Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

missDoris skrev (5 minutter siden):

Kanskje hun har blitt konfrontert av familien og de har hevdet at hun trenger hjelp eller at hun er veldig syk i hodet)

«Jeg er veldig veldig syk faktisk! Det har både mamma og pappa sagt tenk!» 🤣Sorry, du planta bilder i hodet mitt🙈

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (27 minutter siden):

Nå kan jo ikke Kongen bare finne opp og vedta lover på egen hånd i 2024. Så hvordan tenker du dette skulle forgå i praksis? Det er jo i såfall regjering og storting som må løfte dette. 
Kongen VAR svekket tidligere i år, vi ser jo nå at han er seg selv kognitivt, det betyr ikke at de har hatt god tid og overskudd i forkant av bryllupet mtp det som skjedde med helsa hans i vinter+at en del ting med bryllupet, inkl Netflix og Hello, neppe har vært kjent for Kongen og Dronningen i månedsvis. 
Det kan være like effektfullt med grep nå framover, for da kan Kongen og Dronningen stå trygt i og fram som foreldre som virkelig har gitt ML alle sjanser og vist forsrtåelse og forsøkt å få til minnelige løsninger, og komme ut av det som sympatiske og hensynsfulle selv om de til slutt er «slemme» og tar tittelen og slår hånden av henne formelt. Løsningen du foreslår kunne som andre påpeker like godt slått hardt tilbake på Kongen. Folket er ikke en homogen enhet, tvert imot. Og da er tid ofte det lure i det lange løp. 

Er enig med deg at tid ofte er det lure i det lange løp. Men kongen er en gammel mann og tid er vel kanskje ikke det han har mest av. Det burde bli en avklaring på ML rolle/tittel før hennes bror overtar som konge.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (7 minutter siden):

Er enig med deg at tid ofte er det lure i det lange løp. Men kongen er en gammel mann og tid er vel kanskje ikke det han har mest av. Det burde bli en avklaring på ML rolle/tittel før hennes bror overtar som konge.

Han virker svært svekket og det er urovekkende med tanke på kaoset som råder både hos datteren og sønnen. Og det kaoset gjør ham ikke bedre - det er sikkert og visst - stakkars mann. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmwhatever skrev (53 minutter siden):

Kongen kan ikke gi noen bøter. Det eneste riset bak speilet er å ta prinsessetittelen fra henne, men det ser han ikke ut til å være villig til å gjøre. Det er så viktig for hennes “identitet”. Selv om hun ser ut til å ha et hat-elsk-forhold til tittelen og identiteten sin. Hun vil ha privilegiene og oppmerksomheten og pengene, men kun på egne premisser. 

Så klart kan Kongen i teorien gi bøter. Vi har avtalefrihet i landet, så man kan inngå en avtale om at sånn og sånn vil føre til bøter. Akkurat det samme som vi gjør når vi inngår bygge-kontrakter hvor det er en liten trekst om dagmult om de er for sene. 

Men i praktisk, og i det virkelige liv, er det så klart utenkelig at Kongen ville inngått en avtale om bøter mot sin datter. Som også nevnt ville der også bare innebært å flytte penger på ett tidspunkt, for så å flytte de tilbake på et annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Selv om Kongen skulle velge å ta fra henne titelen (som jeg forstår veldig godt er vanskelig for han), så kan hun vel forsette å kalle seg selv prinsese så mye hun vil. For det er ingen lov mot å gi seg selv tulete titler. Barne TV hadde vel en vært som het Askeir og kalte seg selv "Kongen over alle konger", om Askeir kan si han er konge må jo ML eller du og jeg kune kalle oss prinsese.... 

Han på barne-tv het Asgeir, og kalte seg "sjefen over alle sjefer".

