ikke er i den alternative leiren så legger man ikke merke til noe av dette.

Hvor skulle man ikke det? 

Det kan vel dokumenteres dette du viser til? 

Men jeg skal være helt enig med deg at det helt sikkert er mye skepsis der ute, og sikkert også latterliggjøring. Jeg har bare hatt inntrykk av at f.eks Åndenes makt osv har vært et favorittprogram for svært mange. Svært mange er også veldig åpen for å høre spennende teorier og nye måter å tenke på. Det folk ikke er så interessert i derimot er å bli kalt for rasister osv. "Prinsessen og sjamanen" fallt heller ikke i helt heldig jord, blande inn prinsessetittelen er rett og slett skamløst. Og det er veldig ugreit å gjøre profitt på tvilsomme medisinske råd. 

For å få respekt, så må man vise respekt. Det gjelder vel i de alternative miljøene også? Personlig syns jeg Verret har vært dypt respektløs, og da er det fort gjort å "kåsere" litt med blandt annet faraotittelen hans. Unødvendig? kanskje... 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
kaffekopp skrev (På 30.7.2022 den 16.32):

Synes det er utrolig skuffende at et ellers flott kongehus, ikke går ut offentlig og tar avstand fra Durek og all galskapen han holder på med. Min respekt for kongehuset taper seg mer og mer på grunn av dette. 

Og hvordan tror du Marta Louise ville reagert på det? Det ville blitt månelyst. Jeg tror at kongeparet for enhver pris ønsker å spille på lag med henne, for de vet hva slags personlighet hun har. Jeg tror de ønsker fred og fordragelighet, og minst mulig spetakkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissWoodville skrev (Akkurat nå):

Og hvordan tror du Marta Louise ville reagert på det? Det ville blitt månelyst. Jeg tror at kongeparet for enhver pris ønsker å spille på lag med henne, for de vet hva slags personlighet hun har. Jeg tror de ønsker fred og fordragelighet, og minst mulig spetakkel. 

Ja hun hadde fått totalt anfall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissWoodville skrev (4 timer siden):

Og hvordan tror du Marta Louise ville reagert på det? Det ville blitt månelyst. Jeg tror at kongeparet for enhver pris ønsker å spille på lag med henne, for de vet hva slags personlighet hun har. Jeg tror de ønsker fred og fordragelighet, og minst mulig spetakkel. 

Ja, det er jo en mulighet for at det kunne ha blitt månelyst i heimen. Men den sjansen bør de nok ta, ellers tror jeg folket etter hvert vil miste respekten for dem. Forstår jo at dette ikke er helt enkelt for kongeparet, men det finnes jo flere måter å formulere dette på. De kunne f.eks. sagt noe om at de respekterer hennes valg av partner osv, samtidig som de tar avstand fra hans uttalelser i offentligheten.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970
MissWoodville skrev (6 timer siden):

Og hvordan tror du Marta Louise ville reagert på det? Det ville blitt månelyst. Jeg tror at kongeparet for enhver pris ønsker å spille på lag med henne, for de vet hva slags personlighet hun har. Jeg tror de ønsker fred og fordragelighet, og minst mulig spetakkel. 

Hvilken personlighet har hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramona1970 skrev (5 minutter siden):

Hvilken personlighet har hun?

Jeg kjenner litt til Martha fra tidligere og hun har en fin personlighet. Men hun virker veldig forandret før/etter Derek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
Ramona1970 skrev (10 minutter siden):

Hvilken personlighet har hun?

Det vet jeg ikke for jeg kjenner henne ikke. Men slik hun fremstår så har jeg mine tanker om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissWoodville
kaffekopp skrev (1 time siden):

Ja, det er jo en mulighet for at det kunne ha blitt månelyst i heimen. Men den sjansen bør de nok ta, ellers tror jeg folket etter hvert vil miste respekten for dem. Forstår jo at dette ikke er helt enkelt for kongeparet, men det finnes jo flere måter å formulere dette på. De kunne f.eks. sagt noe om at de respekterer hennes valg av partner osv, samtidig som de tar avstand fra hans uttalelser i offentligheten.

