Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (På 14.11.2024 den 12.26):

Snoop Dog gitt

Enda en dalende kjendis på vennelista.

Nå ble jeg skuffet over Snoop Dog, men får håpe at han ikke kjenner de godt og han stiller sikkert opp på bilder med alle som er der.

Endret av Tough cookie
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Nå ble jeg skuffet over Snoop Dog, men får håpe at han ikke kjenner de godt og han stiller sikkert opp på bilder med alle som er der.

Ja, man kan jo håpe. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (12 minutter siden):

🤣🫢

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir helt oppgitt. Tviler sterkt på at ML og DV får noe som helst påpakning fra øverste hold (ikke nedover heller, for den saks skyld). Er det ikke noe som heter "La det skure og gå" - oppdragelse? I så fall; sånn kan det gå!

Det er så fordømt trist! Her snakker vi om overgrep, kreft man bare kan skylde seg selv for, trusler, narkotika, vold i nære relasjoner, salg av bryllup, gi blanke f i avtaler (om det faktisk finnes noen avtale), umerket reklame, kynisk utnyttelse av sårbare mennesker, demoner som inntar barn og de med selvmordstanker, ja her utnyttes til og med bonusbarns sorg for å cashe inn!! 

Min respekt får de aldri tilbake. Summa summarium: dette er for drøyt! 

• Liker 12
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (4 timer siden):

Dette er så kvalmende, jeg kommer ikke over at dette ikke slås større opp, at de rundt ikke tar et tydelig standpunkt. Føles som et overgrep på hele nasjonen og de bare lar det skje. Beskjedene de kommer med ved å ikke uttale seg i klar tekst at seksuelle overgrep ikke er greit, gjør meg kvalm og lei meg, 

Jeg syns også det er rart at dette ikke slås mer opp i andre medier. Han har jo innrømmet det, så det er ikke tvil om at han gått over en grense ovenfor sine klienter. Det er også en som har stått frem og mener seg utsatt for overgrep, og også anmeldt saken. 

Der er helt merkelig at dette ikke tas opp mer. Jeg vet ikke om det er fordi mediene ikke mener overgrep er viktig nok, fordi det er ovenfor menn, om det er andre grunner. 

Mediene gikk jo av skaftet om gin-episoden, men det her tydeligvis ikke så viktig. 

Aftrnposten sin podcast popprådet sa vel at han hadde klådd litt på klienter 🙄

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnAngel skrev (7 minutter siden):

Nei, blir helt oppgitt. Tviler sterkt på at ML og DV får noe som helst påpakning fra øverste hold (ikke nedover heller, for den saks skyld). Er det ikke noe som heter "La det skure og gå" - oppdragelse? I så fall; sånn kan det gå!

Det er så fordømt trist! Her snakker vi om overgrep, kreft man bare kan skylde seg selv for, trusler, narkotika, vold i nære relasjoner, salg av bryllup, gi blanke f i avtaler (om det faktisk finnes noen avtale), umerket reklame, kynisk utnyttelse av sårbare mennesker, demoner som inntar barn og de med selvmordstanker, ja her utnyttes til og med bonusbarns sorg for å cashe inn!! 

Min respekt får de aldri tilbake. Summa summarium: dette er for drøyt! 

Tviler på at det vil komme represalier fra høyeste hold, om man tenker kongehuset.

Kong Harald ble spurt etter bryllupet om den forestående samtalen de skulle ha med Martha, på bakgrunn av det allmenheten oppfattet som kontraktsbrudd.

"Den samtalen har vi jo hatt", siterte NRK ham på.

Han forsøkte også å avvæpne ved å si at bryllupet var "finere enn forventet".

Jeg tror ikke Martha vil miste tittelen da kongen ikke vil det. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg syns også det er rart at dette ikke slås mer opp i andre medier. Han har jo innrømmet det, så det er ikke tvil om at han gått over en grense ovenfor sine klienter. Det er også en som har stått frem og mener seg utsatt for overgrep, og også anmeldt saken. 

Der er helt merkelig at dette ikke tas opp mer. Jeg vet ikke om det er fordi mediene ikke mener overgrep er viktig nok, fordi det er ovenfor menn, om det er andre grunner. 