Men ellers har du jo rett; jeg kan også kalle meg prinsesse. Så vidt jeg vet, så er ikke det straffbart om jeg plutselig begynner å kalle meg prinsesse, grevinne, keiserinne e.l. på some. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (6 timer siden):

Så klart kan Kongen i teorien gi bøter. Vi har avtalefrihet i landet, så man kan inngå en avtale om at sånn og sånn vil føre til bøter. Akkurat det samme som vi gjør når vi inngår bygge-kontrakter hvor det er en liten trekst om dagmult om de er for sene. 

Men i praktisk, og i det virkelige liv, er det så klart utenkelig at Kongen ville inngått en avtale om bøter mot sin datter. Som også nevnt ville der også bare innebært å flytte penger på ett tidspunkt, for så å flytte de tilbake på et annet. 

Men en avtale må ha minst to parter.... Pappaen min kan selfølgemig også foreslå en avtale hvor jeg skal betale "bøter" til han for X og Y, det betyr ikke at jeg ville gått med på en slik avtale! Og selv om jeg var dum nok til å akseptere en slik avtale (som jeg ikke tror ML er), så tror jeg ikke noen domer eller politi hadde brukt tid på å hjelpe en pappa å indra de pengene....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Men en avtale må ha minst to parter.... Pappaen min kan selfølgemig også foreslå en avtale hvor jeg skal betale "bøter" til han for X og Y, det betyr ikke at jeg ville gått med på en slik avtale! Og selv om jeg var dum nok til å akseptere en slik avtale (som jeg ikke tror ML er), så tror jeg ikke noen domer eller politi hadde brukt tid på å hjelpe en pappa å indra de pengene....

Nei, på ingen måte (det siste). Da blir det Kongen og Mærta Låis i konfliktrådet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (10 timer siden):

Nei, det kan han ikke. Bot er en straff. Kongen har ingen dømmende makt. Kongen har utøvende makt.
https://snl.no/statsmaktene

https://snl.no/bot

Hvis kongen og ML lager en avtale om at “du oppfører deg skikkelig, ellers må du betale 1 million i bot til meg”, så er det ingen domstol i landet som vil håndheve en slik avtale. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 time siden):

Nei, på ingen måte (det siste). Da blir det Kongen og Mærta Låis i konfliktrådet 😂

Ja, ikke sant det hadde jo sett kongelig ut... Men jeg sliter med å tro at selv de hadde tatt op brud på en avtale mellom en pappa og en voksen datter. Om avtalen handlet om at hun ikke hadde lov å kallr seg selv prinsesse.... Det er noe med at en avtale må være noen lunde rimelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet var planlagt å være privat fra første stund. Det betyr at man betaler selv. Og det betyr at man får større frihet til å utforme det selv, ingen på slottet ville legge seg borti temaer på fester, antrekk (det rosa H-settet ville neppe gått), eller noen detaljer. Hun var også mindre avhengig av offentlig godkjennelse av sin forlovede. De kongelige damene gikk i bunad, ikke galla med tiaraer. Jeg synes dette ble løst på en god måte, og synes ikke kongen demonstrerte med antrekk eller flagg på båten. De var der som privatpersoner. De anerkjenner at de vanskelig oppfattes helt privat i en sånn setting, så de ga ut bilder til pressen, og avgrenset sin deltakelse i de mediene som fikk sær-rettigheter. 

De har sagt flere ganger at ML er et kjært medlem av familien, og de vil at hun skal være lykkelig. Så hun får frihet til å holde på med sitt, de setter opp nødvendige strukturer for å skille. 

Den siste store endringen som kan ses som straff, som ingen har nevnt, er siste gang det ble rabalder med å kommersialisere tittelen og alt det rare Durek driver med, så mistet hun alle beskytterskapene sine. Hun la ut en video på insta da hun fortalte det, og der er hun passe muggen. Der er det nok far og bror som brukte den harde klypa. Det er sammenlignbart med Prins Andrew i England som mistet alle sine som resultat av uønsket oppførsel. 

Angående tittel så holder ML selv hardt på at den kan hun ikke miste, den har hun fordi hennes far er konge. Han kan ikke slutte å være faren hennes, derfor kan ikke hun miste tittelen. Det hun ikke later til å forstå, er at det er en tittel hun er blitt gitt. 

