PusheenPusheen Skrevet 17. november 2024 #12801 Del Skrevet 17. november 2024 Maia70 skrev (3 minutter siden): Ja enig i det, nå tror hun at all motstanden mot han er rasisme, som er utrolig. Det er vel rasisme når man mener at seksuelle overgrep er galt også nå. Jeg er helt sikker på at de klarer å finne en måte å vri det om til å handle om rasisme på, ja... Alle er jo ute etter å ta dem, virker det som. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 17. november 2024 #12802 Del Skrevet 17. november 2024 PusheenPusheen skrev (16 timer siden): Dette. Durek vet at rasismekortet er hans sterkeste kort. Da kan han egentlig avslutte enhver kritisk diskusjon, fordi ingen har lyst å argumentere mot rasisme. Det er manipulativt og stygt av han. Og en dritgod metode for å slippe å ta ansvar. Noen skulle opplyst Durek om at Norges stortingspresident er Masud Gharahkhani som er født i Iran. Det høyeste offentlige verv i Norge etter kongen. Han vet ikke selv hvor dumt og dårlig rasismekortet hans er. Han tror selv han er blitt Norges høyeste offentlige fargede mann. 25 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 17. november 2024 #12803 Del Skrevet 17. november 2024 Jadaomatte skrev (35 minutter siden): Noen skulle opplyst Durek om at Norges stortingspresident er Masud Gharahkhani som er født i Iran. Det høyeste offentlige verv i Norge etter kongen. Han vet ikke selv hvor dumt og dårlig rasismekortet hans er. Han tror selv han er blitt Norges høyeste offentlige fargede mann. Ja, han tror visst det. Disse har ikke like høye verv som Masud, men vi har mange andre profilerte politikere som ikke er hvite også. Kamzy, Hadia, Abid. DV virker å tro at han er spesiell som er så høyt oppe i systemet som farget mann. Det er han ikke, det er flere enn han som er profilerte. 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. november 2024 #12804 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Jadaomatte skrev (43 minutter siden): Noen skulle opplyst Durek om at Norges stortingspresident er Masud Gharahkhani som er født i Iran. Det høyeste offentlige verv i Norge etter kongen. Han vet ikke selv hvor dumt og dårlig rasismekortet hans er. Han tror selv han er blitt Norges høyeste offentlige fargede mann. Noen skulle i samme slengen opplyst han om bostedsløse i Norge også. Han sier i de lydklippene hvor han innrømmer seksuelle overgrep mot pasientene sine at han er opptatt med å hjelpe bostedsløse i Norge. Det er jo ikke slik at bostedsløse ikke finnes i Norge, det er drøye 3000 personer som ikke har en registrert adresse (men de oppholder seg neppe i Lommedalen). Men kontrasten er nok veldig stor fra Hawaii og California, hvor Durek har sin erfaring. Først og fremst fordi klimaet er helt annerledes. Å overleve utendørs i de kaldeste vintermånedene er utfordrende i Norge, derfor er mange motivert for å ta imot den hjelpen som finnes. Og det finnes faktisk hjelp, i motsetning til i USA. Bostedsløse har hatt høy prioritet de siste årene. Likevel legger han ut om sitt arbeid med "the homeless" som om det er en stor gruppe som trenger almisser (i form av åndelighet, antar jeg) fra Durek. I grunnen slår det meg stadig hvor lite han faktisk vet om Norge, på tross av at han tilsynelatende vil gjøre det til sitt hjemland. Han innbiller seg at han bare kan overføre amerikanske erfaringer til Norge, både når det gjelder rasisme og hjemløse. Hvorfor gidder han ikke å lære mer? Er det fordi han kun er interessert i sin egen stemme, og å lytte til andre gir han samme synlige ubehag som når konen hans får si mer enn tre setninger uavbrutt? Endret 17. november 2024 av Felis 12 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 17. november 2024 #12805 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Felis