Mediene gikk jo av skaftet om gin-episoden, men det her tydeligvis ikke så viktig. 

Aftrnposten sin podcast popprådet sa vel at han hadde klådd litt på klienter 🙄

Det sjokkerer meg at avisene er så passive. Og DET er interessant! 

Utover høsten har pressen blitt stadig mer passiv, og har i økende grad lent seg mot Se og Hør.

Analysen uteblir (Nettavisen er blant unntakene) og det er lite vinklinger. Og det i et tidsrom hvor man absolutt burde ha diskutert kongehuset.

Når vår republikanske venn Dagbladet er mer interessert i å kjøre videoer om sinte fjellgorillaer o.l. blir det bare korny.

Endret av FORFAR
  • Liker 8
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (22 minutter siden):

Det sjokkerer meg at avisene er så passive. Og DET er interessant! 

Utover høsten har pressen blitt stadig mer passiv, og har i økende grad lent seg mot Se og Hør.

Analysen uteblir (Nettavisen er blant unntakene) og det er lite vinklinger. Og det i et tidsrom hvor man absolutt burde ha diskutert kongehuset.

Når vår republikanske venn Dagbladet er mer interessert i å kjøre videoer om sinte fjellgorillaer o.l. blir det bare korny.

Ja, det er svært påfallende. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (15 minutter siden):

https://www.manifestmagazine.in/celebrities/controversy-behind-princess-martha-louise-and-durek-verrett-wedding-explained/

Ser ut til at inderne har fått med seg det viktigste om Märthas forhold og bryllup. 

Bare det at hun har sagt at før hun møtte DV, så trodde hun ikke at det fantes rasisme i Norge, vitner om en total arroganse og ignoranse. Benjamin Hermansen? Utøya? SIAN? Det DV opplever i Norge er stort sett ikke rasisme engang, det er kritikk av hans væremåte og utsagn. 

• Liker 20
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Bare det at hun har sagt at før hun møtte DV, så trodde hun ikke at det fantes rasisme i Norge, vitner om en total arroganse og ignoranse. Benjamin Hermansen? Utøya? SIAN? Det DV opplever i Norge er stort sett ikke rasisme engang, det er kritikk av hans væremåte og utsagn. 

Jeg har sett et par kommentarer på hudfargen hans i typ VG-kommentarfeltet (de finnes og de er et problem, selvfølgelig, men de er ikke så mange, de er bare høylytte), men så har jeg jo lest tusenvis som ikke gjør det. Det er vel ingen som er noenlunde orientert som tror svarte amerikanere er de som rammes i størst grad av norske rasister? Det er helt andre grupper de er interessert i.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (1 minutt siden):

Jeg har sett et par kommentarer på hudfargen hans i typ VG-kommentarfeltet (de finnes og de er et problem, selvfølgelig, men de er ikke så mange, de er bare høylytte), men så har jeg jo lest tusenvis som ikke gjør det. Det er vel ingen som er noenlunde orientert som tror svarte amerikanere er de som rammes i størst grad av norske rasister? Det er helt andre grupper de er interessert i.

Ja, har selvsagt også sett noen som kommenterer på det - derfor skrev jeg "stort sett ikke" 😊 Har jo også lest tusenvis av kommentarer som argumenterer for helt andre ting enn hudfargen, ja. Han er så ekstremt ivrig etter å bruke det rasismekortet for alt det er verdt, og nå har Märtha blitt manipulert til å bruke det også. Og i tillegg er hun så tomskalle at hun sier hun ikke trodde det fantes rasisme her. Snakk om privilegert og beskyttet tilværelse. Det er faktisk rimelig provoserende. Men hun har jo vist seg å lukke øynene for problemer.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Svært godt poeng! Hvis de svært alvorlige rasistisk motiverte hendelsene og grupperingen(e) du nevner har gått prinsessen hus forbi  - så blir jeg oppriktig bekymret for hvor lite hun får med seg. 

Kritikk for uttalelser om kreft, selvmordsånder, trassånder i barn hadde man reagert på uavhengig om noen er hvit, brun, lilla eller lyseblå, og helt uavhengig av hvor de er fra. 