I Danmark så ble nappet Dronning Margrethe av prins/prinsessetitlene til barnebarna til sin yngste sønn, så titler kan absolutt plukkes av. Jeg tror hun gjorde det mens hun fortsatt var dronning bevisst så hun tok den shitstormen som fulgte, og slik beskyttet forholdet imellom brødrene. Hvis Frederik måtte ha tatt den, ville forholdet ha surnet for de neste tiårene.

På samme måte burde kongen ordne opp permanent med ML og DV imens han lever, selv om det vil koste ham i relasjonen til ML; for at HM skal slippe.

Og den meldinga på insta fra ML tror jeg er for å bygge opp under historien de selger om at «vi triumferer til tross for motgang». Det hun ikke vil forstå, eller han, er at folk ikke misliker DV fordi han er svart, men fordi han er en sjarlatan. Det er mye mer behagelig å dra rasisme-kortet. De sauser sammen og gjør all kritikk til rasisme. 

Veldig synd egentlig, ML er en veldig flott og sjarmerende dame som var manges favoritt før hun surret seg borti så mye rart. 

Endret av Gilja
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilja skrev (6 minutter siden):

Bryllupet var planlagt å være privat fra første stund. Det betyr at man betaler selv. Og det betyr at man får større frihet til å utforme det selv, ingen på slottet ville legge seg borti temaer på fester, antrekk (det rosa H-settet ville neppe gått), eller noen detaljer. Hun var også mindre avhengig av offentlig godkjennelse av sin forlovede. De kongelige damene gikk i bunad, ikke galla med tiaraer. Jeg synes dette ble løst på en god måte, og synes ikke kongen demonstrerte med antrekk eller flagg på båten. De var der som privatpersoner. De anerkjenner at de vanskelig oppfattes helt privat i en sånn setting, så de ga ut bilder til pressen, og avgrenset sin deltakelse i de mediene som fikk sær-rettigheter. 

De har sagt flere ganger at ML er et kjært medlem av familien, og de vil at hun skal være lykkelig. Så hun får frihet til å holde på med sitt, de setter opp nødvendige strukturer for å skille. 

Den siste store endringen som kan ses som straff, som ingen har nevnt, er siste gang det ble rabalder med å kommersialisere tittelen og alt det rare Durek driver med, så mistet hun alle beskytterskapene sine. Hun la ut en video på insta da hun fortalte det, og der er hun passe muggen. Der er det nok far og bror som brukte den harde klypa. Det er sammenlignbart med Prins Andrew i England som mistet alle sine som resultat av uønsket oppførsel. 

Angående tittel så holder ML selv hardt på at den kan hun ikke miste, den har hun fordi hennes far er konge. Han kan ikke slutte å være faren hennes, derfor kan ikke hun miste tittelen. Det hun ikke later til å forstå, er at det er en tittel hun er blitt gitt. 

I Danmark så ble nappet Dronning Margrethe av prins/prinsessetitlene til barnebarna til sin yngste sønn, så titler kan absolutt plukkes av. Jeg tror hun gjorde det mens hun fortsatt var dronning bevisst så hun tok den shitstormen som fulgte, og slik beskyttet forholdet imellom brødrene. Hvis Frederik måtte ha tatt den, ville forholdet ha surnet for de neste tiårene.

På samme måte burde kongen ordne opp permanent med ML og DV imens han lever, selv om det vil koste ham i relasjonen til ML; for at HM skal slippe.

Og den meldinga på insta fra ML tror jeg er for å bygge opp under historien de selger om at «vi triumferer til tross for motgang». Det hun ikke vil forstå, eller han, er at folk ikke misliker DV fordi han er svart, men fordi han er en sjarlatan. Det er mye mer behagelig å dra rasisme-kortet. De sauser sammen og gjør all kritikk til rasisme. 

Veldig synd egentlig, ML er en veldig flott og sjarmerende dame som var manges favoritt før hun surret seg borti så mye rart. 