skrev (1 time siden): Noen skulle i samme slengen opplyst han om bostedsløse i Norge også. Han sier i de lydklippene hvor han innrømmer seksuelle overgrep mot pasientene sine at han er opptatt med å hjelpe bostedsløse i Norge. Det er jo ikke slik at bostedsløse ikke finnes i Norge, det er drøye 3000 personer som ikke har en registrert adresse (men de oppholder seg neppe i Lommedalen). Men kontrasten er nok veldig stor fra Hawaii og California, hvor Durek har sin erfaring. Først og fremst fordi klimaet er helt annerledes. Å overleve utendørs i de kaldeste vintermånedene er utfordrende i Norge, derfor er mange motivert for å ta imot den hjelpen som finnes. Og det finnes faktisk hjelp, i motsetning til i USA. Bostedsløse har hatt høy prioritet de siste årene. Likevel legger han ut om sitt arbeid med "the homeless" som om det er en stor gruppe som trenger almisser (i form av åndelighet, antar jeg) fra Durek. I grunnen slår det meg stadig hvor lite han faktisk vet om Norge, på tross av at han tilsynelatende vil gjøre det til sitt hjemland. Han innbiller seg at han bare kan overføre amerikanske erfaringer til Norge, både når det gjelder rasisme og hjemløse. Hvorfor gidder han ikke å lære mer? Er det fordi han kun er interessert i sin egen stemme, og å lytte til andre gir han samme synlige ubehag som når konen hans får si mer enn tre setninger uavbrutt? Jeg grøsser når jeg leser det om at han er interessert i sin egen stemme. Måten han prater på gjør meg kvalm, han er så sjølgod og brautende at det er til å spy av. Jeg hadde en kollega som var som DV og han var svært mislikt av oss andre på jobben pga hans væremåte. Akkurat sånn trur jeg de fleste i Norge har det med DV også og hans idiotiske utsagn kommer på topppen der igjen. Når DV prater og ML ser helt oppslukt på han med ett smil om munnen, så får jeg problemer med å forstå hva hun ser i han. Ikke er han kjekk, ikke noe å se på i det hele tatt og hele hans attitude er motbydelig 🤮 Endret 17. november 2024 av Eva-Lena 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 17. november 2024 #12806 Del Skrevet 17. november 2024 (endret) Felis skrev (16 minutter siden): Noen skulle i samme slengen opplyst han om bostedsløse i Norge også. Han sier i de lydklippene hvor han innrømmer seksuelle overgrep mot pasientene sine at han er opptatt med å hjelpe bostedsløse i Norge. Det er jo ikke slik at bostedsløse ikke finnes i Norge, det er drøye 3000 personer som ikke har en registrert adresse (men de oppholder seg neppe i Lommedalen). Men kontrasten er nok veldig stor fra Hawaii og California, hvor Durek har sin erfaring. Først og fremst fordi klimaet er helt annerledes. Å overleve utendørs i de kaldeste vintermånedene er utfordrende i Norge, derfor er mange motivert for å ta imot den hjelpen som finnes. Og det finnes faktisk hjelp, i motsetning til i USA. Bostedsløse har hatt høy prioritet de siste årene. Likevel legger han ut om sitt arbeid med "the homeless" som om det er en stor gruppe som trenger almisser (i form av åndelighet, antar jeg) fra Durek. I grunnen slår det meg stadig hvor lite han faktisk vet om Norge, på tross av at han tilsynelatende vil gjøre det til sitt hjemland. Han innbiller seg at han bare kan overføre amerikanske erfaringer til Norge, både når det gjelder rasisme og hjemløse. Hvorfor gidder han ikke å lære mer? Er det fordi han kun er interessert i sin egen stemme, og å lytte til andre gir han samme synlige ubehag som når konen hans får si mer enn tre setninger uavbrutt? Ja, det er en uheldig kombinasjon av faktorer her som gjør det ganske vanskelig å komme over kulturbarrieren mellom USA og Norge for Durek: 1) Han viser null interesse for å lære seg norsk 2) Han har på generell basis kun fokus på seg selv, og ingen andre. 