Hun har sagt så mye merkelig etter at hun ble sammen med han. Han er nok guruen hennes. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (31 minutter siden):

Svært godt poeng! Hvis de svært alvorlige rasistisk motiverte hendelsene og grupperingen(e) du nevner har gått prinsessen hus forbi  - så blir jeg oppriktig bekymret for hvor lite hun får med seg. 

Kritikk for uttalelser om kreft, selvmordsånder, trassånder i barn hadde man reagert på uavhengig om noen er hvit, brun, lilla eller lyseblå, og helt uavhengig av hvor de er fra. 

Hun har sagt så mye merkelig etter at hun ble sammen med han. Han er nok guruen hennes. 

Ja, han er definitivt guruen hennes. Jeg klarer ikke fatte og begripe hvordan hun kan komme med et sånt ufølsomt utsagn når hun VET hva som har skjedd her. Det jeg nevnte er bare noe. Du har jo også angrepet på moskeen der samme gjerningsmann drepte sin adoptivsøster. Jeg blir helt rystet over at det virkelig ikke har påvirket Märtha i det hele tatt. Hvert fall ikke nok til at hun har dette i bakhodet når hun uttaler seg om temaet rasisme. Det er til å bli dårlig av. 

Edit: Og så vil jeg også legge til at det foregår masse hverdagsrasisme her også. For de som har kjent det på kroppen, er det ganske tydelig at det florerer fordommer og fremmedfrykt her. Det forstår jeg selvsagt at noen som er så privilegert som Märtha ikke trenger å være redd for, men å nærmest umyndiggjøre folks opplevelse av dette ved å si at det ikke finnes her, blir for dumt. Stikk fingern i jorda, prinsessa.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Ja, han er definitivt guruen hennes. Jeg klarer ikke fatte og begripe hvordan hun kan komme med et sånt ufølsomt utsagn når hun VET hva som har skjedd her. Det jeg nevnte er bare noe. Du har jo også angrepet på moskeen der samme gjerningsmann drepte sin adoptivsøster. Jeg blir helt rystet over at det virkelig ikke har påvirket Märtha i det hele tatt. Hvert fall ikke nok til at hun har dette i bakhodet når hun uttaler seg om temaet rasisme. Det er til å bli dårlig av. 

Edit: Og så vil jeg også legge til at det foregår masse hverdagsrasisme her også. For de som har kjent det på kroppen, er det ganske tydelig at det florerer fordommer og fremmedfrykt her. Det forstår jeg selvsagt at noen som er så privilegert som Märtha ikke trenger å være redd for, men å nærmest umyndiggjøre folks opplevelse av dette ved å si at det ikke finnes her, blir for dumt. Stikk fingern i jorda, prinsessa.

Veldig enig. Hun sier jo faktisk rett ut at hun ikke visste at rasisme fantes i Norge før Durek. Det er noe av det mest naive vrøvlet jeg noengang har hørt. 

Hvis det stemmer, så må hun jo ha levd helt utenfor samfunnet og ikke sett nyheter. 

Hva man ikke sier for å tekkes den man elsker tenker jeg. Herregud, så pinlig hun egentlig oppfører seg for å score poeng hos han. 

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (20 minutter siden):

Veldig enig. Hun sier jo faktisk rett ut at hun ikke visste at rasisme fantes i Norge før Durek. Det er noe av det mest naive vrøvlet jeg noengang har hørt. 

Hvis det stemmer, så må hun jo ha levd helt utenfor samfunnet og ikke sett nyheter. 

Hva man ikke sier for å tekkes den man elsker tenker jeg. Herregud, så pinlig hun egentlig oppfører seg for å score poeng hos han. 

Jeg er helt sikker på at ML visste det var rasisme før Durek fortalte henne det. Han har overbevist henne om at hun ikke skjønte noen ting som helst før han opplyste henne om ting og tang.  
«Se hvor lite du skjønner og forstår, alt dette er jeg så raus at jeg lærer deg. Se hvor uvitende du var før jeg kom, du var helt uforstående til det meste»  Drar henne ned å forteller hvor lite hun kan for så å dra henne opp igjen i hans bilde, til hans nytte.

Ja, jeg har hørt hvordan en psykopat snakker.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apropos det bursdagsselskapet til DV.