Jeg syns også kong Harald burde ryddet opp skikkelig med ML og DV før hans tid er forbi. Jeg tror aldri det kommer til å skje at HM gjør det. 

Han burde tatt offentlig avstand fra endel av det ML og DV har stelt i stand og ytrer. Jeg tror en slik offentlig avstand ville hatt stor effekt. Godt mulig ML hadde furtet og brutt kontakten. Det er vel derfor Harald ikke gjør det tenker jeg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (15 timer siden):
neTrollet skrev (15 timer siden):

Dette kommer også opp med MM og HM. Flere har påpekt at MM ofte går før HM, og hilser på øvrighetspersoner før ham. Dette er grovt brudd på etikette, og egentlig helt uhørt. Så kan man mene at det er utdatert skikk, men så lenge man fortsatt bruker det i disse formelle situasjonene så gir det et kraftig signal å bryte med dem. Og en ting er når du er ung/fersk og glemmer deg eller ikke hadde full oversikt, men det gjør du bare 1 gang med samme ting! Gjentar du det, eller bryter etikette etter 20år+i en rolle/kretsene da er det et bevisst språk og demonstrasjon. 

Dette sitatet tilhører Ninaen😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen som tilsynelatende gjøres er at Kongen og Kongehuset forsøker å inngå en avtale med datter/søster i denne sammenhengen.

Men i denne sammenhengen bør de inngå en formell og bindende avtale med forretningskvinnen Märtha Louise og hennes makker Durek Verrett. Og de bør gjøre offisielt at dette er en avtale mellom dem som forretningsfolk, og at den innebærer at hennes tittel aldri skal brukes kommersielt på noen som helst måte, hverken på sosiale medier, ved intervjuer, tilstelninger. At hennes tittel kun skal brukes i kongelige sammenhenger hvor Kongehuset godkjenner bruken av hennes tittel.

De kunne også ha skilt det på en mye enklere måte hvis de tok opp et av de gamle familienavnene, slik at ML kunne kalle seg med fornavn og dette etternavnet når hun drev forretningsvirksomhet eller annet som ikke er en direkte kongelig begivenhet.

Og om forretningskvinnen ML nektet å følge dette, da kunne Kongehuset med stor forståelse i folket, vil jeg tro, ha trukket hennes tittel tilbake, fordi Kongehuset ikke kan se på at hun og hennes ektemann, de fleste av deres venner og forretningsforbindelser (!) stadig utnytter hennes tittel.

Om ML ikke greier å drive bedrift uten å selge Kongehuset og sin kongelige familie, da har hun strengt tatt ikke noe i forretningslivet å gjøre. Da bør hun skaffe seg en ordinær jobb.

At Kongehuset skal få istand en ny uforpliktende avtale med datter og prinsesse ML, det blir rett og slett bare for dumt, når de allerede har gitt ML nærmere seks år til å bryte tidligere avtaler.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (2 timer siden):

Jeg syns også kong Harald burde ryddet opp skikkelig med ML og DV før hans tid er forbi. Jeg tror aldri det kommer til å skje at HM gjør det. 

Han burde tatt offentlig avstand fra endel av det ML og DV har stelt i stand og ytrer. Jeg tror en slik offentlig avstand ville hatt stor effekt. Godt mulig ML hadde furtet og brutt kontakten. Det er vel derfor Harald ikke gjør det tenker jeg. 

Om noen bryter kontakten her så er det DV som står bak det, ikke ML.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (18 minutter siden):

Feilen som tilsynelatende gjøres er at Kongen og Kongehuset forsøker å inngå en avtale med datter/søster i denne sammenhengen.

Men i denne sammenhengen bør de inngå en formell og bindende avtale med forretningskvinnen Märtha Louise og hennes makker Durek Verrett. Og de bør gjøre offisielt at dette er en avtale mellom dem som forretningsfolk, og at den innebærer at hennes tittel aldri skal brukes kommersielt på noen som helst måte, hverken på sosiale medier, ved intervjuer, tilstelninger. At hennes tittel kun skal brukes i kongelige sammenhenger hvor Kongehuset godkjenner bruken av hennes tittel.