3) Den nordmannen som står ham nærmest og som blir hans vei inn i det norske samfunnet er ML, som er helt fjernt fra et vanlig norsk liv (det har hun tydelig vist), har levd i en ekstrem vestkantboble absolutt hele sitt liv, og er dessuten ikke den skarpest kniven i skuffen og er lett å manipulere. 4) Han er ikke interessert i å lære om Norge, men overfører amerikanske begreper og måter å se verden på hit. Og det funker ikke. Vi har en annen historie og en annen kultur enn USA. Som en annen skrev over her: JA, vi har rasisme i Norge, men den er annerledes enn i USA, hvor slaveriet ligger bare noen få generasjoner bak. Akkurat som at vår europeiske historie gjør det fullstendig umulig for nordmenn og europeere flest å snakke om “rase” med mindre vi snakker om dyr. Mens i USA har begrepet race en helt annen betydning, og det er det i alle fall min opplevelse at amerikanere (uansett hudfarge) ikke egentlig forstår. Endret 17. november 2024 av Mmmwhatever 11 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 17. november 2024 #12807 Del Skrevet 17. november 2024 Felis skrev (1 time siden): Noen skulle i samme slengen opplyst han om bostedsløse i Norge også. Han sier i de lydklippene hvor han innrømmer seksuelle overgrep mot pasientene sine at han er opptatt med å hjelpe bostedsløse i Norge. Det er jo ikke slik at bostedsløse ikke finnes i Norge, det er drøye 3000 personer som ikke har en registrert adresse (men de oppholder seg neppe i Lommedalen). Men kontrasten er nok veldig stor fra Hawaii og California, hvor Durek har sin erfaring. Først og fremst fordi klimaet er helt annerledes. Å overleve utendørs i de kaldeste vintermånedene er utfordrende i Norge, derfor er mange motivert for å ta imot den hjelpen som finnes. Og det finnes faktisk hjelp, i motsetning til i USA. Bostedsløse har hatt høy prioritet de siste årene. Likevel legger han ut om sitt arbeid med "the homeless" som om det er en stor gruppe som trenger almisser (i form av åndelighet, antar jeg) fra Durek. I grunnen slår det meg stadig hvor lite han faktisk vet om Norge, på tross av at han tilsynelatende vil gjøre det til sitt hjemland. Han innbiller seg at han bare kan overføre amerikanske erfaringer til Norge, både når det gjelder rasisme og hjemløse. Hvorfor gidder han ikke å lære mer? Er det fordi han kun er interessert i sin egen stemme, og å lytte til andre gir han samme synlige ubehag som når konen hans får si mer enn tre setninger uavbrutt? Almisser i form av åndelighet ja, det må det være, for tviler på at de vil ha klærne hans. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anita666 Skrevet 17. november 2024 #12808 Del Skrevet 17. november 2024 Felis skrev (2 timer siden): Er det fordi han kun er interessert i sin egen stemme, og å lytte til andre gir han samme synlige ubehag som når konen hans får si mer enn tre setninger uavbrutt? Han vrenger seg når hun snakker,og ser direkte frastøtt ut.Som om hun kun er en byrde han er nødt til å slepe med seg,og han utstråler en voldsom irritasjon når det er hun som har ordet, i noen av disse videoene på youtube.Han viser en ovenfra og ned overbærenhet med hennes enkle( og naive..gudbedre) spirituelle budskap,og tripper etter at hun skal slutte å snakke,så han,den store mesteren kan ta over..Og det verste,,og totalt absurde, er at hun sitter ved siden av og logrer.. 17 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. november 2024 #12809 Del Skrevet 17. november 2024 Så et sted han uttalte seg om at han hjelper hjemløse i Norge. Har noen sett noe til det eller er det som vanlig noe han bare lirer ut av seg for å være voldsomt godhjerta i egne øyne? 