Det er jeg enig i. Men jeg tror kongeparet er redd for ikke å være politisk korrekt, og dermed for å oppleve det som det engelske kongehuset står i. Men jeg tror som du, at det norske publikum er annerledes, pluss at amerikanere ikke bryr seg noe særlig om det norske kongehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MissWoodville

Og det slo meg når Durek Verrett gikk ut og sa at han ikke var gal, for da hadde kongen satt en stopper for det hele.

Ja liksom, at kongen kan stoppe Marta Louise med å gjøre noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 minutter siden):

Jeg kjenner litt til Martha fra tidligere og hun har en fin personlighet. Men hun virker veldig forandret før/etter Derek.

Hvordan forandret, mener du? Selv  synes jeg hun har virket veldig spesiell i mange år, med tanke på engleskolen og alt det der. Engleskolen ble vel forresten oppløst på grunn av en eller annen konflikt med hun andre damen, slik jeg har forsto det. Jeg tror det var sistnevnte som var den som ble sittende igjen med svarteper. Det sier jo en del om Martha...

Men jeg er enig i at hun har blitt enda mer fjern etter at Durek kom inn i bildet. Men det er dessverre vanlig å miste seg selv når man blir offer for en manipulator. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona1970 skrev (På 3.8.2022 den 13.59):

Både Elisabeth Gimsøy og Gro Helen Tørum bor utenlands, jeg har fulgt begge på sosiale media lenge, og de har begge antydet at de har flyttet delvis pga "klimaet" her i landet. De har begge fått gjennomgå grundig i pressen. Gro Helen Tørum ble lurt av NRK i et program de hadde, og latterliggjort i pressen. Michael Winger sier konsekvent nei til NRK om de vil ha han med på noe, han vet hva agendaen deres er. Alt skal vris i en bestemt retning. Jeg kjenner personlig noen som var med i et innslag i Sommeråpent der NRK bevisst vinklet hva som skjedde i reportasjen for ikke å gi det politisk riktige inntrykket, at alt alternativt garantert er humbug. Åndenes Makt er lagt ned, ukjent av hvilken grunn. De hadde gode seertall hele veien. Märtha fikk utrolig mye dritt for den alternative skolen sin, selv om hun slett ikke sa noe "feil" i forhold til kvakksalverloven. Det er nok også noe av grunnen til at hun tar side med Durek hele veien. Hun har fått gjennomgått på akkurat samme måten selv. 
Og som jeg sa, om man ikke er i den alternative leiren så legger man ikke merke til noe av dette.

Om noe, så viser vel dette bare at nordmenn er skeptiske til svindlere. Heldigvis. Det skal ikke være greit å tjene penger på andre folks sykdom eller sårbarhet, når det eneste man har å selge de er basert på slangeolje. Svindler man folk har man samtidig sagt fra seg retten til å bruke mobbekortet og syte i media.
 

Når det gjelder sjamanen, så kunne han vært like hvit som Casper the friendly ghost, og kritikken mot hans levebrød ville vært like sterk. «Heldigvis» for ham, så er han ikke hvit, og han kan la all kritikk prelle av som rasistisk motivert.

Endret av Venkman
skrivefeil
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffekopp skrev (1 time siden):

Hvordan forandret, mener du? Selv  synes jeg hun har virket veldig spesiell i mange år, med tanke på engleskolen og alt det der. Engleskolen ble vel forresten oppløst på grunn av en eller annen konflikt med hun andre damen, slik jeg har forsto det. Jeg tror det var sistnevnte som var den som ble sittende igjen med svarteper. Det sier jo en del om Martha...

Men jeg er enig i at hun har blitt enda mer fjern etter at Durek kom inn i bildet. Men det er dessverre vanlig å miste seg selv når man blir offer for en manipulator. 

Etter mange år med god inntekt for partneren opphørte samarbeidet for Martha ville heller jobbe med Durek. Det  er ganske vanlig at mange slags samarbeid opphører etter x antall år. Hvis partneren satt igjen som svarteper var det fordi hun ikke klarte tjene så gode penger uten Martha. 

Martha var veldig jordnær, positiv og naturlig. At hun er alternativ er jo opp til henne. Men hun er så forgapt i Durek og virker så stolt av ham uansett hva han sier og gjør. Det at hun var enig med ham i at han fikk mye tyn bare pga fargen og at nordmenn er rasistiske - sier i grunnen det meste …

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...