De kunne også ha skilt det på en mye enklere måte hvis de tok opp et av de gamle familienavnene, slik at ML kunne kalle seg med fornavn og dette etternavnet når hun drev forretningsvirksomhet eller annet som ikke er en direkte kongelig begivenhet.

Og om forretningskvinnen ML nektet å følge dette, da kunne Kongehuset med stor forståelse i folket, vil jeg tro, ha trukket hennes tittel tilbake, fordi Kongehuset ikke kan se på at hun og hennes ektemann, de fleste av deres venner og forretningsforbindelser (!) stadig utnytter hennes tittel.

Om ML ikke greier å drive bedrift uten å selge Kongehuset og sin kongelige familie, da har hun strengt tatt ikke noe i forretningslivet å gjøre. Da bør hun skaffe seg en ordinær jobb.

At Kongehuset skal få istand en ny uforpliktende avtale med datter og prinsesse ML, det blir rett og slett bare for dumt, når de allerede har gitt ML nærmere seks år til å bryte tidligere avtaler.

Det virker veldig rart at det skal være så vanskelig å få til en skikkelig avtale. Og det virker veldig rart at det tydeligvis er helt "greit" for kongen at avtalen ikke betyr noe som helst for ML og DV. Det er slik det fremstår iallefall - så lenge han ikke uttaler noe som helst som sier det motsatte, og tvert imot viser at det er god stemning. 

Jeg er ganske sikker på at det er prinsesse-konseptet som fenger Durek Verret og ikke nødvendigvis så mye annet. Han har et grandiost syn på seg selv, og det passer nok midt i blinken for han å bli "kongelig". ML har kjørt på med prinsesseri mer enn vi noensinne har sett fra henne før iallefall. Hun har alltid virket å ha beina på bakken selv om hodet tidvis har vært i engleland og andre steder, men nå er det DV som styrer showet. Det har blitt et "show" - bokstavelig talt. 

Datter til kongen vil hun alltid være, men etter Netflix og duker i Geiranger er det på høy tid (og overtid) at hun mister prinsessetittelen og sin plass i arverekkefølgen. Hun har ikke respekt for hverken tittelen eller institusjonen, og da kan hun faktisk ikke ha hverken rollen eller jobben. Hun kommer sikkert til å kalle seg kongsdatter om hun mister tittelen prinsesse. Men det spør om det er like stas for henne og Durek lenger da. 

Kongen burde sende veldig tydelige signaler, han uttalte at kongehuset ikke er til salgs. Jeg savner at han viser det, og gjør noe veldig tydelig. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Problemet er jo at det er vanskelig, om ikke umulig, å skille på den kongelige prinsessen ML og forretningskvinnen ML. Hun kan la være å bruke tittelen direkte i markedsføring, men indirekte så får hun mye av tilganger og oppdrag fordi hun er kongens datter. Hun drar med seg den ekstra interessen og prinsesseskyggen hva hun enn gjør. Netflix og Hello hadde ikke punget ut for bilderettigheter for bryllupet til DV og Marta fra Stovner. 

Den eneste måten hun kan drive forretning på tilnærmet uten å dra nytte av assosiasjonen med kongehuset, er om hun driver på med noe som ikke behøver oppmerksomhet fra media (inkludert sosiale medier) for å lykkes. Om hun jobbet som fysioterapeut på en klinikk, for eksempel. 

På en måte så går hun opp veien for Prins Sverre Magnus, som ikke er HKH fordi han skal kunne velge sin vei i livet, ikke leve som sin søsters reserve. Og MBH til en hvis grad. De har alle tre den sterke assosiasjonen til kongehuset, men skal samtidig leve som privatpersoner med eget virke. Og det er en nøtt som ikke helt er knekket per idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gilja skrev (20 minutter siden):

Problemet er jo at det er vanskelig, om ikke umulig, å skille på den kongelige prinsessen ML og forretningskvinnen ML. Hun kan la være å bruke tittelen direkte i markedsføring, men indirekte så får hun mye av tilganger og oppdrag fordi hun er kongens datter. Hun drar med seg den ekstra interessen og prinsesseskyggen hva hun enn gjør. Netflix og Hello hadde ikke punget ut for bilderettigheter for bryllupet til DV og Marta fra Stovner. 

Den eneste måten hun kan drive forretning på tilnærmet uten å dra nytte av assosiasjonen med kongehuset, er om hun driver på med noe som ikke behøver oppmerksomhet fra media (inkludert sosiale medier) for å lykkes. Om hun jobbet som fysioterapeut på en klinikk, for eksempel. 

På en måte så går hun opp veien for Prins Sverre Magnus, som ikke er HKH fordi han skal kunne velge sin vei i livet, ikke leve som sin søsters reserve. Og MBH til en hvis grad. De har alle tre den sterke assosiasjonen til kongehuset, men skal samtidig leve som privatpersoner med eget virke. Og det er en nøtt som ikke helt er knekket per idag. 

Influenseryrket er egentlig hovedproblemet her🙈😂 Uff, sorry. Men det er jo også sant. Tar de utdanning og velger vanlige yrker så er problemet egentlig borte. Men ML skulle lese eventyr, drive engleskole, og så kom influensertoget på perfekt tidspunkt… 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Influenseryrket er egentlig hovedproblemet her🙈😂 Uff, sorry. Men det er jo også sant. Tar de utdanning og velger vanlige yrker så er problemet egentlig borte. Men ML skulle lese eventyr, drive engleskole, og så kom influensertoget på perfekt tidspunkt… 

Jeg skjønner ikke hvorfor hun så inderlig gjerne vil være i rampelyset hele tiden? 

Hun klager så mye på pressen, men alt hun gjør er å skrike etter oppmerksomhet. Hun drar til og med barna sine inn i dette. Enda så mye hun har sakt hvor skadelig pressen var for henne da hun vokste opp. 

Hun har hatt alle verdens mulighetet til å leve et fredelig liv i lukus, ha meningafulle utdannelser og jobbrr som få bare kan drømme om, men velger bevisst offentligheten gang etter gang. Jeg skjønner det bare ikke. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvorfor hun så inderlig gjerne vil være i rampelyset hele tiden? 

Hun klager så mye på pressen, men alt hun gjør er å skrike etter oppmerksomhet. Hun drar til og med barna sine inn i dette. Enda så mye hun har sakt hvor skadelig pressen var for henne da hun vokste opp. 

Hun har hatt alle verdens mulighetet til å leve et fredelig liv i lukus, ha meningafulle utdannelser og jobbrr som få bare kan drømme om, men velger bevisst offentligheten gang etter gang. Jeg skjønner det bare ikke. 

Det er en solid kognitiv dissonans der ja. Og spesielt med tanke på at hun faktisk har en god utdanning, som det  i tillegg er garantert å kunne jobbe i (kunne drevet privat). 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Hun vil ha de positive omtalene og det virker som det er viktig for henne å spre informasjon om alt det alternative og kraften i det. At hun ser det som sin livsoppgave. 

Så vil hun sette premissene, hun vil ikke ha kritiske vinklinger, og mener den delen av pressen er ute etter henne. Det har til tider vært litt latterliggjøring også, jeg skjønner hun ikke synes det er så kult. Men man må nesten ta alt eller ingenting med rampelyset. 

Husker forresten den godeste DV i starten hadde vært med i en podcast eller radioprogram i USA og snakket veldig åpent om hvordan han seksuelt tilfredsstilte kjæresten sin. Og da satte godeste Sonja kaffen i halsen, og han fikk rimelig klar beskjed om at slik omtalte man ikke kongelige i media, det var langt over grensen for hva de aksepterte. Det var for mange hakk under den kongelige verdighet. Programmet ble trukket rimelig kjapt 😅

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...