Når han både er anmeld for seksuelt overgrep mot en tidligere klient og har innrømmet flere andre lignende tilfeller - da blir jeg overrasket over at såpass mange venner velger å både gratulere og støtte ham på IG. Er også de norske som gjør det en del av den hjernevaskede "stammen" han omgir seg med? Eller er prinsessen og DV og den oppmerksomheten de får så viktig for disse kjendisene/forretningsfolka, at de er villige til å ikke bare overse at andre blir utsatt for seksuelle overgrep, men også til å bli med i det som nesten virker som en aksjon for å få andre til å glemme det DV selv har innrømmet? Eller er de bare så totalt bevisstløse som de virker som med å gi en slik støtte gjennom sine ulike offisielle kanaler?

Holzweiler har jo brukt Durek Verrett som modell, med mye verdifull umerket reklame, og har gjort det over en lengre periode. Men selv nå var det tydeligvis viktig for Holzweiler-paret å støtte DV og vise at de deltar i bursdagsfeiringen, samme med Tore Grimstad, Harald Aurstad og kona. Og også Lars Berteig Andersen og Bjørn Alexander som sang sammen med DV tidligere gratulerer offentlig.

DVs tidligere manager soulfulpublicist har mange ganger nevnt @doktormariannevestnes, så tydelig at manageren fremdeles jobber for å forsøke å vise at DV har full støtte av "viktige" personer, også i Norge.

Å privat være venner og støtte noen som står i en vanskelig situasjon, det synes jeg er fint. Men å bruke egen status og nettverk for å vise offentlig støtte til en som både har innrømmet det som i Norge er ganske alvorlige straffbare, seksuelle handlinger - der slutter forståelsen min! Men at de gjør det, det vil bli husket også i fremtiden, og det vil ikke gjøre deres omdømme noe godt.

Det er også smått merkelig å se at Netflix-ansatte også omtaler og støtter DV som om han er en venn, ikke en de gjør forretninger sammen med. Det gir dermed inntrykk av at Netflix kanskje er mer opptatt av å stryke ML og DV med hårene enn hva man kanskje skulle håpe.

Hele greia er så usmakelig! Og midt i det hele står prinsesse Märtha Louise og smiler til alle som vil ta selfie med henne, vel vitende over lang tid (om vi skal tro Verrett) om at hennes "elskede" også mens hun har vært sammen med ham har begått seksuelle overgrep mot sine klienter.

Jeg er overrasket om de øverste i Kongehuset nå ikke angrer på at de ikke lot være å støtte bryllupet. Da kunne dette ha vært den ikke-kongelige Märtha Louise Verrett problem, ikke et problem for det norske Kongehuset og arverekken.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (21 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at ML visste det var rasisme før Durek fortalte henne det. Han har overbevist henne om at hun ikke skjønte noen ting som helst før han opplyste henne om ting og tang.  
«Se hvor lite du skjønner og forstår, alt dette er jeg så raus at jeg lærer deg. Se hvor uvitende du var før jeg kom, du var helt uforstående til det meste»  Drar henne ned å forteller hvor lite hun kan for så å dra henne opp igjen i hans bilde, til hans nytte.

Ja, jeg har hørt hvordan en psykopat snakker.

Klart ML visste om rasisme før DV kom inn i bildet. Hun gjør seg bare dum for å tekke han og lar han lære henne alt om rasisme. At ML kanskje ikke visste absolutt alt om forskjellige typer rasisme kan jeg kjøpe, men at hun var helt uforstående til det er ikke tilfellet. Isåfall er set neppe mer enn vakuum i topplokket hennes.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å skrive "som priviligert hvit bla bla bla", burde hun ha skrevet: "som privilegert kongelig i en beskyttet og uopplyst verden har jeg ikke forstått rekkevidden av rasisme i Norge".

Forøvrig enig med at hun virker å si hva som helst for å tekkes sin Farao. Muligens tier de øvrige kongelige av samme grunn, bare at man da bytter ut DV med ML. Prinsessen på erten som er høysensitiv, men helst blind/blendet. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 timer siden):

Jeg tipper det er nettopp det hun har gjort: Hun har levd i en ekstremt privilegert hvit boble, og hun virker ikke som den skarpeste kniven i skuffen på generell basis, så nyheter bryr hun seg kanskje ikke så mye om?

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...