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junijulia Skrevet 17. november 2024 #12810 Del Skrevet 17. november 2024 Justlooking skrev (7 minutter siden): Så et sted han uttalte seg om at han hjelper hjemløse i Norge. Har noen sett noe til det eller er det som vanlig noe han bare lirer ut av seg for å være voldsomt godhjerta i egne øyne? Han sender varme tanker så de ikke skal fryse i kulda. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 17. november 2024 #12811 Del Skrevet 17. november 2024 Justlooking skrev (49 minutter siden): Så et sted han uttalte seg om at han hjelper hjemløse i Norge. Har noen sett noe til det eller er det som vanlig noe han bare lirer ut av seg for å være voldsomt godhjerta i egne øyne? Kanskje han er frivillig og deler ut mat i Oslo. Sitter hjemme og strikker ullsokker og skjerf. Eller står på ett kjøkken og kokkelerer til de hjemløse. Helt ærlig, han gjør ikke en dritt. Mulig det gjør han godt å tenke tanken at han skal bidra med hjelp. Enn så lenge tviler jeg sterkt på at han har bidratt med noe som helst. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 17. november 2024 #12812 Del Skrevet 17. november 2024 Felis skrev (5 timer siden): Hvorfor gidder han ikke å lære mer? Er det fordi han kun er interessert i sin egen stemme, og å lytte til andre gir han samme synlige ubehag som når konen hans får si mer enn tre setninger uavbrutt? Ut fra det han selv har vist via media og egne bedriftskanaler siden han ble sammen med ML, så tror jeg det fra hans side heller er riktigere å spørre hvorfor skulle han gidde å lære mer om Norge, norsk kultur og nordmenn? Vi snakker tross alt her om en mann som kaller seg "Servant of God" på sin bedriftskanal, til tross for at han der også bryter avtaler han selv har inngått, baksnakker andre, kaller seg for farao, omtaler sine følgere som sin tribe/stamme (som indikerer at han er den o'store leder), og som også på sin bedriftskanal utallige ganger minst siste åre har repostet utsagn som andre har postet, hvor det alltid er snakk om at om andre kritiserer deg så er det de som ikke er opplyst, de som er stygge, men også har lagt ut utallige slike stories som skal gi inntrykk av at han selv er uangripelig og aldri gjør feil, fordi Gud er på hans side og ikke på hans fienders eller kritieres side. Vi snakker også her om Durek Verrett, mannen som mange ganger har uttalt type ting som "kongen av Norge liker meg, lytter alltid til meg, skryter av meg, ønsker å være sammen med meg" og har uttalt at han har fått fri tilgang til Slottet. Mannen som hundrevis av ganger har brutt den avtalen som Kongehuset og han (og ML) angivelig skal ha. Han er mannen som har påstått at nordmenn er laverestående, dumme, lite opplyste, rasister, ikke er utdannet nok m.m. Mannen som stiller seg over nordmenn når han gang på gang sier "The Norwegians, it's allways the Norwegians!", som regel sies dette til et kamera som fremstiller ham som en person som står langt over andre, og i hvert fall langt over det norske folk. Og hvorfor i all verden skulle han gidde? Han har jo fått det han vil... tjene rått på ingenting, få omgås kongelige, få mye oppmerksomhet, bli liksomkongelig som prinsessens mann. Nå vil han tydelig ha mye mer oppmerksomhet og penger, og han er trolig villig til å tråkke på hvem som helst for å oppnå det. Men alt det kan han oppnå helt uten å lære mer, så han gidder ikke gjøre mer enn han må. Han får nok til at han er fornøyd. Det er det eneste han vil, og siden ML støtter ham blindt, så er det heller ingen grunn for ham å lære noe mer om Norge, norsk kultur, nordmenn osv. Det skumleste er hvordan han tilsynelatende får så mange tilhengere som er villig til å støtte ham, selv når han har innrømmet seksuelle overgrep. Tilsynelatende oppegående personer blir som hypnotiserte hjort fryser idet de ser inn i bilens frontlys, de vet det går galt, men de greier bare ikke å la være... 9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihønepøne Skrevet 17. november 2024 #12813 Del Skrevet 17. november 2024 Jadaomatte skrev (7 timer siden): Noen skulle opplyst Durek om at Norges stortingspresident er Masud Gharahkhani som er født i Iran. Det høyeste offentlige verv i Norge etter kongen. Han vet ikke selv hvor dumt og dårlig rasismekortet hans er. Han tror selv han er blitt Norges høyeste offentlige fargede mann. Det vil ikke gjøre inntrykk på en amerikaner. Folk fra Midt-Østen blir ikke ansett som farget av den jevne Amerikaner. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 17. november 2024 #12814 Del Skrevet 17. november 2024 Anita666 skrev (3 timer siden): Han vrenger seg når hun snakker,og ser direkte frastøtt ut.Som om hun kun er en byrde han er nødt til å slepe med seg,og han utstråler en voldsom irritasjon når det er hun som har ordet, i noen av disse videoene på youtube.Han viser en ovenfra og ned overbærenhet med hennes enkle( og naive..gudbedre) spirituelle budskap,og tripper etter at hun skal slutte å snakke,så han,den store mesteren kan ta over..Og det verste,,og totalt absurde, er at hun sitter ved siden av og logrer.. Ja, jeg fikk faktisk sjokk da jeg for første gang så en video av de to fra rett før bryllupet! Jeg ante ikke at det var så ille, han virket ikke forelsket i det hele tatt, mens ML er helt i skyene. Da han ble spurt om hva han likte så godt med Märtha, svarte han at hun får MEG til å bli bra etc, alt handlet kun om ham, jeg fatter ikke at Märtha kan være så blendet av den selvsentrerte sjarlatanen der. 20 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 17. november 2024 #12815 Del Skrevet 17. november 2024 Frisk Frosk skrev (11 minutter siden): Ut fra det han selv har vist via media og egne bedriftskanaler siden han ble sammen med ML, så tror jeg det fra hans side heller er riktigere å spørre hvorfor skulle han gidde å lære mer om Norge, norsk kultur og nordmenn? Vi snakker tross alt her om en mann som kaller seg "Servant of God" på sin bedriftskanal, til tross for at han der også bryter avtaler han selv har inngått, baksnakker andre, kaller seg for farao, omtaler sine følgere som sin tribe/stamme (som indikerer at han er den o'store leder), og som også på sin bedriftskanal utallige ganger minst siste åre har repostet utsagn som andre har postet, hvor det alltid er snakk om at om andre kritiserer deg så er det de som ikke er opplyst, de som er stygge, men også har lagt ut utallige slike stories som skal gi inntrykk av at han selv er uangripelig og aldri gjør feil, fordi Gud er på hans side og ikke på hans fienders eller kritieres side. Vi snakker også her om Durek Verrett, mannen som mange ganger har uttalt type ting som "kongen av Norge liker meg, lytter alltid til meg, skryter av meg, ønsker å være sammen med meg" og har uttalt at han har fått fri tilgang til Slottet. Mannen som hundrevis av ganger har brutt den avtalen som Kongehuset og han (og ML) angivelig skal ha. Han er mannen som har påstått at nordmenn er laverestående, dumme, lite opplyste, rasister, ikke er utdannet nok m.m. Mannen som stiller seg over nordmenn når han gang på gang sier "The Norwegians, it's allways the Norwegians!", som regel sies dette til et kamera som fremstiller ham som en person som står langt over andre, og i hvert fall langt over det norske folk. Og hvorfor i all verden skulle han gidde? Han har jo fått det han vil... tjene rått på ingenting, få omgås kongelige, få mye oppmerksomhet, bli liksomkongelig som prinsessens mann. Nå vil han tydelig ha mye mer oppmerksomhet og penger, og han er trolig villig til å tråkke på hvem som helst for å oppnå det. Men alt det kan han oppnå helt uten å lære mer, så han gidder ikke gjøre mer enn han må. Han får nok til at han er fornøyd. Det er det eneste han vil, og siden ML støtter ham blindt, så er det heller ingen grunn for ham å lære noe mer om Norge, norsk kultur, nordmenn osv. Det skumleste er hvordan han tilsynelatende får så mange tilhengere som er villig til å støtte ham, selv når han har innrømmet seksuelle overgrep. Tilsynelatende oppegående personer blir som hypnotiserte hjort fryser idet de ser inn i bilens frontlys, de vet det går galt, men de greier bare ikke å la være... Nailed it. Dette er så sant. Makan til narsissistisk oppførsel. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. november 2024 #12816 Del Skrevet 18. november 2024 Og hvis man lurer på hva ML tenker om ektemannen sin etter innrømmelser om å utnytte klienter seksuellt: https://www.seher.no/kjendis/hyller-ektemannen-jeg-er-sa-stolt/82251262 Det er bortkastet å vente på at hun skal forstå noe tror jeg. Hun opphøyer han som en Gud. 5 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 18. november 2024 #12817 Del Skrevet 18. november 2024 Isild skrev (3 minutter siden): Og hvis man lurer på hva ML tenker om ektemannen sin etter innrømmelser om å utnytte klienter seksuellt: https://www.seher.no/kjendis/hyller-ektemannen-jeg-er-sa-stolt/82251262 Det er bortkastet å vente på at hun skal forstå noe tror jeg. Hun opphøyer han som en Gud. Rett og slett kvalmende å lese. Det er nok ikke håp for ML, hun er helt besatt. Jeg tenker det er DV som gjør det slutt den dagen han har oppnådd det han ønsker. Tilbake sitter en såret ML. Kjenner jeg ikke kommer til å synes synd på henne. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 18. november 2024 #12818 Del Skrevet 18. november 2024 Isild skrev (13 minutter siden): Og hvis man lurer på hva ML tenker om ektemannen sin etter innrømmelser om å utnytte klienter seksuellt: https://www.seher.no/kjendis/hyller-ektemannen-jeg-er-sa-stolt/82251262 Det er bortkastet å vente på at hun skal forstå noe tror jeg. Hun opphøyer han som en Gud. Skal man le eller gråte? 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 18. november 2024 #12819 Del Skrevet 18. november 2024 hvalstad45 skrev (9 timer siden): Ja, jeg fikk faktisk sjokk da jeg for første gang så en video av de to fra rett før bryllupet! Jeg ante ikke at det var så ille, han virket ikke forelsket i det hele tatt, mens ML er helt i skyene. Da han ble spurt om hva han likte så godt med Märtha, svarte han at hun får MEG til å bli bra etc, alt handlet kun om ham, jeg fatter ikke at Märtha kan være så blendet av den selvsentrerte sjarlatanen der. Dette har jeg sett lenge. Han ser aldri på henne, men hun har sett kjempeforelsket på ham. Han finnes ikke interessert i henne, bare posisjonen hun kan gi ham. Mannen er åpenbart homofil. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. november 2024 #12820 Del Skrevet 18. november 2024 Eva-Lena skrev (11 minutter siden): Rett og slett kvalmende å lese. Det er nok ikke håp for ML, hun er helt besatt. Jeg tenker det er DV som gjør det slutt den dagen han har oppnådd det han ønsker. Tilbake sitter en såret ML. Kjenner jeg ikke kommer til å synes synd på henne. Jeg tenker som deg. Det er nok DV som en dag gjør det slutt. Jeg kommer heller ikke til å syns særlig synd på henne da. PusheenPusheen skrev (3 minutter siden): Skal man le eller gråte? Det er vanskelig å finne ord faktisk. De er så pompøse og svulstige. Teatralske er vel ordet. Og HELT uanfektet av anmeldelser og avsløringer. De ser seg selv som "out of this world", og syns vel bare synd på oss som er så "trangsynte, ubegavede og tabubelagte" at vi kaller det overgrep å ta på folk "her og der" for å frigjøre dem. På deres planet er det sikkert helt naturlig. 11 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå